“Səadət quranlar”
"Bir rəsmin dedikləri" rubrikasının budəfəki
qonağı Azərbaycan Dövlət' Pedaqoji Universiteti nəzdində
Azərbaycan Dövlət Pedaqoji Kollecinin müəllimi, sənətşünas
Sevinc Babaxanovadır. Onunla Azərbaycan təsviri sənətinin
görkəmli nümayəndəsi, Xalq rəssamı,
professor Mikayıl Abdullayevin "Səadət quranlar" əsəri
haqqında danışmışıq.
Mikayıl Hüseyn oğlu Abdullayev 1921-ci ildə
Bakı şəhərində anadan olub. 1935-1939-cu illərdə
ilk rəssamlıq təhsilini Azərbaycan Rəssamlıq
Texnikumunda alan sənətkar ali təhsilini V.İ.Surikov
adına Moskva Dövlət Rəssamlıq institutunda
tamamlayıb. Rəssam 1960-cı ildə SSRİ Rəssamlar
ittifaqının üzvü, daha sonra katibi seçilib.
Mikayıl Abdullayev Respublikamızda ilk dəfə "SSRİ
xalq rəssamı" adına layiq
görülən və SSRİ Rəssamlıq
Akademiyasının həqiqi üzvü seçilən sənətkardır.
- Mikayıl Abdullayev yaradıcılığında
yenidənqurma xətti. Gəlin söhbətimizə elə bu
məsələdən başlayaq.
- Mikayıl Abdullayev sərhədlərin bağlı
olduğu, müstəqilliyin buxovlandığı şəraitdə
belə daxilən azad, milli ruhlu, bəşəri fikirli bir sənətkar
idi. Onun rənglər aləminə gətirdiyi mövzular həmişə
aktual, canlandırdığı obrazlar rəngarəng olub.
Yaradıcılığının ilkin mərhələsində
çəkdiyi tablolarda sovet təsviri sənətinin təsiri
duyulan rəssam, daha sonralar səfərlər edir,
yaradıcılıq materialları toplayır. Mingəçevir
şəhərinə etdiyi səfərlər Mikayıl
Abdullayevin yaradıcılığında dönüş
nöqtəsi olur. Rəssamın bu şəhərlə
bağlı təəssüratları "Mingəçevir
silsiləsi" adlı əsərlər seriyasında öz əksini
tapıb. "Mingəçevir silsiləsi"nin yaranması
ilə təsviri sənətimizdə yeni tematika, ictimai həyat
və məişət səhnələrinin əks
olunması başlandı. Müharibədən sonra yeni şəhərin
təməlinin qoyulmasını, keçdiyi inkişaf
prosesini, quruculuq işlərini rəssamın tablolarında
izləmək mümkündür. Bu əsərlərdən
biri də "Səadət quranlar"dır.
- Əsər hazırda harada saxlanılır?
- Tablo Azərbaycan Milli İncəsənət Muzeyində
saxlanılır.
- Əsərin rəng həlli və kompozisiyası
haqqında nə deyə bilərsiniz?
- Burada lirik məhəbbət səhnəsi təcəssüm
olunub. Kompozisiyanın mərkəzində aparılan quruculuq
işlərinin fonunda iki gənc aşiq görürük.
Arxa planda təsvir olunmuş yeni qurulan şəhər
onların gələcək həyatının, səadətinin
rəmzinə çevrilərək özündə dərin
məna daşıyır. Əsərdə yenidənqurma ənənələri
ön plana çıxarılıb. Sevginin
başlanğıcı gələcəyə ümidlər
doğurur. Əsərin digər bir adı "Xoşbəxtlik
memarları"dır. Bu tabloda cavanlıq və optimizm hissi bəlkə
də hər bir boyada, hər bir yaxmada hiss olunur. Aşiq
olmuş bu iki gənc, gələcək Mingəçevir
SES-in tikintisi ilə aparılan işlər zamanı
görüşərək, nəinki öz xoşbəxtliklərini,
həmçinin doğma ölkələrinin xoşbəxtliyini
qurmağa hazırdırlar. Tabloda ümumi kaloritə hakim olan
tutqun rəng tonlarına qarşı əsərə
parlaqlıq verən açıq rəng çalarlarından
istifadə olunub. Rəssam kağız və fırça ilə
təkcə təbiəti, ətraf aləmi yox, insan deyilən
varlığın zəngin dünyasını təsvir edib.
Əsər pak məhəbbətin xarüqələr
yaratdığını, xoşbəxt sonluqla nəticələndiyini
tamaşaçıya çatdırır. Kompozisiya
bütünlüklə yenidənqurmanın həyata
keçirilməsini, bu ənənələrin tarixin
bütün mərhələlərində böyük bir
anlayış olduğunu ön plana çıxarır.
- Sizcə, bu rəsm bizə nə deyir?
- Əvvələ onu qeyd edim ki, sənaye şəhəri
Mingəçevirin kətana köçürülməsi onu
Azərbaycanın hüdudlarından kənara
çıxararaq, respublika sərgilərində
tanıtdı, məşhurlaşdırdı.
Mikayıl Abdullayev "Səadət quranlar"
adlı bu əsərində qurub-yaratmaq əzmli insanların
bədii əmək dastanını yaradıb. Rəssam əsərdə
əmək mövzusunun çalarlarını genişləndirərək
ona başqa aspektdən yanaşıb, əməyin
romantikasını ifadə edib.
Aytac SAHƏD
525-ci qəzet .-2024.- 25 sentyabr (¹ 175).- S.9.