İnanmaq istəyi
Yazıçı-publisist Aqil Abbasın
cəmiyyətin ziyalı
təbəqəsi tərəfindən
rəğbətlə qarşılanan
növbəti – “Şair
xalqın xalqsız şairləri” yazısı,
məncə, təkcə
düşüncələri bölüşmək məqsədilə
yazılmayıb, həm
də düşündürmək
niyyətilə qələmə
alınıb. Aqil Abbasın
“şair xalq” adını bir ağır yük kimi çiyinlərinə
götürən Azərbaycan
toplumuna müraciəti,
etirazı, qəzəbi
və nəhayət, bütün bunların fonunda açıqca hiss olunan sevgisindən
bu millətin hər bir nümayəndəsinə
pay düşür əslində. Publisist haqlı olaraq qeyd edir
ki, “Millət sinifdə qalıb”. Hörmətli yazıçımız
boynumuza qamış kimi ölçülən
bu lənətəgəlmiş
“şair xalq” ifadəsinə görə
hirsindənmi, əlacsızlıqdanmı,
Tixonovun “günahını
da yumağa” məcbur olur. Elmdən, təhsildən uzaqlaşıb, hərənin
hardansa bir qələm (oxu- noutbuk) ələ keçirib birucdan maklatura yazmasının doğurduğu qəzəb
lap aydındır. Yazı da yalnız
Aqil Abbasa məxsus bir coşqu və üslubla yazılıb. Bu ərkyana qəzəbin küləyi
elə güclüdür
ki, əhvali-ruhiyyə kimi oxuyan hər kəsə sirayət edir, zənnimcə. Haqlı qəzəbdir. Amma məncə, burada Tixonovun zərrə qədər də günahı yoxdur. Evimiz onda yıxılıb ki, digər xalqlar ağlı kəsəndən elmə
qaçanda, kitabı
əsas sərvəti
biləndə və buna adekvat olaraq
“seyrə balonlarla çıxanda”, “hələ
avtomobil də minməyən” bizlər altdan-yuxarı maddım-maddım baxmışıq. Və Cəlil Məmmədquluzadənin
yazdığı, Aqi
Abbasın da xatırlatdığı kimi,
getmişik it boğuşdurmağımızın, xoruz döyüşdürməyimizin
və nəhayət, yazmağımızın dalınca.
Evimiz onda yıxıldı ki, Tanrı bizə yalnız danışmaq üçün dil verdi, SÖZ verdi, amma sözlərimizi əmələ çevirməyə,
nə isə əmələ gətirməyə
təpər vermədi.
Daha doğrusu, nəsə əmələ
gətirmək üçün
verilən o təpəri də yalnız boğazımızın
boş yerinə salmaqla kifayətləndik.
Aqil Abbas həm tanış, həm də sanki yad
olmayan elə lazımi mətləblərə
toxunub ki, heç olmasa sevinirsən, ürəkdolusu
Allaha şükür
edirsən ki, həqiqəti təkcə
fikirləşməklə yekunlaşmayıb,
cəmiyyətə ünvanlamaq
istəyən ziyalılarımız
hələ var. Xalqını qınamağa
da yalnız onu Aqil Abbas
kimi sevənlərin ərki çatar. Amma Aqil Abbası da acıqlandıran odur ki, xalq
da həmişə xalq olmayıb axı, bəzən həqiqətin harada və necə olduğunun fərqinə belə varmayan kütləyə çevrilib
– onu əzənlərin,
millət yox, yalnız kütlə hesab edənlərin təzyiqi nəticəsində.
Bu xalqın alqışını
da, qarğışını
da yönəltməyə
həris olanlar xalqı xalqlıqdan çıxarmağa cəhd
ediblər. Amma bu “şair xalqı”
yaşadan da, millətin soyadına çevrilib həmin xalqsız şairlər olub. Zaman-zaman səsini udmağa
məcbur edilən xalq bu zaman
öz istedadını,
dahisini görməzliyə
vurub. Çünki
TİRANLAR biliblər ki,
bir istedadı mənən öldürməyin
ən yaxşı yolu onu görməzlikdən
gəlmək, Məmməd
Arazın yazdığı,
Aqil Abbasın da yerində xatırlatdığı “Xalqının alqışını
əlindən almaqdır”.
Bunları Aqil Abbasın sadaladığı
dahilərimizin hamısı
bilirdi. Hamısı...
Ey Füzuli, müttəsil dövran müxalifdir mana,
Qaliba, ərbabi-istedadı dövran istəməz.
Bütün yazı boyu Aqil Abbasın gəldiyi tam doğru məntiqi nəticə məlumdur: Biz yalnız yazmaqla məşğuluq, oxumaqla yox. Oxumaqdan qaldığımız üçün, digərlərinin nə yazdıqlarından xəbərimiz olmadığı üçün də biz yalnız onların əvvəllər yazdıqlarını təkrarlamaqla məşğuluq. Fikrət Sadığın hamımıza ünvanladığı mülayim tərzdə dediyi “Yoruldum deməkdən, oğul, kitab oxu, kitab oxu” nəsihətindən nəticə çıxarmadığımız üçün Aqil Abbas da haqlı olaraq bunu tarixən öyrəşdiyimiz kimi əmr şəklində deməyə məcburdur. Bu qəzəb, bu umulan yerdən küsmək manerası başadüşüləndir.
Amma “Ümid sonda ölür” deyirlər.
Kitabla bağlı dövlətin həyata keçirdiyi tədbirlər,
Milli Kitab Mükafatının təsisi,
bunlara cəmiyyətin
birmənalı olmasa da artan marağı,
deyəsən, yavaş-yavaş
kitaba qayıdış,
yazılanların oxumaq
vaxtının yetişdiyinə
işarədir, deyəsən. Aqil Abbasın yazısına bədbin notlar və pessimist əhval-ruhiyyə hakimdir. Oxuduqca düşünürsən ki,
doğrudanmı “Dünya
düzəlmir ki, düzəlmir, baba?!” Amma mənim üçün bu yazıda bir ümid işığı
var. Siz də fikir versəniz,
görəcəksiniz ki,
bu işıq o pessimizm zülmətini
yarmağa çatacaq
qədərdir: “Mənim
Ağdamda 10-12 minlik bir kitabxanam vardı. Ya yandı, ya da ermənilər oxuyur. İndi 6-7 minlik bir kitabxanam
var. Elə həftə olmaz ki, xeyli kitab
almayım. Xanımım
soruşur ki, bu qədər kitabı neyləyirsən?
Deyirəm, nəvəmə
cehiz verəcəm. Gülür! Amma mən doğru deyirəm”. Bu cümlələr onu göstərir ki, Aqil Abbas
gec-tez kitabların cehiz veriləcəyi, doğum günü hədiyyəsi olacağı
o zamanın yetişəcəyinə (bu
müddət lap nəvəsinin dövrünə
qədər uzansa belə), bu şair xalqın nə zamansa şairlərinin xalqına
çevriləcəyinə
inanır. İradə
xanım, lütfən,
gülməyin! Siz də buna inanın.
İnanın ki, bizi də inandırasınız.
Sevinc MÜRVƏTQIZI
525-ci qəzet.- 2009.- 21 noyabr.- S.20.