"GÖYDƏN DÜŞƏNLƏR..."
Hər dəfə
dostların təzə kitablarının yeni
yazılarını mütaliyə edəndə istər-istəməz
ürəyimdən həzin duyğular gəlib keçir. Və
mən də həmin duyğuların qabağında dünənə,
keçmişə, ötən illərə qayıdıb
gedirəm. Bu getmək də elə-belə,
səbəbsiz deyil. Gedirəm ki, hardan gəldiyimizi, necə
gəldiyimizi, nələri qoyub, nələri
gətirdiyimizi bir də götür-qoy
edim, bir də nəzərdən
keçirim.
Bax elə bu günlərdə
qələm dostum Saday Şəkərlinin "Ömrün
yorğun kölgəsi" kitabını götürüb
oxuyurdum. Və kitabın qarşımda olduğu anlarda ilk diqqətimi
çəkən qələm dostumun kitab üzərindəki
mənalı şəkli oldu. Söykənmişdi bir
dağa. Və mən də o dağa baxıb ömrün 50
ilini arxada qoyan Saday Şəkərlinin nələr
düşündüyünü anlamaq istədim.
Çalışdım ki, o şəkildən, o mənzərədən
fəhmlə nəyisə oxuyum. Amma gördüm ki, bu həmsöhbət
olmaq imkanı şeirləri oxumasam, kitabı başa
çıxmasam mümkün olmayacaq. Və elə həmin həvəslə,
həmin maraqla da başladım şeirlərin
qapısını döyməyə.
Oxuduqca hər bir misra, hər
bir fikir məndə müxtəlif ovqatların yaranmasına,
haldan-hala düşməyimə səbəb olurdu.
Görürdüm ki, misralar gah əlimdən tutub uşaq kimi
yanınca aparır, gah da nurani bir ağsaqqal kimi məni
qarşısına qoyub öyüd-nəsiyyət verir, yol
göstərir...
Heç təsadüfi
deyil ki, bu şeirlərin məndə yaratdığı
ovqatın mayası bizim ədəbi nəsildən gəlir. O
nəsildən ki, sovet dönəmində qarşımıza
kötük yumaladılar, yolumuzu bağlayıb, hərəmizi
bir tərəfə səmtlədilər, sonra da cəmiyyət
dəyişdi. Bulanlıq suların durulması
ömrümüzü baltalaya-baltalaya bizləri bu günə
gətirib çıxartdı. Bu gün isə təkcə
sözlə, şeirlə, qələmnən yol getmir,
danışmır. Onun arxasında iqtisadi durum elə boy
göstərir ki, istər-istəməz yazdıqların
üçün, qələmin üçün bir
sızıltı keçirirsən ürəyindən. Bunun
da səbəbi bəllidi. Yəni, indi yazdıqlarını
oxucuya çatdırmaq, kitabını yaymaq, oxutmaq çox
böyük hünər istəyir. Səbəb də cəmiyyətin
iqtisadi durumudu və biz qələm adamları da o iqtisadi
durumun burulğanındayıq. Nə isə...
Unutmaq lazım deyil ki,
heç bir poetik fikir yerdən cücərmir, göydən
düşmür. Onu şair təxəyyülü, şair
ilhamı, Tanrı diqtəsi ilə araya-ərsəyə gətirir.
Bu mənada:
Göydən düşdük...
Göyə sarı
Bir ayrı yolumuz yoxdu.
Qayıtmağa əməlimiz
Dinməyə dilimiz yoxdu.
Bu şeir
parçasında olan fikirlər hər kəs
üçün bir məna, bir yozum daşıya bilər. Bu
fərqli düşüncələr elə şairin ən
birinci uğurudu. Məhz bu misralarla Saday Şəkərli əvvəldə
xatırlatdığı fikri sanki təsdiqləyir.
İqtisadi burulğan nə qədər güclü olsa da,
şair düşüncələri nə göydən
düşmür, nə yerdən göyərmir. Onun bircə
ünvanı, bircə yolu var. O da ilhamının
qanadlarında göydən düşüb bir də göyə
sarı qayıdan yoludu. Həmin yolun əzabı da
şirindi, həmin yolun ağrısı da dadlıdır və
biz bu yolu seçəndə nə həmin yolun əzabını
düşünmüşük, nə də şirinliyini.
Nə mən sirri xudayam,
Nə sən zənən məkrisən
Mən uzun yuxudayam
Sən yuxumun şəklisən.
Və yaxud:
Şeir yazdım, İlahi
Keç günahımdan
Şeir yazanda görürəm
Səni yaxından...
Hər iki şeir
parçasına diqqət yetirək. Şair bəyan
edir ki, o sirri xuda deyil.
Nə də onun sevdiyi,
onun üz tutduğu qadın məkrin ünvanı deyil. Amma onları birləşdirən,
onları qovuşduran
bir ünvan var, bir nöqtə
var. Bu da sevdiyinin öz sevəninin yuxusunun şəkli olmasıdır. Yəni şair
sevdiyini öz yuxusunun şəkli kimi görür, təqdim edir. Məncə bu təkcə poetik tapıntı yox, həm də
çox duyğusal və düşündürücü
bir fikirdir. Hər adama qismət olmur. Sevdiyini öz yuxusunun
şəkli kimi görmək.
İkinci nümunədə
isə daha maraqlı bir ifadə var. Bəllidir ki, şairlər,
söz adamları Tanrının sevimli bəndələridi və
deyirlər ki, şairlər də göydən gəlibdi. Deməli,
göydən gələnlər Tanrını görənlərdi,
amma Tanrını görmək mümkün
olmadığından şair şeir yazanda yalnız ona
yaxınlaşa bilir, ona qovuşa bilir. Bax bu mənada Saday məhz
şeir yazdığı anda Tanrını yaxından
görür. Başqa bir şeirində Saday şəkərli
vurğulayır:
Yorğanım dar gəldi
barı, sən indi
uzat ayağını kəfənə baxıb
Və yaxud:
Nə boyum çatır sənə
Nə əlim, dar ağacı
Göyçəyim, bircə dənəm,
Gözəlim dar ağacı.
Hər iki şeir
parçasına diqqət yetirəndə şairin səmimiyyətinə,
onun seçdiyi mövzunu ifadə etmək məharətinə
təkcə vurulmursan, həm də ona qoşulub o mənzərəni
seyr edirsən, görürsən. Məncə poetik fikrin bu qədər
sadə və səmimi ifadəsi qələmin gucundən,
sahibinin ustalığından xəbər verir.
Mən Saday Şəkərlinin
"Ömrün yorğun kölgəsi" kitabındakı
bütün şeirləri oxuyub başa çıxandan sonra
xoş bir təəsüratın içərisində qeydlər
etməyə çalışdım. Hansı şeirdən
sitat gətirəcəyimi stolumun üstündəki ağ vərəqə
köçürtdüm və bir də baxıb gördüm
ki, az qala bütün şeirlərdən sitatlar
seçmişəm. Təbii ki, ədəbiyyatşünas, tənqidçi
olmadığımdan mənim oxucu fikirlərim sırf ürəyimin
pıçıltılarıdı. Mən qələm
dostumun, şair qardaşımın bu ədəbi uğuruna
sevinir və həqiqətən də ona uğurlar arzulamaqla
bir məqamı diqqətinə çatdırmaq istəyirəm:
- Əzizim, Saday Şəkərli.
Kitabın adındakı "Yorğun" ifadəsiylə
razılaşmıram. Hələ sənin yorulmağa
haqqın yoxdu. Çünki qələminin gücü,
şeirinin meydanı yetərincə böyükdü. Bu qələmlə
bu meydanda yeni-yeni uğurlara imzalar atmalısan!
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.- 2010.- 11 mart.- S.
7.