Ziyarətiniz qəbul olunsun
Cəlil Məmmədquluzadənin Bakıdakı ev-muzeyində
REPORTAJ-EKSKURSİYA
Günümüzün
gəncliyi gündəlik qayğılarla yüklənən,
gerçək və bəzən də uydurma problemlərin məngənəsində
sıxılan cəmiyyətin bir hissəsidir.
Görünür, elə bu səbəbdən də
hazırkı gəncliyin milli-mədəni dəyərlərin,
maddi mədəniyyət nümunələrimizin önəmli
bir qisminin toplandığı muzeylərə münasibəti
də bütövlükdə cəmiyyətin
yanaşmasından çox da fərqlənmir. Bəlkə
biganəlik, inkarçılıq baxımından bu
münasibət daha da xoşagəlməz və
arzuolunmazdır. Gənclərin çoxunda mədəni sərvətlərimizin
cəmləndiyi muzeylərə qarşı laqeydlik hiss olunur.
Xüsusən görkəmli şəxsiyyətlərin
ev-muzeylərinin ziyarətçiləri sırasında gənclər
nadir hallarda gözə dəyirlər. Oxucularımızı
muzeylərə qiyabi ziyarətə aparacaq reportaj-ekskursiya
silsiləsi hazırlamaqla ilk növbədə gənclərdə
maraq oyatmaq, onların diqqətini cəlb etmək niyyətindəyik.
Ümidvarıq ki, indi ilk nümunəsini təqdim etdiyimiz bu
yazılar silsiləsi gənclərimizin bir çoxunda Azərbaycan
muzeylərilə əyani tanış olmaq, maddi-mədəniyyət
abidələrimizin, dəyərli şəxsiyyətlərimizlə
bağlı xatirə əşyalarının qorunduğu və
sərgiləndiyi məkanlarımıza baş çəkmək
istəyi yaradacaq.
Cəlil Məmmədquluzadə
Azərbaycanda böyükdən kiçiyə hər kəsin
yaxından tanıdığı və sevdiyi şəxsiyyətlərdəndir.
Bu gün Mirzə Cəlilin heç olmasa bir əsərini
oxumayan çətin tapılar. Bu dahi şəxsiyyətin
yaratdığı obrazlar bu gün də aktualdır, elə
yüzillər sonra da aktual olacaq. Ölməz əsərlər
müəllifinin həyat və yaradıcılıq yoluna bir
daha nəzər salmaq üçün onun Ev-Muzeyinə
yollanırıq. Muzeyin yerləşdiyi bina XIX əsrin
axırları, XX əsrin əvvəllərinə aid tarixi
memarlıq və mədəniyyət abidəsidir. Süleyman
Tağızadə 56 ünvanında yerləşən evdə
Mirzə Cəlilin ömrünün mühüm bir
dövrü keçib. Evin keçmiş ünvanı
Köhnə Poçt küçəsi 64 olub. Cəlil Məmmədquluzadə
1921-1932-ci illərdə bu evdə yaşayıb. 1922-ci ildə
isə Xalq Komissarları Sovetinin qərarı ilə həm mənzil,
həm də redaksiya kimi rəsmən Mirzə Cəlilə
verilib. “Molla Nəsrəddin” jurnalı da bir ara bu mənzildə
işıq üzü görüb. Muzeyi digərlərindən
fərqləndirən başlıca cəhət odur ki, burada
Mirzə Cəlilin həyat yoldaşı Həmidə
xanımın vəfatından (1955) sonra başqaları
yaşayıblar. Həmidə xanım əlyazmaları Nizami
adına Ədəbiyyat Muzeyinə təhvil verib, bu əlyazmalar
uzun müddət o muzeyin damında saxlanılıb. Ədibin
Ev-Muzeyi 16 iyul 1978-ci il tarixli qərarla yaradılıb. Bundan
sonra Həmidə xanımın muzeylərə təqdim etdiyi
eksponatlar geri qaytarılıb. Bu da çox əziyyətli bir
iş olub. Açılış mərasimi xeyli sonra
gerçəkləşib.
Muzey 5 zaldan ibarətdir.
Hazırda muzeyin direktoru Pərixanım Mahmudovadır. Bizə
isə Xatirə xanım bələdçilik etdi.
GİRİŞ
OTAĞI yazıçının uşaqlıq, gənclik,
yaradıcılığını əks etdirən
eksponatlarla zəngindir. Otağa daxil olan kimi sol tərəfdə
divardan üstündə ağ süfrə və meyvə
vazası olan komod qoyulub. Komodun üstündən divarda
çərçivədə yazıçının
doğum haqqında şəhadətnaməsi,
Naxçıvanda doğulduğu evin rəsmləri,
seminariyadakı ¹1565 şəxsi işi və oranı bitirmək
haqqında attestat, qiymət cədvəli var. Digər divarda
vitrində Sofokl, Şekspir, Qoqol, Krılov, S.Ə.Şirvaninin
əsərləri, “Çay dəstgahı” əsərinin əlyazması
(1889-cu il 29 dekabr), “Danabaş kəndinin əhvalatları”,
“Molla Nəsrəddin”in iki nömrəsi yer alıb. Vitrinin
üstündə Mirzə Cəlilin Nizami Gəncəvi, Məhəmməd
Füzuli, Mirzə Fətəli Axundzadə, Mola Pənah Vaqif
haqqında dediyi sözlər və onların rəsmləri
var. Başqa bir vitrində “Qeyrət” mətbəəsində
“Molla Nəsrəddin” jurnalının ilk nömrəsi, əməkdaşlıq
etdiyi və ədibin “Poçt qutusu” hekayəsinin ilk dəfə
çap olunduğu “Şərqi-Rus” qəzeti, Şövqi
Novruzovun “Şərqi-Rusun çağırışı”,
Abbas Hacıyevin “Tiflis ədəbi mühiti”, C. Məmmədquluzadənin
“Saqqallı uşaq” (rus dilində) kitabları qoyulub.
QONAQ OTAĞInın mərkəzində
üstünə ağ əl işi olan süfrə
salınmış, üzərində yemək dəstləri
qoyulmuş masa yerləşir. Masa ilə üzbəüz ev əşyaları
qoyulan servant, servantın künclərindəki rəflərdə
Həmidə xanımın nəvəsi Mina Davatdarovanın
muzeyin açılışında hədiyyə etdiyi
çaydan, digər rəfdə isə sonradan
bağışladığı süd qabı var.
Otağın küncündə üstünə kiçik
samovar olan şkaf qoyulub. Divarlarda ədibi əsərlərinə
çəkilən illüstrasiyalar yer alıb. İri divar
saatı da buradadır.
YATAQ OTAĞInda
çarpayı, yerdən qoyulmuş gecə lampası,
içərisində geyimlər olan iki dolab, Həmidə
xanımın güzgülü masası var. Masanın
üstündə ətir qabları və digər ləvazimatlar
qoyulub. Həmidə xanımın şəxsi
çantasına da burada rast gəlirik. Otağın
küncündə vitrində geyimlər qoyulub. Vitrinin
üstündə Həmidə xanımın Kəhrizlidəki
malikanəsinin rəsmi, Mirzə Cəlilin övladlarına
yazdığı məktubların surəti (Həmidə
xanım və övladları bir müddət Kəhrizlidə
yaşayıblar) vurulub. Otağın yerinə qədim palaz
salınıb.
İŞ
OTAĞInın mərkəzində masa var. Təbrizdə
çap olunan “Molla Nəsrəddin” jurnalının 8 sayı,
“Molla Nəsrəddin”çilərin rəsmləri divarda yer
alıb. Otağın bir divarı ədibin dram
yaradıcılığını əks etdirir. Burada
“Anamın kitabı”, “Dəli yığıncağı”,
“Danabaş kəndinin məktəbi”, “Keçən günlər”,
“Danabaş kəndinin əhvalatları”, “Ölülər”
tamaşalarının afişaları nümayiş olunur.
REDAKSİYA OTAĞInda
vaxtilə “Molla Nəsrəddin” jurnalı hazırlanıb.
Yazı masasının üstündə şamdanlar, mürəkkəb
qabları, bəzək əşyaları, “Molla Nəsrəddin”
jurnalının bir nömrəsi var. Buradakı kitabxanada əsasən
o dövrə aid ensiklopediyalar, müxtəlif nəşrlər
yer alıb.
Ədibin dünya
şöhrətini ifadə edən xəritə divardan
asılıb (tamamlanmayıb). Oval masanın üzərində
rəy kitabı qoyulub. Hədiyyə etdiyi iri saat divardan
asılıb. Otağın küncündəki vitrində C.Məmmədquluzadənin
Azərbaycan Mərkəzi İcraiyyə Komitəsi
üzvlüyünə namizəd seçilməsi, Xalq Maarif
Komisarlığının məsul işçi olması, Azərbaycan
Tədqiq və Tətəbbö Cəmiyyətinə
üzvlüyü haqqında vəsiqələr var. Otaqda olan
digər vitrində yazıçının bel
qayışları, canamaz və digər əşyalar,
küncdə isə asılqan qoyulub.
Ziyarəti təqdim etdi
Hüsniyyə İSMƏTQIZI
525-ci qəzet.- 2009.- 31 dekabr.- S.19.