Bir aktyorun manifesti
Əməkdar artist Təvəkkül Əliyev: "Təsdiq
olunduğum rola Mixail Boyarskinin çəkildiyini görəndə..."
Əməkdar artist Təvəkkül
Əliyevin 60 yaşı tamam oldu. Mədəniyyət və
turizm naziri Əbülfəs Qarayevin imzaladığı əmrə
əsasən bununla bağlı yubiley tədbiri keçiriləcək.
Dəyərli oxucu, bu sənətçinin adını
oxuyunca yəqin ki, paytaxt teatrlarında baxdığın
tamaşaları göz önünə gətirəcək,
afişalarda oxuduğun adları bir də yada salmağa
çalışacaqsan. İcazə ver bu məsələdə
sənə yardımçı olum. Boşuna vaxt sərf etməyə
dəyməz. Çünki söhbət açacağım
aktyor Bakıda yox, Lənkəranda çalışır.
Yaradıcılığını Nəcəf bəy Vəzirov
adına Lənkəran Dövlət Dram Teatrı ilə
bağlayıb. İlk dəfə peşəkar səhnəyə
1973-cü ildə bu teatrda qədəm qoyub və bu günə
kimi də doğma kollektivə sadiq qalıb. Ötən bu illər
ərzində 100-dən çox rol oynayıb. Özü də
necə rollar...
Aydın (C. Cabbarlı
"Aydın), İldırım Bəyazid (H. Cavid "Topal
Teymur"), Anton Antonıç (N. Qoqol "Müfəttiş"),
Aleksey (Bs. Vişnevski ("Nikbin faciə"), Ezop (Fiqereydo
"Ezop), Nəcəf bəy (Ə. Haqverdiyev
"Dağılan tifaq"), Şeyx Nəsrulla (C.Məmmədquluzadə
"Ölülər", Əmir Teymur (T. Zülfüqarov
"Kəklikli qəfəs"), Azər (M. İbrahimov
"Yaxşı adam"), Zaur (Anar "Təhminə və
Zaur") Mahmud (Elçin "Mahmud və Məryəm")...
Yad şəhərdə doğma adam
- Təvəkkül bəy,
bəlkə söhbətə 1973-cü ildə baş verən
hadisədən başlayaq. Taleyiniz, aktyor fəaliyyətiniz məhz
bu tarixlə bağlıdı. Həmin il Lənkəranın
tarixində mühüm bir hadisə baş verdi. Uzun fasilədən
sonra dövlət teatrı fəaliyyətini bərpa etdi. Lənkərana
gəldiyiniz ilk gün yəqin ki, yadınızdadı...
- Əlbəttə
yadımdadı. 1973-cü ilin sentyabr ayı idi. İncəsənət
İnstitutunu bitirən kimi təyinatımızı Lənkərana
vermişdilər. Hamımız böyük bir enerji ilə
bura gəlmişdik. Necə deyərlər, tarix yazmağa hazırlaşırdıq.
Teatr üçün ayrılmış binada təmir işləri
gedirdi. Bakıdan birgə gəldiyim tələbə
yoldaşlarımdan başqa Lənkəranda heç kimi
tanımırdım. Lakin heç bir çətinlik, şəraitsizlik
gözümüzdə deyildi. Nəhayət həmin tarixi
gün yetişdi. Dekabrın 6-da ilk dəfə
tamaşaçılar qarşısına çıxdıq.
Mirzə İbrahimovun "Yaxşı adam"ında Azər
rolunu oynadım. Çox maraqlı, unudulmaz anlar idi...
- O gündən Təvəkkül
Əliyev oldu Lənkəranlı. Bakıya dönmək,
paytaxt teatrlarında çalışmaq, daha populyar olmaq
şansınızdan imtinanız onu göstərir ki, taleyinizdən
razısız...
- Niyə narazı olum ki? Həm
şəxsi, həm də sənət baxımından taleyimdən
razıyam. Bir vaxtlar qapısını döyməyə kimsəni
tanımadığım bu şəhər indi mənə
olduqca doğmadı. 30 ildən çoxdur ki, bu doğma
mühitin əhatəsindəyəm. Bu səhnədəki fəaliyyətimə
görə əməkdar artist fəxri adına layiq
görülmüşəm, 100-dən çox obraz
yaratmışam. İndi Lənkəran teatrından,
buradakı dostlarımdan, tamaşaçılarımdan
ayrı özümü heç cür təsəvvür edə
bilmirəm.
Otello oynamaq istəməyən aktyor
- Lənkəran teatrına,
yaradıcılığınıza bələd olan adam kimi
bilirəm ki, həmişə qəhrəman obrazlarını
yaratmısız, baş rollar oynamısız. Arzusunda
olduğunuz rol var, yoxsa...
- Demək olar ki,
arzuladığım bütün rolları oynamaq mənə
nəsib olub. Aktyor üçün bundan böyük nə
xoşbəxtlik ola bilər? Təsəvvür elə ki, mən
əksər sənət həmkarlarımdan fərqli olaraq,
Otello rolunu oynamaq arzusunda olmamışam. İslam Həsənov
teatrımıza direktor təyin olunanda təklif etdi ki, bu əsərə
müraciət edək və Otellonu mən oynayım. Amma mən
razı olmadım.
- Hər halda ürəyinizin
dərin guşəsində hansısa bir rola yer
qalmamış olmaz...
- Kral Liri oynamaq istəyərdim.
Sən də, məni tanıyan digər insanlar da bilirlər
ki, heç vaxt rol üstündə dava-dalaş
salmamışam və yaxud roldan imtina etməmişəm. Hər
bir rola məsuliyyətlə yanaşmışam. Məmmədhüseyn
Əliyevin "Ana fəryadı" tamaşasında
oynadığım İlyas həcminə görə
kiçik bir rol idi. İlyas necə illər ötəndən
sonra müharibədən evinə qayıdır.
Çalışdım ki, obrazın hisslərini
tamaşaçıya çatdıra bilim. Məncə çox
maraqlı alındı. Aktyorun öz işinə məsuliyyətlə
yanaşmasından çox şey asılıdı. İnsan
yaşa dolduqca məsuliyyət hissi daha da artır. İndi mənim
hansısa rolu zəif oynamağa haqqım yoxdu.
"Düz bir ay molla yanına getdim"
- Müxtəlif
baxışlara, yaradıcılıq prinsiplərinə malik
rejissorlarla çalışmısız. Onlardan hansı ilə
işləmək belə deyək də, sizin
üçün daha asan idi...
- Hüseyn Sultanov, Niyaz Şərifov,
Oruc Qurbanov, Baba Rzayev, Hacırza Əliyev, Mehriban Ələkbərzadə,
Bəhram Osmanov, Gümrah Ömər kimi rejissorlarla
çalışmışam. Təbii ki, hər rejissorun
öz iş üslubu, aktyorla işləmək metodu var. Oruc
Qurbanovla işləmək mənim üçün asan idi.
- Niyə?
- Oruc Qurbanov aktyorun
potensialını tam aça bilirdi, istədiyini aktyordan
almayınca əl çəkmirdi. Onunla
"Aydın"ı, "Təhminə və Zaur"u,
"Mahmud və Məryəm"i birgə işlədik.
Hazırladığı tamaşalar bəzən uğur
qazanmasa da, çox maraqlı rejissordu.
- Rol bölgüsünə
münasibətinizi bayaq açıqladız. Maraqlıdı,
rol bölgüsü barədə hansı əmr sizi daha
çox təəccübləndirib?
- İki dəfə belə
hal keçirmişəm. Mərhum rejissorumuz Hacırza Əliyev
"Müfəttiş"də Anton Antonıç rolunu mənə
həvalə edəndə və Baba Rzayev "Ölülər"də
Şeyx Nəsrulla obrazını mənə tapşıranda.
Bu iki obrazda aktyor kimi fərqli cəhətlərimi üzə
çıxara bildim. Yadımdadı, Şeyx Nəsrullanın
işlətdiyi ərəb sözlərini dəqiq mənimsəmək
üçün bir ay molla yanına getdim.
Uduzan kino...
- Paytaxtdan kənarda
çalışan aktyorlar nadir hallarda kinorejissorların
yadına düşürlər. Sizə bir neçə filmdə
çəkilmək nəsib olub. Bəlkə bir az da
kinodakı işiniz barədə danışaq...
- Hələ birinci kursda
oxuyanda böyük sənətkarımız Nəsibə
Zeynalova haqqında hazırlanan"Aktrisanın təbəssümü"
sənədli filmində çəkilmişəm.
"Azadlıq şirin şeydir" filmində Radion Naxapetov
kimi o zamanın tanınmış aktyorları ilə
yanaşı çəkilməyim heç vaxt yadımdan
çıxmaz. Üçüncü kursda oxuyana
"Mosfilm"də çəkilən "Körpülər"
filmində Qitsu rolunda dəvət aldım. Sınaq çəkilişlərini
uğurla keçdim. Bir gün mənə "Mosfilm"dən
teleqram gəldi. Rola təsdiq olunduğumu bildirir, yaxın günlərdə
Moskvada olmağımı istəyirdilər. İnstitutdan icazə
almaq üçün rektor Rahib Hüseynovun yanına getdim. Rəhmətlik
Rahib müəllim dedi ki, Moskvaya getsən bir il kursda qalacaqsan.
Mən isə kursda qalmaq istəmirdim. Ona görə də
çəkilişlərə getmədim. Bilirsən həmin
rola kimi çəkdilər? Film ekranlara çıxanda təsdiq
olunduğum rola Mixail Boyarskinin çəkildiyini görəndə
hansı hisslər keçirdiyimi yəqin təsəvvür
edirsən... Sonra bir neçə filmdə rol aldım.
Şeyx Əbdül Mahmudbəyov məni "Şəhərli
biçinçilər" filmində çəkib. Həmin
filmdə şəhərli biçinçilərdən birini
oynamışam. Rövşən Almuradlının "Cavad
xan" filmində İbrahim xan roluna çəkilmişəm.
- Hər halda daha çox
filmə çəkilə bilərdiz...
- Təbii ki, bu illər ərzində
daha çox çəkilə bilərdim. Bakıdan kənarda
işləyən aktyorsansa rejissorların yadına
düşmürsən, tənqidçilərin diqqətindən
kənarda qalırsan. Teatrımız Gəncədə
keçirilən Milli Teatr Festivalında İslam Həsənovun
quruluş verdiyi Fiqereydonun "Ezop" tamaşası ilə
iştirak edirdik. Tanınmış tənqidçi Aydın
Talıbzadə tamaşadan sonrakı müzakirədə deyib
ki, Ezop rolunu yaradan Təvəkkül Əliyevin ifasını
görəndə bayıldım. Rejissorlar, tənqidçilər
nədənsə bizi çox gec "kəşf" edirlər.
Şəxsən mən bilmirəm bunun günahı kimdədi.
Hər halda bu da
bir taledi...
Yaxşı adam"dan xoşbəxt adama qədər
- Sənət yolu
"Yaxşı adam"dan başlayan Təvəkkül Əliyevi
həyatda xoşbəxt adam saymaq olar. Xalq artisti Böyükxanım Əliyevanın həyat yoldaşısız. Evdə də
yaradıcılıq mübahisələri etməyə kimsə
var...
- Deyəcəyim fikir bəlkə
də şablon səslənəcək, amma mən həqiqətən
də ən xoşbəxt insanlardan, ən xoşbəxt
kişilərdənəm. Böyükxanımdan həyat
yoldaşı, qızlarımın anası kimi çox
razıyam. Bir aktrisa kimi isə səhnədə hər roluna
baxanda böyük zövq alıram.
- Mən biləni o da sizin
rolları bəyənir...
- Bəyənir. Təbii ki,
bəzən iradları da olur.
- İradları qəbul
edirsiz?
- Niyə də qəbul etməyim?
Çünki Böyükxanımın iradları həmişə
düzgün, təklifləri maraqlı olur. Yeni
mövsümü Çingiz Aytmatovun "Əsrə bərabər
bir gün" əsərinin motivləri əsasında
hazırlanan "Manqurt" tamaşası ilə
açdıq. Firudin Məhərrəmovun quruluş verdiyi bu
tamaşada Edigey rolunu oynayıram. Maraqlı obrazdı, bu
günlə səsləşən dramaturji materialı var.
Böyükxanım Edigeyin monoloquna qulaq asandan sonra öz təkliflərini
verdi. Mən də qəbul elədim. Məncə obraz daha
maraqlı alındı.
- 60 yaşınız tamam
oldu. Sənətə tamam, yoxsa davam?
- Təbii ki, davam. Aktyor
üçün 60 yaş qızıl dövrdür. Şəxsən
məndə sənətə, səhnəyə olan sevgi elə
30-35 il öncəki kimidi. Bəzən tamaşa bitəndən,
tamaşaçılar teatrı tərk edəndən sonra zala
daxil olub baxıram. Səhnəni boş görəndə
kövrəlirəm. Həmin anda hansı hisslər
keçirdiyimi ifadə etmək çətindi. Çox
çətin...
Etibar Cəbrayıloğlu
Ədalət.- 2010.- 9 oktyabr.- S. 10.