Paytaxtın təhsil mənzərəsi:
yeni ilə ümidverici göstəricilərlə
Ötən il təhsildə başlıca hədəflər
kimi qarşıya qoyulan yeni dövrün
çağırışlarına uyğun təhsil
mühitinin formalaşmasına nail olmaq üçün Azərbaycanda
məqsədyönlü fəaliyyət həyata
keçirilib. "Azərbaycan Respublikasının
2022-2026-cı illərdə sosial-iqtisadi inkişaf
Strategiyası"nda da nəzərdə tutulduğu kimi, məqsəd
məktəbəqədər təhsilin əhatə dairəsinin
genişləndirilməsi, ümumi təhsilin keyfiyyətinin
yüksəldilməsi, səriştə əsaslı məzmunun
tətbiq olunması, idarəetmə heyətinin peşəkarlıq
səviyyəsinin inkişaf etdirilməsi, rəqəmsal səriştələrin
artırılması və digər müvafiq istiqamətlərdə
tədbirlərin reallaşdırılmasından ibarətdir.
Yeniliklərin tətbiqi, təşəbbüskarlıq,
mövcud imkanlardan səmərəli istifadə, rəqəmsal
səriştələrin artırılması, XXI əsrə
uyğun bacarıqların inkişaf etdirilməsi də əsas
hədəflərdəndir.
Bakı Şəhəri üzrə Təhsil İdarəsinin
(BŞTİ) İctimaiyyətlə əlaqələr
sektorundan verilən məlumata görə, İdarənin
tabeliyində 676 təhsil müəssisəsi fəaliyyət
göstərir. BŞTİ-nin tabeliyindəki məktəblərdə
505470 şagirdin təlim-tərbiyəsi ilə 29544 müəllim
məşğul olur. BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil
müəssisələrinin I siniflərində 42226, IX siniflərində
43490, XI siniflərində 28288, XII siniflərində isə 166
nəfər təhsil alır.
Ötən ildə BŞTİ-nin tabeliyindəki 336 məktəbəqədər
təhsil müəssisəsinə 34995 uşaq cəlb olunub.
Həmçinin Bakı şəhəri Hövsan qəsəbəsində
(MİDA Yaşayış Kompleksi) 13 və 14 saylı uşaq
bağçaları istifadəyə verilib.
Bakı şəhəri Bakı şəhəri
Ramana qəsəbəsində 347 saylı uşaq
bağçası və Xocəsən qəsəbəsində
348 saylı uşaq bağçası yaradılıb.
Hazırda həmin müəssisələrin fəaliyyətə
başlaması üçün zəruri tədbirlər
görülür.
Məlumata görə, BŞTİ-nin tabeliyindəki
276 ümumi təhsil müəssisəsində 961 məktəbəhazırlıq
qrupu fəaliyyət göstərir. Məktəbəhazırlıq
qruplarına 21140 uşaq cəlb olunub. Təqvim ilində
ümumi təhsil müəssisələrindəki məktəbəhazırlıq
qruplarına cəlb olunmuş beşyaşlılara 2212 resurs
dəst paylanıb. Pilot olaraq həyata keçirilən layihənin
məqsədi məktəbəhazırlıq qruplarına cəlb
edilmiş uşaqların tədris ili boyu bacarıq və vərdişlərinin,
estetik və yaradıcı bacarıqlarının inkişaf
etdirilməsi, onların əl qabiliyyətlərinin, bədii
yaradıcılıqlarının üzə çıxarılmasından
ibarətdir: "Ümumi təhsil müəssisələrinin
I siniflərinə elektron qeydiyyat prosesində valideynlərə
kömək məqsədilə 27 Alternativ qeydiyyat mərkəzi
fəaliyyət göstərib. Belə ki, özü elektron
qeydiyyatdan keçə bilməyən valideynlərə
paytaxtın 12 rayonu üzrə yaradılmış Alternativ
qeydiyyat mərkəzləri, eləcə də 3 votsap nömrəsi
vasitəsilə zəruri köməklik göstərilib. 47854
şagirdin elektron sistem vasitəsilə yerdəyişməsi
aparılıb. BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil
müəssisələri üzrə 2023-cü ildə 47854
şagird elektron sistem (sy.edu.az) vasitəsilə bir məktəbdən
digərinə köçürülüb. Elektron sistem vasitəsilə
şagird yerdəyişməsi valideynlərin
rahatlığına, prosesin daha şəffaf və operativ həyata
keçirilməsinə, əlavə vaxt itkisinin
qarşısının alınmasına, ümumi tənzimlənmədə
subyektiv amillərin aradan qaldırılmasına imkan
verir".
BŞTİ-dən bildirilir ki, respublika fənn
olimpiadalarının final mərhələsində 72 paytaxt məktəblisi
qalib olub. BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil
müəssisələrində təhsil alan şagirdlərdən
13 nəfər qızıl, 18 nəfər gümüş, 41
nəfər bürünc medal qazanıb. Respublika fənn
müsabiqələrində 31 şagird qalib olub. Fənn
müsabiqələrində BŞTİ-nin tabeliyindəki məktəblərdə
təhsil alan 31 şagird qızıl, gümüş və
bürünc medal qazanıb. Onlardan 8 nəfəri riyaziyyat, 4
nəfəri fizika, 7 nəfəri biologiya, 1 nəfəri
kimya, 11 nəfəri isə informatika fənni üzrə fərqlənənlər
sırasında yer alıb.
BŞTİ-nin tabeliyindəki təhsil müəssisələrini
2023-cü ildə 24 məzun qızıl və
gümüş nişanla başa vurub. Paytaxt məktəblərinin
XI sinif məzunlarından 18-i qızıl, 6-sı
gümüş nişana layiq görülüb.
BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil müəssisələrini
1919 nəfər fərqlənmə attestatı ilə başa
vurub. Onlardan 1029 nəfər ümumi orta təhsil (IX sinif) səviyyəsi
üzrə, 890 nəfər isə tam orta təhsil (XI sinif) səviyyəsi
üzrə fərqlənmə attestatı alıb.
Məlumata görə, 2023-cü ildə ümumi təhsilin
tam orta təhsil səviyyəsində təmayülləşmənin
miqyası genişləndirilib. Belə ki, BŞTİ-nin
tabeliyindəki 188 təhsil müəssisəsində təşkil
edilən 922 təmayül sinifdə 20592 şagird təhsil
alır. Ümumi təhsildə keyfiyyətin
artırılmasına xidmət edən təmayül siniflərə
şagirdlərin marağı ilbəil artmaqdadır:
"BŞTİ-nin tabeliyindəki 16 ümumi təhsil məktəbində
"İcma əsaslı məktəbəqədər təhsil"
layihəsi həyata keçirilir. Elm və Təhsil
Nazirliyinin dəstəyi ilə Təhsil İnstitutu tərəfindən
həyata keçirilən layihənin tətbiq olunduğu
paytaxt məktəblərindəki 34 icma əsaslı məktəbəqədər
təhsil qrupuna 696 uşaq cəlb olunub. Bakı şəhəri
üzrə 18 ümumi təhsil müəssisəsində
160-a yaxın şagird inklüziv təhsilə cəlb
edilib. İnklüziv təhsil
sağlamlıq imkanları qismən məhdud uşaqlarla
sağlam uşaqların eyni sinifdə təhsil almasına
imkan yaradır. Layihə həmin uşaqların cəmiyyətə
daha rahat inteqrasiyasına nail olmaq məqsədlərinə
xidmət edir. İl ərzində paytaxt üzrə 54
şagird fərdi təhsilə cəlb olunub. Qeyd edək ki,
ümumilikdə BŞTİ-nin tabeliyindəki 175 təhsil
müəssisəsində 398 şagird fərdi təhsil
alır. Fərdi təhsil müxtəlif səbəblərdən
uzun müddət təhsildən kənarda qalmış şəxslərin
fərdi qaydada təhsil almalarına şərait
yaradır".
İdarədən qeyd olunub ki, 2023-2024-cü tədris
ili üçün müəllimlərin işə qəbulu
və yerdəyişməsi müsabiqəsinə BŞTİ
tərəfindən 2743 vakansiya təqdim edilib. Müsabiqələr
nəticəsində il ərzində 2258 nəfər işə
qəbul olunub. Bunlardan 1188 nəfər müddətsiz
müqavilə ilə işə qəbul üzrə elektron
yerləşdirmə prosesi nəticəsində, 889 nəfər
müddətli müqavilə ilə işə qəbul
üzrə elektron yerləşdirmə prosesi nəticəsində,
181 nəfər isə müddətsiz müqavilə ilə
işləyən müəllimlərin iş yerinin dəyişməsi
prosesi nəticəsində işə qəbul edilib. Həmçinin
il ərzində ümumi təhsil müəssisələrində
işə qəbul müsabiqəsi nəticəsində
tutulmayan yerlər üzrə dərs saatlarının tədris
edilməsi üçün digər məktəblərdən
əvəzçilik qaydasında 485 ixtisaslı kadr dəvət
edilib: "BŞTİ-nin tabeliyindəki təhsil müəssisələrinə
işə qəbul üzrə əvvəlki illərdə
keçirilmiş müvafiq imtahan və müsahibələrdə
uğur qazanan 12 nəfər təlim-tərbiyə işləri
üzrə direktor müavini, 4 nəfər uşaqlarla məktəbdənkənar
və sinifdənxaric tərbiyə işi üzrə təşkilatçı,
4 nəfər psixoloq, 20 nəfər laborant, 2 nəfər
kitabxanaçı, 4 nəfər kitabxana müdiri, 3 nəfər
uşaq birliyi təşkilatı rəhbəri və 1 nəfər
çağırışaqədərki hazırlıq rəhbəri
il ərzində işə təyin edilib. Məktəbəqədər
təhsil müəssisələrinə müdir vəzifəsinə
işə qəbul üzrə müsabiqə keçirilib.
Müsabiqədə uğur qazanan 16 nəfər
BŞTİ-nin tabeliyindəki məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinə müdir vəzifəsinə
işə qəbul hüququ qazanıb. 2023-cü il ərzində
BŞTİ-nin tabeliyində olan bir sıra ümumi təhsil müəssisələrinə
yeni direktor təyinatları həyata keçirilib, həmçinin
bir neçə direktorun iş yeri dəyişdirilib.
BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil müəssisələrinə
3 nəfər direktor vəzifəsinə təyin olunub, 5
direktorun iş yeri dəyişdirilib. 141 məktəb direktorunun
müddətli əmək müqaviləsi uzadılıb.
Çalışmanın yaş həddinə
çatmış 20 direktorla müddətli əmək
müqaviləsi bağlanıb. Orta aylıq əmək
haqqı 976 manat təşkil edib. 2023-cü ildə
BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil müəssisələrində
çalışan müəllimlərin orta aylıq əmək
haqqı 976 manat təşkil edib. BŞTİ-nin tabeliyindəki
məktəbəqədər təhsil müəssisələrində
çalışan tərbiyəçi-müəllimlərin
orta aylıq əmək haqqı isə 612 manat təşkil
edib".
BŞTİ-nin tabeliyindəki 62 məktəbdə Elm
və Təhsil Nazirliyi tərəfindən hazırlanmış
"Ümumi təhsil müəssisələrində
şagird davranış qaydaları" və "Valideyn-məktəb
münasibətlərinin tənzimlənməsi üzrə təlimat"
tətbiq olunur. Qeyd edilən təlimat və qaydalar
hazırlanarkən şagirdlər, müəllimlər, o
cümlədən, valideynlər arasında keçirilən sorğuların
nəticələri nəzərə alınıb, beynəlxalq
və özəl təhsil müəssisələrinin təcrübələri
araşdırılıb. BŞTİ-nin tabeliyindəki 175 məktəbəqədər
təhsil müəssisəsində monitorinqlər
keçirilib. Monitorinqlərin keçirilməsində əsas
məqsəd rəhbərlik və nəzarətin yerinə
yetirilməsi, uşaqların məktəbəqədər təhsil
müəssisələrinə qəbulu, davamiyyəti,
qidalanması, tərbiyə prosesinin təşkili vəziyyətinin
öyrənilməsi, həmçinin tədris-pedaqoji və
metodiki sənədlərlə işin, əmək və icra
intizamının, təchizat, təsərrüfat fəaliyyətinin
real vəziyyətinin təhlil edilərək qanunvericilikdə
nəzərdə tutulmuş qaydada zəruri tədbirlərin
görülməsindən ibarətdir: "BŞTİ tərəfindən
III, VI, VII, VIII siniflərdə bir dəfə və IX siniflərdə
isə dörd dəfə olmaqla buraxılış fənləri
üzrə monitorinqlər aparılıb. Monitorinq nəticələri
təhsil müəssisələrinə həm bal, həm də
məzmun təhlili olaraq təqdim olunub. Buraxılış fənləri
üzrə keçirilən monitorinqlərin əsas məqsədi
proqram materiallarının mənimsənilmə göstəricilərinin
müəyyənləşdirilməsindən ibarətdir. Paytaxtın ümumi təhsil müəssisələrinin
IX siniflərində keçirilmiş buraxılış
imtahanlarının keyfiyyət təhlilləri
aparılıb. Təhlillərin nəticələri barədə
məlumatların aidiyyəti üzrə ötürülməsi
həyata keçirilib. Keyfiyyət təhlillərinin əsas
məqsədi buraxılış imtahanlarında şagirdlərin
nailiyyətlərini müəyyən etmək, problemləri
vaxtında aşkarlamaq və bununla bağlı dəstək
proqramlarının həyata keçirilməsini təmin etməkdən
ibarətdir. BŞTİ-nin tabeliyindəki ümumi təhsil
müəssisələrinin IV, VI, VII və VIII siniflərində
Azərbaycan dili fənni üzrə monitorinq keçirilib.
Monitorinq nəticələri təhsil müəssisələrinə
həm bal, həm də məzmun təhlili olaraq təqdim
olunub. Yazılı keçirilən monitorinqin əsas məqsədi
dövlət dilinin tədrisi vəziyyətinin
ölçülməsi, şagirdlərin dinləyib-anlama,
oxuyub-anlama və yazı bacarıqlarının
yoxlanılması, onlarda bilik və bacarıqların
formalaşma səviyyəsinin müəyyənləşdirilməsi
və tədrisin keyfiyyətinin daha da artırılmasından
ibarətdir. Monitorinqin növbəti mərhələsi gələn
ilin fevral ayında keçiriləcəkdir. Təhsil müəssisələrinin
elektron hesabat və təqdimat modeli təkmilləşdirilərək
məktəblərə təqdim olunub. Qeyd edək ki,
hazırlanan formalar üzrə paytaxtın təhsil müəssisələrinin
hesabatları yığılacaq və fəaliyyət
planlarının hazırlanması ilə bağlı
görüşlər təşkil olunacaqdır. Model müəssisənin
təhsil və digər ehtiyaclarının müəyyənləşdirilməsində,
həmçinin illik və strateji planlaşdırmada baza
rolunu oynayır. Təhsil müəssisələrinin
2023-2024-cü tədris ili üzrə fəaliyyət
planları təhlil olunub. Belə ki, fəaliyyət
planları əvvəlcədən müəyyənləşdirilmiş
9 meyar üzrə ölçülüb və təhlil
hesabatı hazırlanıb. Fəaliyyət planlarının təhlil
olunmasında əsas məqsəd təhsil müəssisələrinin
illik fəaliyyətlərinin tələblərə uyğun
olmasını müəyyənləşdirmək və
spesifik planların hazırlanmasına dəstək olmaqdan ibarətdir".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet.- 2024.- 8 yanvar,№ 1.- S.15.