Cəmil müəllimin atalığı
“Duyğular” silsiləmi
mənim üçün əziz olan, içimdə daim
yaşatdığım, öləziməyə
qoymadığım hisslərdən hörəcəyəm. O
hisslərdən ki, vaxtilə bir sıra səbəblərdən,
siyasi sistem üzündən, tuş gəldiyim
haqsızlıqlardan, evsizlik, əsəb gərginliyi, vaxt məhdudluğundan
qələmə ala bilməmişəm. Amma onları dəfn
edə, özümlə qara torpağın altına apara bilməzdim,
xalqım üçün qoruyub saxlamalı, yazılı
halda ona təhvil verməliydim. Və bunun üçün səni
seçdim, əziz oxucum. Olsun ki, gələcəkdə də
bu silsiləm ucbatından qınağına, tənqidinə də
məruz qallam. Axı milli mentalitetimizin bir üzü də
var ki, gərək düşünüb -
daşındığın duyğuların böyük bir
qismini dilinə gətirməyəsən. Əlbəttə, bəzi
məqamları mən də nəzərə alacam. Amma
ümumilikdə götürəndə yox. Silsiləmin
baş məqsədi belədir; düzü-düz, əyrini-əyri.
Yəni səmimi.Ağır, çox ağır illərim,
aylarım idi. Azərbaycan Dövlət Universitetinin jurnalistika
şöbəsini bitirsəm də heç yanda işə
götürmürdülər. MK-nın müvafiq şöbəsindən
mənə demişdilər təyinatın azaddır, get
özün-özünə iş tap.
Təbii ki, redaksiyalarda.
İş nə gəzirdi. Cəmi-cümlətanı
beş-altı qəzet, bir dənə də Dövlət
Teleradio Verilişləri Komitəsi vardı ki, oralarda da
ştatlar çoxdan zəbt olunmuşdu. Mənə
qalırdı onlardan birində ştatdankənar müxbir kimi
çalışmaq. Mən əlbəttə ki, Azərbaycan
radiosunu seçdim. Çünki hələ tələbəlik
illərində orda təcrübə keçmiş, meylimi
oraya salmışdım. Bir də ki, radionun qonorarı digər
KİV-dən çox olurdu deyə əyər-əskiyimi
düzəltməyə imkan verirdi. Beləcə iki il radionun
kandarını qabar edəndən, bəzi qohumlarım
demiş “avaralandıqdan” sonra nəhayət ki, baxtım
üzümə güldü. Radio efirində səslənən
bir süjetimi oradakı jurnalist dostlarım o ki, var təriflədilər.
Hətta yaşlı qələmdaşlarımdan da xeyli
xoş sözlər eşitdim. Həvəsə
düşüb həmin süjetin əsasında bir az da
geniş məqalə yazıb “Bir bağ düşüncəsi”
başlığı ilə o dövrün ən oxunaqlı qəzetlərindən
sayılan “Azərbaycan gəncləri” nə təqdim elədim.
1970-ci il idi. Qəzetin “Ədəbiyyat
və İncəsənət” şöbəsinə Fikrət
Qocadan sonra tələbəlik dostum Məmməd Orucu müdir
təyin eləmişdilər. Yazıya yüngülcə əl
gəzdirib baş redaktor Cəmil Əlibəyova təqdim edər.
Açığı yazıdakı üslubumun o
dövrün ənənəvi jurnalistikayla tərs mütənasib
olduğundan işıq üzü görəcəyinə o qədər
də inanmırdım. Amma sən demə becə yerə bədgüman
olmuşammış. Bir də baxdım məni görən təbrik
edir. Məqaləm gözəl tərtibatla, “hörmətli
şriftlə”, özü də ən oxunaqlı səhifədə
“Azərbaycan gəncləri” vasitəsilə oxucuların
ixtiyarına verilmişdi. Sonradan öyrəndim ki, həmin məqaləyə
görə oxuculardan qəzetin məktublar şöbəsinə
külli miqdarda təşəkkür məktubları gəlib.
Və bir də çoxlarının dilindən eşitdiyimdir
ki, o yazı həmin illərin avanqard
yazılarındanmış...“Duyğular silsiləsi”ndən
olan bu yazımın ilk cümləsi belə idi: “Ağır,
çox ağır illərim, aylarım idi”.
Qısaca bu barədə.Məsələ
burasındaydı ki, mən ADU-nu bitirən il, 1968-ci ildə
atam bir səhvi (əslində mənim gələcək
firavanlığım uğrunda yapdığı bir fədakarlıq)
ucbatından ömrünün ahıl çağında həbs
edilmişdi. Jurnalistika aləmində ilk addımlarım beləcə
qəzaya, ağır sınağa məruz qalmışdı
və elə iş tapa bilməməyimin də başlıca
səbəbi bu idi. İlk bədxahlarım da əmələ
gəlmişdi. Sevinirdilər, “İntiqamın ulduzu
söndü” deyirdilər. Deyirdilər ki, daha onu kommunist
partiyası sıralarına keçirməyəcəklər.
Partiyacı olmayan jurnalistdən jurnalist olmaz və s...“Bir
bağ düşüncəsi” mənim mətbuat aləmində
ilk iri həcmli, həm də bir müəllif kimi daxili
dünyamdan xəbər verən ilk məqaləm idi. Fikirləşirdim
bundan sonra məni görməyə, duymaya bilməzlər. Ən
çox da Azərbaycan radiosundan umurdum. Çünki ta əzəldən
oranı özümə həyan bilmiş, özümü,
imkanlarımı yalnız efir vasitəsiylə ifadə edə
biləcəyimə inanmışdım. Haqqüçünə
orda çalışan əməkdaşlardan Rauf
İsmayılov, Tofiq Rüstəmov, Valid Sənani, Mailə
Muradxanova, Vaqif Əlixanlı məndən ötrü
yuxarı instansiyalara xahişlərdə bulunmuşdular da. Amma
yox, daş qayaya rast gəlmişdi. Üstəlik həmin
günlərdə işə girmək üçün
çox vacib bir sənədi də itirdim. AZ.TV-nin kadrlar
şöbəsinin rəisi Lətif Məlikovun əlində
bu da bir arqument oldu. Sonra...Sonra lap hind kinolarındakı kimi
birdən günəş doğdu, üfüqlər əlvan
rəngə boyandı.
Dostum Məmməd Oruc mənə
telefon açıb kəkələyə-kəkələyə
(şakəri belədir) dedi: “D-d-d- durma g-gəl, C-c-əmil
müəllim s-s-səni a-axtarır”.Həmin gün 1970-ci
ilin fevral ayının bilmirəm neçəsiydi. Onu bilirəm
ki, 25 yaşa təzəcə qədəm qoymuşdum.Getdim və
məni Cəmil müəllimin kabinetinə ötürdülər.
Və... beşcə dəqiqənin içərisində
oldum “Azərbaycan gəncləri” qəzetinin əməkdaşı.
Tərcümeyi-halımda hər şeyi olduğu kimi
yazdım. Yazdım ki, atam dustaqdır, filan sənədim də
itib. Amma Cəmil müəllim bunları biləndə dedi ki,
jurnalistikaya belə şeylərin dəxli yoxdur. Əksinə
sən öz işinlə, yazılarınla sübut etməlisən
ki, atanın layiqli övladısan və sənin kimi oğlanın
da atası o yerlərə layiq deyil. O ki qaldı sənəd
məsələsi, onun da üstünə düş, nə
lazım olsa köməyimizi əsirgəməyəcəyik.
Cəmil müəllim məni
bircə yazımdan oxuya bilmişdi....Böyük, səsli-küylü
şəhərin qoynunda arxasız-dayaqsız dolaşan bir gənc
idim. Universiteti bitirəndən od ağzına
düşmüşdüm sanki. Anamın rayondan göndərdiyi
cüzi pulla keçinir, bəzən ondan da imtina edir, ora-bura
yazdıqlarımdan aldığım qonorardan həm də ev
kirəsi verirdim. Çox ağır günlər idi. Dəfələrlə
böyüyüb boya-başa çatdığım İsmayıllıda
çıxan yerli qəzet redaksiyasına gedib iş istədim.
Alınmadı. Yenə ümidimi Bakıya - redaksiyaların cəmləşdiyi
məkana bağladım. Burda da haraya üz tutdumsa burnumdan
vurub qaytardılar. Ta 1970-ci ilin fevralınacan...Və mən Cəmil
müəllimin xeyir-duasıyla qaynar jurnalist qazanına - bir qəzetin
tribunasından öz zəkaları, püxtə qələmləriylə
Azərbaycan gəncliyinin mənəvi tərbiyəsində
misilsiz rol oynamış Camal Qaryağdı, Zeynal Babayev,
Mürşüd Dadaşov, Sona Bağırova, Davud Abdulkərimov,
Abdulqəni kimi qələm ustalarının mühitinə
atıldım. Uğurlar, nöqsanlar, qələbələr,
bəzən də məyusluq gətirən məqamlarla dolu
bir ömür başlandı. Bir vaxt mühazirələrdə
haqlarında eşitdiyim əsil qəzetçilərlə,
qurğuşun qoxulu mətbəə dünyasıyla, oxucu məktublarıyla
redaksiyaya axışan ölkə gəncliyinin istək-arzuları,
gileyi, narazılıqları, çətinlikləriylə
üzbəsurət tanış oldum.
Və bir də
böyük, istedadlı, bir sıra hallardasa mürəkkəb
bir kollektivə yüksək səriştə ilə rəhbərlik
edən Cəmil Əlibəyovun baş redaktorluq keyfiyyətlərini
yaxından izləyə bildim. O, bütün
varlığıyla sevimli işinə
qapılmışdı. Redaksiyanı birinci evi sanır,
qanıyla, canıyla o evin səadəti uğrunda
çarpışırdı. Gecədən xeyli keçənəcən
kabinetində əyləşib mətbəədən gələcək
sabahkı qəzeti gözləyər, qollarına qara qolçaq
taxıb bir-bir həmin qəzetin səhifələrini nəzərdən
keçirər, bütün səhvləri təshih edəndən
sonra çapına imza atardı. Cəmil müəllim
bütün hallarda “Azərbaycan gəncləri”nin profilinə
riayət edir, qəzetin özəlliyini qoruyur, dərc olunan
materialların digər qəzetlərdəkindən
seçilməyinə çalışırdı. Ayrı-ayrı
əməkdaşların hər birinin potensial
gücünü yaxşı bilir, o baxımdan da onlara
tapşırıqlar verir, işlədir, bir yerdə
dayanıb durmağa imkan vermir, yaxşı mənada
sıxıb sularını çıxarırdı. Beləcə,
arı çiçəklərdən bal aldığı
kimi hər bir işçisinin qələmindən ən saf,
hərarətli, problemlərin çözümüylə
yüklü yazıların üzə çıxmasına
nail olurdu. Cəmil müəllim baş redaktoru olmaqla həm də
qəzetin baş ideoloqu idi. Ölkə gəncliyi ilə
bağlı qəzetə yol tapan layihələrin elliyinin
müəllifi məhz o olurdu. Cəmil müəllimlə
işləmək, onun jurnalist paklığı, əl təmizliyi,
vicdan tamlığı barədə verdiyi təlimləri dinləmək
xoş idi. Redaksiyadakı mənəvi atmosfer o qədər
ürəkaçan idi ki, iş vaxtının haçan
bitdiyini bilməz, ertəsi günün başlanmasını
səbirsizliklə gözlərdik. Bu gün artıq ahıl
çağlarını yaşayan onlarla deməzdim, yüzlərlə
ziyalımızın, ömrünü qələmə həsr
edən istedadlı media nümayəndələrinin ilk hamisi,
xeyirxahı, düzgün yol göstərəni olmuş Cəmil
müəllimlə nə zamansa bir dam altında
çalışmağımdan hədsiz qürur duyur, o
günləri həyatımın ən şərəfli məqamları
sanıram.
İnsan olan kəsin həyatda bir atası olar. Mənim iki atam var. Birincisi 1933-cü ildə Mirzə Fətəli Axundov adına Azərbaycan Dövlət Teatr Texnikumunun klub rejissorluğu şöbəsini bitirmiş, Hüseyn Caviddən, Hacıağa Abbasovdan, Rza Darablıdan dərs almış, rayonumuzun mədəni həyatında zaman-zaman yadda qalan xidmətləri olmuş, 1977-ci ildə İsmayıllıda M.F.Axundov küçəsindəki öz əlinin zəhmətiylə ucaltdığı mülkdə dünyasını dəyişən Alı Kərbəlayı Mehdi oğludur, ikincisi isə Füzulinin Dədəli obasından çıxmış, yüzlərlə, minlərlə gəncə atalıq eləmiş, jurnalistika aləmində ilk “çörək verənim”, imzası ilə ilk redaksiya vəsiqəsi aldığım, Azərbaycanın jurnalistika fəzasında danılmaz xidmətləri olan, mənim aləmimdə çağımızın ən peşəkar, istedadlı mühərriri, qəzetçisi sandığım Cəmil Ədil bəy oğlu Əlibəyov.Hər ikisinin önündə sayğı və şükranlarımla baş əyir və etiraf edirəm: heç zaman borclarından çıxa bilməyəcəm.
1 oktyabr 2009
İntiqam Mehdizadə
525-ci qəzet.- 2009.- 10 oktyabr.- S.25.