"İctimaiyyətdə test imtahanlarının şəffaf
keçirildiyinə böyük inam var"
MƏLEYKƏ ABBASZADƏ: "BİZ BU İNAMI QAZANMAQ
ÜÇÜN UZUN İLLƏRDİR Kİ, DAVAMLI VƏ MƏQSƏDYÖNLÜ
İŞ APARIRIQ"
- Məleykə
xanım, ilk iki göstərici barədə fikrinizi bilmək
istərdik. İctimaiyyətin imtahan sisteminin nəticələrinə
və imtahan keçirən təşkilatın heyətinin
vicdanlı olmasına inanması, beynəlxalq ekspertlərə
görə, yaxşı imtahan sistemi üçün
mühüm faktor sayılır. Bununla bağlı nə deyə
bilərsiniz?
- Mənim TQDK-nın
keçirdiyi imtahan nəticələrinə ictimaiyyətin nə
dərəcədə inanması barədə fikir söyləməyim
təvazökarlıqdan uzaq kimi görünə bilər. Zənnimcə,
ictimaiyyətin imtahan sisteminin nəticələrinə
inamını müəyyən etmək üçün
sorğular aparılsa, daha düzgün olar. Ancaq onu deyə
bilərəm ki, cəmiyyət heç də birinci gündən
imtahan sisteminin dürüstlüyünə inanmağa
başlamayıb. Bu inam tədricən, illər keçdikdə
insanlarda formalaşıb və qeyd edə bilərəm ki,
ölkə ictimaiyyəti imtahan sisteminin nəticələrinə
tam inanır. Bilirsiniz ki, TQDK təkcə ali və orta ixtisas məktəblərinə
qəbul imtahanı keçirmir. Müraciətlər əsasında
biz prokurorluq, ədliyyə orqanlarına, müxtəlif
nazirliklərə, diplomatik xidmətə qəbul və digər
çoxsaylı test imtahanları keçiririk. Təbii ki, bu
imtahanları həmin orqanların rəsmi müraciəti əsasında
aparırıq. Halbuki, həmin qurumların özləri də
bu cür imtahanlar keçirmək iqtidarındadırlar. Nə
üçün bu qurumlar imtahanın məhz TQDK tərəfindən
keçirilməsini istəyirlər? Çünki ictimaiyyətdə
test imtahanlarının şəffaf keçirildiyinə
böyük inam var. Namizədlər də inanır ki, imtahan
TQDK tərəfindən keçirilirsə, onda onların
biliyi düzgün qiymətləndiriləcək. Biz bu
inamı qazanmaq üçün uzun illərdən bəri
davamlı və məqsədyönlü iş
aparırıq. TQDK imtahan nəticələrinin emal
olunmasını çox qısa bir zamanda həyata
keçirir, nəticələr Komissiyanın rəsmi internet
səhifəsində yerləşdirilir. Abituriyentlərə nəticələrini
mobil telefonla öyrənmək imkanı da verilir. Biz
bütün bu prosesi qısa vaxt ərzində etməklə,
vaxtı da məhdud resursa çeviririk. Bununla kənardan kimlərinsə
qeyri-qanuni işlər görmələrinin
qarşısını alırıq. Əgər kimsə hər
hansı bir qeyri-qanuni iş görmək istəsə belə,
onun buna vaxtı çatmayacaq.
İctimaiyyətin
inamını qazanmaq üçün biz müəyyən
qurbanlar da vermişik. Bu qurban nədən ibarətdir? Bilirsiniz
ki, qəbul imtahanlarından sonra sual kitabçalarını
abituriyentlərə paylayırıq. Bununla da biz faktiki olaraq həmin
kitabçalardakı testləri itiririk. Çünki sual
kitabçalarını abituriyentlər evə aparır, sonra
bu testlər repetitorların əlinə keçir və
bununla da onlar artıq açıq testlərə
çevrilir. Normal, yaxşı testi yaratmaq üçün
çox böyük zəhmət, maliyyə vəsaiti sərf
olunur. Testlər açıq olanda, onların keyfiyyətləri
dəyişir. Tutalım, çətin bir test ictimaiyyətə
açıqlanırsa, həmin test artıq orta testə
çevrilir. Orta test açıqlanırsa, hamıya məlum
olursa, o kütləvi imtahanlar zamanı asan test kimi qəbul
edilir. Qeyd edim ki, dünyanın heç bir ölkəsində
qəbul imtahanından sonra sual kitabçası abituriyentlərə
verilmir. Biz bunu billə-bilə etmişik ki, abituriyent imtahandan
çıxandan dərhal sonra onun valideyni sualları və
onlara verilən cavabları görsün. Təbii ki, elə
valideynlər və abituriyentlər var, onlar özləri-özlərini
aldatmaq istəyirlər. Amma vicdanlı insan
özü-özünü aldatmaq istəməz. Sual
kitabçası ilə evə qayıdan abituriyentin valideyni
görür ki, övladı suallara necə cavab verib. O təxminən
nəticəni də bilir və bizim elan etdiyimiz nəticə
yalnız onu təsdiqləyir.
İmtahan keçirən
təşkilatın heyətinin vicdanlı olmasına yüksək
inam məsələsinə gəlincə, bu çox ciddi bir
məqamdır. Məsələn, mənim fikrimcə, kim
müəllimlik peşəsini seçirsə, sözün əsil
mənasında müəllim olmaq istəyirsə,
özünü təhsilə həsr edirsə onun bu qərarı
fədakarlıqdır. Hazırki dövrdə, peşə
seçiminin sərbəst olduğu bir vaxtda varlı, zəngin
insan olmaq istəyən şəxslər heç vaxt müəllimlik
peşəsini seçmirlər. İmtahanla, biliyin qiymətləndirilməsi
ilə məşğul olmaq istəyən insanlar varsa və
onlar bu sahəni seçirlərsə bu fədakarlıqdır.
Bunu onların həm özləri, həm də TQDK-da
çalışan hər kəs bilir. Ancaq məsələ
bundadır ki, biz hər fədakar insanı da bu işə cəlb
edə bilmərik. Çünki biliyi qiymətləndirən
insan professional olmalı və işinin bütün incəliklərini
dərindən bilməlidir. Son 15 il ərzində bizdə bu
sahədə müəyyən dəyişikliklər olunub. Biliyi
qiymətləndirən mütəxəssislərdən bəziləri
könüllü şəkildə bu işdən
ayrılıb, bir neçəsini biz azad etmişik. Müxtəlif
başqa hallar da olub. Mən 2004-cü ildə baş verən
hadisəni yada salmaq istəyirəm. Bəzi insanlar o zaman bizdə
operator vəzifəsində çalışan əməkdaşı
pulla ələ alıb onu qeyri-qanuni hərəkətlərə
sövq etdilər. Amma bizim sistem o zaman da göstərdi ki,
özü-özünü müdafiə edə bilir. Həmin
vaxt TQDK-nın heyətində vicdanlı adamların daha
çox olduğunu ictimaiyyət gördü. Çünki
biz qorxmadıq, çəkinmədik və özümüz
baş verən hadisə barədə ictimaiyyətə məlumat
verdik, bu işin üstünü açdıq. Mənim bu
haqqda hər hansı bir fikir söyləməyim düzgün
olmaz. Bunu gərək ictimaiyyət özü qiymətləndirsin.
- İmtahan nəzarətçilərinin
vicdanlı olmasına yüksək inam imtahan sisteminin
mühüm atributu kimi dəyərləndirilir. Sizcə, bu nə
dərəcədə əsaslıdır?
- İmtahan nəzarətçiləri
dedikdə, beynəlxalq ekspertlər həm imtahanlara cəlb
olunan nəzarətçiləri, həm də imtahan rəhbərlərini
nəzərdə tuturlar. TQDK tərəfindən keçirilən
imtahanlarda zalda olan imtahan nəzarətçiləri orta məktəblərdə
çalışan müəllimlərdir. Ancaq imtahanlara
ayrı-ayrı zallar üzrə rəhbər kimi cəlb
olunan şəxslər əsasən Milli Elmlər
Akademiyasının elmi işçiləri, müxtəlif
nazirliklərdə çalışan adamlardır. Bax həmin
heyətin vicdanlı olmasına mən 100 faiz yox, 200 faiz əminəm.
Çünki elmi fəaliyyətlə məşğul olan bu
insanlar Azərbaycanda mövcud qəbul sisteminin uğurla
işləməsini ürəkdən istəyirlər. Onların
bu fəaliyyəti çətin olduğu qədər də məsuliyyətlidir
və həmin adamlar bu vəzifəni imtahan üçün
onlara verilən məvacibə görə etmirlər. Biz
1994-cü ildən imtahan rəhbərləri bazasını
formalaşdırarkən hazırda bir sıra dövlət
orqanlarında məsul vəzifələrdə, nazir və digər
yüksək postlarda çalışan insanlar, eləcə də
məşhur akademiklər, elmlər doktorları vaxtilə
bizdə imtahan rəhbəri idilər və onlar doğrudan da
bu işə çox vicdanla, məsuliyyətlə
yanaşıblar. Bu sistemin yaranmasında onların çox
böyük əməyi var. Mən onların hər birinə
minnətdaram.
İmtahan keçirilən
auditoriyalara nəzarəti həyata keçirən heyət isə
orta məktəb müəllimləridir. Mən sizə deyə
bilərəm ki həmin kontingentin təxminən 30-40 faizi
çox vicdanlı insanlardır və müəllimlik peşəsinə
qəlbən bağlıdırlar. Buna görə də
işlərinə çox vicdanlı yanaşırlar. Ancaq təəssüflər
olsun ki, müəyyən qrup müəllimlər də var ki
öz peşəsini istəmədən, təsadüf olaraq
seçiblər. Biz bu insanları psixoloji cəhətdən dəyişib,
onlara peşələrini sevdirə bilmərik. Bu
qeyri-mümkündür. Lakin imtahan prosesi TQDK tərəfindən
texnologi cəhətdən elə qurulub ki, nəzarətçi
müəllim hansısa məqsədlə təlimata uyğun
olmayan hərəkət etmək istəsə belə, bu,
abituriyentin nəticəsinə hüquqi cəhətdən təsir
göstərə bilməz. Biz xüsusi kompyuter proqramları
vasitəsilə imtahan zalında köçürmə
hallarını müəyyən edə bilirik. Belə hallara
yol verən muəllimlər bir də heç bir zaman qəbul
imtahanlarına cəlb olunmur. Mən çox istərdim ki,
imtahanları nəzarət edən bütün orta məktəb
müəllimləri peşəkar, vicdanlı olsunlar. Bu məqsədlə
mən nəzarətçi müəllimlərlə işləyən
struktur bölməmizdə də müəyyən dəyişikliklər
etmişəm. İndi həmin Sektorda yeni, gənc kadrlar
işləyir və onlar nəzarətçilər
kontingentini imtahana hazırlayırlar. Onları imtahanlardan,
psixoloji testlərdən keçirirlər, seminar məşğələlər
aparırlar. Çalışırıq bu istiqamətdə
daha elmi, əsaslı addımlar ataq. Ancaq onu da bilirik ki, bu
işdə müəyyən inzibati qərarlara da ehtiyac var. Bilirsiniz
ki, Təhsil Nazirliyi tərəfindən işinin peşəkarı
olan müəllimləri həvəsləndirmək
üçün müəyyən işlər
görülür, müsabiqələr təşkil olunur. Bu
müsabiqələr keçirilərkən qəbul
imtahanlarında nəzarətçi olmuş müəllimlərin
fəaliyyəti də nəzərə alınır. Buna
görə biz hər il imtahanlarda iştirak edən nəzarətçi
müəllimlərin fəaliyyəti barədə məlumatları
onların işlədikləri məktəblərə,
nazirliyə təqdim edirik. Buna görə də TQDK-nın
"qara baza"sına düşən müəllim
heç vaxt ilin ən yaxşı müəllimi adını
qazana bilməz. Bir məqamı da qeyd edim ki, hələ bizdə
imtahana nəzarət edən müəllimlərin 30-40 faizi məktəbə
test üsulu ilə qəbul olan insanlardır. O vaxt ki, imtahan
zallarında yalnız vaxtilə ali məktəbə test
üsulu ilə qəbul olan insanlar olacaq onda mən inamla deyə
biləcəm ki, imtahan nəzarətçiləri vicdanlı
insanlardır. Ancaq mən inanıram bu sahədə builki nəticə
keçənilkindən yaxşı olacaq.
- Namizədlərin
qeyri-qanuni vasitələrə (fırıldaqlara) əl
atması hallarına aid dəlillərin minimuma enməsi barədə
fikrinizi öyrənmək istərdik.
- Biz Azərbaycanda qəbul
imtahanlarında abituriyentlərin fırıldaqlarının
üstünü açmaq üçün
apardığımız araşdırmaları beynəlxaq
konfranslarda ekspertlərə təqdim etmişik. Ekspertlər
bu istiqamətdə TQDK tərəfindən həyata
keçirilən tədbirləri müsbət
qarşılayıblar. Ancaq onlar bizim abituriyentlərin
"işgüzarlığına", əl atdıqları
fırıldaqlara çox təəccüblənirdilər. Onlar
bildirirdilər ki, belə fırıldaqları fikirləşən
abituriyentləri bilik imtahanına cəlb etməyə ehtiyac
yoxdu. Təəssüflər olsun ki, enerjilərini
düzgün istiqamətdə istifadə etməyən gənclərimiz
az deyil. İmtahanlarda belə halları önləmək,
aradan qaldırmaq üçün fiziki cəhətdən
müəyyən tədbirlər görülür. Məsələn
imtahan öncəsi yoxlamalar, imtahana mobil telefonların
buraxılmaması, imtahan prosesi zamanı abituriyentlərin
bir-birindən köçürməsinin
qarşısının alınması və sair. Bununla
yanaşı, biz intellektual səviyyədə sistemi müdafiə
etmək üçün də çoxsaylı iş
aparırıq. İmtahan günü köçürmə
hallarının müəyyən edilməsi prosesi
aparılır, imtahan protokolları araşdırılır. Bilirsiniz
ki, imtahan prosedurlarına uyğun olaraq həmin gün
auditoriyada nə baş veribsə bu öz əksini həm nəzarətçi
müəllimlərin, həm də imtahan rəhbərlərinin
protokollarında tapmalıdır. Bundan başqa imtahanın
keçirilməsində bizə yardım edən
hüquq-mühafizə orqanlarının da protokolları
araşdırılır. Sonra biz xüsusi riyazi üsullarla
abituriyentlərin nəticələrinin nə dərəcədə
üst-üstə düşməsini
araşdırırıq. Bu zaman köçürmə
hallarının baş verib-vermədiyini müəyyən
edirik. Bu sistemin effektik olduğu dəfələrlə
sübut olunub. Onu da deyim ki, konkret maddi dəlillər olmadan,
riyazi araşdırmalar əsasında köçürmə
hallarını müəyyənləşdirən yeganə təşkilatıq.
Biz həmin araşdırmaları əsas tutaraq
hüquq-mühafizə orqanlarına, cinayət işi
açılması tələbi ilə müraciətlər
etmişik və yoxlamalar göstərib ki, bu sistem tamamilə
doğrudur və özünü intellektual səviyyədə
müdafiə etməyə qadirdir. Biz hər il bu sistemin təhlükəsizliyi
məqsədilə, imtahanı müdaxilədən qorumaq
üçün yeniliklər edirik. Bu yeniliklər barədə
KİV vasitəsilə kifayət qədər suallar verilsə
də, heç bir məlumat vermirik. Bununla bağlı ancaq
imtahan baş tutandan sonra məlumat veririk. Təəssüflə
qeyd edim ki, bizim cəmiyyətimizdə qeyri-qanuni vasitələrə
əl atan valideynlər kifayət qədərdir. Onlar qəbul
imtahanı başa çatdıqdan sonar öz
uşaqlarının nəticələrinin kifayət qədər
olmadığını bilirlər deyə, müxtəlif yollar
axtarırlar. Bu zaman bir sıra fırıldaqçılar
onları öz toruna salır. Diqqət etmisinizsə, hər
il dekabr ayında ali məktbəblərdə birinci semestr
başlayanda məlum olur ki, kimsə qeyri-qanuni yolla ali məktəbə
uşaq düzəltmək üstündə yaxalanıb. Bu
halların hamısı dekabr ayında ortaya
çıxır. Niyə? Çünki
fırıldaqçılar mart ayından kiməsə söz
verir ki, sənin uşağını ali məktəbə
düzəldəcəm, birinci sessiya başlayana kimi onu
aldadır, aldadır. Amma nəticəsi olmur. Ən
yaxşı halda bu "iş düzəldən" valideynin
pulunu qaytarır özünə və deyir ki,
bağışlayın iş alınmadı. Faktiki olaraq o
valideynləri aldadıb bir illik faizsiz kredit almış olur
onlardan. Bəziləri isə hansısa valideynin pulunu alıb,
ümumiyyətlə yoxa çıxır. Əvəllər
bizə hüquq-mühafizə orqanları tərəfindən
sorğular göndərilirdi ki, filankəs sizdə işləyir
ya yox. Təbii ki,
soruşulan adamlar bizdə işləmirdi. Ancaq son illər bu
cür sorğular göndərilmir, çünki müvafiq
orqanlar da dərhal anlayır ki, söhbət hansısa
fırıldaqçıdan gedir. Bəzi valideynlər
mövcud Təhsil Qanununda olan boşluqdan da istifadə edirlər.
Uşaqlarını Rusiyanın hansısa regional ali məktəbinə
kağız üzərində qəbul elətdirirlər. Onun
uşağı heç oraya getmir, yalnız sənədlər
gedir. Yarım il o sənədlər hansısa "universitetdə"
qalır və yarım ildən sonra o uşaq Bakıda olan
universitetlərin birinə köçürülür. Bax bu
işlə də məşğul olan insanlar var.
Düzdür, köçürmələr qanuni şəkildə
də olur. Ancaq təsəvvür edin ki, uzaq Tomsk şəhərindəki
universitetlərin birinə 26 nəfər azərbaycanlı bir
ildə eyni fakültəyə daxil olur. Yarım ildən sonra
onların hamısı eyni vaxtda qayıdır paytaxtdakı
ali məktəblərin birinə, yenə eyni fakültəyə.
Axı bu iş mümkün deyil. Ancaq həmin insanların
adları, soyadları, təvəllüdləri bizə məlumdur.
Biz bazaya baxanda görürük ki, bu uşaqlar həmin il
TQDK-nın keçirdiyi qəbul imtahanlarında
aşağı nəticə göstəriblər. Ancaq həm
valideynlər, həm də uşaqlar bütün bunları
bilə-bilə, bu işə gedirlər. Bütün ictimaiyyətə
Müstəqil Azərbaycan Universitetinin tarixçəsi məlumdür.
Əgər bir valideyn qeyri-qanuni iş görürsə, sonra
deyə bilməz ki, onu kimsə aldatdı, o bütün
bunlardan xəbərsiz idi. Magistraturaya, dövlət
qulluğuna sənəd verəndə də bütün bu
qanunsuzluqlar ortaya çıxır. Təhsil almaq çox
böyük bir zəhmət tələb edən fəaliyyətdir.
Valideyn övladını zəhmətə, əməyə
alışdırmayıb, istəyir ki, ona sadəcə bir
diplom alsın. Bu çox yanlış bir fikirdir. İndi
poliqrafiya elə inkişaf edib ki, o diplomu ona çap etdirib
vermək də olar. Axı diploma şərt deyil, bu
insanın həyatda öz yerini tapması üçün
bilik, bacarığı olmalıdır. Bilik və
bacarığı olmayan insana valideynlərinin diplom
almasının heç bir xeyri yoxdu.
- "Yaxşı
imtahan sisteminin xarakteristikası"na görə, imtahan
keçirən orqan balların təkrar yoxlanması və
apelyasiya proseduruna malik olmalıdır. TQDK-nın bu sahədə
fəaliyyəti barədə məlumatı verməyinizi
xahiş edirik.
- Biz bu
prosedurları tam açıq şəkildə ilk günlərdən
keçiririk. Həm balları təkrar yoxlayırıq, həm
də açıq apelyasiya zamanı cavab kartlarını
abituriyentlərə göstəririk. Mən onu da deyim ki,
dünyada belə bir praktika var ki apelyasiya proseduru zamanı
cavab kartlarının yalnız surəti göstərilir, əsli
isə yalnız məhkəməyə təqdim olunur. Amma biz
insanları çox incitməmək üçün
açıq apelyasiya zamanı cavab kartlarını göstəririk
və yoxlamanı da valideynlərin gözü
qarşısında keçiririk. Bu iş TQDK tərəfindən
1992-ci ildən bəri həyata keçirilir. Hələ ki,
balların hesablanması və balların təkrar
yoxlanması ilə əlaqədar məhkəmədə bir dəfə
də olsun TQDK uduzmayıb. Yəqin ki, belə səhvlər
olsaydı məhkəmələrdə biz də
uduzardıq.Belə səhv olarsa, biz onu proses zamanı, müəyyənləşdiririk.
Texnoloji proses elə qurulub, təkrar yoxlamalar elə
aparılır ki, belə səhvin olma ehtimalı
sıfıra enir.
- TQDK əlverişsiz vəziyyətdə
olan (əlil) namizədlər üçün xüsusi şərait
yaradılmasını təmin edirmi?
- Əlverişsiz vəziyyətdə
olan (əlil) abituriyentlərdən sənəd qəbulu həqiqətən
birinci qrup əlil olmasını təsdiq edən sənəd
tələb olunur. Təbii ki, biz onların imtahana gəlməsi
və imtahan zalında yerləşdirilməsi üçün
lazımi köməklk göstəririk. Hər il həmin
abituriyentlər üçün, şəxsən ona xidmət
edən xüsusi nəzarətçilər ayılır.
Gözdən əlil olan abituriyentlər üçün
xüsusi nəzarətçi verilir ki, onlar üçün
sualları oxusun. Bu ildən isə biz
çalışacağıq ki, brayn əlifbası ilə
onlara sual kitabçaları çap edək. Heydər Əliyev
Fondu tərəfindən bunu həyata keçirməyə
imkan verən avadanlıq ölkəmizə gətirilib.
- Beynəlxalq tələblərə
əsasən, sual kitabçasında mədəni cəhətdən
qeyri-məqbul suallar və ya bəzi namizədlərə nisbətən
az tanış olan dildə yazılmış suallar
olmamalıdır..
- Qeyd etdiyim kimi, TQDK hər
imtahandan sonra sual kitabçalarını ictimaiyyətə təqdim
edir və hər kəs görür ki, test
tapşırıqlarında belə suallar olmur. Ancaq beynəlxalq
ekspertlər mədəni cəhətdən qeyri-məqbul
suallar dedikdə nəyi nəzərdə tuturlar?. Elmi cəhətdən
bu məsələləri biz müzakirə edəndə
ABŞ-ın ETS şirkəti belə bir məsələ
qoydu. Azərbaycan tarixi üzrə suallarda Xocalı
soyqırımı haqqında, ən yeni tariximizin acı səhifələri
ilə əlaqədar müəyyən suallar var. Biz istəyirik
ki, gənclər bu hadisələri bilsin. Amma bizə bildirirlər
ki, ola bilsin kimsə şəhid övladıdır və bu
hadisələrdə onun valideynləri iştirak edib. Sualı
oxuyanda o insan hansısa hisslər keçirəcək. Bunun nəticəsində
həmin abituriyentin nəticəsi aşağı düşə
bilər. Bu doğrudan da belədir. Biri var ki, sən hadisələri
kitabda oxuyasan, filmdə görəsən, biri də var,
canlı iştirakçısı olasan. Bax bunları nəzərə
alıb, biz 2004-cü ildən başlayaraq bu mövzulara
ayrıca yanaşma göstəririk və bu sualları elə
qoruyuruq ki, hansısa hadisələr abituriyentlərin emosional
vəziyyətinə təsir göstərməsin. Nisbətən
az
- Qiymətləndirmə
sisteminin bütün abituriyentlərə eyni dərəcədə,
bərabər şəkildə tətbiq edilməsi ilə əlaqədar
nə deyə bilərsiniz?
- 1994-1995-ci illərdə bu məsələ xüsusilə aktual idi. Həmin vaxt müəyyən qüvvələr çalışırdılar ki, qaçqın və məcburi köçkün ailələrindən olan uşaqlar üçün qəbul zamanı hansısa güzəştlər olsun. Biz həmişə onun tərəfdarı olmuşuq ki, bütün qrup abituriyentlər üçün sistem eyni, bərabər şəkildə tətbiq edilsin. Belə abituriyentlərə, onların ailələrinə kömək üçün təhsil haqqını dövlət ödəyə bilər, onlar üçün xüsusi təqaüdlər ayrılar. Sosial nöqteyi-nəzərdən hansısa kömək göstərilə bilər. Məsələn TQDK tərəfindən dərc olunan vəsaitlər qaçqın və məcburi köçkün məktəblərinə pulsuz paylanır. Həmin məktəblərin məzunları üçün pulsuz sınaq imtahanları keçiririk. Amma bilavasitə müsabiqə zamanı hansısa qrup abituriyentlərə üstünlük vermək, onlar üçün ayrı bir sistem tətbiq etmək qeyri- mümkündür. O zaman bu sistemin bütövlüyü tam pozular. Bundan başqa Azərbaycanda yaşayan azsaylı xalqların nümayəndələrinə də ali və orta ixtisas məktəblərinə qəbul zamanı müəyyən güzəştlər edilməsi ilə bağlı müraciətlər olunurdu. Maddi vəziyyəti, səhhəti ilə bağlı problemi olan vətəndaşlar da bəzən belə müraciətlər edirdi. Biz belə müraciətlərə biganə qala bilmirik və hər zaman köməklik göstəririk. Jurnallarımızı və digər vəsaitləri təmənnasız olaraq çatdırırıq onlara. Amma balların hesablanmasında, müsabiqə vəziyyətində heç bir güzəştdən söhbət gedə bilməz.
Sevinc QARAYEVA