BİR ŞAHMAR ƏKBƏRZADƏ...
Vaqif Bayatlı Ödərin
ilahi bir misrası var. Onu dahi rəssam Səttar Bəhlulzadə
haqqında deyib:
Ölsəydi
Bu dünyanın qara torpaqları
Dolduramazdı qocanın üz
qırışlarını
Ölmədi
Su kimi çəkilib torpağa getdi...
Və mənə elə
gəlir ki, doğrudan da böyük insanlar, saf daş suyu
kimi insanlar, qeyri-adi insanlar Vaqifin Səttar Bəhlulzadə
haqqında dediyi kimi, ölmürlər, su kimi çəkilib
torpağa gedirlər.
Və saf daş suyu kimi
olan Şahmar Əkbərzadə də ölməyib, su kimi
çəkilib torpağa gedib. Payızda külək
olub bu Vətəni dolaşır,
üzümüzü-gözümüzü oxşayır.
Qışda qar olub bu torpağı öz ruhuyla bələyir.
Yazda çiçək olub, ot olub göyərir, bulaq olub
qaynayır. Yayda da çəkilir Kirsin, Dəlidağın
qoynuna bir yorğunluğunu alır.
Şahmar təpədən-dırnağa
ruhuyla-qanıyla, canıyla, boy-buxunuyla, comərdliyi ilə
bütöv bir türk kişisi idi, türk oğlu türk
idi. Ədasıyla, danışığıyla, yerişi-
duruşuyla, baxışıyla da fərqlənirdi hamıdan.
Səsində də qəribə bir əzəmət var idi. Tanrı
ondan çox şey almışdı, ata qucağının
nə olduğunu bilmədən atasını
almışdı, körpəliyinin sevincini,
uşaqlığının uşaqlığını
almışdı. Yəni uşaqlığının
dadını çıxarmamış həyat onu birbaşa gənclik
dövrünə qədəm basmağa məcbur eləmişdi.
Evin dirəyinə çevirmişdi, ailənin dirəyinə
çevirmişdi, amma Tanrı ona aldıqlarından on qat
çox şey vermişdi. Yuxarıda saydıqlarımı
vermişdi və bir də Tanrı öz ağlından
Şahmara pay göndərmişdi, öz ruhundan Şahmara pay
göndərmişdi, öz saflığından Şahmara pay
göndərmişdi.
Şahmar
Qarabağın özüydü. Qarabağı heç vaxt
görməmiş və heç vaxt görməyəcək
hər hansı bir adam Şahmarla bircə saat söhbət etsəydi
Qarabağı min ildi görmüş, min ildi Qarabağda
yaşamış bir insana çevrilə bilərdi.
Qarabağ Üzeyir Hacıbəyovun əsərlərində
necə təcəssüm edirsə, Qurban Pirimovun barmaqlarında
necə təcəssüm edirsə, Qədir Rüstəmovun
səsində necə təcəssüm edirsə, İsa
bulağının suyunda, Şuşanın havasında, Dəlidağın
yağışında, qarında necə təcəssüm
edirsə Şahmar Əkbərzadə də elə təcəssüm
edir. Xudu Məmmədov necə Qarabağın
özüdürsə, Şahmar Əkbərzadə də eləcə
Qarabağın özüdür. İndiki zamanda ona görə
yazıram ki, axı yuxarıda dedim ki, saf daş suyu olan
insanlar ölmürlər, Səttar Bəhlulzadətək su
kimi çəkilib torpağa gedirlər.
Atam qardaşı
oğlu Şahmarı biz övladlarından
ayırmadığı kimi, aramızda elə böyük
yaş fərqi olmasa da Şahmar da məni öz
övladlarından ayırmırdı. Yəni məni əmisi
oğlu, deyək ki qardaşı kimi yox, öz
övladları kimi sevirdi və qoruyurdu. Mənim ədəbiyyata
gəlməyimdə atamın, atamın anası Əsmət nənəmin
nə qədər rolu varsa, Şahmarın da elə bir o qədər
rolu var. Və mənim ailəmin də ilk xeyir-duasını
Şahmar verib, elçi kimi Məmməd Arazın
qapısını ilk dəfə ərklə döyən
Şahmar Əkbərzadə olub. Nişan üzüklərimizi
də Şahmar taxıb. Nişanımızın, toy məclisimizin
də ağsaqqalı Şahmar olub.
Tanrıya ağır
getməsin, mənim üçün yeməyin heç bir fərqi
yoxdur, ya plov olsun, ya da kartof qızartması, yəni yeməkdən
ötrü yaşamıram, yaşamaqdan ötrü yeyirəm.
Və yeməkdən də heç vaxt ləzzət
almıram. Amma bircə yemək var ki, onu yeyəndə ləzzət
alıram, o da pencər qovurması. Şahmar da bunu çox
gözəl bilirdi. Bəzən həftədə iki dəfə
zəng edirdi:
- Ə, əmoğlu,
bajın yaxşı ispanaq qovurub dur gəl, özü də
sarımsaq qatıqla.
Uşaqları da
götürüb tərpənirdim Xırdalana. Əslində
bu yemək də bəhanə idi, saatlarla söhbət edərdik.
Mən üzünü
görmədiyim babamı atamın yox, daha çox
Şahmarın söhbətlərindən
tanımışdım. Çünki Şahmar babam
haqqında elə şövqlə danışırdı ki,
elə bilirdim qarşımdakı əmioğlu elə
babamın özüdü. Mən insanın babasını bu
qədər sevdiyinə təəccüb edirdim. Hərçənd
ki, o da babamı elə çox görməmişdi.
Mən instituta girəndən
atam mənim təlim-tərbiyə məsələlərimi
Şahmara tapşırmışdı. Amma təəssüf
ki, bir az çılğınlığım, bir az ərköyünlüyüm
imkan vermirdi ki, Şahmarın tökdüyünün
hamısını yığa bilim. Həyatda
buraxdığım səhvlərə, nöqsanlara Şahmar
atamdan da çox dilxor olurdu, hirslənirdi. Atamdan da çox o
məni danlayırdı, söyürdü.
Bir dəfə
yazmışdım ki, mən yalnız Tanrıdan, atamdan, bir də
Şahmardan qorxuram. Atam rəhmətə gedəndən
sonra iki qorxu yerim qalmışdı - Tanrı və Şahmar.
Şahmar da su kimi çəkilib torpağa gedəndən
sonra ruhuna bir məktub yazdım ki, əmoğlu, bəs indən
belə məni kim döyəcək, kim danlayacaq, kim söyəcək?
Şahmarın həyatdakı
fiziki yoxluğunu övladları qədər mən də hiss
edirəm. Şahmarın fiziki yoxluğu övladlarına necə
böyük bir zərbə vurubsa, mənə də bir o qədər
zərbə vurub.
Mən
Şahmarın şairliyi haqqında heç nə
yazmıram. Şahmarın necə böyük bir şair
olduğunu bu millət bilir. Bilməyənlər varsa, qəzetimizin
bugünki nömrəsinin "Bayat" səhifəsində
buyurub onun şeirlərini oxuya bilərlər.
Bu yazını da qəribə
bir hadisə yazdırdı.
Srağagün həm
dostum, həm də iş yoldaşım Babək Yusifoğluna
həyatdan vaxtsız getmiş qardaşına
başsağlığı vermək üçün Astaraya
getmişdim. Və Astarada bir qəbristanlığa
getdik. Babəkin qardaşının ruhuna da bir dua oxutduq. Kim
olur-olsun qəbristanlığa girən kimi, həyatdan
köçmuş bütün əzizləri
gözünün qabağına gəlir. Və əgər
ağlayırsa, yasına getdiyi adam üçün
ağlamır, öz əzizləri üçün
ağlayır. Və bu qəbristanlıqda apardığım
müşahidədə qəribə bir mənzərənin
şahidi oldum. Bəlkə yüzdən çox qəbri
müşahidə elədim. Onların 90 faizdən
çoxunun yaşı 50-55-i keçməmişdi və bəlkə
də buna görə də əzizlərimin içində
daha çox Şahmarı xatırladım. Hərçənd
ki, anamı da cavan itirmişəm, qardaşımı da, amma
bilmirəm nədənsə Şahmar gəldi
gözümün qabağına. Çünki o da vaxtsız
köçüb bu dünyadan. Qayıdarkən də yolboyu
Şahmarı fikirləşirdim.
Və Şahmar haqqında bu bir neçə kəlməni
yazdım.
Qoy bu da Şahmarın ruhuna oxunan bir dua olsun.
Aqil ABBAS
Ədalət.- 2010.- 10 aprel.- S. 1,3.