"Sevinirəm
ki, əsassız ittihamlara son qoyuldu"
15 ilə yaxın
bir müddətdə
davam edən müzakirələr nəhayət
ki, "Təhsil haqqında" qanunun qəbulu ilə nəticələndi. Lakin bu hələ son deyil, əksinə uzun bir yolun başlanğıcıdır.
Təhsil naziri Misir Mərdanovla söhbətimiz
də qanunun qəbulundan sonra təhsil sistemində görüləcək işlər,
həllini gözləyən
problemlər, əldə
edilən nəticələr
ətrafında oldu.
"525-ci qəzet"ə müsahibəsində təhsil
naziri Milli Məclis tərəfindən
qəbul edilən qanuna münasibətini də açıqladı:
- Misir müəllim, təbrik edirik. Son 15 ilin əziyyətindən
sonra "Təhsil haqqında" qanun nəhayət ki, parlament tərəfindən
qəbul olundu. Bu sənəd sizin
istədiyiniz və arzuladığınız qanundurmu?
- Əlbəttə,
bizim istədiyimiz qanun olmasa qəbul olunmazdı. Mən də
sevinirəm ki, nəhayət bu dərs ilinin sonuna qanun qəbul
olundu. Birincisi, ona görə sevinirəm ki, uzun illərin
söz-söhbətinə, dedi-qodusuna, əsassız ittihamlara
son qoyuldu. İkincisi, qanunun hazırlanmasında Təhsil
Nazirliyinin əməkdaşlarının ciddi rolu olub. Fürsətdən
istifadə edərək parlamentin rəhbərliyinə, daimi
komissiyanın sədr və üzvlərinə, millət vəkillərinə
təşəkkürümü bildirirəm ki,
üçüncü oxunuşda elə ciddi müzakirəyə
ehtiyac qalmayan qanun demək olar yekdilliklə qəbul olundu. Bu
qanun millətimiz, xalqımız, təhsilimiz
üçün xeyirli olsun.
- Amma qanunun qəbulundan
sonra bir qədər narahat görünürsüz. Hətta
son mətbuat konfransınızda da bəzi millət vəkillərinin
mövqelərinə iradınızı bildirdiz.
- Bunlar artıq
keçmişdir. Yəni nəzərdə tutulan bəndlər
olduğu kimi qəbul olundu. Narahatlığım ona görədir
ki, bundan sonra dayanmadan təhsilin ayrı - ayrı pillələri
üzrə çərçivə yox, geniş qanun layihələri
hazırlanmalıdır. Bundan əlavə çərçivə
qanununda nəzərdə tutulan müddəaların həyata
keçməsi üçün yeni, daha davamlı mexanizmlərin
hazırlanıb həyata keçirilməsi də nazirliyin, təhsil
işçilərinin üzərinə düşür. Müzakirələr
artıq başa çatdı. Yaxın zamanda yəqin ki, cənab
Prezident qanunun təsdiqlənməsi, qüvvəyə minməsi
ilə bağlı sərəncam imzalayacaq. Biz təhsil
işçiləri və bütün Azərbaycan ictimaiyyəti
qanunun icrasında öz sözünü deməli və sonda
bəhrəsini də görməliyik. Yəni böyük bir
işin başlanğıcındayıq. Bəlkə də təsadüfi
deyil, bu dərs ilinin əvvəlində yeni Milli kurikulum sənədinə
uyğun olaraq birinci siniflərdə tədrisə
başladıq. Bu sənədə uyğun dərsliklər
hazırlandı, müəllimlər treninqdən keçdi,
növbəti ildən bunu həm birinci, həm də ikinci
siniflərdə həyata keçirməyi
düşünürük. O mənada qəbul olunan qanunla bu
iş həmahəngdir. Mənə elə gəlir ki, başladığımız
iş uğurlu və davamlı olacaq.
- Daha bir dərs ili sona
çatdı. Ölkənin təhsil sistemində mövcud
olan prioritet istiqamətləri nədə görürsüz?
- Ötən tədris
ili təhsilimiz üçün uğurlu oldu. Uğurların
əsası ondan ibarətdir ki, bu dərs ilinin əvvəlində
Azərbaycan müəllimlərinin qurultayını
keçirdik, ötən müddətdə görülən
işlərin hesabatını verdik, qarşıdan gələn
illərdə prioritetləri müəyyənləşdirdik.
Bizi indi daha çox təhsilin məzmunu, keyfiyyəti və təhsildə
İKT - nin tətbiqi, təlimdə müəllim şəxsiyyətinin
rolu, yeni nəsil dərsliklərin hazırlanması, müəllim
hazırlığı, müəllimlərin müasir təlim
strategiyalarına yiyələnməsi, təhsil sistemində
qiymətləndirmədə tamamilə yeni siyasətə
keçilməsi, sürətlə davam etdirdiyimiz təhsilin
maddi - texniki bazasının möhkəmləndirilməsi,
yeni məktəblərin, korpusların tikintisi, əsaslı təmir,
məktəblərin müasir avadanlıqlarla təchizi
maraqlandırır.
- Misir müəllim, son
vaxtlar təhsil müəssisələrinin maddi - texniki
bazasının möhkəmləndirilməsi sanki ikinci plana
keçib. İndi daha çox diqqət mərkəzində təhsilin
keyfiyyətinin yüksəldilməsidir.
- Bu, bəlkə də
kənardan belə görünür. Çünki son illər
təhsil müəssisələrinin maddi - texniki
bazasının gücləndirilməsi istiqamətində
böyük işlər görülüb. Son 10 ildə 2 mindən
çox məktəb tikilib, əsaslı təmir edilib, yeni
korpuslar inşa olunub. Ancaq işin içindən baxdıqda
görürsən ki, hələ də hətta paytaxtda qəza
vəziyyətində olan məktəblər var. Hazırda
ümumən ölkədə 400 - dən çox qəza vəziyyətində
olan məktəb fəaliyyət göstərir. Bu kiçik rəqəm
deyil. Yəni təhsil müəssisələrinin maddi -
texniki bazasının möhkəmləndirilməsi ilə
bağlı problemin həll olunduğunu demək hələ
tezdir. Əlbəttə, bu sahədə uğurlar daha
çoxdur. Bütün bunlar cənab Prezidentin təhsil sahəsinə
göstərdiyi əvəzsiz qayğının nəticəsidir
və bunlar təhsilin keyfiyyətinə təsir göstərən
amillərdir. Məsələn, müəllimlərin əmək
haqqı məsələsi. Təhsilin digər pillələrinə
nisbətən ali təhsil müəssisələrində
işləyən müəllimlərin əmək haqqı
yüksəkdir və bu, belə də olmalıdır. Eyni
zamanda qeyd etmək istəyirəm ki, indiyədək biz
ümumi orta təhsilə fikir vermişik və mən
düşünürəm ki, səhv etməmişik. Ümumi
orta təhsil əsasdır, təhsilin bazası burada qoyulur.
İndi artıq biz məktəbəqədər tərbiyə
müəssisələrinin məsələsi ilə məşğul
olmağa başlamışıq, texniki peşə məktəbləri,
peşə liseylərinin problemləri ilə məşğul
oluruq, texnikum və kolleclərin inkişafı üzrə
Dövlət Proqramını hazırlayırıq, ali məktəblərin
inkişafı ilə bağlı cənab Prezident tərəfindən
imzalanan sənədi xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Bu
sənəd ali təhsilimizin Avropa və dünya təhsil
sisteminə inteqrasiyasını daha da sürətləndirəcək.
Baloniya sistemi ilə bağlı apardığımız
işləri davam etdirəcəyik və ali təhsilin səviyyəsini,
ail təhsildən sonrakı təhsil, bizi daha çox düşündürən
hamı üçün təhsil və ya ömür boyu təhsil
anlayışlarının reallaşması üçün
bütün addımlar atılacaq. Dövlət
başçısının imzaladığı Alternativ
qayğı üzrə Dövlət Proqramını
xüsusi qeyd etmək istəyirəm. Bilirsiz ki, son illər
inklüziv təhsil sistemində böyük işlər
görülür. Hazırda Dünya Bankı ilə bir
neçə layihə həyata keçiririk. Əvvəllər
kiçik bir layihənin icrası üçün çətinilk
çəkirdik, ötən 10 il boyu Dünya Bankının
ekspertləri artıq Təhsil Nazirliyinin ekspertlərinə
inanır. Son bir neçə ay ərzində Dünya
Bankı təhsillə o qədər də bağlı olmayan
ölkədə kadr hazırlığını həyata
keçirən proqramın hazırlanmasının da Təhsil
Nazirliyinə həvalə olunması təklifi ilə
çıxış edir. Ali təhsil sisteminin gücləndirilməsi
məqsədilə qrant ayrılıb, təhsilin maliyyələşməsi,
adambaşına maliyyələşmə ilə bağlı
cənab Prezidentin xüsusi tapşırıqları var. Ölkədə
şagird - müəllim nisbətini tənzimləmək
lazımdır.
- Qeyd etdiyiniz kimi indi
ölkənin təhsil sistemində çox maştablı
işlər gedir. Hazırda 14 Dövlət Proqramı həyata
keçirilir. Əvvəllər bütün diqqət məktəblərin
maddi - texniki bazasının möhkəmləndirilməsinə
yönəldilmişdisə, indi təhsil sistemi tam olaraq
ictimai diqqət mərkəzindədir. Bir neçə il əvvəl
başqa ölkələrdə təhsilin prioritet sahə
olduğunu bildirib şikayətlənirdiz, bu gün artıq
Azərbaycanda təhsil dövlət büdcəsindən ən
çox maliyyələşən sahədir. Bu münasibətə
necə nail olduz?
- Öncə qeyd edim ki,
artıq ikinci ildir dövlət başçısının
təsdiqlədiyi qaydalara uyğun olaraq "Ən
yaxşı müəllim" və "Ən yaxşı
ümumtəhsil məktəbi" müsabiqələrini
keçiririk. Bəlkə də hər gün 3 saat
vaxtımın bu işə getməsinə rişxənd edənlər
var. Ancaq mən belə hesab etmirəm. Bu 2 il ərzində Təşkilat
Komitəsinin 23 üzvü etiraf edir ki, keçirilən
müsabiqədən çox şey öyrəniblər. 2 il ərzində
biz 500-ə yaxın insanı dinləmişik. Bu gün də
15 direktorun təqdimatını dinlədik. Yəqin ki, 2
günə bu proses yekunlaşacaq. Mən bir tərəfdən
sevinirəm ki, təqdimatları müqayisə edəndə
xeyli irəliləyişin şahidi oluruq. Həm də ona
görə sevinirəm ki, bu 500 nəfərin içində
nümunəvi müəllimlər, direktorlar çoxdur. Hətta
kənd yerlərindən olan bəzi məktəb
direktorları var ki, mənə çox yaxşı təsir
bağışladılar. Kaş imkanım olaydı, o məktəb
direktorlarını təmsil etdikləri rayonların təhsil
şöbələrinə müdir qoyardım. Bilirsiz, həmin
rayonlarda necə inkişaf olardı? Çox yaxşı
müəllimlərimiz var. Sevinirəm ki, əməyimiz hədər
getmir. Müsabiqə müəllimlər, məktəblər
arasında stimullaşdırıcı rol oynayır, təhsilin
inkişafına təsir göstərən yarış kimi
qiymətləndirilir. Fürsətdən istifadə edib cənab
Prezidentə bir daha şəxsən təşəkkürümü
bildirirəm ki, mənim təhsil sahəsində
qaldırdığım hər bir məsələyə diqqət
və qayğı ilə yanaşır. Demək olar ki, tərəfimizdən
irəli sürülən hər bir təklif zamanında həllini
tapır. Bunlar olmasaydı, sizin dedikləriniz də ola bilməzdi.
Sualınıza cavab olaraq bildirirəm ki, ölkənin təhsil
sistemində həyata keçirilən böyük işlərin
reallaşmasında əsas dəstəyimiz cənab
Prezidentdir. Əgər dövlət
başçısının dəstəyi olmasaydı, bu
işlərin heç biri həyata keçməzdi. Bu illər
ərzində nə qədər əsassız tənqid və
böhtanla qarşılaşmışam. Mənə sual verəndə
ki, bu qədər əziyyətə necə dözürəm,
cavab verirəm ki, bütün bunlara dözməyimdə cənab
Prezidentin diqqət və qayğısının xüsusi rolu
var. Azərbaycanın birinci xanımının təhsilə,
sosial sahəyə göstərdiyi diqqət və
qayğını xüsusi olaraq vurğulamaq istəyirəm. Tək
əldən səs çıxmaz. Artıq həm Təhsil
Nazirliyində, həm Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsində, həm rayonlarda, həm məktəblərdə
mobil komanda formalaşmaqdadır. Bu il biz 100 min XI sinif
şagirdinin həm sınaq, həm də buraxılış
imtahanını keçirdik. Bu işləri keçirmək
üçün bizə dövlət vəsaiti
ayrılmır. Bu işi rellaşdıran komandanın üzvlərinə
təşəkkürümü bildirirəm ki, əməkdaşlarımız
gecəni - gündüzə qatdılar. Nazirliyin Qiymətləndirmə
şöbəsinin əməkdaşları bəlkə də
bir neçə günü burada keçirdilər, onların
işə münasibəti, fədakarlığı olmadan bu
işləri görə bilməzdik. Bu yaxınlarda
"Gülüstan" sarayında ikinci İKT
proqramının bir illiyinə həsr olunan tədbir
keçirildi. Orada iştirak edənlər məni təbrik
edirdilər ki, nə qədər böyük işlər
görülüb. Bu gün artıq müxalifət mətbuatında
belə ali məktəblərin semestr, dövlət
imtahanı barədə söz-söhbətlər
yavaş-yavaş sıradan çıxır. Biz artıq
bundan sonra da uzun illər davam edəcək işin təməlini
qoymuşuq. Əlbəttə, bu arxayınlaşmağa əsas
vermir. Əksinə üzərimizə düşən məsuliyyət
daha da artıb. Ən ciddi işlərimizdən biri yeni dərsliklərin,
dərslik komplektlərinin Dərsliklərin Qiymətləndirmə
Şurasının ekspertləri tərəfindən qiymətləndirilməsidir.
Mənə bəzən deyirlər ki, niyə
başını bu qədər bəlaya salırsan? Ötən
ilki məsələlər yadınızdadır? Bəzi qəzetlərdə
mənim adımı başlığa çıxartdılar.
Zaman sübut etdi ki, yanılırlar, biz ədalətli,
düzgün mövqedəyik. Gələn il işimiz daha da
çətin olacaq. Direktorlar, müəllimlər dərsliklərdəki
problemləri açıq söyləyirlər, təkliflərini
verirlər və mən onlarla razıyam. Mən II sinif "Azərbaycan
dili" dərsliyinin apelyasiya şikayətində iştirak
etdim. İkili hisslərin içində bu gün də
yaşayıram. Sevinirəm ki, bu gün təhsil sistemimizdə
çox yüksək səviyyəli orta məktəb müəllimlərimiz
var. Professorlar, tanınmış adamlar onların gətirdikləri
əsaslar qarşısında bir söz deyə bilmirlər. Çünki
haqq nazilər, amma üzülməz. Bu baxımdan
düşünürəm ki, insanlara inanmaq, etibar etmək lazımdır.
- "Ən
yaxşı müəllim" və "Ən yaxşı
ümumtəhsil məktəbi" müsabiqəsindən
söz açdız. Sizcə, seçilənlər həqiqətən
ən yaxşılardır?
-Yaxşı da, pis də
mütləq ola bilməz. Hər şey nisbidir. Məsələn,
qiymətləndirmə cədvəlində müxtəlif qiymətlər
yazılır, yəni nisbidir, ancaq ədalətli yoldur. Nəticədə
ortaq qiymət tapılır. Bizim 105 məktəb içindən
seçəcəyimiz 47 məktəb nisbi olaraq digərlərindən
yaxşıdır və bu 3 mərhələdən keçən
seçimin nəticəsi olacaq. Birinci mərhələ məktəb
mərhələsidir, ikinci mərhələdə IX - XI sinif
şagirdlərinin imtahanlarının nəticələrinə
baxılır, üçüncü mərhələdə
isə məktəbin komandası münsiflər heyətinin
qarşısında 10 dəqiqəlik təqdimatla
çıxış edir. Süzgəcdən yararsız məktəb
və müəllim keçə bilməz. Təqdimatlarda
iştirak edirəm, hamı görür ki, mənim
üçün doğma olanlara belə heç nə edə
bilmirəm.
- Bəllidir ki, mərkəzləşmiş
qaydada keçirilən test imtahanları bu il ilk dəfə
bütün ölkəni əhatə etdi. Çoxları belə
düşünürdü ki, imtahanların bu formada
keçirilməsi nəticəsiz olacaq. Hətta təhsil
sistemində işləyənlərdən bir çoxu bu
eksperimentin baş tutmayacağını söyləyirdilər.
Amma zaman sübut etdi ki, Azərbaycan ictimaiyyəti bu məsələdə
sizə dəstək verdi.
- Bu fikirlə
razıyam. Məni sevindirən cəhətlərdən biri
odur ki, biz Azərbaycan cəmiyyətinin üzünü təhsilə
doğru çevirməkdəyik. Ötən illə
müqayisədə bu il 100 minə yaxın şagirddən
imtahan götürdük, artıq nəticələr bəyan
edilib və bu gün demək olar ki, ciddi problem yoxdur. Sevinirəm
ki, böyük əksəriyyət əvvəlki kimi demir ki,
mənim uşağımı "kəsiblər", deyirlər
ki, uşağım "2" alıb. Mənim
üçün ən vacib bu amildir. Cəmiyyət bizi
başa düşməyə başlayır. Ən
yaxşısı o olar ki, valideyn uşağının imtahan
verdiyi otağın pəncərəsindən mobil telefon
atmasın, bunu edənlərə qarşı
çıxsın. Açığı hələ də belə
amillərlə qarşılaşırıq, hələ də
elə direktor, müəllimlər var ki, uşağı
imtahanı pozmağa hazırlaşdırır. Təhsil
şöbəsinin müdiri var ki, iş görmək əvəzinə,
valideynlərlə alverə girişir və cəzasını
alır. Bütövlükdə bu cür düşünənlərə
qarşı mübarizə aparmalıyıq. Hamımız
birlikdə bu neqativ hallara qarşı mübarizə
aparıb, millətimizi, dövlətimizi irəliyə
aparmalıyıq, alternativ yol yoxdur.
- Yeni qiymətləndirmə
sistemi tətbiq edən, 3 illik təcrübəsi olan ölkə
üçün problemlərin mövcudluğu bəlkə də
təbiidir. Məsələn, Çində bu ildən eitibarən
imtahan otaqlarında kameralar quraşdırılıb ki,
uşaqlar köçürmə hallarına yol verməsinlər.
Deyəsən, bu, bütün dünyanın problemidir.
- Əlbəttə, biz
də dünyanın tərkib hissəsiyik və bir çox
hadisələr bir-birinə bənzəyir. Bu yöndə
doğru təbliğat aparmaq, ictimaiyyəti məlumatlandırmaq
üçün mətbuatın üzərinə
böyük vəzifə düşür. Yəni mətbuat
ictimaiyyəti doğru yola istiqamətləndirə bilər və
bu yöndə fəaliyyət göstərməlidir. Bəzən
mətbuat nümayəndələri ictimaiyyəti
çaşdırır, doğru məlumat vermirlər. Mən
onların hamısını doğru yola
çağırıram. Doğru yol ümummilli lider Heydər
Əliyevin seçdiyi, cənab Prezident İlham Əliyev tərəfindən
uğurla davam etdirilən yoldur. 20 ilə yaxın müddətdə
çox adamlar gördük, ağıllıları səhvlərdən
çəkindilər, ən ağıllıları düz
yola üz tutdular. Atalarımız demişkən, ziyanın
yarısından qayıtmaq da xeyirdir. Üzümü o adamlara
tuturam, yalanlar, təhqir, iftiralar kifayətdir. Azərbaycan
naminə görülən işlərə mane olmaq əbəsdir.
Onların hamısını haqq yoluna dəvət edirəm.
- Bakı Şəhəri
üzrə Təhsil İdarəsi artıq
üçüncü ildir ki, fəaliyyət göstərir. İdarə
yaradıldığı müddətdən sonra
Bakının təhsil sistemində böyük nailiyyətlərin
qazanıldığını dəfələrlə
çıxışlarınızda qeyd etmisiz. Bu təcrübənin
Azərbaycanın digər ərazilərinə də tətbiq
edilməsini planlaşdırırsızmı?
- Bunun üçün
biz gərək Bakıda görülən işin nəticəsini
sübut edək. Təəssüf ki, bəzi subyektiv və
obyektiv amillər buna imkan vermir. Lakin imkan verməsə belə
Bakının son 3 illik keyfiyyət göstəriciləri buna
ümid verir. Ancaq biz hələ Azərbaycan ictimaiyyətinə
sübut edə bilməmişik ki, bu yol doğrudur, təhsilin
idarə olunmasına başqa təşkilatlar müdaxilə
etməməlidirlər. Bizim hələ çox
resurslarımız var, onlardan səmərəli istifadə etsək
təhsilin keyfiyyəti çox yüksələcək. Dövlət
də, ictimaiyyət də bilməlidir ki, bir şagirdə bir
ildə ayrılan vəsait artırılacaqsa, bu təhsilin
keyfiyyətində özünü büruzə verəcək.
3 il ərzində Bakı Şəhəri üzrə Təhsil
İdarəsinin fəaliyyəti nəticəsində
paytaxtın təhsil sisteminin keyfiyyət göstəriciləri
xeyli yüksəlib. BŞTİ yaranandan az sonra Bakının
rayonlarından birinin icra hakimiyyətinin
başçısı məndən soruşdu ki, siz bununla nəyə
nail olmaq istəyirsiz? Əminəm ki, indi o özü
görür biz nəyə nail olmaq istəyirdik və nail
olmuşuq. Nə qədər maneələr olmasına
baxmayaraq, işimizi və mübarizəmizi bundan sonra da davam
etdirəcəyik.
- Deməli, perspektivdə
bu təcrübə davam etdirilə bilər?
- Mən
düşünürəm ki, bu istiqamətdə yenilik
olmalıdır. Məsələn, gələcəkdə
regional idarəetmə qurumları yaradıla bilər. Düzdür,
bəzi rayonlarda aparılan işlərdən razıyam. Ancaq
gəlin görək əldə olunan təcrübə ilə
maraqlananlar varmı? Yerlərdən Bakının yaxşı
məktəblərinin təcrübəsini öyrənmək
üçün kimsə göndərilirmi? Əksinə mane
olurlar. Açıq etiraf edək ki, bu məsələlər
hələ də var.
- Misir müəllim, Azərbaycanın
təhsil sistemi sürətlə qloballaşmaya doğru gedir?
Bir azərbaycanlı kimi qloballaşma əsrində milli - mənəvi
dəyərlərimizi itirə biləcəyimizdən narahat
deyilsiz?
- Əlbəttə ki, bundan
müəyyən qədər narahatam. Amma eyni zamanda bilirəm
ki, nə qədər dünyəviləşmə istiqamətində
getsək də milliliyimiz qalacaq, ana dilimiz həmişə
yaşayacaq, tariximizi daha dərindən öyrənəcəyik
və öyrədəcəyik. Millilik heç bir zaman Azərbaycandan
əskik olmayacaq. Bunu deməyə mənə bir şey əsas
verir. 200 ilə yaxın müddətdə böyük
imperiyalar bu işə böyük cəhdlər edib, ancaq nəticəsi
olmayıb. Məscidimizi anbara çeviriblər, yenə Quran
oxuyanlar da olub, oruc tutub namaz qılanlar da. Bu gün Allaha
şükür etməliyik ki, Azərbaycan müstəqil
dövlətdir, həm millilik, həm də dünyəvilik
var. Bu dəyərləri heç kəs bizim əlimizdən
ala bilməyəcək. Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
tarixi kəlamı yadıma düşür: "Mən
dünən də fəxr etmişəm, bu gün də fəxr
edirəm ki, mən azərbaycanlıyam".
Müsahibəni Sevinc QARAYEVA apardı