Faiq Hüseynbəyli: "Ədəbiyyatda vətənpərvərlik mövzusunun tükəndiyini düşünənlər yanılırlar"

 

Gənc şair Faiq Hüseynbəyli bir müddət əvvəl hərbi xidmətini başa vurub bu yaxınlarda onun yeni kitabı çapdan çıxıb. "Vektor" Nəşrlər Evinin çap etdiyi "Sabahın adamı" adlı kitab müəllifin hərbi xidmətdə olarkən yazdığı şeir poemalardan ibarətdir. Kitaba ön söz yazan "Vektor" Beynəlxalq Elm Mərkəzinin prezidenti, şair Elçin İsgəndərzadə gənc həmkarını "Sözün vətənin layiqli əsgəri" adlandırıb, kitabı isə vətənpərvərlik mövzusunda yazılmış ən yaxşı poetik toplu kimi qiymətləndirib: "Kitabın əsas leytmotivini şairin şərəfli hərbi xidmətini əks etdirən poetik nümunələr təşkil edir. Son illər günümüzün əsgər həyatını bu kitab qədər real canlandıran yüksək bədiiliklə, eyni zamanda böyük millilik vətənpərvərliklə əks etdirən başqa bir kitaba rast gəlməmişəm. Bu şeirlərin hər sətrində Vətən sərhədini göz bəbəyi kimi qoruyan Vətən torpağının hər zərrəsi üçün canından keçməyə daim hazır olan sıravi əsgər Faiq Hüseynbəylinin nəfəsi duyulur".

F.Hüseynbəyli ilə əsasən gənc şairin hərbi xidmət təəssüratları və orada qələmə aldıqları barədə söhbətləşdik.

- Hərbi xidmətdə olarkən oradan göndərdiyim əksər yazılar mətbuatda çap olunurdu və bunlar mənə gəlib çatanda ürəyim dağa dönürdü. Deyərdim ki, arxa cəbhədəki söz adamları səngərlərdə vətən torpağını göz bəbəyi kimi qoruyanların hisslərini yaxşı anlayır və qiymətləndirirdilər. Komandirimiz hərbi hissənin tədbirlərində mənə tez-tez söz verir, çıxışımın sonunda isə yeni şeirlərimi oxumağı xahiş edirdi. Yeni şeirlərim isə adətən marşlar, hərbi nəğmələr olurdu. Orada - hərbi hissədə anladım ki, vətənpərvərlik şeirlərinə böyük ehtiyac var. Adi görünən elə şeirlər var ki, onları bütün hərbi hissə əzbərləmişdi. Məsələn, bu misralar əsgər addımlarının ritmi altında çox möhtəşəm səslənirdi.

 

   Zəfər xəbəriylə qayıdacağam,

   Gözləsin yolumu ellər - obalar.

   Qoy rahat uyusun ana torpağı

   Bizə miras qoyan ulu babalar.

 

- Necə fikirləşirsən, ədəbiyyatın mövzuca qloballaşdığı bir dövrdə oturub vətənpərvərlik mövzusunda şeirlər yazmaqla ədəbi mühitdə mövqe qazanmaq mümkündürmü? Ümumiyyətlə, ədəbiyyatımız bu mövzuya qayıtmaqla əldə edə bilər?

- Orta məktəbdə oxuyarkən Səməd Vurğunun, Süleyman Rüstəmin, Rəsul Rzanın sovet-alman müharibəsi zamanı yazdıqları şeirləri əzbərləyirdim. Bunlar yüksək sənətkarlıq nümunəsi olan əsərlərdir. Ancaq bu o demək deyil ki, ədəbiyyatda, poeziyada vətənpərvərlik mövzusu artıq tükənib. Belə düşünənlər yanılırlar. Qarabağ münaqişəsi Sovet dövlətinin dağıldığı vaxta düşdü. Sovet ənənələrindən uzaqlaşmaq o demək deyil ki, yaxşı ənənələri də atmalıyıq. Vətənpərvər ruhlu ədəbi nümunələr olmalıdı, özü də xüsusən hazırkı zamanda! Əgər torpaqlarımızın iyirmi faizi işğaldan azad olunmayıbsa, bu yolda bizi mübarizə gözləyirsə, mənəvi səfərbərlik haqqında ciddi düşünmək lazımdır. Həm də bu necə yanaşmadır ki, Pablo Nerudaya vətənpərvərlik mövzusunda yazdığı şeirlərə görə verilmiş Nobel mükafatını təqdir edirik, ancaq özümüzdə bu mövzunu qapatmaq istəyirik. Nazim Hikmət ayaq basmağa icazə ala bilmədiyi Türkiyəni az qala bütün şeirlərində tərənnüm edib. "Öncə vətəndir" ideyası nahaq yaranmayıb. Mən xoşbəxtəm ki, vətənə sözlə də xidmət edirəm, yazdığım bir çox şeirləri olduğum hərbi hissədə hələ də əzbərləyir, müntəzəm oxuyurlar.

- İlk kitabın on altı yaşında, orta məktəbi bitirərkən çap olunub. İkinci poetik toplun bakalavr diplomunu, üçüncü kitabın isə magistr dərəcəsini alanda nəşr edilib. İndi də hərbi xidməti başa vurmusan, yeni kitabın oxuculara təqdim olunub. Sanki hər mərhələni bir kitabla tamamlayırsan. Bu, ənənədir, yoxsa təsadüf?

- Durub deyim ki, elə deyil, düz olmaz. Şeirlərim mənim yaşantılarımdır, ömrün ayrı-ayrı mərhələlərində müxtəlif hisslərin təsiri altında olmuşam. Dünyagörüş fərqi də var, axı. Buna görə də o yaş mərhələsinə yazdığım şeirlərə yekun vurmuşam. İlk kitabımda on-on beş yaşımda yazdığım təmsillər və uşaq şeirləri toplanıb. İkinci kitabımda artıq məhəbbət şeirləri üstünlük təşkil edir. Bu, ömrün çılğın çağıdır, o yaşımda qəzəllər, nəğmələr yazmışam. Üçüncü kitabımda isə ciddi məsələlər qoyulub. Çünki magistraturada oxuyarkən həm də işləyirdim, işdə qarşılaşdığım çətinliklər əslində həyatda qarşılaşdığım ilk çətinliklər idi. Hərbi xidmətdə olarkən isə yaxamı daha maraqlı mövzular tanıdı. "Qaranquş yuvası" poemasının yaranması maraqlı bir tarixçə ilə bağlıdır. Mən hərbi xidmətə getdiyim gün qızım Aytac dünyaya gəldi. Onun ilk ad günü mənsiz keçmişdi. Səkkizinci kilometr qəsəbəsində kirayələdiyim ev hərbi xidmətdə olduğum müddətdə qışqabağı isti ölkələrə köçmüş qaranquşun yuvası kimi boş qaldı. Xidmət zamanı gördüyüm bir boş qaranquş yuvası bu hisslərimi təzələdi. Elə Qarabağda insan nəfəsinə həsrət qalmış ev-eşiklər də bu yuvalar kimidir. Əgər hardasa ağrıdan və dərddən söhbət açıramsa, məncə, bu, vətənin ağrısı və dərdidir.

- Yeni kitabındakı "Sabahın adamı" poeması mətbuatda işıq üzü görəndə birmənalı qarşılanmadı. Amma sən heç o yazılanlara cavab vermədin...

- Poema mən hərbi xidmətə getməzdən bir qədər əvvəl çap olundu. Tənqidi yazıların sorağını isə hərbi xidmətdəykən aldım. Ümumiyyətlə, tənqid olunmayan, rezonans doğurmayan yazı ciddi əsər sayıla bilməz. Atam Bilal Alarlı tələbə olanda Mövlud Süleymanlının povestlərini kəskin tənqid edirmişlər, hətta qadağan olunmasından söhbət gedirmiş. Atam deyir, bunun əsas nəticəsi o oldu ki, Mövlud Süleymanlının yaxşı bir yazıçı olduğu meydana çıxdı. Tənqid əslində şairi və yazıçını həm özünə, həm də oxucuya tanıdır. Ona görə də bütün yazılarımın tənqidin süzgəcindən keçməsini istəyirəm. Ancaq bizdə professional tənqid çox xəsisdir və tənqid çox zaman məqsədli olur. Həmin tənqidlər poema haqqında deyil, poemada təsvir olunanlarla bağlı idi. Poemada konkret adlar çəkilib ki, görünür, bu da "tənqidçi" deyilən kəslərin ürəyincə olmayıb. Olmasın. Amma məncə, həmin adlar Azərbaycan ədəbiyyatı tarixinə fərqli hərflərlə yazılan və yazılacaq imzalardır.

 

 

SARA

 

525-ci qəzet.- 2009.- 21 may.- S.7.