Azərbaycan təhsili: yaxın keçmişə, bu
günə və gələcəyə bir baxış
(əvvəli
ötən şənbə sayımızda)
Hörmətli oxucular, bu məqalədə müstəqillik
illərində ölkəmizin ümumtəhsil məktəblərində
şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi sahəsində
həyata keçirilən tədbirlər,
qarşılaşdığımız çətinliklər
və onların həlli istiqamətində görülən
işlər barədə fikirlərimi diqqətinizə
çatdırmaq istəyirəm.
Ötən
məqalədə də qeyd olunduğu kimi, çox təəssüf
ki, 80 ildən artıq müddətdə bütün
keçmiş sovetlər birliyində, o cümlədən Azərbaycanda
da təhsil sistemində qiymətləndirməyə ciddi
yanaşılmamış, bu vacib məsələyə ötəri
münasibət bəslənilmişdir. İctimaiyyətdə
belə bir yanlış təsəvvür
formalaşmışdı ki, təhsil sistemində qiymətləndirmə
dedikdə, bu, yalnız dərsə cavablarına görə
şagirdlərin qiymətləndirilməsi prosesidir.
Uzun illər
təhsil sahəsində, auditoriyada çalışan bir
müəllim kimi, deyə bilərəm ki, o zamanlar “biz təhsilalanları
nə üçün qiymətləndiririk”, “qiymətləndirmənin
məqsədi nədir” sualları heç vaxt gündəmdə
olmamış, heç kimi narahat etməmişdir. Təəssüflə onu da qeyd etməliyəm ki, o
zamanlar biz xarici ölkələrdəki təcrübəni də
öyrənmək imkanlarından məhrum idik.
Həyatda hər bir fəaliyyət sahəsinin,
prosesin öz fəlsəfəsi olduğu kimi, təhsil sahəsində
qiymətləndirmə də mahiyyət etibarilə öz fəlsəfi
məna tutumuna malikdir. Nədir qiymətləndirmənin fəlsəfəsi? Heç şübhəsiz, qiymətləndirmənin
fəlsəfəsi özündə keyfiyyətin idarə
olunmasında başlıca amil kimi çıxış etməsini,
keyfiyyətin yüksəldilməsi ilə əlaqədar ən
zəruri qərarların qəbul edilməsi üçün
etibarlı mənbə olmasını ehtiva edir.
Məlum məsələdir ki,
qiymətləndirmənin mərkəzində təhsilalanların
nailiyyətləri dayanır. Təhsilalanların nailiyyətlərinin
qiymətləndirilməsinin nəticələri isə daha ətraflı
təhlillər aparmağa, qiymətləndirilənlərin əhatə
dairəsinin genişləndirilməsinə etibarlı zəmin
yaradır. Bu fikir daha aydın olsun deyə, qısa bir
açıqlama verək. Təsəvvür edək ki, hər
hansı bir məktəbin məzunlarının nəticəsi
keyfiyyət baxımından qeyri-qənaətbəxş hesab
olunmuşdur. Biz bunu yalnız təhsilalanlara şamil etməklə
kifayətlənə bilərikmi? Əlbəttə yox. Məhz
şagirdin orta təhsil üzrə nəticələri, eyni
zamanda, onlara dərs deyən müəllimlərin, məktəb
rəhbərlərinin, yerli təhsili idarəetmə
orqanının fəaliyyətinin qiymətləndirilməsində
indikator rolunu oynayır. Geniş mənada götürsək,
həmin nəticələr şagirdlərin əhatə
olunduğu mövcud təhsil infrastrukturunun, kurikulumların, dərsliklərin,
maliyyələşdirilmənin qiymətləndirilməsində
də əsas götürülə bilər.
Beləliklə,
ümumiləşdirmə aparsaq, qiymətləndirmənin
mahiyyətini və xarakterini aşağıdakı kimi
qruplaşdırmaq olar:
–idarəedici – təhlil vasitəsilə
əldə edilən nəticələr əsasında yeni
keyfiyyət səviyyəsinin müəyyənləşdirilməsi;
–səfərbəredici – təhsilin
keyfiyyətinin təmin olunmasında təhsilverənlərin,
təhsilalanların, valideynlərin, məktəb rəhbərlərinin,
təhsili idarəetmə orqanlarının səylərinin
birləşdirilməsi və məsuliyyətinin
artırılması;
–inkişafetdirici – qiymətləndirmənin
nəticələrinə görə keyfiyyət dəyişikliklərinin
aparılması prosesində təhsilalanların, təhsilverənlərin,
idarəedənlərin inkişafı.
–perspektivlilik – mövcud nəticələrə
görə gələcək fəaliyyət istiqamətlərinin
və təhsil siyasətinin müəyyənləşdirilməsi;
–proqnostik – təhsilin keyfiyyətinin
bugünkü inkişaf səviyyəsi baxımından
növbəti mərhələlər üçün hədəflərin
real təsəvvür edilməsi.
Obyektiv aparılmış qiymətləndirmə, hər şeydən əvvəl, real vəziyyətin aşkara çıxarılmasında mühüm vasitədir. Məhz real vəziyyətin təhlili nəticəsində buraxılan nöqsanlar müəyyən edilir, onların aradan qaldırılması yolları dəqiqləşdirilir və gələcək üçün proqnozlaşdırma aparılır.
Qiymətləndirmənin nəticələrinə görə perspektiv fəaliyyətlər planlaşdırılarkən, ilk növbədə, hansı inkişaf pilləsində qərarlaşmanı müəyyənləşdirmək mühüm əhəmiyyət kəsb edir. Bu mənada, açıq etiraf etmək lazımdır ki, təhsil sahəsində bir sıra yeni məsələlərin, o cümlədən ümumi təhsil müəssisələrində qiymətləndirmə sahəsində dünyada sınaqdan çıxmış müasir mexanizmlərin öyrənilməsi və tətbiqinə son bir neçə ildə başlanmışdır.
Yaxın
keçmişə nəzər salsaq, 1992-ci ildən etibarən
Azərbaycanda ali məktəblərə tələbə
qəbulunun mərkəzləşdirilmiş qaydada test
üsulu ilə aparılması ümumtəhsil məktəblərində
də şagirdlərin yekun attestasiyasının uyğun model
əsasında həyata keçirilməsini zəruri etdi. Ona görə də
ictimai rəy öyrənildikdən sonra ümumtəhsil məktəblərində
də buraxılış imtahanlarının test
tapşırıqları vasitəsilə aparılması qərarına
gəldik. 1999-2000-ci dərs ilindən başlayaraq XI siniflərdə
4 fənn üzrə buraxılış imtahanlarının Təhsil
Nazirliyi tərəfindən
hazırlanmış test sualları əsasında
keçirilməsinə başlandı. Dövrünə
görə imtahanların bu qaydada aparılması
mühüm yenilik idi. Baxmayaraq ki, sonrakı bir
neçə ilin yekunlarına görə test
tapşırıqları əsasında imtahanların
ayrı-ayrı məktəblərdə keçirilməsinin
gözlədiyimiz nəticələri vermədiyinin şahidi
olduq, lakin etiraf etmək lazımdır ki, o zamanlar həmin
addımı atmasaydıq, bu gün uğurla tətbiq
edilən mərkəzləşdirilmiş buraxılış
imtahan modelinə keçə bilməzdik.
Əlbəttə, imtahanlar şagird nailiyyətlərinin
qiymətləndirilməsinin bir formasıdır, məktəbdaxili
qiymətləndirmənin sonuncu mərhələsidir. Yekun qiymətləndirməyədək
şagirdlər digər qiymətləndirmə mərhələlərindən,
o cümlədən diaqnostik, formativ və summativ qiymətləndirmə
mərhələlərindən keçirlər. Bütün bu məsələlər, eləcə də
şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsinə
yeni yanaşma 2006-cı ildə Hökumət tərəfindən
təsdiq edilmiş “Azərbaycan Respublikasında ümumi təhsilin
Konsepsiyası (Milli kurikulumu)” sənədində öz əksini
tapmışdı. Həmin sənəddə şagird nailiyyətlərinin
qiymətləndirilməsi təlim fəaliyyətinin
ayrılmaz tərkib hissəsi kimi təqdim olunur, təhsilin
keyfiyyətinin dəyərləndirilməsinə və nəticə
etibarilə onun yüksəlməsinə xidmət etməsi
xüsusi vurğulanır.
Həmin sənədin qiymətləndirmə ilə
bağlı müddəaları əsas tutularaq Təhsil
Nazirliyi onların həyata keçirilməsi istiqamətiində
əməli tədbirlərə başladı. İlk olaraq
2006-2007-ci dərs ilində pilot kimi müəyyənləşdirilən
4 məktəbdə (6 nömrəli “İntellekt” liseyi, Elitar
gimnaziya, Sumqayıt şəhər 18 nömrəli və
Abşeron rayonu Novxanı kənd məktəbi) cari qiymmətləndirmədən
imtina olunaraq summativ qiymətləndirmə modeli tətbiq
edildi. Bu eksperiment
V və VIII siniflərdə ana dili və riyaziyyat fənlərini
əhatə edirdi. Eksperimentin səmərəliliyinin təmin
edilməsi məqsədilə göstərilən siniflərdə
dərs deyən fənn müəllimləri treninqlərdən
keçirildi, xüsusi formada sinif jurnalları tərtib olundu.
Eksperimentin nəticələri sonrakı mərhələlərdə
məktəbdaxili qiymətləndirmə mexanizmlərinin
hazırlanmasında faydalı oldu.
Yeni qiymətləndirmə
sisteminin yaradılması ilə bağlı aktual məsələlər
çox olsa da, bütün ictimaiyyəti daha çox
maraqlandırdığı üçün və prinsipial əhəmiyyət
kəsb etdiyindən buraxılış imtahanlarının mərkəzləşdirilmiş
qaydada aparılması diqqət mərkəzinə çəkilən
ilk tədbirlərdən
oldu. Bu addımı atarkən 2000-ci ildən
etibarən buraxılış imtahanlarının test
tapşırıqları əsasında keçirilməsi təcrübəsi
də nəzərə alınmışdı. Əlbəttə,
bu prosesə bütün ölkə üzrə birdən-birə
keçmək mümkün olmazdı, bu ideyanın səmərəliliyinə,
optimallığına əmin olmaq üçün eksperiment
aparmağı qərara aldıq və 2005-2006-cı dərs
ilində İmişli və Bakı şəhərinin Xətai
rayonlarının ümumtəhsil məktəblərində təhsil
alan 6 min XI sinif şagirdi əhatə olunmaqla mərkəzləşdirilmiş
imtahan keçirdik.
Onu da qeyd edim ki, təhsil tariximizdə ilk dəfə keçirdiyimiz bu tipli imtahanlara ciddi hazırlaşmışdıq. Nazirliyin əməkdaşları hər iki rayonun məktəblərində müəllimlərlə, şagirdlərlə və valideynlərlə izahat işləri aparmışdı. Buraxılış imtahanına hazırlığı təmin etmək məqsədilə üç dəfə sınaq yoxlama imtahanları aparıb nəticələri müzakirə etmişdik. Mərkəzləşdirilmiş imtahanın nəticələrinin qiymətləndirilməsi üçün meyarlar hazırlanıb təsdiq edilmişdi.
Bu prosesdə məni həmişə
düşündürən bir problemi də aradan
qaldırdıq. Məsələ bundadır ki, mövcud qaydalara əsasən
şagirdlərin yekun qiymətləri çıxarılarkən
yalnız illik və imtahan qiyməti nəzərə
alınırdı. İndi isə yekun qiymət hesablanarkən
illik və imtahan qiymətləri ilə yanaşı,
sınaq yoxlamalarının nəticələri və əvvəlki sinifdəki illik qiymət nəzərə
alınır. Düşünürəm ki, yekun qiymətin bu
düsturla hesablanması bilavasitə şagirdin mənafeyinə
xidmət etməklə məktəbin, müəllimin və
şagirdin yalnız son sinifdə deyil, əvvəlki siniflərdə
də məsuliyyətini xeyli artırır.
Növbəti illərdə mərkəzləşdirilmiş
buraxılış imtahanlarının miqyası daha da
genişləndirildi, artıq bütün ölkəni əhatə
edir. Cari dərs ilindən
IX siniflər üzrə buraxılış imtahanları da mərkəzləşdirilmiş
qaydada təşkil olunacaqdır.
Hazırda qiymətləndirmə
sahəsində diqqətimiz məktəbdaxili qiymətləndirmənin
ilk iki növünə (diaqnostik və formativ) yönəlmişdir.
Onu da diqqətinizə çatdırım ki, həm
məktəbdaxili qiymətləndirmə növləri, eləcə
də milli və beynəlxalq qiymətləndirmə 2009-cu ildə
Azərbaycan Hökuməti tərəfindən təsdiq
olunmuş “Azərbaycan Respublikasında ümumi təhsil
sistemində qiymətləndirmə Konsepsiyası”nda öz
geniş əksini tapmışdır.
Diaqnostik qiymətləndirmə konkret bir mərhələdə
təhsilalanın nailiyyətlərinin səviyyəsini müəyyən
etmək üçün aparılır. Diaqnostik qiymətləndirmə şəraitə
görə təlim məqsədləri və
strategiyalarında çevik dəyişikliklər
aparılmasını təmin edir, şagirdlərin maraq dairəsi,
dünyagörüşü, yaşadığı mühit
haqqında məlumatlar almağa imkan yaradır. Bu qiymətləndirmə
növünü ilkin səviyyənin qiymətləndirilməsi
də adlandırırlar. Xüsusi qeyd edim ki,
diaqnostik qiymətləndirmə olduqca məsuliyyətli mərhələdir
və böyük diqqət tələb edir. Çünki
şagird bu ilkin mərhələdə düzgün qiymətləndirilməzsə
onun sonrakı inkişaf istiqamətlərini optimal müəyyənləşdirmək
qeyri-mümkün olar.
Formativ qiymətləndirmə təlim prosesinin hər hansı bir mərhələsi üçün müəyyən olunmuş nəticələr əsasında şagirdlərin bilik və bacarıqlarının formalaşma səviyyəsinin qiymətləndirilməsidir. Bu qiymətləndirmə tədris prosesinin düzgün istiqamətləndirilməsini və səmərəliliyini, şagirdlərin təlim sahəsində irəliləyişlərinin izlənilməsini təmin edir, onların təlim ehtiyaclarının öyrənilməsinə lazımi şərait yaradır.
Summativ qiymətləndirmə təhsilin hər hansı bir mərhələsində (tədris vahidinin, yarımilin və ilin sonunda) şagirdlərin əldə etdikləri nailiyyətlərin qiymətləndirilməsidir. Bu qiymətləndirmə məzmun standartlarının mənimsənilmə səviyyəsinin etibarlı göstəricisidir.
Şagird nailiyyətlərinin qiymətləndirilməsi sahəsində vacib istiqamətlərdən biri təhsilalanların təlim fəaliyyətinin, nəticələrinin dövlət standartlarına uyğunluğunun müəyyənləşdirilməsidir. Başqa sözlə, bu proses kurikulum üzrə qiymətləndirmə də adlandırılır.
Məlum olduğu kimi 2007-ci ildə təsdiq olunmuş fənn kurikulumları 2008-2009-cu dərs ilindən etibarən ölkənin ümumtəhsil məktəblərində tətbiq olunmağa başlanmışdır. Hazırda I və II siniflərdə tədris həmin kurikulumlar əsasında hazırlanmış dərslik komplektləri əsasında aparılır. Əlbəttə, kurikulumların, dərsliklərin hazırlanması işin bir tərəfidir, ciddi əhəmiyyət kəsb edən məsələlərdən biri kurikulumlarda təsbit edilmiş dövlət standartlarının dövrün tələbinə görə hansı səviyyədə tərtib olunması, eləcə də bu standartların şagirdlər tərəfindən mənimsənilməsi vəziyyətinin müəyyənləşdirilməsidir. Ona görə də nəzərdə tuturuq ki, ibtidai təhsil pilləsində hər sinfin sonunda kurikulumların monitorinqi aparılsın və nəticələrdən asılı olaraq kurikulumlarda zəruri dəyişikliklər aparılsın. Onu da diqqətə çatdırmaq istərdim ki, ibtidai təhsil kurikulumlarının geniş miqyasda monitorinqi ibtidai təhsilin sonunda aparılacaqdır. Eyni qiymətləndirmə gələcəkdə ümumi orta və tam orta təhsil üzrə də həyata keçiriləcəkdir.
Hörmətli oxucular, bugünkü qiymətləndirmə
siyasətində milli qiymətləndirmənin möhkəm
yer tutması müstəqillik illərində Azərbaycan təhsilinin
inkişaf etmiş ölkələrin təhsil sistemlərinə
məqsədyönlü inteqrasiyasının nəticəsidir.
Nəzərinizə
çatdırım ki, keçmiş sovetlər birliyində əsas
və orta təhsil pilləsi üzrə şagird nailiyyətlərinin
ölkə üzrə qiymətləndirilməsi aparılsa
da, bu, nəticələrə görə təhlillər
aparıb təhsilin keyfiyyətinin
yaxşılaşdırılması ilə bağlı
inkişafyönümlü
tədbirlərin müəyyənləşdirilməsinə
deyil, yalnız şagirdlərin bir pillədən digərinə
keçirilməsinə və təhsil sənədi
almasına xidmət edirdi. Hazırda isə məktəbdaxili
qiymətləndirmə ilə yanaşı, ölkə
üzrə qiymətləndirməyə də yanaşma dəyişmişdir.
Yanaşmanın dəyişməsi bu qiymətləndirmənin
adından da məlum olur.
Qiymətləndirmə
Konsepsiyasında milli qiymətləndirmənin məqsədləri
aşağıdakı kimi təsbit olunmuşdur:
–şagirdlərin təlim nəticələrində
zəif və güclü tərəfləri aşkar etməklə,
ümumi mənimsəmə səviyyəsini və onun
dinamikasını müəyyənləşdirmək;
–şagirdlərin təlim
nəticələrinə təsir edən mümkün amilləri
təsvir etmək və nəticələr arasındakı fərqləri
müqayisə etmək üçün şagirdlərin,
onların ailələrinin, təhsil müəssisələri
və tədris prosesinin xüsusiyyətlərini öyrənmək;
–ölkədə təhsil
siyasətini müəyyənləşdirmək
üçün təhsilin vəziyyəti haqqında
müvafiq məlumat toplamaq, öyrənilməsi və
müzakirəsi tələb olunan problemləri və təhsilin
inkişafının prioritet istiqamətlərini təyin etmək;
–şagirdin təlim
nəticələrinin və irəliləyişlərinin dəyərləndirilməsi
vasitəsilə təhsilin dövlət standartlarının
monitorinqini aparmaq, təhsil sisteminin məqsədlərinin
müvafiqliyini və səmərəliliyini tənzimləmək,
sistemin təsir dairəsini genişləndirmək;
–təhsil siyasətini müəyyən
edənlərin cavabdehlik səviyyəsini artırmaq;
–ölkədə təhsilin məzmunu üzrə əsas prioritetlərin ictimaiyyət tərəfindən geniş müzakirəsini təşkil etmək.
Göründüyü kimi, bu məqsədlərin mərkəzində nəticələrin ciddi təhlili vasitəsilə ölkənin təhsil siyasətində inkişafyönümlü köklü dəyişikliklərin edilməsi dayanır.
İndi isə milli
qiymətləndirmə sahəsində görülən
işləri diqqətinizə çatdırmaq istəyirəm.
Ölkəmizdə ilk dəfə 2003-cü ildə
Hollandiyanın CİTO qrupunun texniki dəstəyi ilə 20 məktəbdə
IV sinif, 2006-cı ildə 70 məktəbdə IV və IX sinif
şagirdləri əhatə olunmaqla milli qiymətləndirmə
keçirmişdir. 2009-cu ilin may ayında respublikanın 52
rayon və şəhərinin 216 məktəbində 12500
şagird əhatə olunmaqla milli qiymətləndirmənin tədqiqat
mərhələsi aparılmışdır. Sorğularda 216
məktəb direktoru, 600-dək ana dili və riyaziyyat müəllimi,
3 minədək valideyn iştirak etmişdir. Hazırda
milli qiymətləndirmənin nəticələrinin təhlili
aparılır və ilin sonunda ictimaiyyətə elan ediləcək.
2011-ci ildə milli qiymətləndirmənin əsas mərhələsi
keçiriləcək. 2013-cü ildə isə bütün
ölkə üzrə milli qiymətləndirmənin
aparılması nəzərdə tutulmuşdur.
Milli qiymətləndirmə ölkə səviyyəsində
təhsilalanların nailiyyətlərinin səviyyəsini
müəyyənləşdirməyə əsas verirsə,
beynəlxalq qiymətləndirmə konkret bir ölkədə
təhsil səviyyəsinin digər ölkələrlə
müqayisəli təhlilini aparmağa imkan yaradır. Əslinə qalsa, hər iki qiymətləndirmə
bir biri ilə sıx qarşılıqlı əlaqədədir.
Belə ki, biz yalnız milli qiymətləndirmə apamaqla
kifayətlənsək, bu zaman beynəlxalq aləmdə
mövcud olan inkişaf səviyyəsindən geri
qalmış olarıq. Məhz beynəlxalq qiymətləndirmənin
nəticələri fəaliyyətimizə tənqidi nəzər
yetirməyimizə, boşluqları müəyyənləşdirməyə,
perspektivləri dəqiqləşdirməyə etibarlı zəmin
yaradır. Bu mənada ölkəmizin beynəlxalq qiymətləndirmə
proqramlarına qoşulması ciddi əhəmiyyət kəsb
edir və təhsilimizin inkişafına təkanverici amil hesab
olunur. Beynəlxalq qiymətləndirmədə əsas məqsəd
nədən ibarətdir? Bunları, əsasən,
aşağıdakı kimi qruplaşdırmaq olar:
–ölkədə təhsilin vəziyyəti haqqında müvafiq məlumat əldə etmək, beynəlxalq səviyyəli müqayisələr aparmaq, öyrənilməsi və müzakirəsi tələb olunan problemləri, təhsilin inkişafının prioritet istiqamətlərini təyin etmək;
–təhsilin məzmununun müəyyənləşdirilməsi və nəticəyönümlü yeni kurikulumun hazırlanması üçün əsas təlim məqsədlərini təyin etmək, kompetensiyalara əsaslanan yanaşmanın məqsədəuyğunluğu istiqamətində tədqiqatlar aparmaq, gözlənilən və nail olunan təlim nəticələrini müqayisə etmək;
–pedaqoji ölçmə nəzəriyyəsinin
gündəlik təcrübədə istifadə olunan nəzəri
və praktiki məsələlərini öyrənmək;
–müasir qiymətləndirmə
vasitələrinin hazırlanmasını, nəticələrin
təhlili üsullarını və hesabatlar
hazırlanması qaydalarını öyrənmək;
–ölkədə təhsilin
keyfiyyətinin qiymətləndirilməsi sisteminin qurulması
istiqamətində ümumi orta təhsilin məzmunu üzrə
əsas prioritetlərin ictimaiyyət tərəfindən
geniş müzakirəsini təşkil etmək.
Hazırda ölkəmiz üç beynəlxalq qiymətləndirmə proqramına (PİSA, TİMSS, PİRLS) qoşulmuşdur. Azərbaycan 15 yaşlı şagirdlərin oxu, riyaziyyat və təbiət fənləri üzrə bacarıqlarının səviyyəsini müəyyənləşdirən, 3-4 ildən bir aparılan PISA (şagirdlərin qiymətləndirilməsi üzrə beynəlxalq proqram) proqramının iki layihəsində iştirak edir. 2006-cı ildə Azərbaycanda 72 ümumtəhsil məktəbinin 6500 şagirdi əhatə olunmaqla beynəlxalq qiymətləndirmə (PISA-2006) keçirilmiş, nəticələr 2008-ci ildə elan olunmuşdur. Azərbaycan şagirdləri riyaziyyatdan nəzəri qabiliyyətlər üzrə reytinq cədvəlində 57 ölkə arasında 4-cü yeri tutmuş, təbiət fənləri və oxu bacarıqları üzrə isə zəif nəticələr göstərmişlər. “PISA-2006”-nın nəticələrinə əsasən reytinq cədvəlində ən yüksək göstəricilər Finlandiya, Cənubi Koreya, Kanada, Honq-Konq (Çin) şagirdlərinə məxsus olmuşdur. Cari ilin aprel-may aylarında Respublikanın 162 məktəbinin 15 yaşlı 4716 şagirdi əhatə olunmaqla “PISA – 2009”-un əsas mərhələsi keçirilmişdir. Nəticələr 2010-cu ildə elan ediləcəkdir.
2010-cu ilin fevralında seçim yolu ilə ölkənin
150-160 məktəbində TİMSS proqramının (riyaziyyat
və təbiət elmlərini öyrənmə meyilləri
üzrə beynəlxalq tədqiqatlar) sınaq mərhələsi
keçiriləcək. 2012-ci ildə IV siniflərdə TIMSS, eyni zamanda oxu
bacarıqları üzrə PIRLS beynəlxalq qiymətləndirmələri
aparılacaq.
Qiymətləndirmə üzrə
fəaliyyətə başlayıb bir sıra işlər həyata
keçirsək də, etiraf etməliyik ki, bu sahədə
kifayət qədər təcrübəyə malik deyilik.
Bununla əlaqədar yaxın gələcək
üçün fəaliyyətlərimizi planlaşdırarkən
aşağıdakıların nəzərə
alınmasını vacib hesab edirik:
–qiymətləndirmə sahəsində
mütərəqqi beynəlxalq təcrübənin öyrənilməsi
işinin davam etdirilməsi
–qiymətləndirmə
sahəsində tanınmış beynəlxalq mütəxəssislərin
iştirakı ilə öyrədici təlimlərin təşkili;
–qiymətləndirmə üzrə
elmi-pedaqoji tədqiqatların istiqamətlərinin müəyyənləşdirilməsi
və onların səmərəli aparılması
üçün lazımi şəraitin yaradılması;
–qiymətləndirmə üzrə
institusional tədbirlərin həyata keçirilməsi;
–qiymətləndirmə sahəsində
tədbirlərin səmərəli həyata keçirilməsinə
imkan verən etibarlı normativ-hüquqi bazanın
yaradılması;
–pedaqoji işçilər
üçün dövri olaraq qiymətləndirmə üzrə
öyrədici təlim kurslarının təşkili və
metodik tövsiyələrin hazırlanması;
–qiymətləndirmə nəticələrinin təhlili və nəticələr əsasında inkişafyönümlü təkliflərin hazırlanması.
(ardı var)
Misir MƏRDANOV,
Azərbaycan Respublikasının təhsil naziri,
fizika-riyaziyyat elmləri
doktoru,
professor
525-ci qəzet.- 2009.- 21 noyabr.- S.10-11.