Torpağımızı
əlimizdən alma, İlahi!
II yazı
MÖVSÜM ÖNCƏSİ
MÜLAHİZƏLƏR...
Mehriban Ələkbərzadə aktyorda kök
salmağa, rişələnməyə cəhd edən,
özünün intellektini, iradəsini, hisslərini
ustalıqla ona ötürən rejisordur. Və
göründüyü kimi, "irimiqyaslı" (hər mənada!)
tamaşalar qurmağı sevir və bacarır. Bu
tamaşalarda sönük aktyor baxışlarını
görmək qeyri-mümkündür. Onun tamaşalarında
aktyordan bütün professional məziyyətləri ilə
yanaşı, güclü fiziki hazırlıq və möhkəm
iradə də tələb edilir.
"Əsrə bərabər gün"
tamaşasındakı dinamik məkan dəyişiklikləri -
sürətli əvəzlənmələr, səhnə
mizanlarındakı sərt dönüşlər,
çoxsaylı iştirakçıların fonundakı
"iri plan"lı aktyor ifaları (Nurəddin Mehdixanlı,
Bəsti Cəfərova, Elşən Rüstəmov, Anar Heybətov,
Vəfa Rzayeva, Əli Nur, Laləzar Mustafayeva, Hacı
İsmayılov, Cəfər Namiq Kamal, Ayşad Məmmədov
və b.) tamaşaçını da qeyri-ixtiyari olaraq
iştirakçıya çevirir. Tamaşada aktyorlar zala
ötürdükləri sərt boyalı enerjiləri ilə
həm də sürətlə "vərəqlənən"
"ən uzun hekayətin" oyun məkanının
masştabını hiss edir və ideyanın həm emosional, həm
də düşüncələr toplusu tərzində
tamaşaçıya çatdırılmasında əvəzsiz
rol oynayırlar.
XX əsrin 50-ci illərinin şəxsiyyətə pərəstiş
çabaları və zamanın fakturası "sinif otağı
lövhəsi"ndə son dərəcə parlaq duyulur. Bu dərin
psixoloji strukturlu yığcam "lövhə"də şəxsiyyətə
pərəstişin yaratdığı həbsxana mühiti,
satqınlıq, böhtan, şərləmə, nahaq qurban
getmiş insanlar, məhv olmuş xəyallar, dağılan ailələr
parlaq bədii dona salınaraq bizi sarsıdır. "Sinif
otağı lövhəsi"ndə azad ruhlu müəllim
Abutalıbın-Elşən Rüstəmovun qəddar
stalinizmin törəməsi olan manqurt şagirdləri ilə
qarşıdurması qorxunc siyasi rəngə boyanır və
bu lövhənin professional ifası bizi valeh edir. Beləliklə
də, tamaşa müəllifinin mətnaltı
araşdırmaları sovet totalitar hakimiyyətinin ideoloji
simvollarını (Manqurtlaşdırma: əfsanədə
anasını öldürən manqurt... və
günümüzün manqurtu Sabitcan (Anar Heybətov) üzə
çıxarır. Xalq artisti Əli Nurun sənətkarcasına
yaratdığı Müstəntiq Taksınbayev obrazıda
sovet totalitar hakimiyyətinin rəmzi kimi təqdim edilir.
Elşən Rüstəmovun Abutalıbına şər
atan Cəfər Namiq Kamalın sənətkarcasına rəsm
etdiyi Müfəttişi müəllimin zəngin mənəviyyatı
qarşısında getdikcə alçalır...
alçalır... alçalır və bunu ona
bağışlamır. Abutalıb və Yedigeyin Donanbay
quşu haqqındakı dialoqu isə hər iki obrazın
daxili dünyasını açmaqla, həm də onların
daşıdıqları psixoloji yükü görümlü
edir. Sözügedən bu
dialoqda tamaşanın bir neçə süjet xətti -
MANQURT əfsanəsi... Abutalıbla Yedigeyin taleləri kəsişir
və onları YADDAŞ PROBLEMİ və HƏYATIN MƏNASI
haqqındakı düşüncələri birləşdirir.
Elşən Rüstəmov-Abutalıb təbiətdə
Dolanbay quşunun olub-olmaması barədə soruşanda isə
Yedigey "Görməmişəm, görünür,
yoxdur" deyə cavab verir və əlavə edir: "Belə
çıxır ki, bunlar yalandır?" Elşən
Rüstəmovun müharibə xatirələrini yazan filosof təbiətli
alimanə Abu Talıbı isə inamla cavab verir ki, Ana Beyit qəbiristanlığı
durursa, deməli, bu quş var. Onu kimsə nə vaxtsa görəcək...
Uşaqlar üçün belə
yazacağam!..
Tamaşanın sonunda Yedigey bu quşu görür.
Aktyor Elşən Rüstəmovun nəcib, mütənasib
üz cizgiləri, ziyalı görkəmi sözün əsl
mənasında Müəllim olan, müharibənin, əsirliyin
acı dadını dadmış Abutalıb obrazını
qabarıqlaşdırmağa xidmət edir. Onun
Abutalıbı öz övladlarına - gələcək nəsillərə
mənəvi irs qoymaq cəhdindən... kamil insan ideyasından
danışır, müharibə xatirələrini yazır.
Elşən Rüstəmov içindən qara qanlar axan
Abutalıbın nahaq məhv olmuş taleyini,
ağrı-acısını, işıqlı mənəvi
dünyasını son dərəcə təmkinli, ifadəli
və parlaq ifası ilə zənginləşdirir.
Vəfa Rzayevanın ifasında gözəl, cazibəli,
incə Zərifənin keçdiyi əzablı yollar, sevdiyi əri
və uşaqlarına əbədi
bağlılığı, yeni il gecəsindəki mürəkkəb
qadın təbiətinin impulsiv nümayişi, ərinin həbsindən
sonra Boranlıdan getmə səhnəsi, Yedigeylə olan son
görüşündə nümayiş etdirdiyi ərinə
sadiqliyi aktrisanın yaratdığı obrazın daxili zənginliyindən,
səhnədə görümlü olan bənzərsizliyindən
və Zərifənin zəmanənin
qurbanı olmasından xəbər verir. Vəfa Rzayeva Zərifə
obrazının "qurban" olmasına baxmayaraq, onun
"zalım fələyin üzünə gülmək"
hünərini də nümayiş etdirir.
Sadaladığımız bu məziyyətlər aktrisanın
professional inkişafından xəbər verir. Zərifənin
özünüifadəsinə çevirə bildiyi
çılpaq əsəblərdən toxunmuş ecazkar rəqsi
- "Yağış
epizodu" səhnədəki üçlüyün
arasındakı mürəkkəb insan münasibətlərini
güzgülüyür. Bir qurtum suyun qəhətə çəkildiyi
Boranlıda göylər - İlahi uşaqların
dualarını eşidir. Yağış yağmağa
başlayır... Bundan sevinən, dövrə vurub
fırlanan... oynayan... hıçqıra-hıçqıra
ağlayan-gülən... qəhqəhə çəkən Zərifə
tən ortada... bir tərəfində iliyinə qədər
islanmış gözəl Zərifənin islaq bədəninə,
yaş saçlarına özünü unudub heyranlıqla
baxan Yedigey (bu baxışlar sözsüz sevgi isharı
idimi!?), o biri tərəfində isə hər şeyi
görüb-anlayan, içində qovrulan, amma zahiri səbrini,
səbatını qoruyub-saxlayan Ukubala... bu sözsüz epizod
hər üç sənətçinin
professionallığının sayəsində tamaşanın
bəzəyi olan parçalardan biri kimi yadda qalır.
Tamaşaçı aktrisanın oyunundakı ritm
keçidlərindən əməllicə təsirlənir və
onun Zərifəsinin Boranlıdan qəfil gedişi obrazı mənən
daha da yüksəldir... Yedigeyin sevgisinə cavab verməyən
Zərifə "mən vəfasız, nankor ola bilmərəm!"
deyibən uşaqlarını götürüb, bu yerləri
həmişəlik tərk edir.
İnsanın tarixi qan yaddaşı və bu kontekstdə
qəhrəmanların şəxsiyyətinin
saf-çürük edilməsi tamaşının əsas
mövzusunu formalaşdırır. Ç.Aytmatov mətninin bədii
düşüncə sistemini sərgiləyən tamaşada
keçmiş güclü küləklərin asanlıqla
göyə sovura biləcəyi tarixin külü deyil, sabaha
doğru irəliləyən insana çıraq tutan emosional və
mənəvi yaddaşdır, zamanların tarixi
bağlarıdır, bəndləridir, nəsillərin əlaqəsidir...
Görkəmli sənətkarımız Bəsti Cəfərovanın
Nayman anası "Manqurt əfsanəsi lövhə"sinin mərkəzi
fiqurudur, yarasından qara qanlar axan ürəyidir. Obrazın təqdimatında
aktrisa öz oyunu ilə tamaşanın ideyasının
güclənməsinə fəal qoşulur. Aktrisanın Nayman
ananın "yağmağa hazır olan buludlar kimi" səmada
asılı qalmış fəryadı, ürək
dağlayan çığırtıları, ahu-zarı, təsirli
laylaları, tamaşaçı salonuna axan ağı deməkdən
kallaşmış səsinin fəci dalğaları bizi
ildırım kimi vurur. Müxtəlif bədii stixiyaları -
rasional və emosional, publisist və realist oyun elementlərini
bir-birinə sənətkarcasına hörən aktrisa Nayman
ananın fəryad sədalarını bu günümüzə
çatdıra bilir... Bəsti xanımın kədərli,
ümidsiz laylaları, "Səni bu hala kimlər gətirdi?
Xatırla kim olduğunu!" harayı, onu tanımayan
oğlunun yaddaşını oyatmaq çabaları...
insanın ən qiymətli sərvəti olan
yaddaşını əlindən alan yadellilərdən
oğlunu xilas etmək üçün göstərdiyi qəhrəmanlığı,
juanjuanların manqurta çevirdikləri oğlu tərəfindən
öldürülməsi, bir sözlə, faciəli taleyi
tamaşanın ən kədərli səhifəsidir.
Aktrisanın nitqi - "batmış səsi" Nayman ana
obrazının plastik həllinə kömək edən ifadə
vasitəsinə çevrilirək, oyununda fiziki və psixoloji
olanın sintezini yaradır. Güclü dramatik əsəblərə
malik olan aktrisa zahirən də əzəmətli türk
qadını kimi dəyanətli qırğız
qadınının sarsılmaz mərd çöhrəsinə,
güclü enerjiyə malikdir. Bu keyfiyyətləri ona
günümüzə qədər yaşayan Nayman ana əfsanəsini,
faciəsini, fəryadını, harayını, bədbəxt
ana qəlbinin vibrasiyasını obraza uyğun
tapdığı səs tembri sayəsində epik vüsətlə
canlandırmaq imkanı verir.
Tamaşanın sözügedən bu parlaq bədii
"lövhə"sinin vahid süjet xəttinə üzvi
şəkildə calanmasında Bəsti xanımın
yaratdığı Nayman ana obrazının rolu əvəzsizdir.
Beləliklə də, M.Ələkbərzadənin səhnə
yozumunun xarakterini müəyyən edən kontekstlərin
qabardılmasında sözügedən bu "lövhə"nin
və Bəsti xanımın ifasında fəci rənglərə
boyanmış Nayman ananın bu günümüzə yönəltdiyi
çağırış daha da ucadan eşidilir və qəlbləri
param-parça edir: "Adınızı...
Torpağınızı... Tarixi yaddaşınızı
qoruyun!.." Beləliklə də, Nayman ana ana
torpağı... ana təbiəti təcəssüm etdirir...
Görkəmli sənətkarımız Hacı
İsmayılov yaratdığı Nayman tayfa
başçısı obrazına öz müdrik təbiətindən
çoxlu məziyyətlər calamaqla "Şəhidləri
dava meydanında atmaq olmaz!" harayını ucaldır...
Tamaşada Cəfər Namiq Kamal tərəfindən dəqiqdən
dəqiq rəsm edilmiş Müfəttiş obrazından
tutmuş çoxlu manqurtların içində mərhum
Qazanqapın oğlu Sabitcan obrazı Anar Heybətovun
ifasında gözlənilməz tərzdə
açılır. Aktyor obrazının qul-manqurt xüsusiyyyətlərini
çox ifadəli şəkildə böyüdə bilir.
Onun ütülü-qalstuklu-silindirli Sabitcanı həm də
qul-manqurt olmasından bixəbərdir. Aktyor obrazının əsl
mahiyyətini atasının dəfnindən sonra Yedigeylə
olan dialoqunda açır... bununla da Nurəddin
Mehdixanlının əsl kişi təbiətli Yedigeyinin
varlığına od vurur... Aktyorun Sabitcanı özgələrinin
iradəsi ilə... "dirijor çubuğuyla"...
"düymələrin basılmasıyla" idarə edilən...
Boranlıların təhqir edilməsinə hətta sevinən...
azad düşüncədən məhrum iblis xislətli
müasir manqurtdur.
Aktyorun Sabitcanı mənəvi-ruhsal qatda Nurəddin
Mehdixanlının Yedigeyinə yamanca uduzur. Anar Heybətovun əsilsiz-nəsilsiz
Sabitcanı özünün karyerasından başqa hamıya
və hər şeyə laqeyd olan ürəksiz, qəlbsiz,
xudbin birisidir. Aktyor Sabitcanın əsl mahiyyətinə
addım-addım yaxınlaşır, onun atasının xatirəsinə...
atasının dəfninə münasibətinin, puç
arzularının qorxuncluğunun mahiyyətinə nüfuz edir
və bizi qəzəbləndirən güclü bədii obraz
yaratmaqla yaradıcılığı üçün tamamilə
yeni olan oyun tərzi də sərgiləyir.
Sözügedən "Lövhə"lərin
birinci qatı birbaşa və bilavasitə torpaq... yaddaş
haqqında ən uzun hekayət olan bu tamaşanın ana xəttinə
və konfliktə bağlıdır. Bu qatda təqdim olunan
süjet, onun baş hadisəsi, konflikti və konfliktə cəlb
olunan tərəfləri (tamaşaya həsr edilmiş mükəmməl
yazılarda - "İstedadın cazibə qüvvəsi"
- İ.Rəhimli, "Ölüsü məzarlıqdan qaytarılan,
anasını tanımayan, tamaşada darıxan manqurtlar" -
Ramilə Qurbanlı, "Uzun yolun sonu... - "Əsrə bərabər
gün" tamaşası barədə tamaşaçı
qeydləri - İ.Fəhmi", -
bu haqda müfəssəl məlumat verilir) səlis və
lakonik ifadə vasitələri ilə qurulub. Sözügedən
bu "lövhə"lərin iti sürətlə dinamik tərzdə
bir-birini əvəzləməsi və ideyanı, məzmunu
qavrayış üçün maksimal dərəcədə
rahatlaması tamaşanın temporitmini müəyyənləşdirir.
Bütövlükdə tamaşanın "işarələr
sistemi"nə tabe olan sözügedən "lövhələr"
M.Ələkbərzadənin müəllif niyyətini sonuncu kompozisiya vahidində -
"Epiloq"da birmənalı açıqlayır.
Sonuncu şəkil "Yer kürəsi..."
adlanır: dəfn mərasiminin sonunda hamı məzara baş
əyərək dayanıbdır. Çəkdiyi əzablardan..,
gözümüz önündə yaşadığı mənəvi
məşəqqətlərdən.., "günah"
adlandırdığı "Zərifə sevgisi"ndən
(Zərifəsiz bu səhrada tək-tənha necə
yaşayacağam?)... cavabsız suallardan... sonsuz
sarsıntılardan... torpağını, nəslini,
kökünü tanımayan manqurtlardan usanmış... iztirab
içində çabalayan Yedigey - səhnəmizin bəzəyi
TÜRK OĞLU Nurəddin Mehdixanlı əllərini göylərə
qaldırıb "İlahi, keç günahımızdan!
Bağışla bizi! Heç kim torpaqdan ayrı var ola bilməz!
Hər insanın əvvəli də, sonu da torpaqdır.
Ömrümüzü, həyatımızı al, amma
torpağımızı əlimizdən alma, İlahi!"
sözlərini deyir... (Bu sözlərin müəllifi
doğma torpağı 30 illik yadelli işğalından azad
edilmiş Mehriban xanımdır!) "Və üzü
sonsuzluğa yollanır... Yer tikə-tikə olub, ətrafa səpələnir...
Bütün dünya yenidən qapanır..." Tamaşa
başlayanda Qərbdən Şərqə üz tutan qatarlar
isə artıq Şərqdən Qərbə
şütüyür...
Tamaşanın müəllifi Qərbdən Şərqə...
nəhayət, Şərqdən Qərbə şütüyən qatarı
dünyanın ƏBƏDİ YOL rəmzinə çevirə
bilir. Səhnə tərtibatı bu rəmzi kinematoqrafik
elementlərlə daha da gücləndirir.
Sözügedən bədii "lövhələr"in
növbəti qatı aktyorların səhnə varolmalarını
təmin edir: Nurəddin Mehdixanlı, Bəsti Cəfərova,
Elşən Rüstəmov, Abbas Qəhrəmanov, Anar Heybətov,
Vəfa Rzayeva, Hacı
İsmayılov, Əli Nur, Cəfər Namiq Kamal və digər
sənətçilərin peşəkarcasına sahibləndikləri
bütün ifadə vasitələri "iri plan"da səhnədən
zala ötürülür. Qabarıq görünür ki,
"lövhələr"in dayaq nöqtəsi,
ƏLAHƏZRƏT AKTYORdur.
Tamaşada Mehriban xanım Ç.Aytmatovla və
aktyorları ilə "əl-ələ tutaraq" bu gün
xilasın yeganə yolu kimi türk kökənlilərə
yeni qan vurur, yenilənibən durulmanın gərəkliyini
göstərir, O, Torpağa, Yaddaşa və Tarixə dəyər
verir, müqəddəs Ana Beyiti - millətin, kökün yurd
yerini kosmodromla əvəzləyənlərə qarşı
çıxır, əcdadlarının genetik kodlarını
unudan manqurtların bizi - bəşəriyyəti faciəyə
sürüklədiklərini istedadlı aktyorlarının
parlaq oyunu vasitəsilə görümlü edir, milli birliyi,
türkçülük ideyalarını gücləndirməyə
səsləyir... O deyir: "Tamaşa "Giriş
qadağandır!" əmri ilə yaranmış kolliziyadan
bəhs edir. Əcdadlarının uyuduğu torpağa yiyəlik
hissi olmayanları sonda torpaq qəbul etməyəcək"...
"Soy və kök arasında bağ
qırılmamalıdır. Nayman Anaların bihudə
görünən çabası nə zamansa mütləq bir
nəticə verəcək..."
Dayaq nöqtəsi AKTYOR olan səhnə "lövhələr"ində
tamaşanın bədii-estetik sistemi, kompozisiyası dolğun
şəkildə gerçəkləşdirilir. Həm
tamaşanın tərtibatı, musiqisi, həm də
işıq üç məkanı - Boranlı
stansiyasını, yerdənkənar sivilizasiyanı və
"Manqurt əfsanəsi" səhnəsini bir yerə cəmləşdirməklə
böyük bir divarı olan vahid məkan yaradır. Bu məkanın
üç müxtəlif lövhəsinə xas olan səciyyələr
ifadəli tərzdə qabardılır. Hər məkan-lövhənin
öz divarı... öz rəngi... öz havası... öz
işığı... öz səsi-ahəngi-musiqisi və
öz teatr geyimləri var.
Boranlıya hər mənada boz rəng hakimdir... Kosmos
səhnəsində uçuş əhvalı bizi də
bürüyür... sanki "uçuruq". "Manqurt əfsanəsi"
səhnəsində isə insan fəryadı... faciəsi... tərtibatda,
musiqidə, işıqda və geyimlərdə əks-sədasını
tapır.
Tamaşanın güclü ifadə vasitələri
kimi həm tərtibat, həm musiqi, həm də işıq
keçidləri üç məkan dəyişikliyini dinamik
sürətlə obrazlı tərzdə realizə edir.
Quruluşçu rəssam, Əməkdar mədəniyyət
işçisi İlham Elxanoğlu, bəstəkar Azər
Hacıəsgərli, geyim üzrə rəssam Aygün
Mahmudova və işıq üzrə rəssam Rəfael
Vaqifoğlunun işbirliyinin təməlində aktyor oyununa
meydan açan səhnə dizaynı - sərt boyalı səhnə
tərtibatı, dekor elementləri, səhnədə baş
verənləri son dərəcə dinamikləşdirən
işıq tərtibatı və hadisələrin
gedişatının emosional fonunu yaradan musiqi estetik məziyyətləri
ilə rejissor konsepsiyasının açılmasına
yönəlir. Sözügedən musiqi "lövhədən-lövhəyə"
dəyişərək, final "lövhə"də -
"Epiloq"da apofeoz formasını alır.
Yedigey Ana Beyit qəbiristanlığının qəbul
etmədiyi Qazanqapın cənazəsini Naymanlara aid torpaqda dəfn
edir. "Yeni iz qoymağa başlayır" (M.Ələkbərzadə),
sovet sisteminin insanların tarixi yaddaşını, milli
kimliyini məhv etmək istəyinə belə cavab verir.
Ç.Aytmatovun qəhrəmanı Yedigey-N.Mehdixanlı
(Yedigeyin prototipi Ç.Aytmatovun özüdür!) yenidən
yeni ATA BEYİT özülü atır. Bizi heyrətə
salan həqiqətlərdən biri də budur ki, Ata Beyit məzarlığı
birinci Çingiz Aytmatovu qəbul edir... onun məzarı əbədiyaşar
türk ruhunun məkanı olan Ata Beyitdədir. Ç.Aytmatov
dünyasını dəyişdikdən sonra əcdadlarının
yurd yerinə bax, beləcə qayıdır...
Tamaşa aşıb-daşan türkçülük
ruhunu ecazkarcasına tamaşaçılara siyarət etdirə
bilir.
Keçən əsrin 30-cü illərində Stalin
repressiyalarından və "stalinizmin ət
maşını"ndan keçirilərək atasından
imtina edən Qazanqapı yaradan Abbas Qəhrəmanov əslinə-nəslinə
xəyanət edən obrazını özünəməxsus,
bənzərsiz aktyor oyunu sayəsində "cəzalandırır".
1937-ci ildə atasından imtina etmiş Qazanqapa layiq övlad
olan Sabitcan da atasının ölüsünə yiyə
durmaqdan imtina edir. Beləliklə də, dairə qapanır:
müqəddəs Ana Beyit torpağına, nəslinə,
tarixi yaddaşına xəyanət edənləri qəbul
etmir...
Yaddaş ideyası bizə realist-fantastik tərzdə,
amma həm də fəlsəfi qata nüfuz edən nəql
formasında təqdim edilir və tamaşanın bədii
strukturunun yaradılmasında böyük rol oynayır.
"Əsrə bərabər gün"
tamaşasının daxili janr məzmunu "zahiri" janr
formasını diktə edir: ayrı-ayrı "lövhə"lər,
xüsusi tamaşa xronotopu, müxtəlif zaman-məkan
qatları bundan xəbər verir və üç
ölçülü məkan (real, mifoloji, fantastik) onun
realist-fantastik janrını müəyyənləşdirir.
Tamaşanın kompoziyasında romandan gəlmə
üç istiqamət paralel şəkildə təqdim
edilir. "Əsrə bərabər gün"
tamaşasında kompozisiya xəttinin realist istiqaməti
Boranlı stansiyasında XX əsrin
50-ci illərində (1953-cü il!) cərəyan edən məişət
məzmunlu hadisələrdir... Digər istiqamət isə
("Manqurt əfsanəsi") xalq-folklor mənşəlidir.
Tamaşada fantastik kosmik mövzu vasitəsilə isə bəşəriyyətin
gələcəyinin proqnozlaşdırılmasına cəhd
edilir. Bu istiqamət əladan-əla işlənmiş
işıq effektləri ilə bizə təqdim edilir, kosmik aləmə yönəlir və
Yer kürəsi ilə kosmik əlaqədən bəhs
edir. Beləliklə də, zəncirvari
şəkildə bir-birinə güclü bağlanan bədii
"lövhələr" tamaşanın müəllifi tərəfindən bugünkü
zamanın ruhuna, XXI əsrin ab-havasına, Ç.Aytmatovun
üslubuna aşırı həssaslıq göstərməklə
daxili harmoniyaya və simfonikliyə istiqamətləndirilir.
Donanbay quşunun səsi eşidilir: bu səs
xalqın faciəli taleyinin fəryadıdır.... ahu-naləsidir...
Sən kimsən! Adın nədir? Adını xatırla! Sənin
atan Donanbaydır (dörd dəfə təkrar edilir) deyə
quşun səsi eşidilir... "Adını xatırla!"
- bu səs xalqın yaddaşını... əcdadlarımızın
ruhunu diriltmə cəhdi kimi ucalır... "dəvə dərisini
başından qopart", yaddaşını dirilt... azad ol...
deyə tamaşaçı zalında əks-səda
yaradır.
Tamaşanın yaradıcılarının gəldiyi
qənaət isə budur ki, Yer sivilizasiyasını
ağılla yaşamırsansa, yolların Yerdə
qapalıdırsa, göy sivilizasiyası da səni qəbul etməyəcək...
deməli, gələcəyə gedən yolların da
bağlanacaq... yerdənkənar sivilizasiyanı dərk etmək
üçün keçmişini unutmamalısan.
Türkçülük ruhunun-milli ruhumuzun
güclü daşıyıcısı N.Mehdixanlının sərt
boyalarla yaratdığı Yedigey gələcəyi
düşünür... gələcək başqa planetə gələn
astronavtları da düşündürür...
Kosmos səhnəsində başqa planetlilər gələcək
qarşısındakı məsuliyyət hissinə nümunə
kimi verilir. Torpaqlarımızı qorumaqla əcdadlarımızın
qərinələrdən, əsrlərdən bizə
ötürdüyü mənəvi-ruhi enerjini
qoruyacağıq. Qorumasaq, məhv olacağıq...
Torpaqlarını qoru!
Bu çağırışların sədası
altında teatrı tərk edirəm...
Düşünürəm ki, teatr həm də bizim nəfəs
aldıığımız, qidalandığımız
güclü bir təbiət hadisəsidir. Amma və lakin bu təbiət
hadisəsi YARADICI İNSANın gücü ilə
yaranır... Yaradıcı insan qəlbinin, zəkasının,
istedadının və xeyir əməllərinin sayəsində
səhnə adlanan sirli-sehrli meydançada elə bir
güzgü yaradır ki, orada həm özümüzü, həm
də bizi əhatə edən təlatümlü,
aşırı sərt, aşırı bulanıq
dünyanı görübən dərk etməyə və onu
xilas etməyə cəhd edirik...
Lap elə "Əsrə bərabər gün"
tamaşasında olduğu kimi...
Məryəm ƏLİZADƏ
Sənətşünaslıq doktoru, professor
525-ci qəzet .-2024.- 21 sentyabr (¹ 172).- S.18-19.