Firəngiz Əlizadə:
"Biz heç bir amerikalıya öz musiqimizi təslim edə
bilmərik"
Azərbaycan
Bəstəkarlar ittifaqının sədri, professor, xalq artisti
Firəngiz Əlizadənin Lent.az-a eksklüziv müsahibəsi.
- Bu il dahi Üzeyir Hacıbəylinin 125
illik yubiley ilidir. Bəstəkarlar İttifaqı yubiley ilinə
hansı tədbirlə yekun vurmaq fikrindədir?
- Birincisi, onu qeyd etmək istəyirəm
ki, biz çoxdandır "Üzeyir dünyası" layihəsi
üzərində işləyirik. Bu, Heydər Əliyev
Fondunun böyük layihəsidir. Artıq nəfis tərtibatda
çox notalar, "Salnamə" nəşr olunub. Mən
Bakıya gələndən sonra Bəstəkarlar
İttifaqının sədri olaraq bir neçə yeni
partituranı yeni redaktədə hazırladıq. 1912-ci ildə
yazılan "Əsli və Kərəm" operasının
partiturasının nüsxəsini hazırlamağa müvəffəq
olduq. Operanın ifaçılarının hamısını
bura dəvət etdik, onlarla müzakirə apardıq. Kimin
yaddaşında partiyalar necə qalmışdısa,
onları qeyd etdik. Notları müxtəlif mənbələrdən
yığdıq və partituranı nəşr etdik. Biz gənc
bəstəkarlara sifariş verdik ki, Üzeyir bəyin ən
tanınmış əsərlərini yenidən musiqi
kollektivləri üçün işləsinlər. Məsələn,
"Sevgili canan" romansını müğənni oxumur,
sadəcə qaboyda səslənir və kiçik tərkibdə
musiqiçilər müşayiət edir. Bir neçə belə
sifariş oldu və bu konserti biz Bakı Musiqi Akademiyasında
keçirdik. Apreldə Xalq Çalğı Alətləri
Orkestri üçün yazılan musiqinin 4 günlük beynəlxalq
plenumunu təşkil etdik. Orkestr üçün yazılan
ilk əsərdən başlayaraq sonuncusuna qədər
hamısı çalındı. Ağaverdi Paşayevin
köməyi əsasında bu orkestrin tərkibində gənclər
və uşaqlar orkestri, bir neçə kiçik tərkibli
ansambllar yaradıldı və bu plenumda ifa olundu. Bir şeyi də
demək istəyirəm. Vaxtilə 1956-cı ildə Bəstəkarlar
İttifaqının birinci qurultayında Dmitri
Şostakoviç iştirak etmişdi. O, öz
çıxışında Xalq Çalğı Alətləri
Orkestrini xüsusilə vurğulayıb, onun mövcudluğunu
böyük təəccüb və heyranlıqla qəbul
etmişdi. Builki festival da çox geniş miqyasda
keçirilmişdi. Müxtəlif ölkələrdən
festivala gözəl kollektivlər təşrif buyurmuşdu -
Rusiyadan, İsveçrədən, Sinqapurdan, Amerikadan.
- Yeri gəlmişkən, festival zamanı
bir təəssüfedici məqam ortaya çıxdı.
Amerikalı musiqiçilərə sual ünvanladıqda
Üzeyir Hacıbəylini tanımadıqlarını dedilər.
- Bu fakta heyfsilənirəm. Musiqiçilər
müxtəlif səviyyəli olur. Maraqlanmaq istəyən
internet vasitəsilə hər şeyi ingilis dilində tapa bilər.
Muğam ifaçılarımız dəfələrlə
Amerikada konsertlərlə çıxış ediblər və
Üzeyir Hacıbəylinin "Leyli və Məcnun"
operasından parçalar səsləndiriblər. Üzeyir bəyin
"Arşın mal alan" operettası əsasında 1937-ci
ildə Hollivudda hətta film çəkilib.
- Bir acı həqiqət də var ki, bir
neçəsini çıxmaq şərtilə bəstəkarlarımız
xaricdə tanınmırlar.
- 2000-ci ildə bunu deyə bilərdik. Amma
indi yox. Bəstəkarlarımız yetərincə
tanınır. Heydər Əliyev Fondu necə kitablar, disklər
hazırlayır. Birinci Beynəlxalq Muğam Festivalının
materialları toplu surətdə nəşr olundu və
bütün dünyaya yayıldı.
- Bu qədər təbliğat işi
aparılırsa, onda niyə ermənilərin təbliğatının
qarşısını ala bilmirik?
- Hər halda onlar özlərini yetərincə
zəngin, musiqi baxımından cəlbedici hiss etmirlər.
Türk dünyası həmişə gözü tox olub.
Hamı bilir ki, 21-ci əsr türk dünyasının əsridir.
Bütün türkdilli ölkələrdə böyük
inkişaf gedir, mədəni dirçəliş var. Neçə
illər bizim dilimizi, dinimizi, tariximizi dəyişmək istəyiblər.
Amma yenə də dilimiz, dinimiz, mədəniyyətimiz
yaşadı, musiqimiz bizə başucalığı gətirdi.
Bunlar da paxıllığa, qısqanclığa nədən
olub. Baxın, Şərqdə ilk opera Azərbaycanda
yazılıb. 100 ildir "Leyli və Məcnun" operası
Opera və Balet Teatrının səhnəsindən
düşmür. Bizim 7-8 yaşında Qarabağı görməyən
uşaqlarımız "Qarabağ şikəstəsi"ni
oxuyanda heyrətlənirik. Bu səs, istedad gendən keçib
onlara. Elə bunun özü də sübutdur ki, bu musiqi Azərbaycana
məxsusdur. Görün erməni ifaçılarından biri
"Qarabağ şikəstəsi"ni oxuya bilər?
Heç vaxt. Bu xoşagəlməz faktlardan bizim gənclərimiz
bədbinləşməsinlər, ruhdan düşməsinlər.
Özlərinə inansınlar. Bizim gözəl gələcəyimiz
var. Gözəl işlər görülür. Bunları
görməməzlikdən gəlmək, hər şeyi qaralamaq
olmaz. Bizim musiqimiz həmişə çox yüksək səviyyəli
olub. Bu gün də elə bir festival yoxdur ki, musiqiçilərimiz
orada iştirak etməsin. Hər şeyi pulla almaq olar, necə
ki, ermənilər edir, amma istedadı, ürəyi, musiqini
yox.
- Siz Bəstəkarlar İttifaqına sədr
olandan sonra təşkilata neçə üzv qəbul
olunub?
- Hardasa 30 nəfər. Birinci dəfə
çox oldu. Çünki gözləyənlər çox
idi. Elələri vardı ki, 20 ildir sənədləri
burdaydı. Eləsi vardı, konservatoriyanı bitirib diplomunu
almamışdı. Mən bura gələn kimi 11 nəfər
birdən qəbul olundu. Üzv seçilmək
üçün əsas şərt müstəqil əsər
yazmaqdır. Təhsil müddətində yazılan əsər
müstəqil əsər sayılmır. Bəstəkar təhsilini
bitirəndən sonra bir neçə müstəqil əsər
yazılmalıdır. Biz ona qulaq asandan, qəbul edəndən
sonra müstəqil bəstəkar kimi ittifaqa üzv olur. Eləcə
də musiqişünas. Festivallarda, tədbirlərdə,
konsertlərdə iştirak etməlidir. Yazıları,
çıxışları olmalıdır. Biz onu mətbuatdan
tanımalıyıq. Məsələn, hansısa musiqi
kitabının təhlilini etməlidir. Firudin Allahverdinin
ittifaqa üzv qəbul olunması bilirsiz necə oldu? Mən
İsveçrədə olan zaman bir konsert keçirilirdi.
Orada Firudinin əsəri ifa olunurdu. Həmin əsər birinci
yerə layiq görüldü. Mən də İsveçrədən
qayıdandan sonra Firudin Allahverdini Bəstəkarlar İttifaqının
İdarə Heyətinin iclasında üzv qəbul etdik. Hər
şey istedaddan, bacarıqdan asılıdır. Bizdə elə
bəstəkarlar var ki, üzv olmaq istəyirlər, əsərlər
də gətirirlər. Amma müzakirə zamanı gənc bəstəkarların
özləri də görürlər ki, İdarə Heyətinin
üzvlərinin rəyləri heç də birmənalı
deyil. Və çox vaxt biz gənc bəstəkarlara üzərlərində
daha çox işləməyi tövsiyə edirik. Öz dəsti-xətlərini
daha da əzmlə axtarmağı məsləhət
görürük. Bəziləri də var ki, təkcə Bəstəkarlar
İttifaqına ev, təqaüd, fəxri ad almaq istəyilə
yol tuturlar. Təbii ki, belə bəstəkarlara,
musiqişünasların yaradıcılığına inam
yoxdur. Bəstəkarlar İttifaqına bu məqsədlə
üzv olmaq doğru deyil.
- Bayaq sadaladığınız işlərə
rəğmən ittifaqın fəaliyyətindən narazı
olanlar da var. Sizcə, bu narazılıqlar ittifaqın fəaliyyətinə,
yoxsa məhz sizin sədr olmanıza qarşıdır?
- Çox təəssüflənirəm
ki, bu qədər işləri görməyənlər hələ
də var. Amma biz öz işimizdəyik, daim xalqımız
naminə yeni və gözəl işlər, tədbirlər
görürük. İlk dəfə mənim namizədliyimi
1979-cu ildə Bəstəkarlar İttifaqının rəhbərliyinə
Qara Qarayev şəxsən irəli sürmüşdü. Həmkarlarım
məni yekdilliklə katib seçmişdilər. İkinci dəfə
isə 1990-cı ildə mənim namizədliyim Tofiq Quliyev tərəfindən
irəli sürüldü. Və mən də bu dahi bəstəkarlarımızın
etimadını doğrultmaq əzmindəyəm.
- Bəs bu gün bəstəkarların
maddi təminatı necədir? Onların əsərləri Mədəniyyət
və Turizm Nazirliyi tərəfindən
alınırmı?
- Təbii ki, bəstəkarlar istəyərdi
onların əsərlərini daha çox alsınlar. Hələ
ki, bu proses istədiyimiz səviyyədə deyil. Bizim bəstəkarlarımız
doğrudan da yazıb yaradırlar. Bu proses ən çətin
illərdə də davam edib. Görürəm ki, bəstəkarlar
və musiqişünaslarımızın çantalarında
nə qədər əsər var. Demirəm ki, onların
hamısı dahiyanədir, amma gözəl əsərlər
mövcuddur. Bəstəkarlar və musiqişünaslar öz əsərlərilə
yaşamalıdır. İstəyirdik ki, bizim bəstəkarlarımıza
və musiqişünaslarımıza daha çox ev verilsin.
Ehtiyacı olanlar heç də az deyil. Məsələn,
bizim qocaman bəstəkarımız var ki, ev baxımından
ehtiyac içində yaşayır. 3-4 nəsil bir evdə
yaşayır, oğlu da, gəlini də, nəvəsi də
orkestrdə çalırlar. Və ya gənc bəstəkarlar
illərlə gözləməlidirlər ki, bəlkə bir
vaxt fəxri adlar alandan sonra onların ev şəraiti
yaxşılaşdı. Amma onun ən gözəl, məhsuldar
vaxtı indidir - 25-35 yaşına qədər. Buna o şəraiti
yaratmaq lazımdır ki, həmin illərdən bəhrələnsin.
Mən bunların hamısını çox gözəl dərk
edirəm və nə qədər gücüm varsa, kömək
etməyə çalışıram. Bununla belə onu da qeyd
etmək lazımdır ki, cənab prezidentin ehtiyat fondundan 40 bəstəkar
və musiqişünaslarımız təqaüd alırlar.
Bunlardan 10-u məxsusi olaraq gənclərə ayrılır.
- Firəngiz xanım, "Eurovision"
müsabiqəsinə təqdim olunan əsərləri necə
qiymətləndirirsiz?
- İfaçıların seçiminin
bizə aidiyyatı yoxdur. Biz Bəstəkarlar İttifaqı
olaraq musiqi seçimində iştirak etmək istəyirik və
bunu təklif edirik. Mən o fikirdəyəm ki, bu müsabiqədə
Azərbaycan musiqisi səslənməlidir. Biz heç bir
amerikalıya öz musiqimizi təslim edə bilmərik. 3 dəqiqəlik
mahnını Azərbaycan bəstəkarı da yaza bilər.
Mahnının aranjmanı başqa ölkə mütəxəssisi
ola bilər. Amma səslənəcək musiqidə milli alətlərimizin
tembri olmalıdır və çox istərdik ki, mövzusu da
Azərbaycana yaxın olsun. Azərbaycanlı
olmağımızı göstərməliyik. Bizə 3 dəqiqə
şans verilir, bütün dünya bizə baxır və biz
də ingilis mahnısı oxuyuruq. Təbii ki, mən istəyərdim
qalib olaq. Amma mənə elə gəlir ki, o dəqiqələri
Azərbaycan musiqisinin təbliğatı üçün
istifadə etmək lazımdır. Bizim o qədər gözəl
mahnılarımız var ki... Onları yüksək səviyyədə
aranjman etsələr, çox gözəl olarlar.
Ədalət.-
2010.- 1 dekabr.- S. 8.