"Azərbaycana
siyasi məhbus problemi üzrə məruzəçinin təyin
edilməsi məsələsi
söz olaraq qalacaq"
GÜLTƏKİN HACIBƏYLİ: "MƏRUZƏÇİ
O ZAMAN TƏYİN OLUNA BİLƏR Kİ, ORTADA REAL FAKT OLSUN,
BU GÜN İSƏ AZƏRBAYCANDA BUNA ZƏMİN YOXDUR"
MÜSAHİBİMİZ MİLLİ MƏCLİSİN
BEYNƏLXALQ MÜNASİBƏTLƏR VƏ PARLAMENTLƏRARASI
ƏLAQƏLƏR DAİMİ KOMİSSİYASININ SƏDR
MÜAVİNİ GÜLTƏKİN HACIBƏYLİDİR
- Azərbaycan tərəfi Avropa
Şurası ilə münasibətlərdə və
atdığı addımlarda həmişə səmimi, ədalətli
olub. Biz Avropa Şurası ilə əməkdaşlığı
yüksək qiymətləndiririk və bundan sonra da bu əməkdaşlığın
dərinləşməsində maraqlıyıq. Ancaq biz
qarşı tərəfin də Azərbaycana münasibətdə
eyni dərəcədə ədalətli və səmimi
olmasını arzulayırıq. Əgər Avropa
Şurası Azərbaycanda mövcud vəziyyətin
yaxşılaşmasını istəyirsə, lakin bu zaman
onun problemlərinin bir qismini qabardıb, digər bir qismini
görmürsə, təbii ki, bu, ən azı təəssüf
doğurur. Eyni zamanda, əgər Avropa Şurası Azərbaycanla
münasibətlərin dərinləşməsində
maraqlıdırsa və atdığı bütün
addımlar Azərbaycanda insan haqları, demokratiya naminədirsə,
biz bunu da alqışlayırıq. Ancaq insan haqları və
demokratiya təkcə terrorçuların hüquqlarından,
təkcə konkret cinayət əməlləri törətmiş,
korrupsiya cinayətləri etmiş, şəxsiyyət əleyhinə
ağır cinayətlər həyata keçirmiş məhbusların
hüquqlarından ibarət deyil. İnsan hüquqları və
demokratiya həm də öz yurd-yuvasından didərgin
düşmüş bir milyon insanın hüququdur. Avropa
Şurası da insan hüquqlarının pozulması məsələsinə
- "siyasi məhbus" kimi təqdim etdiyi məsələyə
böyüdücü şüşə ilə
baxdığı halda, bir milyondan artıq
qaçqının və məcburi köçkünün
probleminə biganəlik nümayiş etdirirsə, artıq
burada - bu yanaşmada ikili standartların mövcudluğu
göz önündədir. Azərbaycanda mövcud olan problemlərə
yanaşmada Avropa Şurası artıq ikili standartlar sərgiləyir.
Məsələnin digər tərəfi isə Azərbaycan və
Avropa Şurasının digər üzv ölkələri
arasında ikili standartların mövcudluğudur. Yəni, Azərbaycanı
konkret olaraq bölgənin digər ölkələri
müqayisə etsək, görərik ki, Avropa
Şurasının ölkəmizə verdiyi qiymətlə Ermənistan
və Gürcüstana verdiyi qiymət adekvat deyil...
- Bunu deyərkən konkret nəyi
nəzərdə tutursunuz?
- Məsələn,
Gürcüstanda keçirilən son prezident seçkiləri
hamımızın xatirindədir. Gürcüstan prezidentinin
birinci turda qələbəsi Avropa Şurasının bir
çox deputatları tərəfindən şübhə ilə
qarşılandı və hətta yadınızdadırsa, Azərbaycan
üzrə keçmiş həmməruzəçi Andreas
Qross Mixail Saakaşvilini seçkilərin nəticələrini
birinci turda oğurlamaqda ittiham etdi. Yəni, faktiki olaraq,
seçkilərin birinci turunda qalibin müəyyən
olunmadığını bəyan etmiş oldu. Hətta
Gürcüstan deputatlarının özləri də Avropa
Şurasında etiraf edirdilər ki, seçkilərin birinci
turunda heç kim 50 faiz səs toplaya bilməmişdi. Lakin
bunun qarşılığında Gürcüstandakı
seçkiləri yüksək dəyərləndirdi. Baxmayaraq
ki, seçkilərdə zorakılıq halları da
müşahidə edilmişdi, seçki günü müəyyən
kriminal hadisələr də baş vermişdi, bununla belə,
o zaman qonşu dövlətdəki seçkilər yüksək
və Avropa standartlarına uyğun seçkilər kimi qiymətləndirildi.
Ermənistanda keçirilən son prezident seçkiləri isə,
ümumiyyətlə, Avropa Şurası tarixində analoqu
olmayan bir seçkilər idi. Mən Avropa Şurasının
yaxın 30-40 illik tarixində elə bir seçki xatırlaya
bilmirəm ki, burada seçkilərin nəticələrinə
etiraz edən insanlara qarşı belə kütləvi zor tətbir
edilsin, qəddarlıqla insanların etiraz aksiyaları
yatırılsın, yüzdən artıq insan həbs olunsun
və sair. Baxın, faktiki olaraq, yalnız seçkilərin nəticələrinin
saxtalaşdırıldığına görə, etiraz səsini
ucaladan yüzdən artıq insan həbs olunur və bu
insanların həbsində də siyasi motivdən başqa hər
hansı bir digər motivin olmaması göz onündədir.
Burada həbs olunan insanların siyasi məhbus olmasını
sübuta yetirməyə belə ehtiyac yoxdur. Bunun müqabilində
isə Avropa Şurası Ermənistana siyasi məhbus məsələsi
üzrə məruzəçi təyin etmir və əslində,
bu ölkədə faktiki mövcud olan siyasi məhbus
problemini, ümumiyyətlə, gündəmə gətirmir və
gətirmək istəmir. Ancaq Azərbaycanda 10 il bundan əvvəl
tutaq ki, hər hansı bir cinayət törətmiş və
Avropa Şurasının xahişi ilə əfv olunmuş,
sonra yenidən cinayət törədərək həbsə
atılan insanla bağlı siyasi məhbus məsələsi
gündəmə gəlir. Konkret olaraq, korrupsiya cinayətləri
törətmiş keçmiş nazirlərlə bağlı
Avropa Şurası həmin tələblə
çıxış edir. Avropa Şurası bir tərəfdən
Azərbaycanı korrupsiyaya qarşı mübarizə
aparılmadığına görə ittiham edirsə və
korrupsiyaya qarşı mübarizəni daha ciddi-cəhdlə həyata
keçirmədiyinə görə tənqid atəşinə
tutursa, o zaman nə üçün digər tərəfdən
korrupsiya cinayətləri törətmiş insanların cəzalandırılması
Avropa Şurasının bəzi insanlarını belə
qıcıqlandırır? Bundan başqa, Avropa
Şurasında Yunan Kiprinin təmsilçisi olan və Azərbaycanda
siyasi məhbus məsələsi üzrə məruzəçinin
təyin edilməsi təşəbbüsü ilə
çıxış edən Xristos Pirqurides, görəsən,
doğrudanmı, Azərbaycan insanının, türklərin
belə "yaxın dostu"dur? Eyni zamanda, Azərbaycanın,
türklərin "dostu" olan Pirqurides nədən
Qarabağda və Ermənistanda saxlanılan beş minə
yaxın itkin düşmüş şəxsin, girovun, əsrin
taleyi ilə bağlı heç bir təşəbbüslə
çıxış etmir? Nədən rəsmi statistikaya
görə 10-dan artıq, qeyri-rəsmi statistikaya görə
30-a yaxın insanın ölümü ilə nəticələnən
dövlət səviyyəsində kütləvi
zorakılığın tətbiqi halı Avropa
Şurasında müvafiq qiymətini almır? Ancaq Azərbaycanda
hansısa bir terrorçunun saxlanma şəraitinin Avropa
standartlarına uyğun olub-olmaması Avropa
Şurasını bu qədər ilgiləndirir və
sözügedən qurum bu problemə böyüdücü
şüşə ilə baxır? Demək istəyirəm
ki, bütün bunlar çox ciddi suallar doğurur. Bir daha qeyd
edirəm ki, əgər Avropa Şurası Azərbaycanın
üzləşdiyi işğal probleminə də bu qədər
həssaslıqla yanaşsaydı, Ermənistana qarşı
ciddi sanksiyalar tətbiq etsəydi, Ermənistanı qeyri-adekvat
davranışına görə qınasaydı və həmin
ölkənin hərbi-terror birləşmələrinin Azərbaycanın
işğal olunmuş ərazilərindən çəkilməsi
istiqamətində Ermənistana ciddi təzyiqlər göstərsəydi,
o zaman Avropa Şurasının digər sahələrdə
göstərdiyi xüsusi böyük həssaslığı
da anlamaq olardı. Ancaq gördüyünüz kimi, fərqlər
göz qabağındadır. Həm Azərbaycanın daxilində
olan problemlərə yanaşmada fərq, həm Avropa
Şurasındakı bəziləri üçün lazım
olan problemləri qabartmaq, lazım olmayan problemlərin
üstündən isə sükutla keçmək, eyni zamanda,
Azərbaycanla bölgənin digər ölkələrinə
yanaşmada tamamilə fərqli mövqe ortaya qoymaq,
bütün bunlar Avropa Şurasında mövcud olan ən
azı bəzi qüvvələrin çox ciddi ikili standartlar
mövqeyindən çıxış etməsini ortaya qoyur.
- Gültəkin xanım, parlamentin
yaz sessiyasının ilk iclasında Avropa Şurası sərt
tənqidlərə məruz qaldı. Bu dəfə daha
çox spiker Oqtay Əsədov və Azərbaycanın
AŞPA-dakı nümayəndə heyətinin rəhbəri Səməd
Seyidov AŞPA-nı tənqid etdilər. Hətta sonuncu şəxs
Azərbaycanın Avropa Şurası ilə münasibətlərinə
yenidən baxılmasının mümkünlüyü barədə
fikirlərini səsləndirdi. Bu baxımdan, Azərbaycanın
Avropa Şurası ilə münasibətlərə yenidən
baxması, o cümlədən sözügedən qurumun
özünün siyasi məhbus məsələsi üzrə
Azərbaycana məruzəçi təyin etməsi ehtimal
olunandırmı?
- Əvvəla, Azərbaycana siyasi
məhbus problemi üzrə məruzəçinin təyin
edilməsi məsələsi sadəcə söz olaraq qalacaq.
Çünki məruzəçi
o zaman təyin oluna bilər ki, ortada real bir fakt olsun,
ortada real bir zəmin olsun. Bu gün isə
faktiki olaraq Azərbaycanda belə bir zəmin yoxdur. Siyasi məhbus adlandırılan
məsələ artıq
çoxdan öz həllini tapıb və əgər Avropa Şurası siyasi məhbus axtarırsa, bu axtarışın məkanı
Azərbaycan yox, Ermənistan və MDB məkanının bəzi
digər üzvləri
olmalıdır. Hesab edirəm
ki, bunlar sadəcə, Azərbaycana
növbəti təzyiq
cəhdlərindən başqa
bir şey deyil və bu
baxımdan, siyasi məhbus məsələsi
üzrə məruzəçinin
təyin olunacağını
da ciddi qəbul etmirəm. Parlamentin sərt mövqeyinə gəlincə,
hər bir dövlətin, hər bir xalqın ən böyük sərvəti onun azadlığı, müstəqilliyidir
və Azərbaycan ona görə öz müstəqilliyi uğrunda bu qədər şəhidlər,
qurbanlar verməyib ki, indi hansısa
kənar qüvvələr,
hansısa digər ölkələr - Azərbaycanın
müstəqilliyinə qısqanc
yanaşan çevrələr
müəyyən maliyyə
təzyiqi və yaxud siyasi təzyiq
yolu ilə, eləcə də hansısa beynəlxalq təşkilatlar vasitəsilə
ölkəmizə qarşı
təzyiq göstərsin
və sair. Biz bu davranışın
səbəblərini kifayət
qədər ciddi anladığımız üçün
həm millət vəkilləri, həm parlamentin rəhbərliyi,
həm də AŞPA-dakı nümayəndə
heyətimizin rəhbəri
kifayət qədər
sərt bəyanatlarla
çıxış etdilər.
Ancaq buna baxmayaraq, istənilən halda mən Avropa Şurasının gələcəyinə
inanıram, inanıram
ki, Avropa Şurası insan haqları və demokratiya təşkilatı
olaraq öz imicini qoruyub saxlamaq üçün müəyyən addımlar
atacaq. Həqiqətən də demokratiyanın
və insan haqlarının yanında
olduğunu sübut edəcək. Hansısa güclərin
yanında, hansısa maraqların yanında yox, insan hüquqlarının
və demokratiyanın
yanında dayandığını
ortaya qoyacaq. Bu halda isə
mən Azərbaycanla Avropa Şurası arasındakı əməkdaşlıq
münasibətlərinin gələcək
perspektivlərini işıqlı
görürəm.
Kamil Həmzəoğlu
525-ci qəzet.-
2009.- 5 fevral.- S. 5.