O, Vətənlə nəfəs
alır
1949-cu ilin isti yay günləri idi. Xasay kişinin başı işə elə qarışmışdı ki, qonşu uşağın içəri girdiyini də hiss etmədi. Uşağın səsi onu işdən ayırdı:
- Muştuluğumu ver, Xasay əmi, oğlun oldu!
Kişi sevincə yerindən
qalxdı, uşağın ovcuna bir palazqulaq yüzlük
basıb, qapıdan çıxdı. Evə
yaxınlaşanda gözünü dünyaya indicə
açmış oğlunun ağlayan səsini eşitdi. "Səsinə
qurban, oğul" - deyib, Allahına şükür elədi.
Adını da elə özü Surxay qoydu.
Onun gəlişi
bütün nəsli sevindirdi, nəzir-niyaz paylandı,
qurbanlar kəsildi, qonaqlıqlar verildi. Amma Xasay kişi
ağlına da gətirmədi ki, bu gün qohumları gəlişilə
sevindirən oğlu ömrünün 60-da bütün elin
hörmətini qazanmış Vətən oğlu olacaq, onun qələmə
aldıqları isə tarixləşərək bir yurdun salnaməsinə
çevriləcək.
Şıltaq, macəralarla
dolu məktəb illərini başa vurduqdan sonra sənədlərini
ADU-nun filologiya fakültəsinə verdi və qəbul olundu. Elə
bu vaxtdan da Azərbaycanın müstəqilliyini
düşünən ziyalılarla tanış oldu, azadlıq
hərəkatına qoşuldu.
1967-ci ilin dissident
dalğasından təsadüf nəticəsində qurtuldu,
amma azadlıq ideyalarını başından
çıxarmadı.
Surxayı Ağdamda
hamı təmiz ürəkli, sözünü şax üzə
deyən, yeyib-içən oğlan kimi tanıyırdı. Nə
onun içindəki Vətən sevgisini duyan vardı, nə də
beynində, ürəyində gəzdirdiyi müstəqillik
fikirlərini duyan. Axı onda Sovetin necə deyərlər, kəshakəs
vaxtıydı, bu haqda düşünən də yox idi. Surxay
da sonuncu iş yeri olan mədəniyyət və istirahət
parkındakı kabinetində oturub, rəssam Alıya
şüarlar yazdırır, bir də yelləncəklərini
işlədirdi. Hərdən Bakıya gedəndə isə
köhnə ideya dostları ilə görüşər, dərdləşər,
ürəyini boşaldardı.
Beləcə, 1988-ci il gəlib
yetişdi. Dağılmaqda olan SSRİ rəhbərlərinin
apardığı uğursuz siyasətdən istifadə edərək
Qarabağı Azərbaycandan qoparmaq niyyətinə
düşən ermənilərin ayağa qalxmasıyla
çalxalanan və coşub-daşan azadlıq hərəkatının
geniş vüsət aldığı bir zamanda Surxayın qəlbini
çoxdan narahat eləyən arzular da cücərməyə
başladı. Ağdamda azadlıq hərəkatının
öncüllərindən biri kimi böyük işlər
gördü bu balaca boylu kişi. Rayonda Xalq Cəbhəsinin
ilk özəyini yaradan da o oldu, ilk müstəqil mətbu
orqanın təməlini qoyan da. Qorxu-ürkü içərisində
"Ana torpaq" qəzetinin ilk nömrəsini çapa
hazırlayanda dəfələrlə təzyiqlərlə
üzləşdi, rayon komendatı tərəfindən
xüsusi nəzarətə götürüldü. Ancaq bu təhlükələr
onu çəkindirmədi və qəzeti gizli şəkildə
çap etdirib yaza bildi.
Elə o vaxtdan da Azərbaycan
mətbuatında bir imza peyda oldu - Surxay Əlibəyli. Onun qələmindən
çıxan yazılardan qan qoxusu, barıt iyi gəlirdi həmişə.
O dövrün bütün çətinliklərinə
baxmayaraq, baş verən hadisələri obyektiv şəkildə
qələmə alır, həm yerli, həm də respublika qəzetlərində
dərcinə nail olurdu. Münaqişə müharibəyə
çevrildikdən sonra isə o qələmi süngüyə
döndərərək həm daxilimizi didib-parçalayan xəyanətkarları
tənqid atəşinə tutur, həm də düşmənə
qarşı igidliklə döyüşən, qəhrəman,
Vətən övladlarına öz yazılarıyla ruh,
qol-qanad verir, mənəvi dayaq olurdu.
...Ağdamın
işğalından sonra Surxay Əlibəyli bir müddət
pessimizmə uğradı, sarsıldı. Hər
sözünün, hər cümləsinin başında
Ağdam, Şuşa, Qarabağ dururdu. Vətənin dadına
yetə bilməyən qələmindən də
küsmüşdü sanki.
İçini didən,
göynədən ağrıları boşaltmaq,
reallığı açıb göstərmək
üçün yenidən qələmə ehtiyac duydu Surxay. Və
günlərin birində Surxay Əlibəyli imzası yenidən
oxucuların diqqətini cəlb elədi. İmza da əvvəlki
idi, dəst-xətt də.
Bu gün Surxay Əlibəylinin
imzası respublikada yetərincə tanınan imzalardandır. Onun
"Qarabağ", "525-ci qəzet", "Ədalət"
və "Təzadlar" qəzetlərində dərc olunan
məqalələrindən bu gün də qan qoxusu, barıt
iyi gəlir. Bir də Vətən həsrətilə
alışıb-yanan bir ürəyin döyüntüləri
duyulur. Yenə də yaradıcılığının ana xətti
Vətəndir - Ağdam, Şuşa, külli
Qarabağdır. Bu gün də o, baş verən hadisələrə
obyektiv münasibət bəsləməklə nöqsanlara,
çatışmazlıqlara qarşı barışmaz
mövqedən çıxış edir, insanların doğma
Qarabağı unutmaması üçün əlindən gələni
əsirgəmir.
Surxay tarixi kitabların
müəllifi kimi də tanınır, onun üç hissədən
ibarət 2500 səhifəlik "Ağdamım-qibləgahım"
kitabı geniş oxucu marağına səbəb olub. Övladlarına
"Mən öləndə üzü Ağdama tərəf
dəfn edin" deyərək vəsiyyət edən Surxay Əlibəyli
bu kitabda Ağdamın tarixi, mədəniyyəti, ədəbi
mühiti, maarifi, incəsənəti, tanınmış
adamları haqqında məlumat verməklə bu rayonun
respublikanın ictimai-siyasi, iqtisadi, mədəni, elmi həyatında
nə qədər önəmli yer tutduğunu açıb
göstərməyə çalışır. Bir də
Ağdamın işğalından sonra dünyaya gələn
nəslə çatdırmaq istəyir ki, Ağdam - onların
ata yurdudur, unudulası, atılası diyar deyil.
İyun ayının
10-da Surxay Əlibəylinin anadan olmasının 60 ili tamam
olur. 60 illik ömrün 17 ilini Vətəndən uzaqda
yaşamaq məcburiyyətində qalan dostumu yubiley münasibətilə
təbrik edir, ona tezliklə qibləgahı Ağdama
qovuşmasını arzulayıram!
Bu illəri havayı
yaşamadın, əziz dost! Arxaya baxanda fəxr edəsi,
qürur duyası əməllərini görürsən. Canından
artıq sevdiyin Ağdam üçün gördüyün
işlərin işığında nurlu sabahların təməlini
qoymusan. Bu gün fəxrlə deyə bilərik ki, Azərbaycan
mətbuatında Surxay Əlibəyli kimi jurnalistlər var. Oğlun
Altay Əliyevi də özün kimi vətənpərvər
yetişdirmisən. Hər dəfə onun səsini ekranda
eşidəndə, üzünü görəndə gözlərimiz
qarşısında doğma yurda qırılmaz tellərlə
bağlı Surxay Əlibəyli canlanır. Sənin kimi
atanın oğlu da məhz Altay kimi yurdsevər oğul
olmalıdı. Bir də ona sevinirəm ki, 60-nı yelə
verib ahıllığa doğru addımlayan Surxay hələ
də gəncdir. Qoy bu şıxlıq, bu cavanlıq səni
tərk etməsin! Ən azı, Ağdamımızı yenidən
qurub-yaradan vaxtlarımızda o günləri qələmə
almaq üçün qoru özünü!
Dərin hörmətlə:
525-ci qəzet.- 2009.- 10 iyun.- S.6.