Əqlin, hissin, dilin yaddaşı
Biz bəzən həyatda
görmədiklərimizi, bilmədiklərimizi, eşitmədiklərimizi,
uzun ömrün dolaylarında sınaqlarından keçirmədiklərimizi
bədii cəhətdən kamil, həyat hadisələrilə
zəngin əsərlərdən öyrənirik. Bu, roman da
ola bilər, povest də, insan ömrünün, həyatın
bir anını əks etdirən hekayə də ola bilər, fərqi
yoxdur. Əsas odur ki, bu, ustad qələmindən
çıxsın, həyatın, cəmiyyətin, təbiətin
rəngarəng lövhələrini əlvan boyalarla
canlandırsın,insanın hiss və duyğularını
oyatsın.Belə əsərlər daim bizim yol
yoldaşımıza çevrilir, həyat yolumuzun əbədi
bələdçisi olur. Mən həyatım boyu bu hissləri
zaman-zaman yaşamışam, mükəmməl bədii əsərlərlə
ömrün harmoniyasına qovuşmuşam.
Görkəmli
yazıçı,istedadlı qələm sahibi Əli
İldırımoğlunun yaradıcılığı ilə
ilk tanışlıqdan sonra da bu hissləri yaşadım. Bu
yaxınlarda yaradıcılığının mükəmməl
toplusu olan on cildlik seçilmiş əsərlərini
oxuyandan sonra onu qeyri-adi bir insan və istedadlı qələm əhli
kimi sanki yenidən dərk etdim, iç dünyamda yazıçı
ilə bağlı özümdən özümə yönəlmiş
mənəvi-əxlaqi və estetik bağları yenidən
çözələdim. Əli müəllimin əsərləri
yaşadığımız dünyanı bizim
üçün sanki yenidən kəşf edir, bizə yenidən
tanıdır. Bu cazibə dairəsi o qədər
güclüdür ki, ondan heç vaxt ayrılmaq olmur. Əli
müəllimin yaradıcılığında yaxın və
uzaq dövr tariximiz canlı insan kimi nəfəs alır,
keçmiş solmuş bir xatirə yox, canlı yaddaş təsiri
bağışlayır.
Ədəbiyyat insan
hisslərini, düşüncələrini, arzu-istəklərini,
cəmiyyətin problemlərini obrazlı şəkildə əks
etdirən söz sənətidir. Onun vəzifələrindən
biri zövq verməkdirsə, ikincisi insanları tərbiyə
etmək, onlara gözəl mənəvi, əxlaqi sifətlər
aşılamaq, həyatda düzgün mövqe tutmağa
kömək göstərməkdir. Dünya,eləcə də
Azərbaycan ədəbiyyatının görkəmli nümayəndələri,klassik
sənətkarlar həmişə ədəbiyyatın tərbiyəedici
imkanlarına fikir vermiş, öz əsərlərində
böyük idealların, müqəddəs amalların,
arzuların daşıyıcısı olan kamil qəhrəmanlar
yaratmışlar.
Haqqında söhbət
açdığımız yazıçı da öz
yaradıcılığında tənbəllik, xudbinlik, xəsislik,
məsləksizlik və başqa mənfi xüsusiyyətlərin
doğurduğu faciələri bütün
çılpaqlığı ilə əks etdirir. Həyatdakı,
cəmiyyətdəki eybəcərliklərin məntiqini, fəlsəfəsini
açıb göstərir,obrazlı dilində, təsvir
vasitələrində xalq ruhunun əbədi qoruyucusu kimi
çıxış edir.
Əli
İldırımoğlunun əsərlərinin on cildliyini
dönə-dönə, böyük maraq və həvəslə
oxudum. Bu əsərlərlə yenidən tanışlıq mənəvi
dünyamı bir qədər də zənginləşdirdi. Bu
məqamda yazıçının bir fikrini xatırlamaq yerinə
düşərdi. "Tələbə ilkən torpaq
döşəməli evimizin bir küncündə şölələnən
neft lampasının sönük sarımtıl
işığında hey şəkillər çəkirdim. Rəssamlıq
həvəsinə düşmüşdüm. Müəllimliklə
yolumun səmti dəyişdi. Fırçam əlvan boyalarda
donub qaldı. Taleyin hökmü ilə ədəbi-bədii
yaradıcılığın çətindən çətin
cığırlarına çıxdım... Mənsub
olduğum millətin adət-ənənələrinin bir
qismini, üzləşdiyim insanların mərdini, namərdini
təxəyyül, təfəkkür dünyamın süzgəcindən
keçirdim. Söz səltənətinin bitib-tükənməyən
sətirlər aynasında real gerçəkliyə söykənən
tablolar yaratdım."
Hörmətli Əli müəllim,
yaxşı ki, Siz yazıçı oldunuz. Yaxşı ki, bu
yolu seçərək irili-xırdalı əsərlərinizlə
biz oxuculara dünya boyda sevinc bəxş etdiniz. Təxəyyülünüzdə
çoxlu sayda insanlara ömür verdiniz, obrazlar,xarakterlər
yaratdınız.
Əli
İldırımoğlunu ədəbiyyata öz istedadı gətirib.
Ədib müxtəlif səpkili roman, povest, hekayə,
oçerk və felyetonlarında Azərbaycan gerçəkliklərini
professional şəkildə qələmə alıb.Onun
bütün əsərlərində xalq ruhu, torpağa, elə,
obaya bağlılıq, vətən sevgisi,adət-ənənələrimizə
hörmət, azərbaycançılıq, milli dəyərlərə
rəğbət zəngin bədii dil və obrazlı
yanaşma tərzilə canlanır.
Əli
İldırımoğlunun ən böyük müəllimi həyatdır.
O,həyatı fantastikcəsinə, romantikcəsinə deyil,
gördüyü kimi, real təsvir edir. Onun qəhrəmanları
süni deyil, təbiidir, adi insanlardır,onlar xalq dilində
danışırlar, bizim hər birimiz kimi
düşünüb-daşınırlar.
Ədəbiyyatda
"kişi" obrazı deyilən bir anlayış var.Adətən
kişilər, gənclər belə obrazları özlərinə
ideal seçirlər. "Mənim rəncbər atam"
romanındakı İldırım kişi o qədər
güclü,real, həyatı bir şəxsdir ki, hər kəs
onu özünə ideal seçməyə hazırdır. Halallıq,
nəciblik, əsl kişiyə xas olan mərdlik Əli
İldırımoğlunun bütün
yaradıcılığı boyu izlədiyi, dəfələrlə
müraciət etdiyi daimi mövzudur.
Ədibin
yaradıcılığı haqqında müxtəlif
monoqrafiyalar, məqalələr yazılıb çap
olunmuşdur. Məni bu məqaləni yazmağa səsləyən
tamam başqa bir hiss oldu. Bu sevinc hissi idi. Qeyd etdiyim kimi ədibin
on cildliyinin çapdan çıxdığını
eşidəndə və bu kitabları fərəh hissi ilə
kitab dolabıma düzəndə qəlbimdə qəribə
hisslər baş qaldırdı.Minnətdarlıqmı deyim,
yazıçıya qarşı mənəvi borcmu deyim, bilmirəm.
Həmin anda qəlbimdən keçənləri kağız
üzərinə köçürmək istədim.
Mən ədəbiyyatçıyam.
Özüm də Əli İldırımoğlu
yaradıcılığının vurğunuyam. Bu gözəl insanın ədəbi dünyasını şagirdlərimə
də tanıtdırmağı,
sevdirməyi bacarmışam.
Ona təkcə yazıçı-publisist kimi deyil, həm də bir şəxsiyyət
kimi həmişə pərəstiş etmişəm.Onu bütöv şəxsiyyətli, ləyaqətli,
mübariz, gələcəyə
inamla baxan mətin bir sənətkar kimi tanımışam. Özlüyümdə
onu qollu-budaqlı, fırtınalara,
qasırğalara baş əyəməyən,
üstünə kölgə
düşməyən, həmişə
qürurla, "ayaq üstə" dayanan bir çinara, ömrünü də bir çinar ömrünə bənzətmişəm.R.Rzanın "Çinar ömrü" şeirində
olduğu kimi:
Bir belə
çinar ömrü
Olsun deyirəm
ömrüm
Bir
ömür ki, kimsəyə
Əziyyəti
dəyməmiş olsun
Bir
ömür ki,
Heç kəsə
baş əyməmiş olsun.
Bir oxucu kimi Əli
İldırımoğlu yaradıcılığını həmişə
izləmiş, bir ədəbiyyat müəllimi kimi
yazıçının leksik imkanlarından dərslərimdə
geniş istifadə etmişəm. Ədib öz
yaradıcılığında sinonimlərdən, antonimlərdən,
frazeoloji birləşmələrdən, məcazlardan geniş
istifadə edir.Onun ədəbi dili xalq ruhundan çağlayıb
gəlir.Yazıçı öz əsərlərində mətbuat
dilindən daha çox, xalq dilindən istifadə edir, bu da
onun yaradıcılığını zənginləşdirir.
Onu sevdirən xüsusiyyətlərdən biri də
yaradıcılığında atalar sözlərindən,
ibarələrdən, zərb-məsəllərdən
yerli-yerində, ustalıqla istifadə etməsidir.O, təmsil
etdiyi cəmiyyətin ruhuna uyğun idiomatik ifadə və ibarələri
seçib obrazların dilində yerli-yerində işlədir.
Əli İldırımoğlunun dil və üslubu bir ədəbiyyat
müəllimi kimi həmişə mənim diqqətimi
çəkib.
Bu məqaləni yazmamışdan
qabaq qəribə bir hadisə ilə rastlaşdım.Evə
yay tapşırığı verərkən şagirdlərimə
tapşırmışdım ki, klassiklərimizlə
yanaşı, müasir yazıçılarımızın əsərlərindən
də oxusunlar.Yay tətilindən qayıdan zaman hər kəs
oxuduğu kitablar haqqında məlumat verməyə
başladı. Şagirdlərimdən biri dedi ki, müəllim,
mən müasirlərin əsərlərini tapa bilmədim. Bir
də ki, atam deyir, indi yazan yoxdur.Bu söz mənə
ağır təsir bağışladı.Mən o şagirdə
dedim: "sən atana de ki, indi yazan var, oxuyan yoxdur". Sonra
bir neçə müasir yazıçı və şairin
adını çəkdim, o cümlədən Əli
İldırımoğlu yaradıcılığı ilə
şagirdi tanış etdim. On cildliyinin
çıxdığını və onları alıb
oxumağı ona və həmçinin atasına tövsiyə
etdim. Valideynə belə bir sifariş də göndərdim
ki, humanizmi, nəcibliyi,xeyirxahlığı təmsil edən
Əli İldırımoğlu
yaradıcılığına müraciət etsəniz,özünüz
görərsiz ki, bu gün yazan var, yoxsa yoxdur? Bunun müsbət
təsiri oldu. Şagird də, onun atası da Əli
İldırımoğlu yaradıcılığı ilə
yaxından tanış oldu. Əli İldırımoğlu bu
gün onların sevimli yazıçılarındandır.
Bütün görkəmli
qələm sahibləri, filosoflar,siyasətçilər,mütəfəkkir
insanlar dünyanın sözlə idarə olunduğunu bu və
ya digər şəkildə zaman-zaman etiraf etmişlər. Doğrudan
da sözün kəsəri və qüdrəti hər silahdan
daha güclüdür. Müasir elmi-texniki, kosmik, kompyuter əsrində
sözə münasibətin zəiflədiyini, sözə
etinasızlıq göstərildiyini, sözün zamanı
olmadığını söyləyənlər
yanılıralr .İnsanlar bu gün də quru,
şablon,sxematik texniki vasitələrlə deyil sözlə tərbiyə
olunurlar. Əli İldırımoğlu kimi müqtədir qələm
sahiblərinin sözü ilə, xalqın tarixi
keçmişinin, bu gününün əxlaqı-mənəvi
dəyərlərini, insanın hiss və
duyğularının, əqlinin, intellektinin
yaddaşı,milli mentalitetimizin daşıyıcısı,
kodu olan,torpağımızın ətrini,təbiətimizin təravətini
yaşadan söz ilə. Odur ki, Əli müəllim, nə qədər
ki, bu xalq var, bu Azərbaycan var onun övladlarının ruhən,
qəlbən, əqlən Sizin qüdrətli
sözünüzə ehtiyacı olacaq.
İlhamə Həsənova,
245 saylı məktəbin ədəbiyyat müəllimi
525-ci qəzet.- 2009.- 29 aprel.- S.7.