Etibarlı ömrün davam edən
akkordları
Etibar Babayev-60
Etibar Babayevin
çox qiymətli sərvəti var
Etibar Babayev
1950-ci il dekabrın 15-də Bakıda
tanınmış şair Adil Babayevin ailəsində
dünyada gəlib. Hüseyn Cavid adına
132 nömrəli orta məktəbi bitirəndən sonra 1968-ci
ildə M.Əliyev adına Azərbaycan Dövlət İncəsənət
İnstitutunun teatrşünaslıq fakültəsinə daxil
olub. 1973-cü ildə fərqlənmə diplomu
ilə təhsilini başa vurub. Politoloq ixtisası ilə
ikinci ali təhsilini Bakı Ali Partiya məktəbində
alıb.
1971-ci
ildən Azərbaycan Teleradio Verilişləri Komitəsinin
redaksiyaları ilə əməkdaşlığa
başlayıb. "Tələbə
klubu", "Yeddinci qitə", "Sözlü-nəğməli
İstanbul", "Kanal-6 təqdim edir" kimi, populyar
verilişlərin müəllifi və aparıcısı
olaraq, tamaşaçıların rəğbətini
qazanıb. ABŞ, İngiltərə, Rusiya, Fransa,
İspaniya, Belçika, Hollandiya, Almaniya, Macarstan, Avstriya,
Rumıniya, Polşa, Türkiyə, Seneqal, Misir, Vyetnam, Kuba,
Çin, İran, İsveç, İsveçrə və digər
ölkələrə xidməti səfər edib, görkəmli
ictimai-siyasi xadimlərlə, elm, sənət aləminin,
iş dünyasının tanınmış simaları ilə
görüşüb, eksklüziv müsahibələr
alıb. Xarici ölkələrdə keçirilən beynəlxalq
tədbirlərdə, forumlarda rəsmi nümayəndə heyətləri
tərkibində iştirak edib. Azərbaycanda və xarici
ölkələrdə dərc olunan çoxsaylı publisistik
yazıların, elmi məqalələrin, "Bu da bir
imtahandır", "Yalana heykəl", "Düz söz əyri
qulağa necə girər? " adlı kitabların, "
Sağalmaz yara", "Birincilər", "Bir millət,
iki dövlət", "Zirvə", " Çiçək
yağışı" kimi televiziya ekranlarında dəfələrlə
göstərilən sənədli filmlərin müəllifidir.
Etibar Babayev Azərbaycan
Komsomolu Mərkəzi Komitəsində təlimatçı,
daha sonra təbliğat və mədəni kütləvi
işlər şöbəsinin müdiri (1975-79), Azərbaycan
Kommunist Partiyası Mərkəzi Komitəsində mədəniyyət
şöbəsində təlimatçı (1979-821), 1981-88-ci
illərdə Bakı şəhər Partiya Komitəsinin təbliğat-təşviqat
şöbəsinin müdiri kimi məsul vəzifələrdə
çalışıb. Dörd
çağırış Bakı Şəhər Sovetinin
deputatı seçilib. 1989-1992-ci illərdə
"Azərbaycantelefilm"in direktoru, Azərbaycan Dövlət
Teleradio Şirkətinin sədr müavini vəzifəsində
işləyib. 1993-2001-ci illərdə
Bakı İcra Hakimiyyətində məsul vəzifələr
daşıyıb. 2001-2006-cı illərdə
"Space" müstəqil teleradio şirkətinin prezidenti
təyin olunub.
Sənətşünaslıq
namizədi E.Babayev həm də pedaqoji fəaliyyətlə məşğuldur. 2001-ci ildən İncəsənət
və Mədəniyyət Universitetində, daha sonra Bakı
Slavyan Universitetində dərs deyir. 2009-cu
ildən dosent E.Babayev BSU-nun jurnalistika kafedrasının
müdiridir. 2010-cu ilin iyul ayından Azərbaycan
Televiziya və Radio verilişləri Qapalı Səhmdar Cəmiyyətində
yeni yaradılan Teleradio Akademiyasına rektor təyin edilib.
Azərbaycan
Respublikası Prezidenti yanında Sahibkarlar Şurasının,
Dünya Azərbaycanlıları Əlaqələndirmə
Şurasının, Teatr Xadimləri İttifaqı və Azərbaycan
Jurnalistlər Birliyinin üzvüdür. Azərbaycan
Reklamçılar İttifaqının vitse-prezidentidir. "Hacı Zeynalabdin Tağıyev" milli
mükafatına, "Qızıl qələm"
mükafatına, Yusif Məmmədəliyev medalına layiq
görülüb.
Bunlar
tanınmış ziyalının 60 illik ömrünün rəsmi
statistikasıdı. Təyinat
aldığı vəzifələr, qazandığı
mükafatlar, titullar Etibar müəllimin alnının təri,
gözünün işığı ilə
qazandıqlarıdı.
"Ədalət"
qəzeti Etibar Babayevi özünə doğma müəlliflərdən
sayır. Redaksiyanın qapısı və qəzetin səhifələri
bu istedadlı yazarın üzünə həmişə
açıqdı. Etibar Babayev bu
sayımızda yenə çoxsaylı oxucuları ilə
görüşür. Amma bu dəfə
müsahib kimi. Etibar müəllimin 60 illik
yubileyi ərəfəsində hazırladığımız
müsahibəni sizlərə təqdim edirik.
Arxada
yaşanmış 60 il, qarşıda
yaşanacaq hələ nə qədər illə
- Bəxtinizə
dövlət başçıları, məşhur sənət
və söz adamları ilə görüşmək, onlardan
müsahibələr almaq xoşbəxtliyi düşüb. Yəqin
ki, müsahiblərinizin arasında 60 illik yubileyini qeyd etməyə
hazırlaşanlar da olub. Onlarla söhbəti
hansı sualla başlayırdız?
- Söhbəti hər cür başlamaq
olar. Bir sual var ki, onu heç vaxt müsahibimə
verməmişəm. Amma təəssüf
ki, çox eşitmişəm. Bəzən
soruşurlar ki, bir də dünyaya gəlsəydiniz həmin
ömrü necə yaşayardınız? Əvvəla,
ikinci dəfə dünyaya göz açan adam
olmayıb. Olmayan, xəyali bir ömür
haqqında danışmağın da heç bir mənası
yoxdu. 60 yaşlı insandan soruşarlar ki,
gələcəyə necə baxırsınız?
- Hesab edin ki, bu
sualı sizə verdik...
- 60 yaşın pilləsindən
ömrümün qalan hissəsinə və dünyaya
baxışımı belə ifadə edərdim. Dünyanın ölçüləri yerində
qalsa da, özü insanların gözündə kiçilməyə
başlayıb. Bu bəlkə də
dünyanın dərdlərinin, qayğılarının
artması ilə bağlıdı. Hər
bir insanın həyatındakı şəxsi problemləri,
şəxsi qayğıları dünyanın dərdlərini
bir qədər də artırır. Bütün
bu qayğıları sadalayıb, onların əhatəsində
bədbinliyə qapılmaq təhlükəsi var. Bu təhlükə
isə insan ömrünün sonudu. Ona
görə də heç vaxt bədbinliyə qapılmaq lazım
deyil. İnsan daim nikbin yaşamalı, gələcəyə
ümidlə baxmalıdı. Tarixdə
olub-keçənlərlə maraqlansaq, ən yeni tariximizə
baxsaq, görərik ki, bundan da çətin günlərimiz
olub. Amma bəşəriyyət bununla
varlığını itirməyib, əksinə, həmişə
irəliyə gedib. Müasir texnologiyalar məsafələri
aradan qaldırıb, lakin bəzən bir ailədə hərə
öz "dilində" danışır. Ən əsası odur ki, insanların bir-biri ilə
ünsiyyəti qırılmasın. Qırılan
qəlbləri heç bir texnika birləşdirmək
gücündə deyil.
- Keçmiş
iş yoldaşlarından biri haqqında yazırsız ki,
ondan obyektlər yox, obyektivlik qaldı. İndiki
zamanda obyektiv olmaq çətin deyil?
- Xatırlatdığınız fikirləri
Naim Fətəliyev haqqında yazmışdım. Həqiqətən
çox obyektiv insan, etibarlı dost idi. İndi
elə bir zamanda yaşayırıq ki, hansısa bir insanın
obyektə sahib olması təbii haldı. Buna
heç pis baxmaq lazım deyil. Amma gərək
obyekt də onun haqqı, ləyaqəti ilə üst-üstə
düşsün. Dünya tarixində
şahlar, xaqanlar, varlı sülalələr olub. Lakin onların heç də hamısı tarixə
yaxşı əməllərinə görə düşməyib.
Şah İsmayıl Xətai tarixdə
var-dövləti, sərvəti ilə deyil, dövlətçilik
ideyaları, şeirləri ilə qalıb. Bu gün Hacı Zeynalabdin Tağıyev insanların
yaddaşında nəcib əməllərinə görə
yaşayır. Heç kim ona neft
buruqlarının, zavod və fabriklərinin, gəmilərinin
sayına, xarici banklardakı pullarının miqdarına
görə hörmət etmir.
Baxdığımız
televiziya haqqında danışaq
- Televiziyanın
incəliklərini yaxşı bilən, teleşirkətə
rəhbərlik etmiş Etibar Babayev bu sualın cavabını
yaxşı bilər. Bu gün bizə nikbin,
yoxsa reallığı göstərən televiziya
lazımdı?
- Biz deyəndə kimi nəzərdə tutursuz?
Çünki bunu müəyyənləşdirmək
əsas şərtdi.
- Yəni
bütün tamaşaçılara...
- Fərd olaraq kiminsə televiziyadan tələbi
ola bilər. Bir də var
tamaşaçı kütləsinin televiziyadan gözlədiyi
məsələlər. Bizim
zövqümüzü uzun müddət bir televiziya
formalaşdırıb. Həmin televiziya da
öz dövrünün ideoloji xəttinə, dövlətin
maraqlarına xidmət edirdi. Bu gün isə
tamam başqa bir mühitdə yaşayırıq. Şəxsi telekanallar, özəl radiolar fəaliyyət
göstərir. Onların hamısından
eyni şeyi gözləməkdə yanılırıq. Çünki həmin özəl telekanallar, digər
informasiya vasitələri bir adamın əlində deyil.
Üstəlik, yayım taktikasını mənsub
olduqları şəxsin maliyyə imkanlarına uyğun
qururlar. Bu gün ölkə qanunları,
Milli Teleradio Şurası yeni televiziya kanalı açan
qarşısında müəyyən tələblər qoyur.
Bu tələblərin necə yerinə yetirilməsi
isə kanalın sahibindən, onun telekanala rəhbər təyin
etdiyi şəxsdən və həmin rəhbərin
bacarığına görə ətrafına
yığdığı komandadan asılıdır. Bazar iqtisadiyyatı şəraitində kanalın
sahibi televiziyaya ideoloji rupor kimi baxır, yoxsa gəlir mənbəyi
kimi? Bu da əsas məsələdi. Reklam vericidən asılı olan televiziyalar həmişə
sıxıntı çəkirlər. Bu hər
yerdə. Rusiyada da, Türkiyədə də
belədi. Əksər ölkələrdə
televiziyalar böyük holdinqlərin tərkibindədi. Sahibkar başqa istehsal sahələrindən
qazandığının müəyyən hissəsini
telekanalın fəaliyyətinə yönəldir, onun
reklamvericidən asıllığını azaldır. İndi ən böyük problem televiziya məhsulunun
olmamasıdı. Televiziya məhsulunu isə
vacib deyil televiziya özü hazırlasın. Bunu prodakşınlar etməlidi. Bu münasibətlər tənzimlənməlidi.
Dediyim münasibətlər tənzimlənsə,
televiziya məhsulu ortaya çıxacaq. Televiziya
məhsulu ortaya çıxandan sonra onun keyfiyyəti və digər
vacib məsələləri haqqında müzakirə aparmaq
olar. Başqa kanalları təkrarlamaqla,
verilişləri mədəni şəkildə oğurlamaqla,
ancaq tərcümə edilən filmləri göstərməklə
milli ideologiyaya xidmət etmək mümkün deyil. Biz
uzun müddət televiziyaya norma kimi
baxmışıq, oradan səslənən hər fikri doqma
kimi qəbul etmişik. Amma indi bəzi kanallar bu
fikrin yanlış olduğunu sübut etmək
üçün əlindən gələn nə varsa onu da
edir. Bu gün bizim
telekanallarımızın peşəkar kadrlarla,
aparıcıların nitqi və digər məsələlərlə
bağlı problemi var.
- Sizin rəhbərliyinizlə
AZ.TV-də yeni yaradılan Televiziya Akademiyası bu problemlərin
həllinə nail olacaqmı?
- Belə bir akademiyanın yaranması
mühüm hadisədi. Azərbaycan teleməkanı
üçün gərəkli kadrların hazırlanması
yolunda gözəl bir imkan qazanmışıq. Amma bir var Televiziya Akademiyası yarandı demək,
bir də var Televiziya Akademiyasını yaratmaq. Belə bir akademiyanın yaranması ciddi prosesdi.
Akademiya üçün dünyanın istənilən
yerindən ən yeni texniki avadanlıq almaq, xaricdən mütəxəssis
dəvət etmək olar. Lakin efirə
çıxacaq insanlar burada hazırlanmalıdı. Milli düşüncəni hansısa xarici məmləkətdə
hazırlamaq mümkün deyil. Həmin
milli ideologiyanın daşıyıcıları olan
kadrların hazırlanması üçün də xeyli zaman
lazımdı.
Bağda ərik
var idi...
- Mühüm vəzifələrdə
çalışmısız, işsiz
qaldığınız günlər də olub. Bağda ərik var idi misalına münasibətiniz
necədi?
- Bağda təkcə ərik yox, başqa
nemətlər də olur. Kim ki, yalnız əriyə
görə o bağa ayaq açırsa, bu həmin şəxsin
problemidi. Mənim düşüncəmə
görə, ən böyük vəzifə insanlıqdı.
Əgər bu səndə varsa, bu vəzifəni heç kim sənin əlindən ala bilməz. Böyüklü-kiçikli qalan bütün vəzifələr
müvəqqətidi.
İnsanlıq vəzifəsini ləyaqətlə
yaşayan insanların bağında həmişə ərik
yetişir, onun qapısını döyənlər də
tapılır. İnsan gərək
bağdakı əriyə görə qapısını
döyənlərdən uzaq olmağı bacarsın. Bağdakı əriyə görə yaşayan,
münasibət quran zümrə bütün dövrlərdə
olub. Yəqin ki, hələ olacaq da. Ona görə də belələrinə arxayın
olmayasan, onlara bel bağlamayasan.
- Etibarlı
dostlarınız çoxdu?
- Xoşbəxtliyim ondadı ki, çoxlu
belə dostlarım var. Dostlarımı ən böyük sərvətim
sayıram. Dostluğu dəyərləndirmək
lazımdı. Cəmil Əlibəyovun 1968-ci il sentyabrın 10-da mənə verdiyi "Azərbaycan
gəncləri" qəzetinin vəsiqəsini bu günə
kimi saxlayıram. Bunun özü də bir
növ dostluğa sədaqət nümunəsidi. Bəzən
40 yumurtanın qayğanağını yeyənin adını
"Ginnesin rekordlar kitabı"na daxil
edirlər. Amma 40 il dostluq etməyi bacaranı
qeyd etmirlər. Elə insanlar var ki, onlarla
dostluğumun 30-40 illik yubileyini qeyd edə bilərəm.
Onlarla əlaqələrin qorunmasına
çalışmağın özü də bir mədəniyyətdi.
Təəssüf ki, bu mədəniyyətin
çatışmazlığı özü də bu gün
bir problemə çevrilib.
Bakı başkənd
deyil...
- Bəzi
yazılarınızda paytaxtımıza xüsusi məhəbbətinizi
duymaq çətin deyil. Həmin yazılarda Bakıya sevgi ilə
yanaşı onun üçün narahatlıq da var...
- Bakı bizim paytaxtdı, başkənd
deyil. Bir var kənddən gələn, bir də
var kəndçilik. Bakını kəndçilik
anlamından qorumalıyıq. Bakı kimi
meqapolislərdə problemlər həmişə olur, olacaq da.
Amma şəhərin idarəçiliyi
bacarıqsız adamlara həvalə olunanda Bakı doğrudan
da bizim üçün yadlaşır.
Bakı haqqında saatlarla
danışa bilərəm. Çünki
Bakı mənim doğulduğum, insan kimi
formalaşdığım şəhərdi, dövlətimizin
paytaxtıdı.
-
"Susan heykəlləri eşitmək lazımdır" məqaləsinin
müəllifi bu gün Bakıda kimin heykəlini görmək
istəyir?
- Bakı həm də heykəllər
şəhəridi. Türk dünyasının
böyük sənətçisi Barış Manço
1992-93-cü illərdə Azərbaycanla bağlı
verilişlər hazırlamaq üçün Bakıya gələndə
şəhərdəki heykəllərə valeh olduğunu
bildirdi. Dünyanı
qarış-qarış gəzən Barış bəy
deyirdi ki, sənət adamlarına bu qədər heykəl
qoyulduğunu heç yerdə görməyib.
İndi müxtəlif səbəblərdən
götürülən bəzi heykəlləri də
sındırıb saxlamağın yox, sənət əsəri
kimi hardasa sərgiləməyin tərəfdarıyam. Çünki həmin heykəllər də bizim
tariximizin bir dövrünü əks etdirir. Ümumiyyətlə, heykələ daş
parçası kimi baxmaq olmaz. Sualınızın
cavabına gəlincə, Bakıda Koroğlunun, Məhəmməd
Əmin Rəsulzadənin heykəllərini görmək istərdim.
Şair oğlu
şair olmaya da bilər...
-
Şair Adil Babayevin övladı atasının yolunu niyə
davam etdirmək istəmədi?
- Çünki bu istəklə yox,
istedadla bağlı olan məsələdi. Düzdü,
mən də şeirlər yazmışam. Bəzilərini atama da oxumuşdum. Atam rəhmətlik
dedi ki, sən yaxşı şeir yazsan, deyəcəklər
atan kömək edib, pis şeir yazsan, deyəcəklər Adil
zəif şeirlərini oğlunun adı ilə çap etdirir.
Şeirə, poeziyaya hissin ifadəsi
kimi baxıram. Amma özümdə atamın yolunu
şair kimi davam etdirmək qədər istedad hiss etməmişəm.
Etibar CƏBRAYILOĞLU
Nizami Cəfərov
(Milli Məclisin
komitə sədri, akademik):
Etibar Babayev əsl
ziyalı, söz, sənət dünyası olan ailədə
böyüyüb. Onun özü də
istedadlı insandı. Etibar Babayev müxtəlif sahələrdə,
xüsusi ilə televiziyada özünü, imzasını
sübut etməyi bacarıb. Hazırladığı
verilişlərdə novatorluqla yanaşı millilik hiss
olunurdu. Televiziya rəhbəri olarkən də ətrafındakı
yaradıcı insanların gücünü bir yerə toplaya
bildi. "Space" kanalının tarixində
bir Etibar Babayev imzası var.
Etibar Babayev həmişə
ziyalıların ətrafında olmağı sevən,
onları ətrafına toplamağı bacaran təvəzökar
insandı. Publisist kimi də, müəllim kimi də sevilir.
O, hər hansı işi başlamaq istədisə, heç
bir çətinlikdən qorxmur. Başladığı
işi uğurla sona çatdırmağı bacarır.
Aqşin Babayev
(filologiya
elmləri doktoru, professor):
Etibar
Babayevi Azərbaycan Dövlət Teleradio Verilişləri Komitəsində
redaktor işləyən vaxtlarından tanıyıram. Sonralar Dövlət Televiziyasında
Baş redaktor, "Azərbaycan telefilm"
Yaradılıcılıq Birliyinin direktoru, Dövlət
Teleradio Şirkətinin sədr müavini vəzifələrində
çalışıb. Etibar Babayev zəngin həyat təcrübəsinə
malik bir ziyalı, Azərbaycanın televiziya məkanında təkcə
təşkilatçı kimi deyil, eyni zamanda mahir bir
teleaparıcı kimi tanınmış jurnalistdi. İstər
yüksək dövlət vəzifələrində, istərsə
də "Space" teleradio şirkəti kimi mühüm
yaradıcılıq sferasına başçılıq etdiyi
dövrdə öz prinsipiallığı ilə seçilib,
əqidəsinə həmişə sadiq qalıb".
İradə
Tuncay (publisist):
Tanıdığım
vəzifə adamları arasında o, mənim
üçün həmişə istisna olacaq. O, mənim
düşüncəmdəki qəlbləri
sındırdı, icimdəki "məni" yox. Onun bəzi
keyfiyyətləri var ki, indiyə qədər
rastlaşdığım vəzifə adamlarında görmədim
- sözə hörmət, mənsub olduğu xalqın dəyərlərinə
hörmət, zövq, qadınlara münasibətdə
gözütoxluq. Şadam ki, yaradıcılıq bioqrafiyamda
Etibar Babayev imzası olub.
Ədalət.-
2010.- 11 dekabr.- S. 12-13.