Aktrisanın
şirin-acı həyat hekayəti
(Əvvəli ötən çərşənbə
sayımızda)
Ərə getmək, ailə qurmaq çətinliyi
Lakin həyat təkcə səhnəyə
çıxmaqdan ibarət deyildir, onun çox sayda problemləri
də mövcuddur. Sirr deyil ki, aktrisaların ailə qurması
elə də asan olmur. Tənha qoca aktrisaların mövcudluğu
bunu sübut edir. Teatrdakı və ondan kənardakı rəfiqələrimin
əksəriyyəti xoşbəxtlikdən ərə gedib,
ailə qurmuşlar. Onların heç də
hamısını, təəssüf ki, xoşbəxt hesab etmək
olmaz. Aktyorla aktrisanın nikahı isə uzun ömür
sürmür. Akademik Dram Teatrının işçiləri
arasındakı ittifaqlar adətən qısa müddətli
olurdu. Boşanma halları ilk nikahların sayından bir
neçə dəfə çox olur. Teatrdakı nikahlar metro
qapısını andırır, girənləri və
çıxanları dəqiq müəyyən etmək
mümkün olmur. Bu da teatr kolletivinin malik olduğu daxili
xüsusiyyətlərdən biridir. Daha çox ümid bəslənən
ailələr daha tez dağılır. Aktrisalar ingilis ordusunda
xidmət edən muzdlu yerli hind əsgərləri olan sipahiləri
andırırlar, sabah onların hansı cəbhədə,
kimin tərəfində vuruşacağını əvvəlcədən
müəyyən etmək çətindir. Ona görə də
hətta az ömürlü nikahlar da aktrisa üçün
uduş hesab olunmalıdır.
Aktrisalar arasında xoşbəxtlər çox
olmadığı kimi, müvafiq olaraq, bədbəxtlər də
az deyildir. Onların siyahısı böyük olduğuna
görə, mən yalnız birinin ürək ağrıdan
taleyi barədə danışacağam. Truppamızda bir sakit
işçi var idi, yerlimiz olduğuna görə mən onu
yaxından tanıyırdım, hal-əhval tuturduq. Bir dəfə
o, dərdini söyləmək üçün mənim qrim
otağıma gəlmişdi. Mən onu mehribanlıqla
qarşıladım, əvvəlki əri vicdansız
çıxmışdı, özü işləməsə
də, onu ağır işlər görməyə məcbur
edirmiş. Beş il ərzində onların uşağı
olmamışdı, həkim gizlincə onu başa
salmışdı ki, günah ərindədir, sən
doğmağa qadirsən. Onlar boşanandan üç il sonra
bibisinin zəmanəti ilə özündən on yaş
kiçik olan oğlana ərə getmişdi. Oğlan da əvvəlki
arvadını iki uşaqla boşamışdı.
Oğlanın valideynləri qaçqın olduğuna görə
hökumət şəhərin mərkəzindəki yeni tikilən
binalarda onlara iki otaqlı mənzil vemişdi. Qızın yeni
əri seksual manyak çıxmışdı, gecələr
4-5 dəfə arvadını oyadıb, onunla intim
yaxınlıq edirmiş, ona görə də qız teatrda
daim mürgülüyə-mürgülüyə gəzirdi.
Yalnız uşaqları olana yaxın onun yalvarışı
ilə əri intensiv təcavüzünü
dayandırıbmış. Qız ona sağlam bir oğlan
doğdu. Ərin təcavüzü əvvəlki tək davam
edirdi. Qıza məlum olmuşdu ki, əri axşamlar işdən
sonra, o, kişi bərbəri işləyirdi, başqa
qadının da yanına gedib, sönməyən
ehtirasını ancaq bir müddətə zəiflədirmiş.
Əri ona uşağı qidalandırmaq üçün də
pul vermirmiş, süpürgəçi kimi qara fəhlə işləyən
anası qızına qəpik-quruş verirmiş.
Çünki bədbəxt ana özü də olduqca pis
qidalanıb, əlində olan pulun hamısını
dustaqxanada yatan oğluna göndərirmiş. Digər ər
funksiyalarını yerinə yetirməyən bu adam gecələr
əvvəlki eybəcər ssenarisini davam etdirirmiş. Sonra məlum
olmuşdu ki, o, qumarla möhkəm məşğul olub,
böyük məbləğdə pul uduzubmuş, ona görə
də yaşadıqları iki otaqlı mənzili də
satıb, Pirallahıda valideynlərinin komasına
köçübmüş. Arvadı isə həmin mənzildə
yalnız bir həftə yaşaya bilərdi, mənzilin yeni
sahibləri belə şərt qoymuşdular. Axırda qız ərinin
bu əclaflıqlarına dözməyib, ondan
boşanmış, uşağı ilə birlikdə bədbəxt
anasının yanına qayıtmışdı. Ehtiyac və
gələcəyin naməlum qorxusu onu boğur, taqətdən
salırdı. Mən onun göz yaşlarını silib, cibinə
pul qoydum, axı indi onun pula daha çox ehtiyacı vardı.
Biz belə faciələrin də şahidi olduğumuzdan, daha
ehtiyatlı hərəkət etmək məcburiyyətində
qalırıq. Təəssüf ki, boşanmaların sayı
da narkomanlarınkı kimi xeyli çoxalmışdır.
Mənim yaşım
artıq rasional xətti keçdiyi halda, hələ də
kiminsə mənə nişanlı düşəcəyi barədəki
tam ciddi bəyanatını gözləməkdən
yorulmuşdum. Axı qadın enejisi kişi enerjisinə
möhtacdır. Yəqin ki, çoxlarına mənim xarakterim
bəllidir, çünki mən nikaha girəndən sonra ərimə,
uşaqlarıma xidmət göstərməyə hazıram,
lakin heç vaxt ərimin ifrat dominantlığına dözə
bilmərəm. Mən ərimin arvadı olsam da, lakin heç
vaxt onun qulu ola bilmərəm. Mən belə
böyümüşəm, öz taleyim barədə
yalnız özüm qərar vermişəm, hətta bu,
valideynlərimin istəklərinin və rəylərinin əksinə
olsa da belə.
Düzünü deyək
ki, müsəqil xarakterli qadınları kişilər sevmirlər,
kiçik narazılıq belə, həmin ailələrin
dağılmasına səbəb olur. Ona görə də,
qoy heç kəs 8 və ya 5 dəfə ərə getmiş
amerikan və rus aktrisalarını qınamasın. Mən
hamının yaxşı tanıdığı məşhur
aktrisalar Elizabet Teyloru və Tatyana Vasilyevna Doroninanı nəzərdə
tuturam Məşhur rus
aktrisası Nonna Mordyukova isə qanuni iki ərdə olduğu
halda, ahıl yaşında, hətta ölənə qədər
çox sayda kişilərlə, özü də cavan oğlanlarla
intim yaxınlıqda olmuşdu.
Ölkədə hamı məni tanıyır, bəzən
mənə lazım olduğundan artıq diqqət və
qayğı göstərilir. Lakin mən öyünmürəm,
anlayıram ki, indiyədək qazandığım uğur
seriyasını bir səhvim və ya uğursuzluğum məhv
edə bilər. Napoleon yaxşı deyirdi ki, bir iri məğlubiyyətim,
döyüş cəbhələrində qazandığım
40 böyük qələbənin üstündən xətt
çəkə bilər. Biz sevilən aktrisalar da sərkərdələr
kimiyik, bilirik ki, ən böyük qələbədən
sonra da bizi məhvə aparan acı məğlubiyyət
gözləyə bilər. Necə ki, Napoleon Rusiya
kampaniyasında məhvedici məğlubiyyətə
düçar olmuşdu, onun işğal məqsədilə
oraya gətirdiyi 600 min nəfərlik "Qrand Army"dən
Fransaya 5 min nəfər qayıda bilmişdi. Biz nəinki
Austerlitsin, İenanın, Vaqramın, heç səhnənin də
Napoleonu deyilik. Biz səhnə adlanan olduqca xırda
döyüş səhnəsinin kiçik zabitləriyik, bunu
isə qürrələnmək hesabına heç vaxt yaddan
çıxarmamalıyıq.
Xalqın az qala kütləvi sevgisi müqabilində
evdə qalmağıma, ərə getmədiyimə görə
anam da çox dərd çəkirdi. Böyük,
hündür, çətiri hamını heyran edən bar
ağacı niyə bir meyvə də gətirməsin, o, mənə
olan kütləvi sevgini nəzərdə tuturdu, axı iri
gövdəli bu ağac çox gur çiçəkləmişdi.
Ancaq başa düşmürdü ki, axı çiçək
heç də meyvə demək deyildir, o, mayalanmalıdır,
kiçik meyvə rüşeyminə çevrilməlidir,
daha sonra isə yetişməlidir, bütün bunlar isə əsasən
təbiətdən, onun mərhəmətindən
asılıdır. Bizim istəklərimizə təbiət
bütünlüklə məhəl qoymaya da bilər. Buna mən
öz taleyimdə əmin olmuşdum. Axı insanlar da təbiətin
bir hissəsidir.
Anamın təşvişinin
səbəblərindən biri də, oğlundan çox mənə
ümid bəsləməsidir. Məgər biz həyatda
azmı fərasətsiz, fərsiz oğullara rast gəlirik,
onların bəziləri həyatda deyil, ancaq araq qədəhi
yanında şirə çevrilirlər. Lakin heç kəs
hətta beləsinin də üstündən xətt çəkmək
istəmir, artıq onlar özləri də valideynlərdir. Bəs
nəvələrin acı taleyi necə olsun?
Rəfiqələrimin də
mənə namizəd, türklər bunu "talib"
adlandırırlar, axtarmaq sahəsindəki canfəşanlıqla
kömək göstərmək cəhdləri də indiyədək
elə bir nəticə verməmişdir. Səhnə fəaliyyətimə
görə məni çoxları sevirsə də, mənə
ailə qurmaq barədə heç bir tutarlı və ciddi təklif
gəlməmişdir. Axı mən bu məsələyə həssas
yanaşıram, bu, heç də uşaq oyuncaqlarıyla
baş aldatmaq deyildir, ailə quranda onun məsuliyyətini
yaxşı dərk etməlisən, öz
azadlığını, sərbəstliyini də ailə
prinsipi naminə qurban verməmək perspektivini də yaddan
çıxarmamalısan.
Fərhadla tanışlıq
Bir gün aktyor dostumla tamaşadan sonra teatr
binasını tərk edəndə, lap qapının
yanında o, bir uzunboylu, qədd-qamətli adamla
görüşdü. Hal-əhval tutduqdan sonra aktyor kolleqam məni
öz dostuna təqdim etdi. Biz əl sıxmaqla tanış
olduq, əslində isə mən onu teatr xadimi kimi
tanıyırdım, onun öz truppası var idi, onlar tez-tez
Rusiyanın vilayətlərinə qastrola gedir,
tamaşaları rus dilində oynayırdılar. Yerli əyalətlərin
qəzetləri, deyilənlərə görə, truppa barədə
tərifli rəylər çap edirmiş. Truppanı yaradan bu
rejissor oğlan özündən razı adam olduğundan, Mədəniyyət Nazirliyinin rəhbərliyi
ilə ziddiyyətli münasibətdə olurmuş.
Başqalarından fərqli olaraq, ümumiyyətlə o, rəsmi
orqanlara tabe olmaqdan imtina edirmiş, bu isə olduqca təhlükəli
mövqe idi. Lakin o, bunu özünün fərqlənən cəhəti,
az qala "qəhrəmanlığı" hesab edirdi.
Fərhad adlı yeni tanışım mənim
yaratdığım bəzi obrazlar barədə təsirli
sözlər söylədi, görünür, o, bizim
tamaşalara baxmışdı. Təəssüflə qeyd
etdi ki, indiyədək sizinlə tanış
olmadığımdan, sizə bəzi fikirlərimi, həm də
iradlarımı bildirmək imkanım olmamışdı.
Telefon nömrənizi etibar edib, mənə versəniz,
sui-istifadə etməmək şərtilə, sənətiniz
barədə sizinlə fikir mübadiləsi etmək mənə
yalnız xoş olardı. Mən telefon nömrəmi dedim və
o, öz bahalı telefonunda rəqəmləri yazdı və əlavə
etdi ki, bəzən sizi narahat etsəm, güman edirəm ki,
inciməyəcəksiniz. Çünki söhbətimizi, yəqin
ki, yaradıcılıq barədəki şəxsi fikirlərimizə
həsr edəcəyik. Mən cavab olaraq bildirdim ki, səsinizi
eşitməyə mən ancaq şad olardım. O, bu cavabdan
çox razı qaldı və lütfükarlığıma
görə razılığını bildirdi.
Üç gün sonra onun zənginə cavab verdim,
olduqca nəzakətli qaydada hal-əhvalımı, hansı
tamaşa üzərində işlədiyimi soruşdu. Mən
tutula-tutula cavab verirdim, ona görə dedi ki, yəqin
vaxtında zəng etməmişəm. Mən onun səsini
tanımamaqla, səhvə yol vermişdim, ona görə də
üzrxahlıq edən sözlər söylədim. O
güldü və bildirdi ki, bizim bir-birimizi yaxşı
tanımağa ehtiyacımız vardır, yəqin ki, siz də
buna etiraz etməyəcəksiniz
Onun pafoslu, bəlağətli
sözləri mənim darılmış əsəblərimi,
bütünlükdə könlümü
sığallayırdı, sakitləşdirirdi.
Görünür, o, təkcə ziyalı adam deyil, həm də
ədəb-ərkanlı imiş. Sonradan bizim telefon
danışığımız hər gün baş verməklə,
intensivləşdi, həm də əhatə dairəsinin
genişlənməsi ilə söhbətimizin mahiyyəti də
bir qədər dəyişdi. Onun barəsində deyə bilmərəm,
mənə isə elə gəlirdi ki, bu insanı çoxdan,
həm də yaxşı tanıyıram. Onun sözlərində
müsahibinə hörmət bəsləmək istəyi də
yox deyildi, deyəsən, o, özünü sevdirməyi də
bacarır. Bəlkə də, onun təcrübəsi buna imkan
verir, axı teatr dünyası, ən azı, onun sakinləri
arasında yüngül flirtsiz, mazaqlanmamış
ötüşmür. Mən öz kiçik kollektivimizin
üzvləri arasında olan münasibətdən də bunu
hiss etmişdim. Aktyor və aktrisaların görüşəndə
bir-birini bərk-bərk qucaqlaması, öpməsi adi hal hesab
olunurdu, yad adama isə elə gələ bilərdi ki, bu
adamlar, bəlkə də, uzun həsrətin
yandırdığı alovu, elə bil ki, guya
arzuladıqları və əslində, hər gün təkrar
olunan görüşlə söndürürlər.
Son zəngində o, məni çox sevdiyi italyan
restoranına dəvət etdi, mən götür-qoy etmədən
razılıq verdim. Axı biz restoranlarda nadir hallarda olurduq,
bizim məskənimiz adətən, ucuz kafelər olurdu, bu da
maddi vəziyyətimizlə əlaqədar idi.
Restoranın xidmətçisi onu tanış adam kimi
salamlayıb, mənə də baş əyməklə
"xoş gəlmisiniz" dedi. O, karbonara və kyanti şərabı
sifariş verdi və izahat üçün bildirdi ki, bu
kömür mədənində işləyən
şaxtaçıların yüksək kalorili xörəyi
olduğundan, axı "kömür" karbon deməkdir, onların
adı ilə adlanmışdır. Kyanti şərabını
isə o, italyanların nisbətən ucuz və populyar olan
içkisi kimi qələmə verdi, onu da bildirdi ki, bu şərab
şüşəsi adətən, toxunmuş zənbilə
bürünmüş olur.
(Ardı var)
Telman ORUCOV
525-ci qəzet.- 2024.-31 yanvar, №18.- S.14.