Xaricdə təhsilə
dair Dövlət Proqramı: Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafı üçün güclü təkan
Son illərdə ölkəmizdə gənclərin
xaricdə təhsil alması dövlətin bu sahədə
siyasətinin prioritetlərindən birinə çevrilib.
Əsas məqsəd gənclərə xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsilalma
imkanları yaratmaqla, onların Azərbaycanın gələcək
inkişafını təmin edəcək və qlobal
çağırışlara cavab verəcək müasir
texnologiyaları çevik mənimsəyən, praktiki bilik və
bacarıqlara yiyələnən, müasir və gələcək
əmək bazarının tələblərinə cavab verən
rəqabətqabiliyyətli, yüksəkixtisaslı peşəkar
kadrlar olaraq hazırlanmasını təmin etməkdir.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2028-ci illər üçün Dövlət
Proqramı" ölkənin ehtiyac duyduğu prioritet sahələr
üzrə kadr potensialının qarşılanması məqsədini
daşıyır. Ali təhsilin bakalavriat səviyyəsində
təhsil almaq üçün seçimdə beynəlxalq fənn
olimpiadaları qaliblərinə üstünlük verilməsi
Dövlət Proqramı çərçivəsində
istedadlı gənclərin dünyanın qabaqcıl
universitetlərindən məzun olaraq ölkəmizin gələcək
inkişafına əlavə dəyər yaratmalarını təşviq
edir. Ali təhsilin magistratura səviyyəsində intellektual səviyyəsi
və idarəçilik keyfiyyətləri yüksək olan
perspektivli gənclərə və yüksək texnologiyalara əsaslanan
ixtisaslara üstünlük verilməsi isə əmək
bazarında müasir bacarıqlara malik ixtisaslı kadrların
sayını artıracaq. Mütəxəssislərin yekdil rəyi
belədir ki, gənclərin xaricdə təhsilinə dair
Dövlət Proqramı Azərbaycanın hərtərəfli
inkişafı üçün güclü təkan rolu
oynayır.
"Gənclərin xarici ölkələrin
nüfuzlu ali təhsil müəssisələrində təhsil
almalarına dair 2022-2028-ci illər üçün Dövlət
Proqramı" xətti ilə ABŞ-nin Kolumbiya Universitetində
"İdarəetmə elmləri və mühəndislik"
ixtisası üzrə magistratura təhsili alan Təhminə
Mehtiyeva Rusiyanın uzaq şərqində yerləşən
Amur vilayətində anadan olub. İbtidai təhsilini orada
alıb. Sonra ailəsi ilə birlikdə Azərbaycana
köçüb və 5-9-cu sinifləri Sumqayıt şəhərinin
11 nömrəli məktəbdə oxuyub. 10-11-ci sinifləri isə
Bakıda yerləşən 200 nömrəli Məktəb-Lisey
Kompleksində bitirib və 2016-cı ildə əla qiymətlərlə
məzun olub. Həmin il dövlət qəbul imtahanında 696
bal toplayaraq Prezident təqüdçüsü olub və ADA
Universitetinin Biznesin idarə edilməsi fakültəsinə qəbul
edilib. Burada bakalavr təhsili alıb və 2020-ci ildə
qırmızı diplomla məzun olub: "O illərdə yeni
texnologiyalar sektorunda sahibkarlıqla bağlı dərslər
xüsusi diqqətimi çəkirdi. Sonraki dörd ilə
yaxın müddət ərzində yerli və xarici şirkətlərdə
texniki məhsulların yaradılması və idarə
olunması ilə bağlı təcrübə
qazanmışam. Hazırda isə ABŞ-nin Nyu-York şəhərində
Kolumbiya Universitetində İdarəetmə elmləri və
mühəndislik üzrə magistr təhsilimi davam etdirirəm.
Hələ məktəbdə oxuyarkən Dövlət
Proqramı vasitəsilə xaricdə təhsil alan tələbələr
haqqında çox eşidirdim. Buna görə 2022-ci ildə
Dövlət Proqramı yenidən başlayanda gələcəkdə
magistr təhsilimi maliyyələşdirmək
üçün variantlarımın arasında Dövlət
Proqramını artıq nəzərə alırdım.
Kolumbiya Universiteti kimi nüfuzlu ABŞ ali məktəbləri
çox yüksək təhsil haqları ilə fərqlənir.
Belə bir universitetdə tam təqaüdlə təhsil almaq
mənim üçün yalnız Dövlət Proqramı sayəsində
mümkün oldu. Maraqlı bir faktdır ki, mənim
proqramımda məndən başqa yalnız iki
qazaxıstanlı tələbənin təhsil xərcləri
öz dövləti tərəfindən qarşılanır.
Dünyanın bir çox ölkəsindən gələn digər
bütün tələbələr bunu eşidəndə
çox təəccüblənir və öz ölkələrində
belə imkanların olmadığını bildirir. Bunu
öyrənəndə Azərbaycanın öz vətəndaşları
üçün yaratdığı təhsil
imkanlarının miqyasını daha da yaxşı dərk
etdim".
Təhminə Mehtiyevanın sözlərinə görə,
bakalavr təhsilini biznes üzrə almasına baxmayaraq,
işləməyə başlayanda anlayıb ki, onun məhz
texniki məhsul layihələrinə marağı var:
"Proqram təminatı məhsullarının idarəsi,
UX/UI dizayn, müxtəlif proqramlaşdırma dilləri kimi
mövzuları öz səylərimlə müxtəlif mənbələrdən
öyrənməyə başladım. Bu yeni biliklər mənə
növbəti texniki layihələrdə iş imkanları gətirdi.
Anladım ki, hazırda çox sürətlə inkişaf edən
texnologiyalardan istifadə edən fərqli profilli mühəndislər
və dizaynerlərdən ibarət komandaların ortaya keyfiyyətli
məhsul qoymağının əsas şərtlərindən
biri onları həm biznes, həm texnoloji hədəfləri
başa düşən rəhbərlərin idarə etməyidir.
Buna görə magistr təhsilimi almaq üçün həm
biznes, həm də mühəndisliyi əhatə edən bir
proqram axtarırdım. Kolumbiya Universitetinin İdarəetmə
elmləri və mühəndislik proqramı isə məhz
bunu təklif edir. Əlbəttə ki, universitet seçimi
zamanı bəzi digər faktorların da rolu oldu. Bunlardan biri
ölkə idi. Hazırda həm texniki, həm biznes sahələrində
ali təhsil üzrə ABŞ aparıcı ölkələrdəndir.
ABŞ-də bir neçə universitetdən bənzər
proqramlara qəbul aldım. Bunların arasında seçim edərkən
universitetin ümumi reytinqi, müəllim heyəti, qəbul
olduğum proqramın dərslərinin hədəflərimə
uyğun olması və məzun olmuş tələbələrin
sonraki iş təcrübələrində mənim hədəflədiyim
ixtisaslarda işləyib-işləməməyinə diqqət
göstərirdim. Bütün bu meyarlar üzrə Kolumbiya
Universiteti mənim üçün ən doğru seçim
idi. Azərbaycanda, bütün dünyada olduğu kimi,
hazırda peşəkar mühəndislərin sayında
artım trendi müşahidə olunur. Bundan əlavə,
süni intellekt kimi yeni texnologiyaların inkişafı rəqəmsal
məhsulların yaradılmasını ciddi şəkildə
sürətləndirərək məhsul başına tələb
olunan mühəndis sayını azaldır. Bunun nəticəsində
də yaradılan məhsulların sayı artmaqda davam edir.
Lakin bütün bu məhsulları və onları
hazırlayan komandaları strateji və texniki idarə edə
bilən yüksək səviyyəli məhsul və texniki
layihə rəhbərlərinin sayı eyni sürətlə
yüksəlmir. Mənim ixtisasım qabaqcıl texnologiyalar və
biznes strategiyalarını bir araya gətirərək real
problemləri həll edən proqram təminatı və digər
texniki məhsulların hazırlanmasına imkan verir. Hədəfim
texnoloji idarəçiliklə bağlı bilik və
bacarıqlarımı dünya səviyyəsinə yüksəldib
ölkəmizə bu sahədə töhfə verməkdir".
O bildirib ki, Kolumbiya Universitetinin əsas xüsusiyyətlərindən
biri Nyu-Yorkun mərkəzi Manhettonda yerləşməyidir:
"Həm iqtisadiyyat, həm texnologiyalar nöqteyi-nəzərindən
dünyanın ən canlı yerlərindən birində olmaq
xüsusi imkanlar yaradır. Məsələn, "Google" və
"Amazon" kimi şirkətlərdə rəhbərlik vəzifələrində
olan professorların səhər işə gedib, axşam isə
dərsdə bizlərə həmin aparıcı şirkətlərdə
baş verən yeniliklər və bütün dünya
üçün ən aktual məsələlər haqda
danışmağı, düşünürəm ki,
xüsusi bir imtiyazdır. Bundan əlavə, dərslərimizin
çərçivəsində tələbələrin də
real şirkətlərlə müxtəlif layihələr
üzərində işləmək imkanı olur. Məsələn,
mən və komanda yoldaşlarım bu tədris ili ərzində
"Kering" və "Gates Foundation" kimi qlobal şirkətlərlə
strateji konsaltinq layihələri üzərində birgə
uğurlu fəaliyyət göstərmişik. Bu yay isə
dünyanın qabaqcıl texnologiya şirkətlərindən
olan "Microsoft"da Texniki Proqram İdarəsi üzrə təcrübə
proqramında iştirak edəcəm. İnanıram ki, bu
nailiyyətimin səbəbləri arasına Kolumbiya
Universitetində oxumağımın da böyük rolu olub.
Bakalavr təhsilimi aldığım ADA Universitetində beynəlxalq
standartlara uyğun və xüsusilə Avropa və ABŞ
universitetlərindəki dərslərə çox bənzər
format və materiallar istifadə olunduğu üçün
sistemlər arasında ciddi fərq olduğunu deyə bilmərəm.
Lakin bildiyim qədəriylə ölkəmizin digər
universitetlərində tətbiq edilməyini görmək istədiyim
praktikalar haqqında danışa bilərəm. Kolumbiya
Universitetində, xüsusilə magistr proqramlarında, dərslərin
çoxunu tələbənin özünün seçmək
imkanı var və buna görə də tələbə
yalnız ona həqiqətən çox maraqlı və gələcəkdə
lazım olacaq dərsləri özü istədiyi professorlardan
götürə bilir. Bu, təhsildə məcburiyyət
xatirinə oxumaq problemini aradan qaldırmağa çox kömək
edir. Ölkəmizdə də proqramların tədris
planlarını qismən dəyişdirilə bilən etməyi
tələbələrin daha keyfiyyətli
ixtisaslaşmağına kömək edə bilər. ABŞ-də
müşahidə etdiyim bir digər uğurlu metod dərslərin
çox interaktiv şəkildə aparılmağıdır.
Burada yalnız professorun saatlar ərzində mühazirə
oxuduğu, tələbələrin isə sadəcə qulaq
asdığı dərs formatı, demək olar ki, heç
istifadə olunmur. Əksinə, dərslər çox maraqlı
dialoqlar şəklində aparılır. Bu sayədə tələbələr
yalnız professorun yox, həm də bir-birinin təcrübələrindən
faydalanmış olur. Son olaraq, mövzuların tətbiqinə
əsaslanan tapşırıqlara üstünlük vermək
burada gördüyüm çox uğurlu öyrənmə
metodlarındandır. Xüsusilə mühəndislik və
biznes kimi sənayeyə yaxın olan ixtisaslarda praktik layihə
şəklində tapşırıqlar tələbələrə
ənənəvi akademik referat və ya teoretik imtahanlardan
çox daha uzun-müddətli və həqiqi bilik və
bacarıqlar verir".
O qeyd edib ki, təhsilini bitirdikdın sonra texnologiya
sektorunda işləməyə davam edəcək: "Beynəlxalq
miqyaslı şirkətlərdə məhsul və layihə
idarəçiliyinin ən aktual bacarıqlarını öyrənib
təcrübəmi genişləndirmək istəyirəm.
Daha sonra bu təcrübələrin ölkəmizin şirkətlərində
tətbiqinə dəstək olmağı hədəfləyirəm".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2025.- 26 iyun(№110).- S.23.