Nə yaxşı ki müəllim olmuşam
Müəllimlik bir tanrı sənətidir
Bütün peşələrin
fövqündə dayanan müqəddəs bir peşədir
müəllimlik. O, hər şeydən əvvəl bir Tanrı sənətidir (Pluton). Həm
də sadəcə sənət deyil, bir missiyadır. İnsana və insanlığa birbaşa xidmətdir. Dinimizdə müəllimlik
o qədər yüksək
və müqəddəs
tutulur ki, uca Yaradan da özünü müəllim adlandırır
("Bəqərə" surəsi 31-ci ayə).
Ümummilli liderimiz Heydər Əliyev də həmişə müəllimlik
peşəsinin müqəddəsliyini
vurğulayırdı. O deyirdi
ki, "Müəllimlik sənəti
şərəfli bir sənətdir. Mən dünyada müəllimdən
yüksək ad tanımıram".
Mənə elə gəlir ki, əsl müəllimlik bir vergidir, Allah bunu əvvəlcədən
insanın alnına yazır. Və onu ilahi bir
işığı daşıyıb
yaymağa məhkum edir.
Mənim müəllimliyə lap uşaqlıqdan
həvəsim vardı.
Hələ ibtidai siniflərdə oxuyanda
bazar günləri həyətimizdə
özümdən balacaları
başıma toplayar, daşlardan "parta" düzəldər, həyət
darvazasını "yazı
taxtası" edər,
uşaqları daşların üstündə
oturdub, onlara "dərs keçərdim".
Sinif müəllimim Mürsəl müəllim
kimi. Hətta "dərslərimdə" onun
sözlərini də
olduğu kimi təkrar edərdim. Sonralar başa düşdüm
ki, bu, bir uşaq marağı deyilmiş. Sən demə, Allah elə o vaxtlardan mənim də alın yazımı yazırmış.
Orta məktəbi
bitirib ali məktəbə qəbul
imtahanlarına hazırlaşırdım.
İxtisas seçimində
ailə üzvlərim
israrla "nüfuzlu"
ixtisasları seçməyimi
istəyirdilər. Lakin mən
özümü müəllimlikdən
başqa, heç bir peşədə təsəvvür edə bilmirdim. Ona görə də tərəddüd etmədən müəllimliyi
seçdim. Düz 50
il öncə indiki
ADPU-nun filologiya fakültəsinə
qəbul oldum.
Müəllim sarıdan bəxtim həmişə gətirdi.
Qismətimdən mükəmməl
müəllimlərim oldu.
Orta məktəbdə
Mürsəl müəllim,
Heydər müəllim,
Həqiqət müəllim,
Sayad müəllim, Əbülfət müəllim
kimi müəllimlərdən
dərs aldım. Ali məktəbdə isə Afat Qurbanov, Mürsəl Həkimov, Əbdüləzəl Dəmirçizadə,
Həsən Mirzəyev,
Məmmədsəlim Tahirli,
Məmmədbağır Həyatzadə,
Adilə Bəşirova
və İsmayıl Şıxlı kimi tanınmış pedaqoqlarım
oldu.
Onlar mənim
uğurlu günlərimə
gedən yolumun mayakı, özgüvən
və cəsarət simvolum, ruhumun memarı, sabahımı yaradanlar oldular. İlham mələyimə ruh verdilər, ruh halıma xoşbəxlik gətirdilər, gücüm,
qüvvətim olub, könlümdə taxt qurdular.
Müəllimlərim
mənə təkcə
elm öyrətmədilər, həm də əsl müəllimliyin sirlərini öyrətdilər.
Öyrətdilər ki, müəllimlik
cəmiyyətin, bütün
insanların diqqət
mərkəzində olan
peşədir. "Sosial
inkişafın və
tərəqqinin hərəkətverici
qüvvəsi, ölkənin
ərazi bütövlüyünün
və Vətənin müdafiəsinin ən təsirli silahı təhsildir"sə (Ə.Səncər), təhsildə
də əsas sima müəllimdir. Müəllim
hər bir millətin, xalqın inkişafında həlledici
şəxsdir. Millətin
gələcək taleyi
onun əlindədir. Çünki o, insanların
fikir və düşüncələrinin, həyata baxışlarının
formalaşmasında, dəyişməsində
müstəsna rol oynayır. Bütün cəmiyyətin şüurunda
dəyişiklik yaratmaq
gücünə və
qabiliyyətinə malikdir.
O, zəngin mənəvi
keyfiyyətlərin daşıyıcısı,
yüksək əqidə
və amal sahibi, öz peşəsinin vurğunu,
maarif, fəzilət, sevgi qapılarını insanların üzünə
açandır.
Müəllimlərim
həm də öyrətdilər ki, bu peşə ilə məşğul olan hər bir kəs
onun müqəddəsliyini
dərk etməli və öz peşəsinin şərəfini
uca tutmalıdır. Müəllim nüfuzu yalnız özü üçün deyil, arxadan gələn xələfləri üçün
qazanmalı və qoruyub saxlamalıdır.
O, mənəvi keyfiyyətlərindən,
akademik biliyindən və peşə qabiliyyətlərindən tutmuş
danışığına, insan və hadisələrə
ədalətli münasibətinə,
geyiminə, oturub-duruşuna
kimi hər şeyə diqqət etməlidir. Həyata baxışı, səmimiyyəti,
başqalarına qarşı
diqqəti ilə fərqlənməli, fərqli
fikir və mövqelərə hörmətlə
yanaşıb, tolerantlıq
nümayiş etdirməlidir. Hamıya nümunə olmaq onun borcudur. Çünki müəllim
o kəs deyil ki, ancaq öyrədir, həm də o kəsdir ki, hamı ondan öyrənir, nümunə götürür.
Ona görə də müəllimin didaktik, perseptiv, suqqestiv (təlqin), kommunikativ, təşkilatçılıq qabiliyyəti ilə yanaşı, insani keyfiyyətləri, erudisiya
və empatiyası da yüksək olmalıdır.
Burada bir
haşiyə çıxaraq
təəssüflə qeyd
etmək istərdim
ki, indi müəllimə
olan ənənəvi
hörmət aşınmaya
məruz qalıb. Bu gün müəllimin nüfuzu əvvəlki nüfuz deyil, xeyli zəifləyib. Bu mənada Kolumbiya Universitetinin professoru Jak Barze haqlı olaraq deyib ki, "Müəllimlik itirilmiş
sənət deyil, lakin müəllimə hörmət itirilmiş ənənədir". A.Eynşteyn isə deyirdi ki, "Müəllimə
qarşı laqeyd olan ölkə intihar edir deməkdir".
İndi əsas vəzifələrdən
biri də "itirilmiş ənənənin"
bərpası, müəllim
nüfuzunun yüksəldilməsi
olmalıdır. Çünki
müəllimin nüfuzu
onun mənəvi statusudur, digərlərinə
təsir etmək qüvvəsidir, təlim-tərbiyədə
müstəsna amildir.
Onu da qeyd edim ki, müəllim nüfuzunun yüksəldilməsi müəllimin
özündən daha
çox asılıdır.
Çoxillik təcrübəmdən
görmüşəm ki, zamandan
geri qalmayan, daim oxuyub öyrənən,
dərin bilik, mənəviyyat nümunəsi
olan müəllimin nüfuzu həmişə
yüksək olub.
Müəllimlik peşəsinin şərəfli
olduğu qədər
də məsuliyyətli
və çətin olması barədə dahi Üzeyir bəy Hacıbəyov vaxt ilə yazırdı:
"Müəllimlik vəzifəsi
çox çətin
və ən məsuliyyətli bir vəzifədir... Müəllimliyi
özü üçün
Sibir əzabı bilən müəllim yaxşıdır özünü
bu sənətdən kənar etməklə, zəhmətdən və cavabdehlikdən qurtarsın,
qəlbində tərbiyə
və təlimə bir şövq və həvəs yoxsa, heç bu işə girməsin və bu sənəti əhl adamlara tərk ilə özünə başqa bir kəshi-ruzi vasitəsi axtarsın".
Qayıdaq söhbətimizin davamına.
Nəhayət, tələbəlik
illəri başa çatdı, müəllim
kimi fəaliyyətə
başladım. Bütün
ömrüm müəllimlik
etməklə keçdi.
Nə danım, fəaliyyətimin ilk aylarında
çətinliklərim də
az olmadı. Amma öz müəllimlərimin,
həmkar yoldaşlarımın
və məktəb rəhbərlərinin təklif,
tövsiyə və məsləhətlərini nəzərə
almaqla qısa müddətdə işləri
qaydasına sala bildim.
Həm öz işimi, həm də fənnimi çox sevdim. Məktəb ikinci evim, sinif isə
geniş bir ailəm oldu.
Təlim-tərbiyə
şəxsiyyətlərarası münasibətlər vasitəsi
ilə başlayır
və bitir. Türklər demişkən,
"gönüllere girilmeden
kafalara girilmiyor". Əsl müəllim şagirdlərinin şüurunun
və gələcəyinin
memarıdır. V.Suxomlinskinin
təbirincə desək,
o, "ürəyini uşaqlara
verməyi" bacarmalıdır.
L.N.Tolstoy deyərmiş ki, öz işini sevən müəllim yaxşı
müəllimdir, uşaqları
və fənnini də sevən müəllim isə əla müəllimdir.
Onu da bilirdim ki, uşaqlar
arasında çox çalışqan və
zəkalı olanlar da
olacaq, dəcəl və tənbəl olanlar da. Amma mən fərq qoymadan onların hamısı ilə dost, yoldaş və sirdaş oldum, qəlblərinə yol tapmağa çalışdım. İş
prosesində onların
ruh halını, hiss və maraqlarını nəzərə aldım.
Əsas vəzifəm sistemləşdirilmiş
bilik, bacarıq və vərdişlərin
mənimsədilməsi ilə
yanaşı, xalq və dövlət qarşısında öz
məsuliyyətini dərk
edən, milli ənənələrə
və demokratiya prinsiplərinə, insan hüquq və azadlıqlarına hörmət
edən, vətənpərvərlik
və azərbaycançılıq
ideyalarına sadiq olan, müstəqil və yaradıcı düşünən vətəndaş
və şəxsiyyət
formalaşdırmaq; milli-mənəvi
və ümumbəşəri
dəyərləri qoruyan
və inkişaf etdirən, geniş dünyagörüşünə malik olan müasir təfəkkürlü insan
yetişdirmək oldu.
Fikrimcə, müəllimliyin
insanlıq fəlsəfəsinin
mahiyyəti də elə budur.
Ona görə də
əsas məqsədim
parlaq gələcəyə
sahib uğurlu və vətənpərvər gənclər
yetişdirmək, onlara
əsl insan olmağın yolunu öyrətmək oldu. Çoxillik pedaqoji fəaliyyətim dövründə
şagirdlərimə ancaq
dərs anlatmadım, onlara həyati dəyərləri, sevgini
və insanlığı
öyrətdim. Bilikli,
həm də milli-mənəvi keyfiyyətlərə
və ümumbəşəri
dəyərlərə sahiblənmiş
gənclər yetişdirməyə
səy etdim. Şagirdlərimin həyatına
şəfqət, inam
və gözəl əxlaq toxumları səpməyə çalışdım.
Xalq və Vətən sevgisini hər bir gəncin
ürəyinə hopdurnağa
səy göstərdim.
Onların analitik, yaradıcı və tənqidi təfəkkürlərinin
inkişafına çalışdım.
Bunu əsas vəzifəm və borcum saydım.
Pedaqoji fəaliyyətim ərzində
həmişə öyrətməyi
sevdim, amma təhsil kurikulumlarının mənimsənilməsini
daha yaxşı təmin etmək, şagirdlərimi əsl vətəndaş kimi formalaşdırmaq üçün
yeni pedaqoji texnologiyaları
öyrənməyi, özümün
peşə-ixtisas və
ümumi mədəni
səviyyəmi yüksəltməyi
də unutmadım. Beynəlxalq və yerli təcrübələrin,
müasir təhsil çağırışlarının öyrənilməsi gündəlik
qayğılarım oldu.
Oxuyub öyrənmədiyim
günləri ömrümdən
saymadım. Çünki
"Diplomum var, müəlliməm",
- deməklə müəllimlik
olmur.
Fəaliyyətim ərzində müasir təhsilin çağırışlarına
cavab verən iş təcrübələrinin
öyrənilərək yayılmasını
çox faydalı hesab etdim. Ona görə də həmişə
qabaqcıl təcrübəni,
həm də öz iş təcrübəmi həmkarlarımla
bölüşdüm, məsləhət
və tövsiyələrimi
onlardan əsirgəmədim.
Yeni işə başlayan
onlarla gənc müəllimin himayəçisi
oldum. Təhsil Nazirliyinin qrifi ilə metodik tövsiyələrim işıq
üzü gördü.
Çoxu pedaqoji mövzuda olan 300-dən çox məqaləm dərc edildi. Dörd kitabımdan ikisi 125 yaşlı doğma məktəbimin tarixinə, burada formalaşmış müsbət
və mütərəqqi
iş təcrübəsinin
ümumiləşdirilməsinə və yayılmasına həsr edildi. Öz iş təcrübəm isə
ETN-nin sərəncamı
ilə öyrənilərək
ölkə miqyasında
yayıldı. Bu barədə
zaman-zaman mətbuat səhifələrində
yazılar dərc olundu, kitablarda geniş məlumatlar verildi.
Müəllimlik missiyamı həyata keçirmək üçün
uzun bir yol keçdim. Bu illərdə fəailiyyətim
təkcə məktəblə
məhdudlaşmadı. Regionun,
eləcədə ölkənin
içtimai həyatında
fəal iştirak etdim. Azərbaycan müəllimlərinin qurultaylarından
tutmuş respublika səviyyəli digər çoxsaylı pedaqoji tədbirlərin fəal iştirakçılarından, həmçinin I-XI siniflər
üzrə "Azərbaycan
Respublikasının ümümtəhsil
məktəbləri üçün
Azərbaycan dili üzrə təhsil proqramı (kurikulumu)"nı hazırlayan işçi qrupunun üzvlərindən biri oldum. "İlin ən yaxşı müəllimi" müsabiqəsinin,
pedaqoji mühazirələrin
respublika turunun, müxtəlif layihələrin,
digər çoxsaylı
müsabiqə və baxışların da qalibi oldum. Çoxlu təltiflərə, yerli və beynəlxalq dərəcəli sertifikatlara
layiq görüldüm.
2005-ci ildə Azərbaycan
Respublikasının Prezidenti
cənab İlham Əliyevin
Sərəncamı ilə
Azərbaycan təhsilinin
inkişafında xidmətlərimə
görə "Əməkdar
müəllim" fəxri
adı ilə təltif olundum.
Düz 45 il müəllimlik etdim.
İndi geri dönüb
baxanda görürəm
ki, yüzlərlə gəncin
yetişməsində, Vətənə
layiqli övlad kimi cəmiyyətdə öz yerini tutmasında mənim də payım var. Bununla fəxr edir və sevinirəm.
Bu illərdə yaşım
sinifdən-sinfə adlayan
şagirdlərimin yaşı
ilə birgə artdı. Həyatdakı ən qiymətli hədiyyəm şagirdlərimin
uğurları, ən
gözəl bayramım
onların uğurlarına
sevindiyim günlər
oldu. Ruhum onların sevgisi ilə qidalandı.
İndi öz keçmiş
şagirdlərimin yaddaşında
yaşayıram. Onların
yaddaşında mənim
müəllimlik illərim,
mənim yaddaşımda
onların uşaqlıq
və gənclik çağları daşlaşıb
qalıb.
Nə yaxşı ki müəllim
olmuşam. Nə yaxşı ki bir müəllim ömrü yaşamışam!
İmran VERDİYEV
Əməkdar
müəllim
525-ci qəzet. - 2025.-
3 oktyabr (№179).-S.11.