SÖZÜN VƏ SƏSİN
PIÇILTISI
Klassiklər şeiri
xalqın ilk mürəbbisi hesab etmişlər. Hətta belə
qənaətdə olmuşlar ki, insan həyatının bu
cür dəyişməsində şeir mühüm amildir və
biz həmin dəyişiklik üçün ona borcluyuq. Nailə
İbrahimovanın "Ürəklə söhbət"
şeirlər kitabının əlyazmasını oxuyarkən
yadıma ilk öncə bunlar düşdü. Və xalq
poeziyası ənənəsinin min illərə yol
yoldaşı olan özəllikləri, klassiklərimizin
yaradıcılığı gözlərim
qarşısında canlandı. Dastanlarımızdan,
nağıllarımızdan, bayatı, layla, oxşama, rəvayət,
əfsanə örnəklərimizdən ona çox pay
düşdüyü qənaətində oldum. Yaradıcı
ruhunun olması məndə xoş təəssürat
yaratdı. Bir növ ənənə ilə müasirlik
arasında körpü kimi göründü.
Kitabdakı şeirlər
ayrı-ayrı başlıqlarda "Dünya, gözəl
dünya", "Həzin bir nəğməyə
dönüb günlərim", "Yalanlar ayaq
açanda", "Sizi sevirəm, ey insanlar",
"Yuxularıma gələn kənd", "Sevdiklərim, əzizlərim"
adı altında qruplaşdırılmışdır. Bunlar
onun yaradıcılığının əhatəliliyini,
mövzu dairəsini, zənginliyini ifadə edir. Burada
mühit, dünya, zaman haqqında təsəvvürlər
toplaşır. N.İbrahimovanın hansı duyğular,
düşüncələr əhatəsində olması
görünür. "Mən nədən dünyanı duya
bilmədim" şeiri bu mənada bizə çox şeyləri
deyir.
Bizim bir xalq
mahnımız var. Orada deyilir: "Qalada yatmış idim, top
atdılar oyanmadım, söhbət ilə, saz ilə,
oyatdılar oyandım". Hiss, duyğu adamları,
yaradıcı təbiəti olanlar sözə, nəğməyə
köklü olurlar. Söz, fikir onların yol yoldaşı, ən
yaxın sirdaşıdır. Öz dərdlərini,
ağrılarını sözlə ovudurlar, səhərlərini,
axşamlarını sözlə açırlar.
Oğuldan-qızdan, atadan-anadan gizlətdiklərini sözdən
gizlətmirlər. Onunla yaşatmağa
çalışırlar. N.İbrahimovanın şeirlərində
də bu hal
aydınlıqla görünür.
N.İbrahimovanın
yaradıcılığı üçün xarakterik olan
xüsusiyyətlərdən biri də mövzu seçmək
çətinliyinin olmaması ilə bağlıdır. O, nəyi
necə və harada deməyi yaxşı bilir. Söz bir
növ onun içinin dərinliklərindən
çağlayan bulaq kimi süzülüb gəlir.
Uşaqlıq xatirələrindən yazanda da, "indi illər
gəlib keçmiş, nağıllarım
dağılmış" deyəndə də, təbiətin
füsunkarlığını şeirin
füsunkarlığına qatanda da, öz taleyini yazanda da,
sevgi rübabını çalanda da, "sirr vermədi mənə
dünya" deyəndə də bu aydınlıqla
müşahidə olunur. "Günlər keçir",
"Həzin bir nəğməyə dönüb günlərim",
"İlk məhəbbət", "Hər
baxışın mənası var", "Sənə
inanırdım", "Səni görməsəm",
"Göz yaşları" və s. şeirlərin hər
birisi müəyyən ovqatın ifadəsi olub müəllifin
iç dünyasını əks etdirir.
Gülümsəmə, bu saxta bir təbəssüm,
Qırçın-qırçın dodağına
düzülmüş.
Sən ağlama göz yaşların iblisin,
Daş qəlbindən gözlərinə
süzülmüş
Danışma ki, düz bildiyim sözünün
Yalanına, fitnəsinə uyum mən.
Sakit, səssiz bir baxışın bəs edər,
Bu baxışda nifrətini duyum mən.
Bu nümunələrin
hər birisi N.İbrahimovanın içindən keçənlərdi,
ürək söhbətləridir, ürəklə söhbətidir.
Ona görə də bu şeirlərdə yüksək ilham,
pafos, yaradıcı taleyinin müxtəlif anları
özünə yer tapır. Bu istiqamət də fərd kimi
müəllifin şair taleyini ifadə edir. Onun həyata,
dünyaya, insanlara münasibətini aşkarlayır.
Son olaraq bir məsələni
də təkrar qeyd edim. Azərbaycan şeiri bütün mərhələlərdə
həmişə uğurlarla, yeni-yeni nəfəslərin gəlişi
ilə, orijinal düşüncələri özündə
ifadə etməklə səciyyələnib. Bu gün də o
ənənə yaşayır. N.İbrahimova da bütün
şeirləri ilə həmin sıradadır. Ədəbiyyatda
öz sözü, ruhu olan və onu yazıya gətirməyi
bacaran yaradıcıdır. Bu cür yaradıcı tale isə
hər kəsə nəsib olmur.
Mahmud ALLAHMANLI
Ədalət.- 2010.- 21 iyul.- S. 4.