Süni İntellekt
Akademiyasının təşkili: texnoloji inkişaf
üçün strateji addım
Müasir dünyada texnologiyanın sürətli
inkişafı insan həyatının bütün sahələrinə
təsir edir. Bu inkişafın önündə gedən sahələrdən
biri isə süni intellekt texnologiyalarıdır.
Dünyanın qabaqcıl ölkələri artıq süni
intellektin iqtisadiyyatda, təhsildə, səhiyyədə və
sənayedə geniş tətbiqinə başlayıblar. Belə
bir dövrdə Süni İntellekt Akademiyasının (AI
Academy) yaradılması zəruri strateji addım kimi dəyərləndirilir.
Bu günlərdə açılışı edilən
Akademiya "Azərbaycan Respublikasının 2025-2028-ci illər
üçün süni intellekt Strategiyası"na əsasən
yaradılıb. Akademiyasının əsas məqsədi
süni intellekt sahəsində mütəxəssislər
hazırlamaq və ölkədə rəqəmsal
transformasiyanı sürətləndirməkdir. Akademiya həmçinin
gələcəkdə Azərbaycanı regionda süni
intellekt təhsili və innovativ layihələrin tətbiqi
üzrə aparıcı mərkəzə çevirməyi hədəfləyir.
Tədris proqramları beynəlxalq standartlara uyğun
hazırlanıb və dünyanın aparıcı universitetlərinin
təcrübəsinə əsaslanır. Akademik heyət
süni intellekt və müasir texnologiyalar sahəsində zəngin
təcrübəyə malik mütəxəssislərdən
ibarətdir.
Akademiyanın fəaliyyətində qlobal elmi mühitə
inteqrasiya prioritet istiqamətlərdən biridir. Bu məqsədlə
süni intellekt sahəsində dünyanın aparıcı
ali təhsil müəssisələri olan Massaçusets
Texnologiya İnstitutu (MIT), Kaliforniya Universiteti, Karnegi Mellon
Universiteti, Harvard Universiteti və Stanford Universiteti ilə əməkdaşlıqlar
qurulub. Bu nüfuzlu universitetlərin professor və alimləri
akademiyaya qonaq mühazirəçi kimi dəvət olunacaqlar.
Süni İntellekt Akademiyası fəaliyyətində
elmi-tədqiqat işləri və innovativ layihələrin hazırlanması
kimi istiqamətlərə xüsusi önəm verir. Burada təhsil
alan gənclər və mütəxəssislər startap
ideyaları üzərində işləmək, tətbiqi
layihələrdə iştirak etmək və beynəlxalq təcrübədən
faydalanmaq imkanına malik olacaqlar.
Mütəxəssislərin fikrincə, süni
intellekt üzrə kadr hazırlığı olmadan ölkələrin
texnoloji cəhətdən rəqabət qabiliyyəti zəifləyir.
Süni intellekt texnologiyaları
məhsuldarlığı artırır, yeni sahələr
yaradır və iqtisadi inkişafa təkan verir. Rəqəmsal
bacarıqlara sahib gənc nəslin formalaşmasına kömək
edir. Bu səbəbdən də belə bir akademiyanın
yaradılmasına ehtiyac var idi. Akademiyası yalnız bir təhsil
müəssisəsi deyil, həm də rəqəmsal gələcəyin
formalaşmasında mühüm rol oynayacaq elmi və innovativ
mərkəz kimi çıxış etməlidir. Burada formalaşacaq
mütəxəssislər, həyata keçiriləcək
layihələr və ortaya çıxacaq texnologiyalar ölkənin
süni intellekt ekosisteminin əsas sütunlarına çevriləcək.
Milli Süni İntellekt Mərkəzinin direktoru Tuncay
Bağırov bildirib ki, Süni İntellekt
Akademiyasının yaradılması ölkədə yeni nəsil
mütəxəssislərin yetişdirilməsi, rəqəmsal
iqtisadiyyatın gücləndirilməsi və Azərbaycanın
qlobal süni intellekt xəritəsində mövqeyinin möhkəmləndirilməsi
istiqamətində strateji əhəmiyyət kəsb edir.
Akademiyanın təqdim etdiyi bütün tədris
proqramları tam təqaüdlü əsaslarla həyata
keçirilir. Proqramlara qəbulun növbəti mərhələləri
və digər yeniliklər barədə məlumatlar "AI
Academy"nin rəsmi veb-saytı və sosial media
hesablarında yayımlanacaq.
Əməkdar elm xadimi, professor Şahlar Əsgərovun
sözlərinə görə, Süni İntellekt
Akademiyasının fəaliyyətə başlaması bu sahədə
uzunmüddətli strateji inkişafın təməlidir. Bu,
yalnız texnoloji deyil, eyni zamanda sosial və iqtisadi inkişafa
təsir edən bir təşəbbüsdür. Hazırda
süni intellekt texnologiyaları sürətlə inkişaf
edir və ölkələrin rəqabətqabiliyyətliliyini
müəyyən edən əsas amillərdən birinə
çevrilir: "Belə bir Akademiyanın
formalaşdırılması bizə nəinki kadr
potensialı yaratmağa, həm də beynəlxalq texnoloji
trendləri izləyərək lokal həllər istehsal etməyə
imkan verəcək. Əgər bu təşəbbüs
sistemli şəkildə dəstəklənsə, Azərbaycanda
süni intellekt sahəsində güclü bir ekosistem
formalaşa bilər".
Təhsil mütəxəssisi Elçin Əfəndi
deyir ki, Süni İntellekt Akademiyasının
yaradılması bu peşələr üzrə ixtisarlara səbəb
olacaq: "Süni İntellekt Akademiyasının
yaradılması kinorejissorluq, mühasibatlıq, data analitika,
istehsalatda proseslərin avtomatlaşdırılması, sərnişin
daşımada sürücülərin fəaliyyəti,
satıcı, kassir işləri, jurnalistikanın özündə
də kütləvi ixtisarların olacağından xəbər
verir. Hətta gələcəkdə tədris prosesində də
dərslər süni intellekt vasitəsi ilə tədris
olunacaq. Kütləvi müəllimlik fəaliyyətinə də
təhdid kimi qəbul edə bilərik. Süni intellekt sahəsində
kadr hazırlığının həyata keçirilməsində
ali təhsil müəssisələrində beynəlxalq
araşdırmalar aparılıb. Süni intellektin
inkişafında rol oynayan dünya reytinqli 10 ölkənin ən
azı 3-ü ilə əməkdaşlığa
başlanılıb, inkişaf etmiş universitetlərdən
bəzi kadrlar cəlb olunub. Növbəti tədris ilindən
təhsil müəssisələri bu layihəyə
qoşulacaq. Bu, özlüyündə təhsilin rəqəmsallasması
anlamını daşıyacaq. Təməl biliklər
aşağı siniflərdən şagirdlərə
aşılanmalıdır. Akademiyanın yaradılması
müasir dövrün ehtiyacıdır. Çünki süni
intellekt sahəsində ixtisaslaşmış konkret ali təhsil
müəssisəsi yox idi. Bu o demek deyil ki, başqa universitetlərin
hazırladığı kadrlar burada
çalışmamalıdır. Digər universitetlərdə
kompüter elmləri, İT sahəsində təhsil
alanların da bilik və bacarıqlarından istifadə
olunacaq. Müəyyən özəl sahibkarlıq subyektləri
də var ki, məhz, onlar bu istiqamətdə kadr
hazırlığı həyata keçirərsə, ölkənin
iqtisadiyyatına müsbət töhfələr verər".
Təhsil mütəxəssisi Kamran Əsədovun
dediyinə görə, Süni İntellekt Akademiyasının
fəaliyyətə başlaması dövlətin rəqəmsal
inkişaf kursunu dəstəkləmək, qlobal texnoloji dəyişikliklərə
uyğun kadr hazırlığını təmin etmək
baxımından çox mühüm addımdır. Akademiya təkcə
nəzəri dərslər deyil, həm də praktiki
laboratoriyalar, startap inkubatorları və beynəlxalq əməkdaşlıqlar
vasitəsilə tələbələrə real imkanlar
açacaq. Bundan başqa, ölkədə dövlət
qurumları, özəl sektor və universitetlər arasında
əməkdaşlıq güclənəcək, süni
intellekt sahəsində vahid koordinasiya mərkəzi
formalaşacaq: "Sözügedən akademiyada yalnız
İT mütəxəssisləri deyil, həm də hüquq,
tibb, aqrar və təhsil sahələri üzrə süni
intellekt biliklərinə malik mütəxəssislər
yetişəcək. Dəyişməli olan isə universitetlərin
tədris proqramları ilə bu akademiyanın fəaliyyətinin
inteqrasiyasıdır. Əgər ali məktəblərdə
süni intellektlə bağlı fənlər genişləndirilərsə
və Akademiya həmin prosesə metodik dəstək verərsə,
nəticə daha dayanıqlı olar. Ənənəvi təhsil
modellərinin artıq müasir texnologiyalara inteqrasiya
olunması vacibdir və bu Akademiya bu keçidin
başlanğıcı olacaq. Burada təkcə
proqramlaşdırma və texnoloji biliklər deyil, həm də
yaradıcı düşüncə, tənqidi analiz və
multidissiplinar yanaşma formalaşacaq. Gənclərimiz
süni intellekt kimi gələcəyin texnologiyalarını
yalnız öyrənməyəcək, həm də onları
tətbiq edərək yeni innovasiyalar yaradacaqlar. Bu təşəbbüs
eyni zamanda müəllim hazırlığı sahəsində
də dönüş nöqtəsi ola bilər. Akademiyada
pedaqoqların rəqəmsal bacarıqları artırıla və
gələcək nəsil üçün daha güclü təhsil
mühiti yaradıla bilər".
Azərbaycan İnternet Forumunun prezidenti Osman
Gündüzun sözlərinə əsasən, süni
intellekt XXI əsrin aparıcı texnologiyası olaraq təkcə
texnoloji deyil, eyni zamanda iqtisadi, hüquqi və sosial sahələrdə
də dərin təsirə malikdir. Belə bir dövrdə
ölkəmizdə Süni İntellekt Akademiyasının
yaradılması, fəaliyyətə başlaması strateji
baxımdan olduqca mühüm və zəruri bir
addımdır. Bu təşəbbüs yalnız mütəxəssis
hazırlığı ilə kifayətlənməyəcək,
həm də ölkənin elmi potensialını artıracaq,
beynəlxalq əməkdaşlıqları gücləndirəcək
və rəqəmsal suverenliyi təmin edəcəkdir:
"Akademiya süni intellekt üzrə tədqiqatlar, innovasiya
layihələri, startap dəstəkləri və dövlət-özəl
sektor əməkdaşlığı üçün
platforma rolunu oynaya bilər. Gənc nəslin bu sahədə
yetişməsi üçün müasir laboratoriyalar,
süni intellekt etikası üzrə dərslər və
praktik təcrübə proqramları təmin edilməlidir.
Əgər bu təşəbbüs sistemli şəkildə
həyata keçirilərsə, Azərbaycan regional liderə
çevrilə bilər. Bu cür akademiyalar gələcəyin
mühəndisləri, data analitikləri və tədqiqatçıları
üçün mühüm rol oynayır. Bununla
yanaşı, tədris proqramlarında etik standartlar, süni
intellektin sosial təsirləri və hüquqi çərçivələr
də nəzərə alınmalıdır. Akademiyanın fəaliyyəti
elmi-tədqiqat, təhsil və innovasiya
üçbucağı üzərində
qurulmalıdır".
Sevinc QARAYEVA
525-ci qəzet .- 2025.- 13 sentyabr (№ 165).- S.23.