Sabir adının şərəfli
daşıyıcısı
Müstəqil Azərbaycan Respublikası müasir
dünyanın, o cümlədən də özəlliklə
Yaxın Şərqin zəngin təhsil şəbəkəsinə
malik ölkələrindən biridir. Burada orta və ali məktəblərin,
orta ixtisas təhsili verən texnikum və kolleclərin
çox böyük bir şəbəkəsi səmərəli
fəaliyyət göstərir. Lakin onların arasında BDU
ali məktəblərimizin flaqmanı olaraq
tanındığı kimi, M.Ə.Sabir adına Azərbaycan
Dövlət Pedaqoji Kolleci də orta ixtisas təhsilimizin
öndəgedəni hesab olunur. Məşhur Qori
Seminariyasının ölkəmizdə qanuni mənəvi
varisi olub, hələ 1918-ci ildə məşhur ədəbiyyatşünas
alim və böyük müəllim F.Köçərlinin təsis
etdiyi Qazax Müəllimlər Seminariyasından sonra Azərbaycanın
bir nömrəli orta ixtisas təhsili ocağı məhz Sabir
adına Dövlət Pedaqoji Kollecidir. Buradaca deyim ki, bu təhsil
ocağının məhz Sabirin adı ilə şərəfləndirilməsini
mən çox əlamətdar bir hadisə hesab edirəm. Bəli,
Sabir XX əsrin ilk onilliyi ilə çevrələnən
çox qısa bir müddətdə öz istedadı ilə
parlayıb bütün Şərqin poeziya aləmini lərzəyə
gətirən böyük xalq şairimiz kimi məşhurdur.
Lakin o, həm də əla bir xalq müəllimi idi.
Çox maraqlıdır. Mollaxana dərsindən və S.Ə.Şirvaninin
üsuli-cədid məktəbindən sonra heç bir müntəzəm
ixtisas təhsili görməyən, amma müəllim
olmağa böyük daxili-mənəvi ethtiyac duyan və
çox bir sıra maneələrdən, rəsmi orqanlarla
dönə-dönə yazışmalardan sonra Sabir 1908-ci ildə ekstern yolu ilə imtahan verərək
müəllimlik hüququ qazanmış və əvvəlcə
Şamaxıda, sonra isə Bakının Balaxanı kənd məktəbində
dərs deməyə başlamışdı. Beləliklə
də yaradıcılığı, cəmiyyətə təmənnasız
xidmət amalı bütün millətimiz üçün
bir universitet olan Sabir müəllim olmağı
özü üçün böyük şərəf
saymış, adını daşıyan kolleclə birlikdə
Azərbaycanın təhsil tarixinə də əbədilik
qovuşmuşdur. Məlumat üçün deyim ki,
işğalçı general Sisyanovun indiki Azərnəşrin
sağ tərəfində qoyulmuş, rus imperiyası
süquta uğrayanda dağıdılmış heykəlindən
sonra Bakıda ilk heykəl də məhz M.Ə.Sabirin şərəfinə
ucaldılmış, paytaxtımızdakı ilk şəhər
kütləvi kitabxanasına da Sabirin adı verilmişdir. Mən
inanıram ki, bir-birindən o qədər də uzaq olmayan bu
üç tarixi obyekt: Sabirin heykəli, Sabir kitabxanası və
nəhayət, Sabir kolleci müstəqil Azərbaycanımız
durduqca, yəni əbədiyyət qədər
yaşayacaqdır!
Çox fərəh doğuran bir məqamdır ki, bu müqəddəs ocaqda dərs deyib öz vüsətli zəkası ilə xalqın gələcəyi olan uşaqların qəlbinə və təfəkkürünə elm və mərifət nuru çiləyən böyük müəllimlər arasında ilk Azərbaycan operası “Leyli və Məcnun”la möhtəşəm “Koroğlu”nun, ölməz musiqili komediyaların müəllifi Üzeyir Hacıbəyov, yeddidən yetmişə qədər bütün Azərbaycan övladlarının sevimlisi, müəllimlər müəllimi Abdulla Şaiq, Şekspir vüsətli sənətkar, bizdə mənzum dramın banisi olub onun ən kamil nümunələrini yaratmış repressiya qurbanı Hüseyn Cavid əfəndi, tanınmış ədib və xalq maarifinin yorulmaz təşkilatçısı Sultan Məcid Qənizadə, birinci psixologiya professorumuz Əhməd Kərədi Zəkizadə, vaxtilə
şəxsən N.Nərimanovun referenti işləmiş rusisistika professoru Nurməmməd Şahsuvarov bir çox başqaları kimi ömürlərinin sonuna qədər xalqa təmənnasız xidmət edən ziyalılar olmuşdur.
Seminaristlərin yetişməsində şəksiz xidmətlər göstərmiş görkəmli simalarımız arasında Şəfiqə xanım Əfəndizadə, Mədinə xanım Qiyasbəyli, Badsəba xanım Köçərli kimi qızlarımıza həm də ədəb, abır-ismət təlqin edən mənəvi analarımız, ağbirçəklərimiz də olmuşdur.
Kitablardan
öyrəndiyim belə əlamətdar bir faktın da
üstündən keçə bilmirəm ki, vaxtilə Odessa
Universitetinin Tibb fakültəsini, Moskva Dövlət
Universitetinin Hüquq fakültəsini birinci dərəcəli
diplomla bitirdiyinə baxmayaraq heç bir xəstə qəbul
etməyib, heç bir məhkəmə prosesində hətta
vəkil kimi də iştirak etməyən Azad Əmirov
ömrünün ən təravətli illərini bizim Pedaqoji
Kollecdə (onun birbaşa sələfi olan darülmüəllimində)
dərs deməyə həsr etmişdir.
Bir türk şairi yaxşı deyib:
Ayinəsi işdir kişinin, lafə
baxılmaz,
Şəxsin bilinər rütbeyi-əqli əsərindən.
(Yəni insanın fəaliyyətinin meyarı,
göstəricisi – onun işi, əməlləridir. Boş sözdən kar aşmaz. Hər kəsin ağlının dərəcəsi
onun əsərindən məlum olar).
Bizim təhsil ocağının
müəllimlərinin canlı əsərləri isə
onların yetişdirdiyi və maarifimiz üçün
cannisar olan minlərlə peşəkar xalq müəllimləridir.
Bu məzunlar kəhkəşanında
görün Azərbaycanın elm, maarif və mədəniyyəti
tarixində hər birinin özünə məxsus bir aləmi
olan necə ulduzlar parıldayır: məşhur bəstəkarlardan,
xalq artisti, ilk Azərbaycan baletinin müəllifi professor Əfrasiyab
Bədəlbəyli, xalq artisti, professor Səid Rüstəmov, Azərbaycan musiqisini dünyada
tanıdan əvəzsiz dirijor, xalq artisti, əzəmətli
“Rast” simfonik poemasının müəllifi Niyazi, xalq rəssamı
Salam Salamzadə, zəmanəsində ölkəmizdə
tayı-bərabəri olmayan komediyanəvis Sabit Rəhman, Azərbaycan
folklorunun kamil tədqiqatçısı kimi bu gün də əlçatmaz olan professor Məmmədhüseyn Təhmasib,
yüksək ixtisaslı mühazirələri, bu sahədə
ilk sanballı dərslikləri və gözəl tərcümələri
ilə antik ədəbiyyatın pəncərəsini Azərbaycan
oxucularının üzünə açan professor Əli
Sultanlı, tarix elmimizin sütunlarından akademik Əlisöhbət Sumbatzadə, parlaq
istedadlı nakam şairimiz Mikayıl Müşfiq, Azərbaycan
və özbək xalqlarının qüdrətli sənətkarı
Məqsud Şeyxzadə, ölkəmizdə əruzşünaslıq
elminin banisi və ən məşhur nümayəndəsi
professor Əkrəm Cəfər, Azərbaycanın ilk biologiya
elmləri doktoru, professor Mirəli Axundov, ədəbiyyatşünaslıq
elminin cəfakeşi, öz alim ömrünü Sabir irsinin tədqiqatına
həsr etmiş Akademiyamızın müxbir üzvü,
professor Abbas Zamanov və onlarla, yüzlərlə
başqaları... Onların arasında
bütün Azərbaycan uşaqlarının mənəvi
anası, Xalq şairi Mirvarid Dilbazi, bir-birindən gözəl
tarixi romanların müəllifi, professor Əzizə Cəfərzadə,
“Ey həyat, sən nə qəribəsən”, “Tələbə”,
“Sağlığında qiymət verin insanlara” qəbilindən
olan çox populyar şeirlərilə
sağlığında klassikləşən xalq şairi
Cabir Novruz kimi iftixar mənbəyimiz olan böyük
yaradıcı simaların şərəfli adları var.
Bu görkəmli azərbaycanlıların demək olar ki, hamısı nəcib ailə tərbiyəsi görmüş, ibtidai, natamam orta təhsil almışdılar, bu arasıkəsilməz təhsil və tərbiyə sisteminin davamı kimi bizim kollecdən sonra müxtəlif ixtisaslar üzrə ali məktəb bitirmişdilər. Demək istədiyim odur ki, adı çəkilən və çəkilməyən 25.000-dən artıq məzun müxtəlif vaxtlarda Sabir məktəbində bir orta ixtisas təhsil ocağında verilməsi mümkün olan ən yüksək səviyyədə təlim və tərbiyə almış, mükəmməl ixtisas vərdişləri qazanmaqla yanaşı, həm də vətənpərvər Azərbaycan ziyalıları kimi yetişmişlər.
Bu günlər 90 illik
yubiley təntənələrini yaşadığımız
və on minlərlə məzunu olan bu kollec
çağdaş Azərbaycanda xalq təhsili sahəsində
böyük ənənələrə, tarixi xidmətlərə
imza atmış qocaman bir məktəb olmaqla qalmır. Hazırda 3.000-ə yaxın tələbəsi
olan Sabir kolleci abad, geniş və işıqlı dərs
otaqları, müasir cihaz avadanlıqla təmin edilmiş tədris
laboratoriyaları və çeşidli idman qurğularına
malik mötəbər təhsil ocağıdır. Burada dərs
deyən 250 müəllim arasında bu gün 11 elmlər namizədi,
bir elmlər doktoru, professor var. Burada təkcə tələbələrə
yox, pedaqoji kollektivə qarşı da qayğıkeşliklə
yanaşı həm də yüksək tələbkarlıq
hökm sürür. Elə bunu demək kifayətdir ki, müəllimlərdən
12 nəfəri dərs deməklə yanaşı aspirantura və
dissertantura yolu ilə təhsillərini davam etdirir, elmin
müxtəlif sahələri üzrə namizədlik əsərləri
üzərində çalışırlar.
Müəllimlər bu sahədə
kollecin direktorundan nümunə götürürlər.
Artıq 20
il olur ki, Nurlana xanım gözəl ənənələrə
malik bu müəllimlər ocağına rəhbərlik edir. İstər müəllim, istərsə
də tələbə sabirçilər üçün bu,
qanuni bir iftixar mənbəyidir. Təəssüf ki, mən,
az-az təsadüflər istisna olmaqla, bu kollecin müəllimlərilə
işgüzar əlaqələrdə ola bilmirəm,
onların dərslərinə girməmişəm. Buna mənim
heç səlahiyyətim də çatmır. Amma kollec
direktorunun həyatındakı ən mühüm sınaq dərsində
iştirak etmişəm, onun Elmlər Akkademiyasında doktorluq
dissertasiyası müdafiəsinin keçirildiyi
İxtisaslaşdırılmış Elmi Şuranın sədri
olmuşam. Doktorantın bu şurada öz əsərini
müdafiə edərkən göstərdiyi elmi hünər,
yalnız konkret bir mərhələnin ədəbi prosesinə
deyil, bütünlükdə Azərbaycan ədəbiyyatı
tarixinə dərindən bələd olması, nəzəri
problemlər sahəsindəki səriştəsi, rəsmi
opponentlərin rəylərinə və Elmi Şura üzvlərinin
çoxsaylı suallarına cavab verərkən nümayiş
etdirdiyi elmi erudisiya çox yaxşı yadımdadır. Nəhayət, mən onun ən qiymətli əsərlərindən
bir qisminin toplanmış olduğu “Müstəqillik ərəfəsinin
mədəni, inqilabi dəyərləri” adlı sanballı
kitabının redaktoru kimi də Nurlana xanımın elmi-tədqiqat
imkanlarına yaxşı bələdəm. Heç də
təsadüfi deyil ki, öz əsas işi ilə
yanaşı o, 90 illiyini yenicə qeyd etdiyimiz Bakı Dövlət
Universitetinin Azərbaycan ədəbiyyatı tarixi
kafedrasının professoru vəzifəsində də
çalışır.
Nurlana xanım həm
də yorulmaz ictimai xadimdir. Ümummilli liderimiz Heydər Əliyevin
hamımız üçün müqəddəs olan adı, əməlləri
ilə tarixə düşən və möhtərəm
prezidentimiz cənab İlham Əliyevin sədr olduğu
YAP-ın Siyasi Şurasının üzvü kimi uğurla
davam edən fəaliyyəti, partiyanın Qadınlar Şurasının sədri
olaraq seçildiyi və artıq işgüzarlıqla icra
etdiyi çox məsul vəzifə professorun səmərəli
ictimai fəaliyyətinin ən bariz məqamlarındandır.
Onun iş üsulunun mahiyyətini aydın təsəvvür etmək üçün özünün bir etirafını yada salmaq istərdim. Direktor bu fikirdədir ki, intizam – işə məsuliyyətlə yanaşmaqdır, vəzifə borcunu yerinə yetirmək üçün can yandırmaqdır. Bu, heç də həmişə əmrlə, göstərişlə olmur. İntizam hər bir rəhbər işçinin, ictimai xadimin öz vicdanının səsi ilə, onun dəruni tələbi ilə şərtlənir. Hansı səviyyədə çalışdığından asılı olmayaraq, vəzifə sahibi öz işinə vicdanının səsilə girişib ürək yandıranda ətrafındakılar da ondan nümunə götürür və bir sıra hallarda onlara direktiv göstərişlər verilməsinə ehtiyac da qalmır...
Hörmətli dostlar!
Elmin, ədəbiyyatın, incəsənətin bu və ya digər aktual problemlərilə bağlı müzakirələrin, görkəmli adamlarla görüşlərin, mühüm yubiley tədbirlərinin planlaşdırılıb keçirilməsi sahəsində kollecin zəngin təcrübəsi var.
Akademik Məmməd Arif Dadaşzadənin bir xatiratında
hələ 1923-cü ildə Bakı darulmüəlliminində
C.Məmmədquluzadənin “Ölülər” pyesinin
tamaşasının mühakiməsindən söhbət
gedir. Əlbəttə,
“mühakimə” bir termin kimi vulqar sosiologizmin təzahürüdür,
indiki baxımdan bir qədər iddialı səslənir və
anaxronizm təsiri bağışlayır. Amma
terminin adından asılı olmayaraq bizi maraqlandıran – Sabir
Məktəbinin sələfi olan darülmüəllimatın
divarları arasında o zamanın ən görkəmli ədəbiyyat
və incəsənət hadisələrinin müzakirələrinin
keçirilməsi faktının özüdür.
Mən müdiriyyətin dəvətilə hərdən
orada keçirilən bəzi ictimai tədbirlərdə,
yubiley yığıncaqlarında oluram, həmin tədbirlərin
necə diqqət və həssaslıqla, hansı
qayğıkeşliklə hazırlanıb keçirildiyini
görürəm. Möhtərəm
prezdentimiz cənab İlham Əliyevin sərəncamına əsasən
bu ilin baharında ölkəmizdə məşhur xalq
yazıçısı, ədəbiyyat tənqidçisi
Mehdi Hüseynin 100 illik yubileyi keçirildi. Bir çox idarə
və müəssisələrdə təhsil və mədəniyyət
ocaqlarında gözəl yubiley tədbirləri baş tutdu.
Onların ən yaxşılarından biri, bəlkə də
birincisi Sabir kollecində oldu. Bu münasibətlə məktəb
başdan-başa gül-çiçəyə qərq
olmuşdu. Bütün yerləri tutulmuş salonda özəlliklə
son cərgələrin ətrafında və qapıların
qabağında ayaqüstə duranları da
xatırlayıram.
Tədbirdə çıxış edənlər
arasında AMEA-nın iki həqiqi üzvü, bir neçə
görkəmli ədib, professor və müəllim vardı.
Sabirçilər
ədəbiyyat tənqidçisi M.Hüseynin o qədər də
çox olmayan ailə üzvləri ilə də ünsiyyətdə
oldular. Tədbir
çox yüksək səviyyədə, tələbələrin
fəallığı şəraitində keçdi, bu qəbildən
olan digər tədbirlər kimi səmərəli və
yaddaqalan oldu. Kollecdə keçirilən “Kitabi-Dədə
Qorqud”un 1300 illiyinə, Füzulinin 500 illiyinə, Sabirin,
H.Cavidin, S.Vurğunun əziz xatirələrinə həsr
olunmuş geniş proqramlı tədbirlər, müzakirələr,
kitab təqdimatları və digər tədbirlər kimi.
Sabir kollecinin beynəlxalq əlaqələri
də ürək açandır. Onun əməkdaşları
indi yalnız Türkiyə, İran, Misir, Əlcəzair,
Pakistan kimi Şərq, müsəlman ölkələrinin
deyil, ABŞ, İngiltərə və Almaniya kimi klassik Qərb
ölkələrinin də pedaqoji kollecləri və digər
uyarlı təhsil ocaqları ilə dostluq və
yaradıcılıq əlaqələri saxlayır, onlarla təcrübə
mübadiləsi aparır, müstəqil Azərbaycanın
orta ixtisas təhsili sahəsindəki uğurlarını
xarici ölkələrdə təbliğ edirlər.
Bir halda ki, kollecin beynəlxalq əlaqələrindən danışdım, onu da qeyd edim ki, Dağıstan, Özbəkistan, Türkmənistan və digər ölkələrdən gəlib Bakıda Darülmüəllimini bitirmiş yüzlərlə pedaqoqun öz ölkələrində xalq maarifinin çiçəklənməsi
üçün sərf etdiyi böyük yaradıcılıq əməyi də təqdirəlyiqdir və elə bilirəm ki, kollecin mükəmməl tarixi yazılarkən nəzərə alınıb qiymətləndiriləcəkdir.
Mən öz sözümü Nurlana xanımın bir kitabında nəşr olunmuş bu arzusunu səsləndirməklə bitirmək istəyirəm. Həmin arzu belədir:
Kaş məktəbimizdə
vaxtilə dərs demiş dahi bəstəkarımız
Üzeyir Hacıbəyov, ömrünü gənc nəslin təhsil
və tərbiyəsi yolunda şam kimi əritmiş Abdulla
Şaiq sağ olaydılar, Sabir məktəbinin yubiley təntənəsində
fəxri yerlərdə əyləşib vaxtilə
çalışmış olduqları məktəbin bugünkü
uğurlarını görəydilər. Qoyub getdikləri
işıqlı ənənələri
yaşatdığımız üçün yəqin ki,
onlar bizi təqdir edərdilər...
Bu arzu 10 il bundan öncə yazılmış bir yubiley məqaləsində öz əksini tapmışdır. Mən inanıram ki, Nurlana xanımın arzusu 2019-cu ildə də öz aktuallığını itirməyəcək və biz Sabir kollecinin 100 illik yubileyində də bu böyük həqiqətin şahidləri olacağıq! İnşaallah!
BƏKİR NƏBİYEV,
Akademik
525-ci qəzet.- 2009.- 24 noyabr.- S.4.