MƏNİM YAŞIDIM ANAM...
Bu günlərdə
atam məndən qəribə bir xahiş etdi: "Ananın
yetmiş illiyidir, bir yaxşı yazı yaz. Amma öz
aramızda qalsın, heç kim bilməsin". Doğrusu,
hamı kimi mən də hədiyyə haqqında
düşünmüşdüm, amma yazı yazmaq heç
ağlıma gəlməmişdi. Söhbət mətbəxə
qonşu otaqda olduğundan kimsə duyuq düşməsin deyə
uzatmaq istəmədim: "Yazaram, mütləq yazaram,"-
dedim. Üstündən bir-iki saat ötdü. Bu dəfə
atam peşəsindən irəli gələn tələbkarlıqla
detallara keçdi: "Dilarənin yaxşı bir şəklini
taparsan. Faktlar lazım olsa, mənə de, yadına salaram. Sənin
yadına gəlməz"... Yenə də: "Yaxşı,
yaxşı", - dedim.
Mənim
üçün şəkil seçimi yox idi, çünki
uşaqlıqdan onun "Abşeron" qəzetində işlədiyi
vaxtlar telefonla danışdığı zaman özündən
xəbərsiz Fərid Xayrulinin çəkdiyi şəklini
sevirəm. İşıqlı bir şəkli. O ki
qaldı faktlara... Bax bu yerdə birdən
anladım ki, mən dəhşətli dərəcədə
eqoistmişəm. Çünki atamın
faktlarına ehtiyacım yox idi. Çünki
onlar atamın faktları idi, yəni bu faktların yaşı
məndən yuxarı idi. Bu isə o demək
idi ki, o faktlardan baxanda anamın yaşı 70 olmasa da, ona
yaxındır. Çünki bu, atamın
tanıdığı anamdır. Mənsə
öz anamdan danışmaq istəyirəm. Mənim tanıdığım anamdan. Onun yaşı mənimki ilə birdir. Mən 38 yaşlı anamdan danışmaq istəyirəm.
İndi bu
cümlələri yaza-yaza bilirəm ki, həmişə
olduğu kimi yazmaq azdır, yazdığının
arxasında durmaq gərəkdir. Anamın
sualını eşidirəm. Onun üçün həm
redaktor, həm də sadəcə ana kimi maraqlıdır:
"Niyə? Niyə sən elə düşünürsən
ki, mən səninlə yaşıdam?".
Nə isə, başlayaq izaha...
***
Bir ay əvvəl
müəllimlik etdiyim jurnalistika kurslarında növbəti
qrup təlimi başa vurmuşdu. Həmişəki kimi
son günü qeyd edirdik. Fatihə
dünyaya gələndən sonra dərslərə ancaq vaxt
tapıram, tədbirlərə hər dəfə
qatılmağa imkan olmur. Bu dəfə də elə
bildim ki, gedə bilməyəcəyəm, amma iş elə gətirdi
ki, elə balaca ilə yolüstü məktəbə dəyəsi
olduq... Uşaq otaqda ora-bura qaça-qaça
başımı elə qatmışdı ki, nəsə demək
iqtidarında deyildim. Zeynal müəllim tələbələrə
son öyüdlərini (bilmirəm nə dərəcədə
yerinə düşən ifadədir) verdikcə birdən
çox sürətlə beynimdən fikirlər keçdi və
mən onları bölüşməyə bilmədim: "Bu
gün mən buraya tək gəlməmişəm. Balaca bir qızla gəlmişəm. Mənə elə gəlir ki, bu uşaq sizə
jurnalistikanı anlatmaq üçün çəkə biləcəyim
ən yaxşı misaldır. Baxın
görün o necə azaddır. Bu
otağı necə bir-birinə vurur. Onun
azadlığında bir rahatlıq var. Mən sizlərə
"yazı yazanda içinizdə azad və rahat olun" deyəndə
bax bu azadlığı nəzərdə tuturam. Amma siz elə düşünməyin ki, o,
özbaşınadır. Mənim onun
azadlığına çox ciddi öhdəliklərim var, bu
azadlıq üçün mən sorunluyam. O, haradasa hədləri
keçərsə, artıq hərəkət edərsə, mən
onunlayam, qoymaram. Siz də öz
azadlığınızın çərçivələrini
bilməlisiniz. Azadlığınızı
övladınız kimi sevmək azdır, onu qoruya bilməlisiniz.
Bizim münasibətlərimiz bununla bitmir. Bizim bu balaca qızla münasibətlərimiz oxucu ilə
yazar münasibətlərinə çox bənzəyir.
Təsəvvür edin ki, o, mənim oxucumdur.
Mən onu çox sevirəm. Amma onu sevmək azdır. Biz
onunla hər gün bir-birimizi anlamağa
çalışırıq. Dünyanı
bir yerdə öyrənirik. Bir-birimizə
qulaq asırıq. Bizim sevgimiz
anlaşmadan, qarşılıqlı anlaşmadan keçir.
Görürsünüz, sən demə,
jurnalistika ana-bala münasibətlərinə çox
oxşayırmış. Demək, jurnalistikanın
kökündə böyük bir sevgi var. İnsanları
sevin, bunsuz heç bir işdə uğur qazana bilməyəcəksiniz"...
Hə, bu, tələbələrə
sözüm idi. Sonra çox fikirləşdim ki, bu bənzətmə,
müqayisə haradan gəldi başıma? Axı niyə jurnalistikanı ana-bala kimi təsəvvür
edirəm. Bu təhtəlşüurdanmı
gəlir, genlərdənmi? İndi dəqiq
deyə bilərəm, bunun səbəbi sənsən. Mənim üçün jurnalistika səninlə
başlayıb. Əvvəlcə bu, 38 il
əvvəl ikimizdən də xəbərsiz baş verib. Amma sonra ikimiz də birdən eyni gündə bundan xəbər
tutduq.
***
Qış idi. Biz
dördümüz də sənin başına
yığışıb boyumuz çatsın deyə
ayaqları kəsilmiş iri kvadrat stolun arxasında oturub dərslərimizi
edirdik. Mən dördüncü sinifdə
oxuyurdum. Qış haqqında inşa
yazmışdım. Bu, deyəsən,
birinci inşa idi. Sənə oxuyurdum.
Düzü, mənə elə gəlirdi ki, sən
xüsusi maraqla qulaq asmırsan. Təzə
heç nə yox idi. Adi bir qış təsviri.
Növbə inşanın son cümləsinə
gəldi. O təqribən belə idi: "Qış
şaxtası, soyuğu ilə sanki bizə demək istəyir
ki, mən də varam"... Bu cümlə sənin
xoşuna gəldi. Dedin ki, bir də oxu. Sonra
ata evə gələndə inşamdan danışdın.
O gündən mənim yazdıqlarım sənin uçun
heç vaxt maraqsız olmadı. O gündən
bir-birimizi təkcə ana-bala kimi anlamırdıq...
***
Sən
bütün analardan fərqlənirdin. Mən bunu
sona qədər anlamasam da, haçansa çox-çox
sonralar dərk edəcəyim hadisələr beynimə
yazılırdı. Günlərin birində
İltifat müəllim ana haqqında şer əzbərləməyi
tapşırmışdı. Mən Mədinə
Gülgünün şeirini seçmişdim. Şeri yaddaşım yaxşı
olmadığından mətbəxdə səninlə birlikdə
əzbərləyirdik. Əgər
çaşmıramsa, sənə xoş gələn bənd
belə idi:
O gün ki övladı
dünyaya gələr,
O gündən həm yazar,
pozar analar,
Mahnı da oxuyar,
şer də yazar,
Bəstəkar analar,
şair analar...
Sən bu bəndi,
xüsusilə son iki misranı mənə təkrar etdirdin. Mən bunun fərqinə
varmadım, düzü, şeir məni heç
tutmamışdı. Amma bir neçə
ay bundan əvvəl bu bənd gecənin bir aləmi yadıma
düşdü. Onu sevdim. Səni sevdiyim qədər. Onda
fikirləşdim ki, sən o misraları mənə havayı
yerə təkrar etdirmirdin. Çünki
vaxtının çoxunu bizə həsr edib, mətbəxdə
keçirsən də, sən yaradıcı analar
kateqoriyasında idin. Düzdür, biz bunun
o qədər də fərqində deyildik. Hətta sən əmək qəhrəmanlarından
silsilə oçerklər yazanda da, onlar radioda səslənən
də. Çünki sən bizim vaxtımızdan
heç vaxt iş üçün
"oğurlamırdın", nə o vaxtlar, nə də indi.
Bunu sonralar anladım, çox-çox sonralar.
Heç inşalarımı, sonra da
yazılarımı redaktə edəndə belə
anlamırdım. Elə bilirdim ki, ana belə
də olmalıdır - yazdığını nəinki qiymətləndirə
bilməlidirlər, hətta qiymətə mindirməlidir də.
Sən demə, hərənin bəxtinə bir
ana düşür, hərə anadan bir cür yarıyır.
İndi tələbələrimi redaktə edəndə
onları çox qınamıram, fikirləşirəm ki,
axı hamının anası redaktor ola
bilməz. Elə buna görə də onlara
övladım kimi baxıram, sən mənə və həmkarlarıma
necə baxmısansa.
***
İş elə
gətirdi ki, biz eyni redaksiyalarda çalışmalı olduq. Əvvəl
"Dalğa"da, sonra "Günay"da. Sən redaksiyada təkcə mənə ana olmurdun.
Yazısı əlinin altına düşənlərin
hamısı bunu hiss edirdilər. Sən
heç vaxt redaktə xatirinə redaktə etmirdin.
İndi də İttifaq Mirzəbəyli məni görəndə
deyir ki, anama salam de. "Günay"da
kollektiv daha böyük idi. Sən mənim
yaşıdlarımla bir otaqda əyləşirdin. Onlar səni məndən çox sevirdilər.
Bunu üzümə deyirdilər. "Günay"dan getdiyin on iki ildir, bu qəzet
artıq çıxmır, hərə bir yerdədir. Amma qızlar hələ də sənə zəng
edirlər. Niyə? Çünki
sən bölüşməyi bacarırsan. Bir də münasibətlərdə taktı saxlaya
bilirsən. Yadımdadır,
"Avrasiya"da işləyəndə də cavanlarla bir
otaqda otururdun, deyirdin ki, onların cavanlıqlarına -
zarafatlarına, mahnılara qulaq asmalarına - mane olmaq istəmirsən.
Və günlərin birində özün qərar
verdin ki, daha qəzetdən getməyin vaxtıdır. Adi
günlərin birində, on iki il əvvəl
evə gəldin və bununla da iş həyatı bitdi. Amma jurnalistika həyat tərzidir, jurnalistlik özü
isə düşüncə tərzi. O ya var, ya da yoxdur.
Sən işə getməyə bilərdin, amma
işləməyə bilməzdin.
Sənin
qulaqların həmişə redaktə edir. Təkcə
bizi yox, həm də efirdən deyilənləri. Ərinməyib telekanallara zəng edib
aparıcılarla danışırsan, səhvlərini
anladırsan. Hətta yadımdadır ki,
aparıcılardan biri boynuna almışdı ki, onların səhvlərini
deyən yoxdur. Sən bunu sakit, heç
kimin xətrinə dəymədən edirsən. Çünki buna ehtiyacın var. İndinin
özündə də mətbəxdə xırda
kağızlarda qeydlərinə rast gələndə səndən
xəbərsiz onları maraqla oxuyuram. Bunlar
tələbələrə misal çəkməkdə
karıma gəlir. Amma sənin
misallarını heç vaxt öz adıma
çıxmıram. Fəxrlə deyirəm
ki, bu anamın qeydləridir. Onlar bilirlər
ki, müəllimləri jurnalist ailəsində
böyüyüb. Bilirlər ki, biz səninlə
jurnalistika fakültələri üçün "Xəbərçilik.
Xəbərin toplanması və
yazılması" dərsliyinin müəllifiyik. Bu, Azərbaycanda üç qadın jurnalistin
(üçüncü müəllif rəfiqəm Aynur Kərimlidir)
birgə yazdığı ilk dərslikdir. Bu kitabın redaktəsini ancaq sənə etibar edə
bilərdim. Sənin kitablarını redaktə
etdiyin bütün müəlliflər bilirəm ki, mənimlə
yüzəyüz həmfikirdirlər. Onların
hamısının adlarını çəkməyəcəyəm.
Ötən yay Nahid Hacızadənin 650 səhifəlik
"Yada düşdü" kitabını yorulmadan, ürəkdən
redaktə etdiyin günləri xatırlayıram. Sənə:
"Az işlə, özünü yorma", - deyəndə
cavab verdin: "Mən redaktə edəndə dincəlirəm,
Nahid müəllim mənim redaktorum olub, işimə
qarışmayın". Bilirəm, redaktə
vaxtı sənin işinə qarışmaq mənasız məsələdir.
Onsuz da sən nə qədər lazım bilirsənsə,
o qədər dərindən işləyirsən. Hətta müəllif özü "Çox dərinə
getmə", - desə belə sən öz işindəsən.
Sən nə
üçün gəldiyini unutmuşdun. Sənin
üçün bu günün ən böyük təəssüratı
ürəyin çay kimi sakit-sakit axması idi. Mən onda fikirləşdim ki, sən çox
cavansan, həyata təəccüblənəcək, ondan heyrətlənəcək,
onu hər gün kəşf edəcək qədər cavan.
Sənin 70 nədir, heç 38 yasın da yoxdur.
Axı Fatihə doğulanı onunla elə bil
yenidən doğulmusan. Onunla birlikdə hər
şeyə sevinirsən. Bəlkə, sən
mənimlə yox, elə nəvələrinin ən
kiçiyi ilə həmyaşıdsan? Görürsən,
burada təzə bir yazı başlayır. Anaların hər gün doğulmaları barədə
bir yazı.
***
Sən demə,
analar hər gün yer üzünə gəlirmişlər. Doğan günəşlə,
cücərən yarpaqlarla, çiçəklərin
şehi ilə, təzə çıxan ayla... Harada
həyat başlayırsa, orada ana varmış. Sən demə, analar keçmişə yox, gələcəyə
baxmaq üçünmüş.
Həmişə birlikdə
gələcəyə baxmaq arzusu ilə ad günümüz
mübarək!..
P.S. Yazını yazdım. Amma nə anamın adını yazdım, nə
atamın. Elə buna görə yazıya uzun, amma bu
suala cavab verəcək ən ədalətli imza qoyuram:
Aynur Əlövsət - Dilarə qızı Bəşirli
- Vəkilova
Ədalət.- 2010.- 22 may.- S. 16.