"Ötən günə gün
çatmaz..."
(Əvvəli qəzetimizin 20 sentyabr tarixli sayında)
BİR ÇAYNİK "FİLLİ" ÇAY,
BİR BANKA MÜRƏBBƏ VƏ MƏNİM İLK
RƏQSİM
Əvvəlcə bir epiqraf: "Xoşunuza gələn
milli rəqs melodiyası eşidəndə qol
götürüb oynamaqdan utanmayın. Bu, sizi gərginlikdən
qurtaracaq, ruhunuzu təzələyəcək".
Fikrət Əmirov
1983-cü ilin iyununda gərgin yay sessiyasının son
imtahanını verən kimi şəhərlərarası
danışıq məntəqəsindən evlə
danışaraq "Sabah gəlirəm!" - deyib heç
cavab-filan gözləmədən dəstəyi asdım -
Mixaylo demişkən, kasıb adam idim, dostlar, zəvzəklik
eləməyə pulum harda idi?
Ertəsi gün lap nağıllardakı kimi çəkidən
yüngül, qiymətdən ağır nəyim vardı
yığdım sürtülməkdən dişlərini
ağardan köhnə çamadanıma və üz tutdum
köhnə avtovağzala. Hərçənd qanadlarım
olsaydı, taxıb yenə də nağıllarda deyildiyi kimi,
3 saat yarımlıq yolu heç olmasa 1 saata gedərdim.
Bu dəfə evimizə çatanda məni evdəkilərin
gəlişimə sevinci, amma arıqlayıb anquta dönməyimə
təəccübü əvəzinə dəmir
darvazamızın bala (yəni kiçik) qapısına
vurulmuş yekə bir qıfıl qarşıladı.
Qıfılın yanına - böyük qapının layları
arasına salınmış kağızı
götürüb üstünə yazılanları oxuyandan
sonra bildim ki, evdəkilər bibimgilə - bibim oğlunun toyuna
gediblər və məni də evə çatan kimi birbaşa
ora - həyətdə qurulmuş toy mağarına
çağırırlar. Amma mən dəvəti qəbul eləməyə
tələsmədim, fikirləşdim ki, toy onsuz da gecə
saat 12-yə kimi davam edəcək, indidən ora gedib
camaatın yerini dar eləməyin nə mənası? Rəqs
etməyi də bacarmıram ki, Ağabala demişkən,
Hüseynova bacıları kimi məharətimi göstərib
alqış qazanım. Hələlik evdə bir az çaydan-zaddan
içərəm - sonrasına baxarıq.
Anquta dönməyim köməyimə çatdı -
bircə anın içindəcə qondum hasarın
üstünə, ordan da darvazaya keçid edib endim həyətimizə.
Darvazanın lay qapılarını tərpənməz edən
dəmir yayı çıxarıb qapını araladım və
hələ də dişləri ağarmaqda olan
çamadanı da saldım həyətə. Doğma həyətimizin
doğma aurası, eyvanımızın qabağındakı
gilas ağacının budaqlarından sırğa kimi sallanan
qıpqırmızı gilasların ətri, asudəlik,
sakitlik... daha nə bilim, nələr dərhal məni
bihuş elədi, gördüm imtahanların stressindən, həyəcanlarından
gərginləşən ruhum yavaş-yavaş dincəlir. Bu
prosesi sürətləndirmək üçün cəld
eyvana qalxdım, mətbəxə keçib
xoşladığım çay tədarükünə
başladım. Su qaynayana qədər zirzəmiyə enib
anamın HZ-sindən bir banka gilas mürəbbəsi
tapdım, sonra üstü filli hind çayından bir
çay dəmlədim ki, ətri yəqin ki, gedib toyxanaya da
çatdı və anam tam əmin oldu ki, mən artıq evdəyəm.
Çünki özü bir neçə dəfə
demişdi ki, bala, sən çayı məndən
yaxşı dəmləyirsən, sənin çayını
lap uzaqdan ətrindən tanıyaram.
Nə isə, yarım saatdan sonra
eyvanımızdakı masanın üstündə bir çay
dəstgahı açdım ki, gəl görəsən...
Xoşbəxtlikdən bu dəmdə sərin bir axşam mehi
də əsdi və mən hər qurtum çaya bir
qaşıq mürəbbə istemal edə-edə fikirləşdim
ki, İlahi, kərəminə şükür, bu dünyada
bir çaynik çay, bir banka mürəbbə ilə də
xoşbəxt olmaq olarmış.
Amma onu da hiss edirdim ki, bu xoşbəxtliyi daha
sanballı səviyyəyə qaldırmaq üçün nə
isə çatmır. 3- cümü, 4-cümü stəkandan
sonra onu da tapdım - musiqi! Cəld çamadanı
açıb pal-paltarımın arasından köhnə
"Xəzər" radioqəbuledicisini çıxardıb
işə saldım. O andaca müğənni Nazim Ağayevin
şaqraq səsi həyətimizdəki sükutu pozdu - "Ay
ləiəli..." mahnısı sona çatmaq üzrə
idi. Ardınca "Ay qız, mübarək olsun"
başladı və həmin o xoşbəxt dəqiqələrdə
mahnının oynaq ritmi, şux ahəngi məni necə
ovsunladısa, hiss etdim ki, özümü saxlaya bilməyəcəyəm,
bu vaxta qədər bir dəfə olsun belə rəqs etməsəm
də, deyəsən, indi şeytanın
qıçını sındıracam.
Atalar demiş, utanmasan oynamağa nə var? Ətrafda
heç kim olmadığından utanmağa bəhanə yox idi. Odur ki, radionu masanın
üstünə qoyub, "dərə xəlvət,
tülkü bəy" deyə
özümü buraxdım musiqinin ixtiyarına - eyvanda o yan-bu
yana süzə-süzə bəlkə də, dünyanın əvvəli-axırı,
məğzi-mənası bilinməyən elə bir
"mükəmməl" rəqsini yaratdım ki,
özümün də matım-mutum qurudu - qıraqdan baxan
olsaydı deyərdi ki, bu binəva yəqin dəlixanadan təzə
çıxıb. Bircə gurultulu "alqışlar"
çatmırdı.
Amma mahnı başa çatan kimi gurultulu olmasa da,
qeyri- gurultulu olması şübhə doğurmayan
alqış səslərinə diksindim. Əvvəl elə
bildim ki, ac toyuq yuxusunda darı görən kimi, mən də
xəyalən alqış eşidirəm. Amma yox, səs lap
yaxından - qonşu həyət tərəfdən gəlirdi.
Çevrilib baxanda az qaldı donub yerə yapışam. Sən
demə, qonşu uşaqlar bir yerə
yığışıb yağış suyunun yuyub
alçaltdığı, hətta 1-2 yerdən
uçurduğu hasarın üstündən baxa-baxa mənim
tamaşaçılarım statusunu ləyaqətlə yerinə
yetirirlərmiş və ifam o qədər xoşlarına gəlibmiş
ki, alqışlamağı da özlərinə borc biliblər.
Bir halda ki, zər qədrini belə dəqiqliklə
bilən tamaşaçılarım vardı, mən niyə rəqqas
rolunu sonadək oynamayaydım?
Ona görə də utanıb eləmədən lap
artistlər kimi tamaşaçılarıma təzim etdim, hələ
yağlı bir hava öpüşü də göndərdim...
Əlimdə gül dəstəsi olsaydı, onu da
tolazlayardım uşaqlar tərəfə.
Burada göydən 3 çaynik çay
düşdü - "filli " çay dəmlisi - mənim,
"Azərçay" dəmlisi - özümün,
"Beta" dəmlisi də - olmuş əhvalatın təsvirinə,
yəni bu hekayəyə qulaq asanların.
MÖHTƏŞƏM İMARƏTİMDƏ KOLBASA
QONAQLIĞI
Universitetin III kursunun axırlarında iş elə gətirdi
ki, mən bir müddət Tolstoy küçəsində -
A.Zeynallı adına musiqi məktəbinin 2
addımlığındakı kiçik bir həyətdə
kirayənişin yaşamalı oldum.
Mənim otağım 2-ci mərtəbəyə qalxan
pilləkənin altında qurulmuş, rəhmətlik anam
demişkən, "dütdək" kimi bir yer idi.
Otağın uzunluğu bir dəmir çarpayının
uzunluğu boyda, eni isə bunun yarısı qədər
olardı. Bundan başqa, otaqda bir tərəfinə təqaüd
pulu ilə təmir emalatxanasından aldığım
kiçik televizor qoyulmuş köhnə masa, bir dənə
sınıq-salxaq kətil, bir dənə də qoltuğunda
istədiyin yerə daşıya biləcəyin kiçik
soyuducu vardı. Divardakı taxçalarda isə mənim mətbəx
əşyalarım mürgü döyürdü. Ona görə
belə deyirəm ki, o vaxtlar Bakının sosiska kafelərinin
planlarının artıqlaması ilə dolmasına kömək
edən tələbələrdən biri də mən idim (baxmayaraq
ki, otağıma bitişik sahəsi 1,5-2 kvadratmetrlik
kiçik bir "mətbəxim" də vardı).
Bu kiçik hücrəmdə
bir qarnı ac, bir qarnı tox, şad-xürrəm ömür
sürürdüm. Hərdən civilti ilə otağıma
hücum çəkən siçanlar, siçovullar da
şeş-beş vuran kefimə soğan doğraya bilmirdilər
- onlarla şanlı mübarizə sahəsində kifayət qədər
təcrübə toplamışdım. Kəşf etdiyim
üsul isə lap dahiyanə idi - boş butulkaları
sındırıb iri şüşə
parçalarını doldururdum divarın dibindən
gözünü ağardan deşiklərə: "İndi
çıxın görüm, zarazalar!"
Xülasə, hər şey iqtisadiyyat müəllimimizin
dediyi kimi, planauyğun və proporsional şəkildə davam
edirdi. Narahatlıq doğuran yeganə şey - hərdənbir
yanıma dost- tanış, qohum-əqrəba gələndə
otağın darısqallığının
yaratdığı problem idi. Ora eyni zamanda yalnız 2 adam yerləşə
bilərdi - biri çarpayının ayaq tərəfində,
o biri isə çarpayı ilə masanın arasına zorla
sığışan kətildə oturmalı, əgər
3-cü bir şəxs də vardısa, o, zəhmət çəkib
bayırda dayanmalı idi (!) Belə məqamlarda otaqda hərəkət
etməyin mümkün parametrləri santimetrlərlə
ölçülürdü, yəni tutaq ki, mən 50 sm sol tərəfə
hərəkət etmək istəyirdimsə, gərək
qonağım da zəhmət çəkib 50 sm sağa
çəkiləydi.
Günlərin bir günü rayondan elə mənim
yaşda 2 qohumum qapımı döyəndə başa
düşdüm ki, artıq otağımda mövqe
tutmağın yeni proyektini hazırlamalıyam. Qonağa
hörmət bizim müqəddəs borcumuzdur axı. Ələlxüsus
da tələbə evinə rayon yerindən tullana-tullana əliboş
gələn qonaqlara. Mən evimin olmayan ən ləziz yeməyini
onlara yedirtməli idim. Ona görə də əl-qolumu
çırmalayıb mətbəxə keçdim, elə bir
kolbasa qızartdım ki, ətri Göyçaya, nəinki
Göyçaya, həyətimizə, lap evimizin içinə
qədər gedib çıxdı və oradakılar xəbər
tutdu ki, mən növbəti dəfə kolbasa ziyafətinə
hazırlaşıram.
Yemək hazır olanda qonaqlardan birinə dedim, zəhmət
olmasa, çölə çıx ki, tavanı masanın
üstünə rahat şəkildə qoya bilim. Bu
şanlı vəzifəni uğurla yerinə yetirdikdən
sonra özüm çölə çıxıb
qonağı içəri itələdim: "Yoldan gəlmisən,
keç çörək ye". O, içəri keçib kətildə
oturdu. O biri qonaq isə elə bayaqdan çarpayının
ayaq tərəfində lövbər salmışdı. Oradan
isə əli tavaya çatmırdı. Qonaqlar ac, mən isə
lap ac idim. Gördüm kətildə oturan qonağım
Koroğlu kimi daraşdı kolbasaya və belə getsə, mən
də, o biri qonaq da dünyanın ən ləzzətli təamından
dadmaq xoşbəxtliyindən məhrum olacaq, anam demişkən,
şişib partlayacağıq. Mən prosesləri
çöldən - yəni həyətdən idarə edən
dirijor kimi dərhal işə qarışdım, dedim, filankəs,
qalx ayağa süfrəyə yaxınlaş, nə olar, bu dəfə
də ayaq üstə nahar elə. Qohumum elə bil bunu gözləyirmiş
- durub tavaya necə hücum çəkdisə, o biri oldu bunun
yanında toya getməli. Mənsə bayırda
ağzımın suyu axa-axa fikirləşirdim ki, burada
3-cü bir acın da olduğunu onların yadına necə
salım ki, mənə də bir yetim payı saxlasınlar. Gah
öskürür, gah ah çəkir, gah da
boğazımı arıtlayırdım, amma xeyri olmurdu.
Axırda dözə bilmədim, dedim, gəlin
naharımızı yeni, orijinal üsulla edək. Qonaqlardan
biri ağzına qoyduğu tikənin böyüklüyündən
bərəlmiş gözlərini mənə dikib guya
soruşdu:
- Narx...təxr..? (yəni "Nə təhər"?)
Dedim, 1 nəfər çöldə təmiz hava udur
- 2 nəfər yeyir, sonra onlardan biri çıxır
çölə, çöldəki girir içəri və
proses davam edir, "Daş və çiçək"
filmindəki Sarakram demişkən, dünya fırlanır, biz
də fırlanırıq.
...Nə başınızı ağrıdım, kəşf
etdiyim dahiyanə üsulu tətbiq edib axır ki, naharı
başa vurduq. Lütfəli Abdullayevin sözü olmasın,
belə yağlı nahardan sonra məxməri çay
içmədin, nə ləzzəti. Amma mən cibimdəki
son manatlara və yaxın günlərdə alacağım təqaüdə
güvənib çay dəmləmədim. Fikirləşdim
ki, çayı da növbə ilə içsək, lap ağ
olar. Odur ki, qonaqlarımı da götürüb getdim
yaxınlıqdakı çayxanaya...
(Ardı var)
Əlisəfdər HÜSEYNOV
525-ci qəzet .- 2024.-27 sentyabr (№176).- S.14.