Ağ kağızlara qara
şeir yazan şair
"Şeir
qiyamətin özüdür. Şeir dərd böyüdənlərin qiyamətidir.
Şeir mənim qiyamətimdir".
(Ramiz Qusarçaylı)
Onu ədəbi aləmdə
tanımayan yoxdur. Şeirləri ilə mətbuat səhifələrindən,
ədəbi orqanlardan tanışam. Tale elə gətirdi ki,
Qubada bir toy məclisində görüşdük. Yaxın, əziz
dostumuz alim Çərkəz Aydınoğlunun vasitəsi ilə
baş tutan bu tanışlıq mənim üçün əsil
tapıntı oldu desəm, yanılmaram. Sözün həqiqi
mənasında böyük bir sevinc yaşadım.
Döğru deyiblər ki, hər təsadüf insan
üçün yeni bir həyatdır. Bu təsadüfün
özülündə dayanan şərəf, ləyaqət,
insanlıq və hörmət yaşadığın anın,
sənin üçün gərəkli olan həyatın
güzgüsüdür. Yaxın dostlarla bərabər
ağac altında Ramiz Qusarçaylı poeziyasının aləminə
düşdük. Bu aləmdə onun haqq səsini aydınca
eşitmək olurdu. Və bu haqq səsin təlatümləri
misralarda dəniz kimi dalğalandıqca, ürəkləri
ürpədən harayı şahə qalxdı.
"Bir çiçək
axşamı" adlı şeirlər kitabında bunu bir daha
təsdiq etdim.
Ramiz Qusarçaylıda
bir M.Ə. Sabir irsi, Xəlil Rza Ulutürk məktəbi
gördüm. Bu görüntüdə həqiqətin
harayı, haqqın səsi vardı.
Bax, Araz dünyamın Şuşa rənginə,
Dərdi Vətən-Vətən düzürəm hələ.
Qarışıb payızın meşə rənginə,
Sözümün rəngini gəzirəm, hələ,
Vətəni sevməyə qoymurlar məni.
Arazlı
dünyasının Şuşalı rəngi,
parça-parça olmuş vətəni Azərbaycanın
ağlı-qaralı dünyasının qarışıq rəngindən
rəng alır. Və bu rənglərin içərisində
sözünün rəngini axtaran şairin Vətən
sevgisi, ürəyinin qan rənginə boyanır. Necə də
boyanmasın?! Vətənin ağrılı-acılı dərdləri
şair qəlbinin dərd yuvasıdır. Bu yuvada neçə
min şəhidlərin haqsız qan izi, qan harayı, qan
yaddaşı var. Vətənə olan sevgisi bu dərdlərin
içərisində kölgələnən Ramiz
Qusarçaylı, məhz bu dərd yüklərindən
boşala bilmədiyindən haqlı gileylənir. "Vətəni
sevməyə qoymurlar məni" - deməklə, bəlkə
də özünə son təsəlli olan ümid
qapısına boylanır. Sözə xəyanəti, şerə
xəyanəti, elə vətənə xəyanət kimi qələmə
alan şair ruhunda döyüşkənlik, mübarizlik
hökm sürür.
Alındı yazlıb, qaşdı
çatılıb,
Dağdı qopub düşüb, daşdı atılıb.
İndi bazarda
da torpaq satılır,
Ölüb bu torpağın altından keçdim.
Şairin torpağa, elə-obaya
bağlılığı sonsuzdur. Ancaq bu sonsuzluğun
içərisində haqq-ədalət, vicdan məhkəməsi
deyilən haqq səsi ərşə qalxır. Şairin təbincə
hər şeyə bir alın yazısı kimi baxırıq.
Hətta torpağın da satılmasına atılan bir daş
parçası, qopulan bir qaya parçası qədər fərqin
olmadığını yəqinliklə qələmə alan
şairin, ölüb bu torpağın altından keçməyi
gəlir. Elə bu günümüzün ən böyük
faciələrindən biri torpağımıza, qeyrətimizə
olan biganəliyimiz, laqeydliyimizdir. Məhz bir şair ürəyinin
ağrılarına çevrilən bu laqeydlik
ölümün son anını yaşamağa bərabərdir.
Bəzən deyirlər
ki, şairlərin ruhu özündə deyil, yerlə-göyün
arasında olur. Həqiqətdə isə bu bir İlahi
qüvvə, bir İlahi nizamdır ki, şairlərin ruhi
gözətçisi, ruhi savaşı olaraq, ülvi
duyğuların çiçək açdığı məkandır.
Bu məkanda söz bitirən, söz göyərdən
söz sahibləri elə giley-güzar bazarına
çıxardıqları məhsulun dadıyla seçilir,
naxışıyla gözə çarpır.
Ramiz Qusarçaylı
bu baxımdan əsil bağbandır. O, söz köhlənini
minib dördnala çapa-çapa yer üzünü əhatələyən,
sərhədsiz, ünvansız, ucu-bucağı görünməyən
bir bağın sahibidir. Bağındakı nəhəng
ağaclar, şaqrar şəlalələr, qaynar bulaqlar, sel
kimi axan çaylar və bunların kənarında dayanıb
zağ-zağ ağlayan ana bülbüllər !! Bir də qəmə bürünüb,
dərdini yeyən dərd şairi Ramiz!
Adama elə gəlir ki,
Ramiz Qusarçaylı elə ağlı kəsəndən
dünyanın tərs işlərinə, haqsız gedişlərinə
rast gəlib və bunlara qarşı hiddətini, qəzəbini
gizlədə bilməyib. Acı və kəsərli sözləri
ilə qamçıladığı yalanları,
iküzlüləri, qeyrətinə
sığışdırmayıb qəbul edə bilmədiklərini
elə şeirinin diliylə vurğulayıb. Bu da bir cəsarətdi,
bu da bir qəhrəmanlıqdır. Ancaq hər şair tənqid
elədiyi kəsi, Ramiz kimi çılpaqcasına
qamçılamır, yaxud hardasa bir qorxu deyilən məqamı
hiss elətdirir. R. Qusarçaylıda isə heç kəsdən,
heç nədən çəkinmək yoxdur. Sözündəki
bütövlülük, dəqiqlik, onun millətinin, vətənin,
insanların dərdinə yanmağıdı, haqqı
tapdalanmış xalqının halına
acımağıdı.
Ramiz Qusarçaylı o
kəslərdəndi ki, şəxsiyyəti özündən
qabaq doğulub, insanlığı özündən əvvəl
meydana gəlib. Bu insanlığın kökündə dayanan
mərdlik, kişilik, qeyrət isə min illər öncə
göyərib, şaxələnib və dəfələrlə
yağmalanmış, parçalanmış, tikə-tikə
olmuş vətən torpaqlarının harayına qoşulub.
Bu haray misralara səpələndikcə tükürpədici
səsi insanı vəcdə gətirir, onu qəflət
yuxusundan ayıldır. Ramiz Qusarçaylı öz
meydanında söz köhləninin
"Qıratıdır". O, poeziyasınıın cəngavəri,
döyüş meydanının milli qəhrəmanıdır.
Görkəmli şair,
elm xadimi Famil Mehdi müsahibələrinin birində
demişdir.-"Sevdiyim şairlər:- Bəxtiyar Vahabzadə,
Məmməd Araz, Ramiz Rövşən, bir də cavan şair
Ramiz Qusarçaylı". Nədir Ramiz
Qusarçaylını belə bir dahi sənətkara və
bizlərərə sevdirən?
Gör kimdi birini beş eyləyənlər
Qeybəti özünə iş eyləyənlər,
Vəzifə gedəndə qəşş eyləyənlər,
Torpaq satılanda susan adamlar!
Meydanda nə qayıq, nə avar qalıb,
Kimə göz yaşları, kimə var qalıb,
Kasıbın evində dörd
divar qalıb,
Hanı bu dərdləri yazan adamlar?!
Tarix, zaman, məkan-
bunların dünya sıxıntılarında həsrət,
nisgil, əzab mərtəbəsi, çıxılmazlıq
formasındakı təsviri, heç hara sığmayan
barışmazlıq Ramiz Qusarçaylı poeziyasında daha
böyük çılğınlıqla bizləri
baş-başa qoyur. Elə bunların fövqündə vətəni
kimi min yerə bölünən, min yerə yozulan şair:
Hanı o kürsülər, o səslər hanı?
Su yumaz, su silməz tökülən qanı!
Yüz yürə böldülər Azərbaycanı,
Məni də yüz yerə yozan adamlar.
deməklə,
daşlaşmış ürəklərin səsini, millətin
qanlı səsinə qoşmaqla, xalqın iniltisini,
torpağın üzərinə axıdılan nahaq
qanların harayını kürsübazların, vətən
xainlərinin çirkli niyyətlərində
açıq-aşkar göstərərək hiddətlənir
və kəsərli fikirləri ilə onları
qamçılayır. Ramiz Qusarçaylı başdan
ayağa döyüşkən əsgərdir.
O, haqq şairi, ədalət
şairidir. Onun əyilməz vüqarı, dönməz
qüruru, kişilik qeyrəti yaltaq, ikiüzlü, vəzifə,
şan-şöhrət üçün əldən gedən
"şair"lərimizə dərs olmalıdır. Milləti
qaçqın olan, köçkün olan, torpaqları hərraca
qoyulan, rəhmətlik Famil Mehdi demişkən "Professoru
dilənən" bir ölkənin şairi əyilməz
olmalıdır. Kürsüdə ad almaq üçün yox,
millətinin azadlığı üçün
çalışmalıdır. Azərbaycanın fəxri
ziyalısı, akademik Ziya Bünyadovun bir dəfə belə
bir fikrini oxumuşdum :-"Mənim əyilməkdən belim
bir azca əyri bitmiş olsaydı, indi çox böyük vəzifədə
olardım". Bəli, vəzifəpərəstlərin, əyilə-əyilə
yüksələnlərin, yüksələ-yüksələ
də xalqın gözündə alçalanların aqibəti
şair qələmində, ziyalı fikrində düzgün
olaraq öz əksini tapır. Məddahlıq, məkirlilik
şairin qəzəbinə tuş gəlir, onu bu
dünyanın adamı olmaqdan çəkindirir. Həqiqətdə
isə Ramiz Qusarçaylı bu dünyanın adamı deyil.
Baş açmıram kim nəçidi,
Kim tacirdi, kim hacıdı,
Hərə bir cür zurnaçıdı,
Züy tuta bilmirəm, neynim.
Bu qan nə çox qaldı yerdə,
Yoxsa gedib
ölüm bir də,
Mənə elçi gələn dərdə,
Toy tuta bilmirəm, neynim.
Millətimizi mənəvi
cəhətdən zərbə altına qoyan, onun mədəniyyətini
korlayanların bu günümüzə, dünənimizə
vurduqları zərbələrin sonu olmamış və
olmayacaqdır. Bunu isə yalnız Ramiz kimi dərdli şairlər
öz qələmində dilə gətirəcək, yaza-yaza
ömür deyilən məzarın dərd yolunu gedə-gedə,
xalqın kütləşmiş beynini ayıldacaq. Bu isə
böyük bir zamanın, tarixi bilinməyən bir
dövrün əhatisində mövcuddur. Ona isə nə
ömür çatar, nə də vaxt. Beləcə,
vaxtın kiçik çərçivəsində milli dərdlərini
nəzmə çəkən Ramiz Qusarçaylı nəhəngliyi,
ölməzliyi ədəbi meydanın qan yaddaşına
köçürülür.
Dərdlərdən
cadar-cadar olmuş şair ürəyini bir dərd də
üstələyir. Heç zaman çiçəkləməsini
görə bilməyəcəyi ərik ağacının həsrətində
qalan bir cüt baxışlar. Və bu baxışlardan
süzülən qanlı yaşlar, şairin dərdlərində
çiçəkləyir. Dərdin çiçəkləməsi
bədii fikrin mahiyyət formasında yeni olduğu qədər,
qan yaddaşımızın keçmişidir, gələcəyimizin
savaşı, mübarizəsidir.
Əslində Ramiz
Qusarçaylı üçün vətən
"Başımıza qaxılan, yağmalanmış
torpaqların içinə yıxılan daşdı".
Ürəyim dərdlərə meşə
torpağı,
Dərmanı bir ovuc Şuşa torpağı.-
VƏTƏN!
-deyən üsyankar
şairin həqiqətdə elə dərdləri də vətən
torpaqları kimi tapdanır. Dərmanı isə bir ovuc
torpaqdı, əsirlikdə olan torpaq. "Yabançı əllərin,
yalançı əllərin vətən üzərində
yellənməsi", "Xocalının kimlərəsə
çörək ağacı olması" kimi qanlı
haraylar şairin poetik düşüncələrinin halal məhsulu
kimi yaşadığı əzablarıdı, bir gündə
yüz dəfə ölüb-dirilməyidi ki, bunlar da
ömürü ilə yarıbayarı, həyatı ilə
baş-başadır.
Ramiz
Qusarçaylının hər misrası, hər bəndi
ağlayır. Hər sözü, hər kəlməsi
sızlayır. Bu sızıltılarda, bu ağlamaqlarda bir
şair ölümü duyulur, bir şair ömürü
yarımçıq qalır. Və narahat dünyasının
həqiqət pəncərəsindən boylana-boylana "Mənim
ölümümə rəhmət düşürmü?"
- deməklə, çəkdiklərinin müqabilində
heç olmasa "rəhmətlik" deyilən qənimətinə
küsənir, ilahi diləyə qovuşması
üçün son anda da haqqa üzünü tutur, onun
qapısını döyəcləyir. O, özgə qapı
tanımır.
Dərdə bax, arxivdə, rəfdə soyuyur,
Səsə bax, kamanda, dəfdə soyuyur,
İndiki kişilər kefdə
soyuyur,
Mənim ölmüşümə rəhmət
düşürmü?
Ramiz Qusarçaylıda
hər bir söz yeni dünyanın yaranışı, yeni məkanın
qoyuluşudur. Onun sözündəki havalılıq, dəlilik
ağıllı başların bağrını yarır,
fikrin bətnindəki ölümün içərisinə
girərək, onun köynəyini çıxarır. Və
üzü aydınlığa doğru sübhün şəfəqlərini
açır, ədəbi törənişə yeni bir
başlanğıc verir. "Ölümlə-olumun"
arasındakı mübarizənin sonunda nə sülh var, nə
də sülhə yaxınlıq. Elə mübarizə,
döyüş, dava öz axarında axıra kimi gedir. Bu
meydanda heç nəylə asanlıqla barışmayan
şair, odu sönməz alova, səngimək bilməyən
leysan yağışa dönür.
Bütün bu xarakterik
xüsusiyyətlər R.Qusarçaylıda döyüşkənlik
ruhunun, vətənpərvərlik hissinin Araz yaddaşında,
Dərbənd həsrətində, Qarabağ göynəmində
elə hörülmüşdür ki, onu uçurmaq
üçün heç bir bənd-bərənin,
ağıllı sərkərdənin gücü çata
bilməz. "Quruyub gedirəm höyüş kefimdən"
deyən şair, bu dünyanın ağrılarından
çəkdiyi nəmi, tərki dünyasının "kefinə"
miras kimi bağışlayır.
Təbii ki, xalqın
haqq səsi onun yazıçısının, şairinin
dilində, qələmində köklənir. Bu
baxımından milli oyanış, milli
çağırış Qusarçaylı
şeriyyatında elə kök atmış, elə şaxə
qalxmışdır ki, onun kökləri əsrlərin qan
yaddaşına, qol-budaqları isə gələcəyin
minilliklərinə gedib çatır.
Ömür əldə bağ kimidi,
Yollar yaşıl tağ kimidi,
Vicdan da papaq kimidi,
Atdın, üstə toz yığılır.
Təndir dolu küt adamlar,
Ayaq yuyur "büt" adamlar,
Elə artır şit adamlar,
Bədənimə duz yığılır.
Bir sözlə, R.
Qusarçaylı təpədən dırnağa
azadlığın, haqqın-ədalətin harayıdır,
haqq şairidir. Onun poeziyası kişilik məktəbi,
qalibiyyət nəğməsidir. Bu məktəbin məzunları
ədalətin keşikçisi olmaqla bərabər, haqqın
əbədi yolunun bələdçiləridir. Onun hər damla
göz yaşı vətəndir, ürəyinin hər
döyüntüsü vətəndir. Sözləri Şəhid
qanından qidalanır, qələminin mürəkkəbi
Şəhid qanıdır. Vətən torpağındakı
düşmən izləri onun ürəyinin yaralarıdı.
Bu yaralara məlhəm üçün nə qədər
söz yazırsa, sanki köz basılır. Göynədikcə
göynədir.
Doyub alın yazım, alın tərimdən,
Qarası ağıyla qoşa tökülür.
Asmışam vətəni kipriklərimdən,
Sözümdən Xocalı, Şuşa
tökülür.
Ramiz Qusarçaylı vətənin
torpağıdı, dağı-daşıdı, yeri-
göyüdü, gülü-çiçəyidi. Bü
müqəddəsliklərin həqiqət aşiqinə
dönən şair:
Torpağın üstündə gözə dəymirəm,
Torpağın altınada özüm boydayam.
***
Ölsəm gözlərimə torpaq tökməyin,
Yeyib qurtarmışam torpaq payımı.
***
Torpaq daşıyıram kirpiklərimdə,
Bir gün gözlərim də çiçəkləyəcək.
***
Daşların tozudu, qəm tozu deyil,
Ağarır göyərən sətirlərimdə.
***
Özüm-öz əlimi yandıran odam,
Özüm-öz üstümə səpələnən
kül.
***
Gedir adamların saman davası,
Daha eşşəkləri qlnamıram mən.
Sonda hələ
haqqında fikirlərimi sona çatdıra bilmək istəyində
olmadığım və davam edəcəyim hörmətli gənc
şairimiz Ramiz Qusarçaylının şəxsiyyətinə,
insanlığına, təbinə, ilhamına vurğunluqla
iki bəndi:
Haqqımı asıblar dar ağacından,
Həqiqət mülkümü yoxa çəkiblər.
Qeyrətim, vicdanım ölür acından,
Hünərimi kəfən kimi büküblər.
Bilmirəm namərdəm, bilmirəm mərdəm,
Haqq dəyirmanında üyünən dərdəm,
De, hansı dərdimin üstünü örtəm?!
Dərdimin üstünə min dərd əkiblər.
yetirirəm və dəyanətli,
olduğun kimi əyilməz ol, Vətən oğlu!- deyirəm.
Özün demişkən:
Elmsiz, həyatsız elmlə həyat,
Köntöy ağıllara baş yonduracaq.
Min ildir çarpışır ölümlə həyat,-
Hələ çox Ramizə daş yonduracaq...
Bəli, zaman belə
getsə, hələ çox Ramizlərə daş
yondurulacaq.
Ancaq bir şeyi yadda
saxlayaq ki, elə daş yondurulan şairlər,
yazıçılar qalır tarixdə. Siz tariximizin
güsgüsünüz. O güzgüyə baxanlar özlərini
yaxşı görə bilirlər. Əyrisi də,
düzü də...
Qələbə ümidiylə!
Nəcibə İlkin
Ədalət.- 2010.- 4 fevral.- S. 7.