YANAR ÜRƏK...
Hər
şey ürəkdən gələndə gözəl olur.
İnsan güləndə də, ağlayanda da deyirlər ki,
o ürəkdən gələn səsdir. Hətta belə bir
deyim var: "Gözdən yaş çıxarmı
ürək yanmasa". Deməli, insan hara gedirsə getsin,
hansı səmtə üz tutursa tutsun, mütləq
ürəyinin səsini, çırpıntısını
eşitməlidir.
Bu gün
millətimizdə kitaba, oxumağa maraq o qədər də
çox deyil. Bəlkə də bu insanların bir
tikə çörək dalınca qaçması və
yaşayış uğrunda mübarizə aparması ilə
bağlıdır. Amma buna baxmayraq, yenə elə kitablar var
ki, onları axtarırlar və oxuyurlar. Mənim dostum şair
Xaqani Ayxan balalarını dolandırmaq üçün kitab
satır. Deyir ki, ən çox da alınan kitab Ramiz
Rövşənin "Nəfəs kitablar
kitabı"dır. Düzdür, tez-tez ondan Aqil Abbasın
"Dolu" romanını da soruşurlar. Belə olanda Xaqani
Ayxan deyir ki, o kitabdan özüm də axtarıram, tapa
bilmirəm. Amma oxumağa məndə başqa kitablar var.
Mən də marağımı gizlədə bilməyib onun
satdığı kitabların arasında bir kitaba baxdım
və sonra da pul verib aldım. Bu tanınmış şair
və tərcüməçi Əli Vəkilin "Narahat
ürək" kitabıdır. Öncə onu qeyd edək ki,
Əli Vəkilin ona yaxın kitabı müxtəlif vaxtlarda
işıq üzü görüb. Amma "Narahat ürək"
dastan-poemada tamamilə başqa bir ağrı, başqa bir
kədər təsvir edilib. Belə ki, bu kitabda
Azərbaycanın son 20 ildə rastlaşdığı
müsibətlər, faciələr poetik dillə, obrazlı
şəkildə təsvir edilib. Çox maraqlıdır ki,
kitaba ön sözü filologiya elmləri doktoru, professor, AMEA-nın
müxbir üzvü, millət vəkili Nizami Cəfərov
ön söz yazıb. Bu da səbəbsiz
deyil. Çünki Nizami Cəfərov çox yaxşı
bilir ki, Qərbi Azərbaycan torpaqlarının
ermənilər tərəfindən işğalı, "20
Yanvar", Xocalı faciəsi və Qarabağ
torpaqlarının zəbti, işğalı millətimizin
ürəyinə hansı yaraları vurub. Bu
haqsızlığa və işğala dözməyən
neçə-neçə oğullar əlinə silah alaraq düşmənlə
mübarizəyə qalxıb. Bəziləri isə bu xalqa, bu
millətə maddi və mənəvi dayaq durub. Yəni
ağzındakı son tikəni də didərgin düşmüş,
ev-eşiyi dağılmış, yurdu işğal olunmuş
insanlardan əsirgəməyib. Dastan-poemanın
qəhrəmanı Kamil Rəcəb (Babayev) əslən Göyçə
mahalının Qaraqoyunlu kəndindəndir. Şair Əli
Vəkillə Kamil Rəcəbin atası dostluq ediblər
və hər iki ağsaqqal Böyük Vətən müharibəsinə
gedir. Əli Vəkilin atası müharibədən
qayıtmır. Elə bu kədər və bu nisgil
üzərində qurulan dastan-poema insanları mübarizəyə
və son ana qədər döyüşə səsləyir.
Poemanın qəhrəmanı Kamil Rəcəb Goranboyun
Qızıl Hacılı kəndində dünyaya gəlib.
Sonradan o yenidən dədə-baba yurdu Göyçə
mahalının Qaraqoyunlu kəndinə qayıdır. Bir
müddət Özbəkistanda daxili işlər
orqanlarında milis zabiti işəlyib. Sonra Almalı
şəhər prokurorluğunda müavin
vəzifəsində çalışıb. Amma orda erməni Robert
Çobanyan ona göz verib işıq vermir. Ona
görə də Kamil Rəcəb məhkəmə
sisteminə keçib. Vətənin ən
ağır günündə yenidən Azərbaycana
qayıdıb və burda "Ağrıdağı"
Xeyriyyə Cəmiyyətinin yaradıcılarından və
təsisçilərindən biri olub. Onun
narahat ürəyi həmişə itirilmiş torpaqların
yanında, didərgin düşmüş insanların
yanında olub. Poemanın bu misralarını oxuyanda bir
daha inanırsan ki, insanın heç vaxt yadından doğulduğu
torpaq, işğal olunan yurd çıxmır:
Dünən
itirəndə ulu Göyçəni,
Narahat ürəyə
tablaş, döz, deyib.
Görüb Qarabağda
dümanı, çəni,
Yada qaldı yaylaq,
dərə, düz, deyib.
Çox
maraqlıdır ki, bu misralar hər bir insanın
ürəyində əbədi bir iz qoyub. Başqa bir bənddə isə
oxuyuruq:
Ha yalan de, ha haqqı dan,
Yerdə qalmaz bu nahaq
qan.
Belə getməz axı
dövran,
Ağlama elim, ağlama!
Əlbəttə,
heç vaxt dövran belə getməyəcək. Nə vaxtsa
ağlayan gözlər güləcək, itirilən torpaqlar
geri qaytaracağıq. Sadəcə olaraq möhkəm
ürək lazımdır ki, bu dərdlərə
dözsün və həmin günə gedib çata bilsin.
O da Allahdan asılıdır.
***
Bir dəfə
İbrahim peyğəmbərin qapısını yoldan
keçən bir adam döyür. Deyir ki, acmışam,
mənə bir tikə çörək ver. İbrahim
peyğəmbər də qonağı içəri
dəvət eləyir və ona süfrə açır. Qonaq
çörək yeyəndə İbrahim peyğəmbər
ondan soruşur ki, sən Allahı tanıyırsan, yoxsa yox?!
Qonaq da deyir ki, Allahı tanımıram. Bu söz İbrahim peyğəmbəri bərk tutur
və o qəzəblənir. Qonağa deyir ki, Allahı
tanımayan adam heç vaxt mənim
çörəyimi yeyə bilməz, dur çıx mənim
evimdən. Qonaq da bir şey demədən durub
çıxır. Qonaq qapıdan çıxanda
Allah-Təaladan İbrahim peyğəmbərə vəh
gəlir ki, niyə o insanın qəlbini qırdım və
bir tikə çörək verib yeməyi zəhər
elədin? İbrahim peyğəmbər də deyir ki,
Allahı tanımayan adam mənim
çörəyimi yeyə bilməz. Yenidən
Allahdan ona vəh gəlir. Bildirilir ki,
təcili o qonağı geri çağırsın və onu
axıra qədər çörək yeməyə
şərait yaratsın. Əgər
İbrahim peyğəmbər bunu eləməsə,
peyğəmbərlik ondan alınacaq. İbrahim
peyğəmbər tez çölə çıxıb
görür ki, qonaq dəvənin belindədir. Nə
qədər yalvarır bu adam
dəvənin belindən düşmək istəmir.
Deyilənlərə görə də İbrahim
peyğəmbər çox cüssəli və güclü adam olub. O güc sayəsində dəvənin
qarşısını kəsir və qonağı onun
belindən düşürüb evə aparır. Qonaq yenidən süfrə arxasında
əyləşir və doyunca çörək yeyib ondan
razı halda evdən çıxır. Sonra
İbrahim peyğəmbər də rahatlaşır və
Allah-Təaladan yenidən ona vəh gəlir ki, heç vaxt
insana çörək verəndə onun başına
nəyisə qaxmaq lazım deyil. Sənin
qonağın olan o bəndənə məni
tanımadığı halda 60 ildir çörək
verirəm və bir kəlmə də bir şey demirəm.
Bəs sən peyğəmbər niyə
kiməsə çörək verəndə başına
qaxırsan? O da deyir ki, Allahım o bəndə səni
tanımadığına görə elə elədim. Mən heç vaxt kiməsə verdiyim
çörəyi qaxınc eləmərəm.
Amma bu gün yenə
bəzi insanlar, hətta imkanı çox-çöx
böyük olan adamlar başqalarına bir tikə
çörək verəndə yüz dəfə həmin
adamın boynuna minnət qoyur. Çörəyi də
verən Allahdı, onu yetirən də. Əgər bir imkanlı adam hansısa kasıba əl tutursa, onun
müqabilində həmin insan Allah-Təala
tərəfindən öz ərmağanını alır. Ona görə də imkanlı adamlar kiməsə
çörək verəndə və onlara əl tutanda
qətiyyən qaralmasınlar. Çünki
Allah-Təala onların əl tutmağı müqabilində
yenidən ruzisini həmin insana göndərəcək.
***
Təxminən iki
həftə bundan qabaq belə bir yazı qələmə
almışdım: "Qan pulu". Həmin yazıda
müxtəlif tikinti təşkilatlarında
işləyən fəhlələrə qarşı olan
hüquq pozuntularından, qanunsuzluqlardan və
özbaşınalıqlardan söhbət
açmışdıq. Söhbət açmışdıq ki,
əksər tikinti şirkətləri işə
götürdükləri fəhlələrlə müqavilələr
bağlamır, onları sığorta elətdirmir və
təhlükəsizlik texnikasını lazımi
səviyyədə həyata keçirmirlər. Bu da ayrı-ayrı fəhlələrin tikinti
zamanı yüksək mərtəbəli binalardan
yıxılaraq xəsarət almasına və
ölməsinə gətirib çıxarır. Bu yazımızdan bir neçə gün sonra
Bakıda "göydələnləri" inşa edən
tikinti şirkətlərinin birində inşaat işləri
görən fəhlə ayağının altındakı
dayağın sürüşməsi nəticəsində
yeddinci mərtəbədən yıxılıb və
həmin inşaat materialları onun üstünə
aşıb. İkinci
mərtəbədəki fəhlələr yüngül
xəsarət alsa da, yeddinci mərtəbədən
yıxılan və tikinti materiallarının altında qalan
fəhlələrdən biri dünyasını
dəyişib. Dünyasını dəyişən
fəhlənin qardaşı (o da həmin tikintidə
işləyirmiş) ağlaya-ağlaya deyirdi ki, yuxarıdan
yerə düşən taxta parçaları mənim və
iş yoldaşlarımın da üstünə
düşmüşdü. Ancaq biz
birtəhər üstümüzə düşən həmin
tikinti materiallarının arasından çıxa bildik.
Yük ağır olduğuna görə,
qardaşım ordan çıxa bilmədi və
dünyasını dəyişdi.
Hər həftə
olmasa da, ayda iki-üç dəfə Bakıdakı və
eləcə də digər yerlərdəki tikinti
şirkətlərində inşaat işləri görən
fəhlələr ya yıxılmalı, ya xəsarət almalı,
ya da ölməlidirlər. Bəs buna kim cavabdeh olmalıdır?
Bir həftə bundan qabaq Xırdalandakı
"Viləş" MKT-də də faciəli hadisə
baş verib. Belə ki, tikintidəki oksigen
balonunun partlaması nəticəsində bir neçə
nəfər ağır xəsarət alıb. Onlardan üçünün vəziyyəti daha
ağır olub. Vəziyyəti daha
ağır olanlardan birinin iki ayağını
kəssələr də, onun həyatını xilas etmək
müşkül işə çevrilib. Həmin
fəhlə dünyasını dəyişib və
doğulduğu rayona aparılıb. Tikintinin iş
icraçısı isə çox soyuqqanlılıqla
bildirib ki, bizim heç bir günahımız yoxdur. Görünür, oksigen balonu köhnə imiş,
ona görə partlayıb. Çox qəribə
məntiqdir, bəs iş icraçısının
vəzifəsi nədən ibarətdir? Məgər o bilmirdi
ki, tikintiyə gətirdikləri həmin balonlar
təhlükəlidir, ya yox?! Hansı ki,
mövcud qanunla tikintiyə gətirilən bu cür balonlar
mütəxəssislər tərəfindən
yoxlanılmalı və ondan sonra həmin balonlar tikinti
təşkilatlarına aparılmalıdır. Görünür,
bu dəfə də iş icraçısı və tikinti
şirkətinin rəhbərliyi özlərini
sığortalamaq istəyirlər. Hansı ki,
həmin şirkət fəhlələri heç
sığorta da etdirməyib. Belə olanda
onlar zərərçəkmişin adamlarına
qəpik-quruş ödəyirlər.
Başqa bir
bədbəxt hadisə isə bu günlər Nərimanov
rayonunun ərazisində tikinti işləri görən
Türkiyənin "DİA Holdinq" şirkətlər
qrupunda baş verib. Burda da qaldırıcı kranın
aşması nəticəsində əslən
Şəkidən olan bir fəhlə onun altında qalaraq
dünyasını dəyişib. Təəssüf ki,
bu cür ağır faciələr və qanlı
hadisələr tikinti şirkətlərinin
rəhbərlərinin heç tüklərini belə
tərpətmir. Onlar bir çox halda
bildirirlər ki, tikinti prosesləri zamanı bu cür
halların baş verməsi gözləniləndir. Bəs görəsən, tikinti
təşkilatlarının vəzifəli şəxsləri
bu cür gözlənilən məsələləri niyə
vaxtında yoluna qoya bilmirlər? Hətta istehsalat
zamanı xəsarət alan və
dünyasını dəyişən bədbəxt
insanların əməlinə bir hüquqi don da geyindirilir. Guya tikintidə nə desən baş verə
bilər. Təki onların işləri
yaxşı getsin. Amma heç də
adamın belə qanunsuz və məsuliyyətsiz
işlərə görə vəziyyəti həmişə
normal olmur. Ən azından ona görə
ki, günlərin birində insanların taleyi ilə oynayan,
onların həyatına laqeyd yanaşan belə tikinti
şirkətlərinin rəhbərlərini çək-çevirə
salan tapılacaq. Düzdür, onlar bir çox halda
FAİQ QİSMƏTOĞLU
Ədalət.-2010.-13 fevral.-S.17.