"Qibləgahım - göz
açdığım torpağım..."
"Qələm əlimdə, xəstəm qəlbimdə"
deyən həkim-şair Sevil Sadıxovanın şeirləri
haqında düşündüklərim
Dünyanı dərindən duyan, dilə gətirərək
sözə çevirənlər Allahın seçilmiş,
sevimli bəndələridirlər. Sözü dilə gətirənlər,
nəzmə çəkənlər həm də
düşüncələrini, qəlbinin, ruhunun səsini
misralara çevirərək aydınladan, yol göstərən,
ibrət verənlərdir. Həkim-kardioloq Sevil Sadıxova da
sözün sehrinə düşüb onu sevənlərdən,
sözlə yaşayanlardan biridir. Hələ kiçik
yaşlarından şeirə, ədəbiyyata böyük
marağı olub Sevil xanımın. Əslində hər
şey uşaqlıqdan, ailə, məktəb tərbiyəsindən
başlayır. Sevil ziyalı ailəsində
böyüyüb, boya-başa çatıb. Sahib olduğu mənəvi,
mental dəyərləri Tofiq atadan, Gülarə anadan əxz
edib. Elə sözə, ədəbiyyata, vətənə,
doğma ata-baba ocağına sevgini də. Orta məktəbi əla
qiymətlərlə bitirən Sevil həkimlik sənətini
seçir. Tibb Universitetində oxuduğu illərdə bu
peşənin sirlərini dərindən öyrənir, təhsilini
müvəffəqiyyətlə başa vurur. Hipokrat andı
içərək əyninə ağ xalat geyinir, həkimliyə
başlayır. Qəlbinin səsi onu birbaşqa aləmə də
səsləyir, "ürəyinin sözü əlinə qələm"
almağa məcbur edir.
Təbabətlə poeziyanı qoşa qanad hesab edənlər
yanılmırlar. İnsanın ovqatına, ruhuna müsbət
təsir edən söz məlhəmdir. İncə ruhlu,
sözün dəyərini bilən, sözün gücü
ilə şəfalandıran Sevil xanım təbabətə də,
poeziyaya da ürəkdən bağlıdır:
Dolaşıram çarpayıların arasında
sərsəm kimi,
pıçıldaşıram Tanrımla...
hazıram ürəyimdən paya
aortamdan calağatəki,
Yaradan yaşatsın yaratdığını.
O, həkim kimi insanın fiziologiyasını dərindən
bildiyi qədər, ruh aləminə, mənəvi-psixoloji
varlığına da yaxşı bələddir. Bu aləmi
duyur, sözün ecazkar gücü ilə müdaxilə etməyi
bacarır. Sevil həkim ürəyin kardioqrammasındakı hər
cizgini, enən, yüksələn xətləri diqqətlə
izləyib düzgün diaqnoz təyin edə bildiyi kimi, onun
ruhsal halını da poetik dillə çözməyi
bacarır:
Ürək tövşüyür,
doludur içi,
Yüklüdür deyə
ağır gəlir çəkisi.
"Tibbə məlum olmayan ürək" şeirində:
Eh, fağır ürək,
dil deyil ki,
deyinə-deyinə boşala.
Göz deyil ki, yuma-aça,
dərdini yaşla yuya.
Dözməli, yükü çiyin deyil,
ürək çəkməli!
Sevil xanım xəstənin
ağrı-acılarına şərik olmağı, onlara
şəfa verməyi özünün müqəddəs borcu
bilir. "Xatircəm xəstənin sağalmaq eşqi cənnəti
vəd edir", "bircə kəlməm ümid verir
neçəsinə" - deyərək həkimlik peşəsindən
aldığı mənəvi rahatlığı misralara
çevirir:
Əslində mən yox,
Onlar gərəkdir mənə:
Qələm əlimdə, xəstəm qəlbimdə...
Ağ xalatlı Sevil həkimin rəngarəng qəlb
dünyası var. Bu dünyanın acısı, şirini var.
Qüzeyi, güneyi, buludlu, yağmurlu günləri, tutqun gecələri,
günəşli, işıqlı gündüzləri,
xoşbəxt anları var. Qəlbində baş qaldıran
duyğular bəzən onu daxildən titrədir. Özünə
çəkilməyə, ürəyini boşaltmağa ehtiyac
hiss edir. Bu zaman sanki gözə görünməz qüvvə
onu sirli, sehirli bir aləmə çəkir. Bu aləmdə o
özünü daha yaxşı ifadə edə bilir.
Düşündüklərini, qəlbindən keçənləri
daha rahat söyləyə, daha səmimi etiraf edə bilir. Kəlmələr
sətirləri, misralar bəndləri yaradır. Onun ərki
kağıza, vərəqə çatır. Qələm
Sevil xanımın həmdərdidir. Sevincinin, qəminin
ortağı, duyğularını, düşüncələrini
ifadə edən, sözlərə çevirən ürək
həmdəmi, sirdaşıdır:
Boşaldıqca ürəyim
dolur nimdaş üzlü dəftərim.
Bura yığmışam
dərdimi, sevincimi,
xəlvəti məqamımı.
Gəzməyin məni
biyabanda - məzarda.
Axtarın heca-misramda.
Dolasın sətirləri,
bölüşün bahalı miras kimi.
Sevil xanımın könül dünyası, mənəvi
mühiti, ictimai amal və qayəsi, şəxsi ləyaqəti
onun qələmində təcəssüm tapır. Bu qələm
vasitəsi ilə o, istək və arzularını, onu
düşündürən, narahat edən əxlaqi-etik, sosial
problemləri şeirə gətirir. Özünü şair
adlandırmaqdan çəkinən, "bitməz əbədiyyətə
bir damla, ümman şeirə, sənətə bir
damcı" hesab edən Sevil xanım hər şeydən
öncə, onu duyacaq kəsləri, düşüncələrinə
həmfikir axtarır:
Bəyənmədən də oxuyun,
tənqid-təhlillə qələmimə də
toxunun.
Eybi nə?
Bircə,
lojaya kuponu olan
yabançı tamaşaçı kimi
baxmayın
Ümumi Təlaş adlı drama!!!
Sevil xanımın şeirlərində məqamında
və yerində deyilən sözlər, ifadələr oxucunu
düşündürür, nəticə
çıxarmağına imkan yaradır. Onun şeirləri təkcə
müəllifin fərdi düşüncələrinin, hiss və
duyğularının məhsulu olaraq qalmır, oxucusunun qəlbinə
yol tapır, könlünü, ruhunu oxşayır, onu daxilən
saflaşdırır, mənəvi-əxlaqi təkamülə
səsləyir.
Həkim-şair iki şeir kitabının müəllifidir.
Həyatının müxtəlif mərhələlərində
qələmə aldığı şeirləri
"Açıq alınla, ağ vüqarımla" (2016),
"Mən dedim, güzgü dedi, haqqı olan ürək
susdu" (2022) adlı kitablarda toplanıb. Bu kitablardakı
şeirlərin mövzu dairəsi genişdir. Şairin oxucuya
təqdim etdiyi poetik qəhrəman həssas qəlbə, zəngin
mənəvi aləmə, aydın ictimai məqama malik bir
şəxsiyyətdir:
Səpələndim mərcan kimi,
Paralandım kal nar kimi,
Havalandım ozan kimi,
Dönmədim, dönmədim ki
özümdən...
Cızılan yoldan,
kəsilən nandan,
bir də Yaradandan
Mən ki dönmədim.
Tanrıya, torpağına, ocağına sədaqət
lirik qəhrəmanın xarakterik xüsusiyyətləridir. O,
namusla yaşamağı, vicdanla ömür sürməyi hər
şeydən üstün tutur. Vüqarlı, əyilməz,
çətinliklərə sinə gərəndir.
Səcdəgahım - halal yanan ocağım,
Qibləgahım - göz açdığım
torpağım,
Könül sevdam usanmayan Pənahım,
Mən yox, qoca dünya "mənim
qonağım".
Sevil xanım kövrək, sevgi dolu bir ürək
sahibidir. Onun könül dünyası Tanrıya, Vətəninə,
xalqına, milli köklərə, mənəvi dəyərlərə,
ailə ənənələrinə dərindən
bağlıdır.
Şairin lirik qəhrəmanının ən
böyük məramı Vətənə layiq övlad kimi
ona sonsuz məhəbbətlə, qəlbən bağlı
olmaqdır. Vətənə xidmət, təmanasız məhəbbət,
sədaqət onun hər daşını, havasını,
suyunu, torpağını, sərhəddini, dilini,
"babaların keçmişini", "nəvələrin
ümidini, gələcəyini" qorumaqdır. "Yolunda
can qanını tökməkdir". "Elmlə ucaltsan, Vətən
adını, şöhrətini, bu depozitdir, xərclənməyən
sərvətdir". Bütün bunlar şairin vətəndaşlıq
qayəsi, Vətən məhəbbətindən
yoğrulmuş amalıdır. Onun qələmində Vətən
hər zaman öz ünvanı, qədim köklərə
bağlı tarixi, mədəniyyəti, soydaşları, təbii
gözəllikləri, mənəvi dəyərləri, adət-ənənələri
olan ulu bir məkandır. Şair üçün Vətən
Zəngilandan başlanan Qarabağlı, o taylı-bu taylı
bütöv Azərbaycandır. "Yuxularda gedirəm Zəngilana,
əl edirəm ağ yaylıqlı dağlara" - şair xəyalən
doğma torpaqları dolaşırdı. "Zəngilanım,
öpəydim kaş torpağını, qoxlayaydım örpəyini"
- arzusu ilə ana yurda xitab edir, otuz illik həsrətin
yanğısı ilə dilə gəlirdi:
Sinəmə çəksəm, dərman havanı,
doymadan içsəm,
Kinavdakı bulaq suyunu,
donumu sındırsa,
Süsəndən süzülən günəş məşəli
əbədi vida etmək üçün
hicranımla, qübarımla,
dönərəm yurduma niyazımla,
qurbanımla!
Nəhayət, uzun yol gələn Qələbə xəbəri
həsrətə son qoydu. 44 günlük Vətən
Müharibəsinin gətirdiyi şanlı Zəfər
şairin dərdlərinə məlhəm oldu. Ali Baş
Komandanın qətiyyəti, dəmir yumruğu, müzəffər
ordumuzun şücaəti, şəhidlərimizin qanı
bahasına azad olunan Vətən torpaqlarında üçrəngli
bayrağımız bütün torpaqlarımızda göylərə
ucaldı. Böyük Zəfərin yaratdığı
ehtişamlı ovqat, nikbin əhval-ruhiyyə, qürur hissi,
şəhidlərimizin ruhuna dərin ehtiram Sevil xanımın
son illərdə yazdığı şeirlərdə
mühüm yer tutur.
Onun qələmə aldığı şeirlərin
bir çoxu ata-anaya olan müqəddəs sevgi hisslərinin,
övlad məhəbbətinin tərənnümünə həsr
olunub. Bu şeirlərdə atalı-analı illərin
xoşbəxt, sevinc dolu günlərini yaşayan
övladın pak, səmimi fikir və duyğuları,
onları itirdikdən sonra keçirdiyi iztirab, nisgil, kədər
hissəri öz bədii əksini tapıb. Vaxtsız ata
itkisindən doğan kədər, atasızlıq dərdi
şairi bir an tərk etmir. O, xəyalən atalı günlərə
qayıdır, xoşbəxt, qayğısız, fərəh
dolu anları yada salır. Ata həsrəti qəlbində
qübar bağlasa da, bu xatirələr ona olan sevgisi qədər
əziz və əvəzolunmazdır:
Uşaqlığım bir, xatirəsi min,
dönüb xınalı hophopa
uçar bizim köhnə bağa.
Hasarı yox, barı yox bu bağın
Yiyəsi yox, bağrında dağı var
bu tifağın.
Özü gedib, adı qalıb o Tofiqin
Eşidirəm şən səsləri,
qulağım uzaqdan alan
şaqraq gülüşləri.
Görünər gözümə həsrət-adam...
Sevil xanım "tanıyanların fəxrlə
andığı" atasını "savadı, zəhmətsevərliyi
ilə cəmiyyətdə müəyyən məqama yüksəlmiş",
səxavətli, həqiqətpərəst, ocağına sədaqətli
bir insan, qayğıkeş ailə başçısı kimi
xatırlayır. Bir övlad kimi "43 illik həyatında
çoxlarının həsəd aparacağı mənalı
ömrə sahib olmuş" atasının təmiz adı, vətənpərvərliyi,
dövlətsevərliyi ilə fəxr edir. Atasının
unudulmaz obrazını yaratdığı şeirlərdə
sadəcə qəlbindən doğan səmimi duyğuları
ifadə etmir, belə bir həyat həqiqətini də dilə
gətirir, valideynin ruhu o zaman rahatdır ki, övladlar onun
qoyduğu yolu, əməllərini ləyaqətlə davam
etdirirlər.
Adın özümüzdə, qəlbimizdə
Bilən bilir, dəyərini, qədrini.
Bizə düşən ruhunu hüznlə,
hüzurla anmaq...
Şair anasına olan ülvi məhəbbəti də
həmişə ürəyində gəzdirir, zaman-zaman saf, səmimi
hiss və duyğularını sətirlərə
köçürür. Ana Tanrıdan sonra səcdə etdiyi
yeganə varlıqdır. Onun "könül məlhəmi",
"ruhunun şəfasıdır". Ömür yoluna
işıq tutan, nur ələyən, dünyanı duyub dərk
etməkdə yol göstərənidir. Sevil xanıma görə
"heç bir hikmət "Ana" kəlməsindən
yüksəyə qalxa bilmir":
Təbiətdir sənlə bəhsə girən,
torpaqdır səni təkrar edən...
Vətəndir səndən başlayan,
həyatdır sənlə yaşanan.
Sənin hər qəlbdə özəl yerin,
əksilməyən əzəmətin var.
O, ana həsrətini, keçirdiyi hissləri
özünəməxsus, səmimi, ürək
yanğısı ilə ifadə edir. Ataya, anaya məhəbbət,
ehtiram, övladlıq borcu, itkilərdən doğan kədər
- qələmə aldığı bu mövzulu şeirlərin
hər birində yenə də Sevil xanımın həssas,
sevgi dolu ürəyi, qəlbinin sevinci, harayı, həzin
pıçıltıları, ailə ənənələrinə,
milli-mənəvi köklərə bağlılıq öz əksini
tapır.
Şair və həkim-kardioloq Sevil xanım məsləyinə,
qələminə hər zaman sadiqdir. Yenə də "Qələmi
əlində, xəstəsi qəlbində"dir.
İnanıram ki, hələ uzun illər onun həkimlik məsləyi
ilə ruh məsləyi - şairliyi insanlığa,
şeiriyyətə, ruhun və bədənin şəfalanmasına
birgə xidmət edəcək.
Rəfayət ƏLİMİRZƏYEVA
Filologiya üzrə fəlsəfə doktoru
525-ci qəzet.-2024.- 12 sentyabr,(№165).-S.12.