"Ötən günə gün
çatmaz..."
(Əvvəli qəztimizin ötən cümə
sayında)
"MOLTANI DİLİ"NDƏN VERDİYİM
İMTAHAN, YAXUD 100 MANATA NECƏ TƏLƏBƏ OLDUM
Mən Universitetə orta məktəbi bitirəndən
4 il sonra qəbul olunmuşam - 2 il dalbadal filologiya fakültəsinə
qəbul imtahanlarının dördündən də
"4" alsam da, müsabiqədən keçməmişdim.
1980-ci ilin mayında əsgərlikdən qayıtdıqdan
sonra isə sənədlərimi jurnalistika fakültəsinə
verdim - amma həvəssiz və
ümidsiz. Məsələ burasında idi ki, bu 4 il ərzində
bilik bazam, təbii ki, ciddi aşınmaya məruz
qalmışdı, ingilis dilindən az- çox bildiklərimi
isə tamam unutmuşdum. Vaxtsa gözləmirdi - təxminən
2 ay sonra tələbə adı uğrunda mübarizənin
növbəti raunduna çıxmalı idim. Belədə atam
ay yarımı 100 manata cavan bir ingilis dili müəllimi tutdu
və mən həmin müddət ərzində həftədə
3 dəfə onun yanına gedib itmiş biliyimi bərpa etməklə
məşğul oldum...
Əlqərəz, vaxtınızı çox almamaq
üçün yüyürək nağıl dilinin
qanadlarında peyda olaq mənim ingilis dilindən imtahan verdiyim
auditoriyada.
Əvvəlki 3 imtahandan bir kitabın belə
üzünü açmadan yenə "4"
almışdım və fikirləşirdim ki, əgər belədirsə,
onda 100 manat verib hazırlaşdığım fəndən
"4"üm artıq cibimdədir. Adım çəkiləndə
elə bu ümidlə masaya yaxınlaşıb bilet
götürdüm, keçib oturdum yerimdə ki,
hazırlaşım. Bilənlər bilir, bilməyənlər
bilsin ki, o vaxtlar ingilis dilindən imtahanın proseduru belə
idi - 1) verilmiş mətni lüğətin köməyi ilə
tərcümə etmək; 2) biletə yazılmış
cümlənin bütün üzvlərinə sual cümlələri
yazmaq və 3) təklif olunan sərbəst mövzuda (məsələn,
"mənim ailəm" və s.) ingilis dilində kiçik
hekayə danışmaq.
...Nəhayət, adımı 2-ci dəfə çəkib
bu dəfə məni cavab verməyə
çağırdılar. İmtahan götürən müəllim
orta yaşlı, sadə geyimli, boyasız- filansız bir
qadın idi və mən ağzımı açan kimi
üzünü yana çevirib asissenti ilə nə barədəsə
danışmağa başladı. Belə fürsəti əldən
verməkmi olardı? Fikirləşdim ki, bundan yaxşı
fürsət ələ düşməz və başladım
ingilis dilində bildiyim bütün sözləri bir-birinə
calayıb dastan danışmağa. Nə
başınızı ağrıdım, axırda yorulub
dayandım. Müəllimə üzünü mənə
tutub soruşdu:
- Qurtardın, a bala?
Dedim:
- Bəli.
O, əvvəlcə imtahan vərəqimi
götürüb əvvəlki qiymətlərimə, sonra
cümləyə verdiyim suallara baxdı və bicə anın
içindəcə onları qırmızı qələmlə
"al qana" boyayıb soruşdu:
- Əsgərlikdən gəlmisən?
Yenə dedim:
- Bəli.
Dedi:
- Onsuz da qəbul olunursan, sənə "3"
yazıram - və əlini o biri qələmə uzatdı.
Elə bil başıma bir vedrə qaynar su
tökdülər:
- "3" niyə müəllim?
Görmürdünüz səhərdən necə
danışırdım?
Müəllimə gülümsədi:
- Mənim qulağım səndə idi, oğul.
Özüm elə elədim ki, sıxılmayasan. Amma sən
heç moltanı dilində də danışmadın.
Əvvəlki qiymətlərinə görə sənə
"3" yazıram ki, tələbə olasan. - sonra əlavə
etdi - İngilis dilini hər vaxt öyrənmək olar.
Atamın min əziyyətlə qazandığı o
100 manat gəldi durdu gözlərimin qabağında. Məni
hazırlaşdıran müəllimin o pulu daha rahat və sidq
ürəklə xərcləməsi naminə son şansa əl
atdım:
- Xahiş edirəm, mümkünsə, yenə sual
verin. Mən "3" istəmirəm.
O, bu dəfə bir az ciddi şəkildə:
- Yaxşı - dedi. - Sənə bir cümlə verəcəm,
onun bütün üzvlərinə sual verəcəksən.
Amma bil, səhv etsən, sənə "3" yox, "2"
yazacam. Razısan?
Bu həngamədən sonra razılaşmamaq
kişilikdən olmazdı. Cümlə yazılmış vərəqi
götürüb keçdim yerimə, bütün
imkanlarımı səfərbər edib, sualları yazdım və
gətirib təqdim etdim. O, bu dəfə də
qırmızı qələmi götürdü,
yazdıqlarımı al qana boyamasa da, 1-2 yerdə
"sınmış" qol-qabırğasına "məlhəm
qoydu".
- Yaxşı, indi nə edək?
Mənim cavab verməyə sözüm
qalmamışdı. Ürəyimdə özünü yaxşıca
söyüb Balaşın "Gör nə günlərə
qaldın, öz cəzandır, çək..."
ariyasının 1-ci cümləsini tamamlayıb boğuq səslə:
- Müəllim, mümkünsə, bir sual da verin... -
dedim və nəyə görəsə başımı
aşağı saldım...
Gözlədiyimin əksinə olaraq bu dəfə onun
mehriban səsini eşitdim:
- Görürəm inadkar oğlansan. Səndən
xoşum gəldi. "4" yazıram, amma yaxşı oxu,
yaxşı jurnalist ol...
...Sonralar həmin müəllimənin adını
öyrəndim - Validə xanım. Bizim fakültə ilə
eyni binada yerləşən şərqşünaslıq
fakültəsində dərs deyirdi. Bir gün
yaxınlaşıb, o əhvalatı yada saldım və bir
daha minnətdarlığımı bildirdim. Validə xanım
nə qədər elədi, həmin
əhvalatı xatırlaya bilmədi.
Amma bu, məni təəccübləndirmədi.
Yəqin bildiniz nəyə görə...
JURNALİSTİKA FAKÜLTƏSİNDƏ JURNAL
ƏHVALATI
Üçüncü kursun birinci semestri təzəcə
başlamışdı...
O vaxtlar hər semestrin əvvəlində jurnal yenilənirdi
və onu fənlər üzrə yazıb tərtibləmək,
istifadəyə hazır vəziyyətə gətirmək
sinif nümayəndəsi kimi mənim əsas vəzifələrimdən
biri idi.
Təzə jurnalların mətbəədən
fakültələrə çatdırılması nədənsə
həmişə ləngiyirdi. Üstəlik, mən də
jurnalın hazır şəklə gətirilməsini qəsdən
bir az təxirə salırdım ki, yatıb yuxuya qalan və
beləliklə, dərsə gecikən, yaxud gəlməyən
tələbə yoldaşlarımı müdhiş qaiblərdən
mümkün qədər sığortalayım. Bu, mənim
seçdiyim taktikalardan biri idi və deyim ki, sınaqdan pis
çıxmamışdı.
Amma...
Amma bir dəfə taktikam
"biabırçı" şəkildə iflasa
uğradı, üstəlik, mənə əməlli-başlı
başağrısı gətirdi. Danışım, sizin də
xəbəriniz olsun.
Deməli, həmin günlərin birində bizə
mühüm bir fəndən mühazirə oxuyub imtahan
götürəcək bir professor auditoriyaya təşrif
buyuranda dərhal hiss elədik ki, bizi qarşıda qara
günlər gözləyir, çünki onun bütün
naturası, fizionomiyası qeyri-səmimiyyətdən, guya
ciddi, əslində isə özündən razı, eqoist adam
imici yaratmaq üçün düşünülmüş
süni, uğursuz ədalardan soraq verirdi. Bu isə onu göstərirdi ki, bazarkom Nadir demişkən, bu
professor-müəllim o qədər də savadlı alim və
təcrübəli pedaqoq deyil, çünki savadlı alim,
müəllim heç vaxt rol oynamır, qüsurlarını
süni vasitələrlə kompensasiya eləmir. Güman
etdiyimizin həqiqət olmağına inanmağımıza
çox vaxt lazım gəlmədi - gözünə
döndüyüm dərhal masaya yaxınlaşıb sinif
nümayəndəsini soruşdu. Ayağa qalxıb
özümü təqdim etdim. Ötkəm tərzdə əmr
edirmiş kimi:
- Jurnal hanı? - deyə soruşdu.
Jurnal hazır vəziyyətdə mənim
qovluğumda idi - dünən dərsdən sonra evə
aparmış, axşam yazıb doldurmuşdum. Amma yataqxanada
mışıl-mışıl yatan yoldaşlarımı
yada salıb, həmçinin ötən 2 ildə
qazandığım təcrübəyə arxalanıb dedim:
- Müəllim, jurnal hələ hazır deyil.
O, diqqətlə üzümə baxıb gözlərini
qıydı:
- Yaxşı sinif nümayəndəsi olsaydın,
çoxdan hazır olardı. Ağası gülüm
olanın başına külüm olar da... Yaxşı, get gətir,
mən qeydlərimi edim, boş yerləri sonra doldurarsan.
Mən ssenarinin belə inkişaf edəcəyini qətiyyən
proqnozlaşdırmamışdım. Ona görə də
çaşıb qaldım. Jurnalı qovluqdan
çıxarıb versəydim, yalanımı özüm
ifşa edəcəkdim. Amma götür-qoy eləməyə
vaxt yox idi. Ona görə də ani olaraq beynimdən keçdi
ki, yaxşısı budur çıxım çölə,
sonra əli ətəyindən uzun qayıdıb deyərəm
ki, jurnal dekanlıqda da yoxdur...
Professor-müəllimin istehzalı baxışları
altında sinifdən çıxıb dekanlığa aparan dəhlizlə
təzəcə addımlamağa başlamışdım ki,
qəfildən sanki məni ildırım vurdu və beynimdə
cavabsız suallar bir- birinə calandı: "Ey dadi-bidad, sən
nə edirsən? Bu, həqiqət aşiqi dərsdən sonra
işin sonuna çatmaq üçün mütləq
dekanlığa qalxacaq və nəticədə
mən dekanımızı da zərbə altına qoymuş
olacam. Yaxşı, bəs mən indi yuxarı qalxıb nə
deyim? Deyim ki, professoru da, sizi də aldatmışam?"
Başa düşdüm ki, uduzmuşam və vəziyyəti
heç olmasa yumşaltmaq üçün nə isə fikirləşməliyəm.
Amma geri - auditoriyaya qayıtmağa sərf etdiyim vaxt ərzində
başıma ağıllı bir fikir gəlmədi,
çünki pərtlikdən, dilxorçuluqdan başım
dönüb olmuşdu balqabaq.
(Burda mötərizə açıb deməliyəm
ki, həmin anlarda dekanlığa qalxıb hər şeyi
olduğu kimi - yəni tələbə yoldaşlarımın
xətrinə jurnalı gizlətməyimi etiraf etməməyim
5 illik tələbə həyatımda buraxdığım ən
müdhiş səhvlərdən biri idi. İndi - aradan 40
il keçəndən sonra tam əminliklə
deyə bilərəm ki, orda məni başa düşəcək
və vəziyyətdən çıxaracaqdılar.)
Sinfə daxil olub oturduğum partaya
yaxınlaşdım və ürəyimdə "ölmək ölməkdir,
xırıldamaq nə deməkdir", deyib jurnalı qovluqdan
götürdüm və gətirib şəstlə stolun
üstünə qoydum...
Pəh! Həngamə başladı, nə
başladı!!!
Qalan 40 dəqiqənin yalan olmasın 30 dəqiqəsi
məsuliyyətsiz sinif nümayəndəsi, pis,
yalançı tələbə kimi mənim ifşama həsr
olundu. Professor-müəllimin pafosla dediyi cümlələrdə
ritorika, bəlağət o qədər güclü idi ki, bir
anlığa mənə elə gəldi məhkəmədə
vətən xaini, xalq düşməni kimi ifşa olunuram, bir
azdan qollarıma qandal vurub məni gedər-gəlməzə
aparacaqlar.
Əlqərəz, başımızı
ağrıtmayım, bilirdim ki, bu həqiqətpərəst
pedaqoq dərs qurtaran kimi dekanlığa qalxıb məndən
donos verəsək, şərəfli
ifşa əməliyyatını orda davam etdirəcək.
Elə də oldu. Amma dekanlıqda mənə güldən
ağır söz demədilər. Yalnız dekan müavini
Akif Rüstəmov bir neçə gündən sonra dəhlizdə
gülə-gülə "Əlisəfdər, yenə nə
partizanlıq eləmisən?" - deyib əlini yüngülcə
kürəyimə vurmaqla kifayətləndi və nəyə
görəsə mənə elə gəldi ki, o, məni tənbeh
eləmir, əksinə, tərifləyir.
Amma problem bununla bitmirdi. "Kakoy nibud" tələbə
ilə döyüşün 1-ci raundunda uduzan professorun bu
acını unutmayacağı, düz 1 il sonra verəcəyimiz
imtahanda hayfını çıxacağı gün kimi
aydın idi. Düzü, buna psixoloji zəmin
hazırladığını heç gizlətmirdi də - hər
dəfə auditoriyaya girəndə məni sancmaq
üçün bəhanə axtarır, söhbəti hərləyib-fırlayıb
mənim pis tələbə olmağımın üstünə
gətirirdi.
Amma mən də mən idim! Bilirdim, belələrini
ancaq biliklə, savadla susdurmaq olar. Ona görə də fənnə
aid ədəbiyyatı oxuyub səliqə ilə konspektləşdirir,
çalışırdım ki, bilmədiyim bir şey
qalmasın. Hətta həmin ilin yay tətilini
Göyçaydakı həyətimizdə - meyvə
ağaclarının kölgəsində oturub yazıb-oxumaqla
keçirdim (rəhmətlik anamın dediyi sözlər indi də
qulaqlarımda səslənir: "A bala, sən tətilə
bunun üçün çıxmısan?")
...Və imtahanda halal "əla"mı aldım.
Əlisəfdər HÜSEYNOV
525-ci qəzet .-2024.- 20 sentyabr (¹ 171).- S.12.