Haqq
savaşımız - vətənpərvərlik
dərsimiz
Esse
Tarixin müxtəlif dövrlərində dünyanın
böyük yazıçıları - Lev Tolstoy, Ernest
Heminquey, Jan Pol Sartır, Çingiz Aytmatov və bir çox
başqaları öz əsərlərində müharibənin
insan həyatına təsirini diqqət mərkəzinə
çəkiblər. İnsanlığı dəhşətli
faciələrə sürükləyən müharibələrin
səbəblərinə öz daxili dünyasında məntiqli
cavab tapa bilməyən Tolstoy, Napoleonun Rusiyaya hücumu ilə
500 min insanın ölümünə yol açan savaş barədə
uzun illər düşündükdən sonra bu qənaətə
gəlmişdi: "Dünyanın yaradılışından
bəri öldürməyin fiziki və əxlaqi cəhətdən
pis bir vərdiş olduğu bilindiyi halda, niyə milyonlarla
insan bir-birini öldürüb? Deməli, bu, qaçılmaz
şəkildə məcburi idi: bunu həyata keçirən
insanlar, arıların payızda bir-birini yox etməsinə yol
açan, təbiətə məxsus zooloji qanunu tətbiq
ediblər. Bu qorxunc sualın başqa cavabı yoxdur".
Müharibələr ədəbiyyata, sənətə
zaman-zaman öz möhürünü vurub. Amerikalı
yazıçı Kat Fallsın dediyi kimi, "bu gün istifadə
etdiyimiz bir çox kəlmə müharibələrin fabrikində
toxunub". Materiallarımız, sosial həyatımız, vərdişlərimiz,
sənayemiz, ticarətimiz və xarakterlərimiz müharibələrin
nəticələrindən təsirlənib. Dünyada ən
çox sevdiyimiz varlıq olan övladlarımıza belə
müharibə ilə bağlı adlar veririk. Yəni həyata
dair bir çox ünsür müharibələrin
mirasıdır.
Sözsüz ki, müharibə heç bir xalqın
ilk seçimi olmur. Müharibənin yıxıcı təsirləri,
nəsildən-nəsilə ötürülən
travmalarını nəzərə alsaq, bu, bəşər
övladının başına gələn ən pis hadisədir.
Ancaq mövzu vətən, azadlıq, ədalət
axtarışı olduğu zaman, təəssüf ki, müharibədən
başqa çıxış yolu qalmır. Biz 30 il sülh
yolunu seçən, amma bir addım yol qət edə bilməyən
bir xalq olaraq ən yaxın tariximizdə bunun şahidi olduq.
Bizdən alınanı qaytarmaq üçün müharibədən
başqa çıxış yolumuz qalmamışdı. Amma
bizim Vətən müharibəmizlə ermənilərin
90-cı illərdə apardığı
işğalçılıq müharibəsi arasında
çox ciddi fərqlər var. Onlar apardıqları
müharibədə haqsız idilər və dünya 30 il
boyunca uşaqların öldürüldüyü,
qocaların qətl edildiyi, qadınların
zorlandığı müharibədəki ədalətsizliyi
görmək istəmədi.
2020-ci il sentyabrın 27-si Azərbaycanın müasir
tarixində dönüş nöqtəsi oldu. Ötən əsrin
90-cı illərində Ermənistan hökuməti və onun
havadarları dünyanın ən ədalətsiz müharibəsinə
imza atdı. Hər nə qədər müharibə tərəfdarı
olmasaq da, yaranmış şərait onu göstərirdi ki,
Qarabağın azadlığı sülhdən yox, məhz
müharibədən keçirdi. Bu baxımdan da Qarabağ
haqq ilə yalanın, maddiyyat ilə mənəviyyatın bəlkə
də gəlmiş-keçmiş ən çətin
hesablaşmasının səhnələndiyi ər meydanı
oldu. Bu meydana öz gələcəklərini deyil, millətin,
dövlətin ortaq gələcəyini düşünənlər,
ölümü gözə alanlar atıldı. Onlar sübut
etdilər ki, bu vətən, məşhur türk şairi
Orxan Şaiq Gökyayın bir misrasında dediyi kimi:
İrəli atılıb sellərcəsinə
Köksündən vurulub tam ərcəsinə
Bir gül baxçasına girərcəsinə
Bu qara torpağa girənlərindir.
Qarabağ yurdun dörd bir tərəfindən gələn
onminlərlə vətən övladının istiqlal və
azadlıq uğrunda dünyaya meydan oxuduğu yer oldu.
Onların hər biri qəhrəmanlıq dastanı yazdı.
Gəncliyinin baharında şəhadət şərbətini
içib qanları və canları ilə
al-qırmızı laləli çöllər kimi bəzədikləri
bu torpaqları bizə vətən olaraq əmanət qoydular.
Biz onların yazdığı qəhrəmanlıq
dastanının hər sətirinə canlı şahidlik
etdik. Vətəni qarış-qarış necə azad etdilər,
anbaan izlədik. Bəzisinin son sözlərini, bəzisinin son
nəğməsini dinlədik. Biz isti evimizdə oturub qələbə
xəbərləri aldığımız zaman onların
"yastığı vətən daşı,
yorğanları qar oldu". Qarabağın hər
qarış torpağında iz qoydular o vətən
oğulları. Bu gün sahib olduğumuz bu azad torpaqlar qəhrəman
oğullarımızın hər qarışını
qanları ilə sulayıb bizə əmanət etdikləri
torpaqlardır.
Bu torpaqlar asanlıqla vətən olmadı bizə.
Minlərlə solan həyatın, torpağa gömülən
arzuların hesabına qazandıq bu şanlı qələbəni.
Bəlkə elə ona görə vətən dünyanın ən
bahalı, uğrunda ən çox bədəl ödənilən
quru parçasıdır. Bu torpaqlar beşiyində körpəsini,
əlində xınası qurumayan yarını, kitab-dəftərini
buraxıb silaha sarılan fədakar insanların sayəsində
azaddır. Acı da olsa, bu bir həqiqətdir ki, şəhidlər
olmasa, bu torpaqlar vətən olmaz. Tarix boyu işğallara, təcavüzlərə
məruz qaldıq. Amma ayağımıza vurulan zəncirlər
azadlıq eşqimizi, əzmimizi məhv edə bilmədi. Bu
dik duruşumuzu, azadlığımızı bağrından
çıxıb, yenə onun üçün torpağa düşən
vətən övladlarına borcluyuq. Bu borc ödənməyəcək
borcdur: müqəddəsdir, əbədidir!
Bu vətəni gəlinlik qızlarımızın, gənclərimizin
xəyallarının, arzularının, ümidlərinin
beşiyi, uşaqlarımızın gələcəyi,
hamımızın dünyadakı ən dəyərli
varlığına çevirən şəhidlərimizi
dünya var olduqca unutmamaq və unutdurmamaq üçün
yaşamalıyıq. Çünki qəhrəmanlarını
unudan xalq gələcəyini qucaqlaya bilməz.
Biz öz tariximizi qalibiyyət və məğlubiyyətləri
ilə, əskiksiz gələcək nəsillərə
ötürməliyik. Bu işdə ən böyük pay təhsilə
düşür. Təhsilin ən böyük məqsədi vətəndaş
yetişdirməkdir. Lakin tarixini doğru şəkildə
öyrənə bilməyənlərdən də vətəndaş
olmaz. Çünki bir cəmiyyət uşaqlarını təkcə
kübar, bəy kimi deyil, eyni zamanda vətənə, millətə
faydalı fərdlər olaraq yetişdirməlidir.
Biz əslində vətəni sevməyi də, sevdirməyi
də yaxşı bilən xalqlardanıq. Yurd sevgisinin müqəddəsliyi
xalqımız tərəfindən ən yüksək səviyyəyə
qaldırılması təsdiqlənmiş faktdır. Bunu
Birinci və İkinci Qarabağ müharibələrində
verdiyimiz şəhidlərin sayından, ön və arxa cəbhədə
insanların etdikləri fədakarlıqlardan aydın hiss etmək
olur.
Türk milliyyətçiliyinə ilham qaynağı
olmuş yazıçılardan Namiq Kamal vətənin mənəvi
sərhədlərini belə müəyyənləşdirir:
"İnsan vətənini sevər. Çünki vətən
hər hansı bir qalibin şəmşiri və ya mirzənin
qələmi ilə çəkilən qeyri-müəyyən
cizgilərdən ibarət deyil, millətə, azadlığa,
qardaşlığa, əmanətə, suverenliyə, əcdada,
ailəyə hörmətin, sevginin və bunlar kimi bir
çox ülvi hisslərin cəmindən
yaranmışdır".
44 günlük Vətən müharibəsinin bu
gün böyük fəxrlə andığımız şəhidləri
də bu ülvi hisslərin cəmi ilə ayağa
qalxdılar, Vətənin içində çəkilən
qanunsuz sərhədləri yox etdilər. Onlar həm də
dünyaya ədalətli savaş mədəniyyəti öyrətdilər.
Günel MUSA
525-ci qəzet .- 2024.-28 sentyabr (№177).- S.13.