OCAĞIN ODU
Bu ocağın işığına milyonlar şərik
Qoşa
çilçıraqlı salonu dövrələyən
böyük dəyirmi masanın arxasında oturanlar bir-bir
ayağa qalxıb çıxış edir, təqdimatı
keçirilən yeni kitab haqqında fikirlərini söyləyirdilər.
Baş tərəfdə, aparıcının yanında əyləşən
müəllif, orta yaşlı xanım onlara diqqət kəsilir,
arabir qeydlərini edirdi. Salonda dost məclisinə xas olan
xoş ovqat, yüksək əhval-ruhiyyə vardı, müəllifin
ünvanına ürəkaçan sözlər deyilirdi...
Fikir iti olur. Ani olaraq
vaxtilə rayonda qonağım olmuş Şairin sözü
yadıma düşdü. Adətim üzrə səhər
tezdən oyananda Məmməd müəllimi bağçada gəzişən
görmüşdüm. Narahat olub səhhətini, erkən
durmasının səbəbini soruşdum.
- Adətim belədir, - demişdi,
- gec yatsam da tezdən oyanıram. Yerim
rahatdı. Ancaq balacama görə narahatam.
Sualımı gözlərimdən
oxuyub izah eləmişdi:
- Öyrəncəlidir,
mənsiz gözünə yuxu getməz.
O vaxt təzəcə
ailə qurmuşdum. Hələ ata deyildim. Qonağımın
sözü mənə çatmamışdı, qəribə
gəlmişdi. İstər-istəməz
öz-özümə sual vermişdim: "Bəs
anası?"
Mənə
çox təsir bağışlayan həmin söhbəti
neçə illər sonra, Şair həyat yoldaşı ilə
rayona gələndə xatırlayıb Cülxanım anaya
danışmışdım. Qadın qayğılı halda
demişdi: "Hə, atası bir yerə gedəndə,
İradə qızımız darıxırdı, ovundura
bilmirdim onu".
Sonralar
Bakıya gəlib "Mədəni-maarif" jurnalının
baş redaktoru işləyəndə bütün bu olub
keçənlər barədə Məmməd müəllimlə
söhbətimiz olurdu. Redaksiyalarımız "Azərbaycan"
nəşriyyatının ikinci mərtəbəsində
qonşu otaqlarda yerləşirdi. Məmməd
Arazın baş redaktoru olduğu "Azərbaycan təbiəti"
jurnalı redaksiya heyətinin üzvü idim. Onunla tez-tez görüşür, hal-əhval
tuturdum. Böyük qızı İradə
xanımın istedadlı jurnalist kimi uğurları atanı
sevindirirdi...
İradə
Tuncay "Ədalət"in baş redaktoru kimi işə
başlayandan sonra qəzetdə müntəzəm dərc
olunan publisist yazıları xüsusilə oxucuların diqqətini
cəlb etdi və əks-səda doğurdu.
İ.Tuncay
publisistikası oxucunu özünə cəlb edir, onu
düşündürür, bir vətəndaş kimi səfərbər
edir. Məmməd
Araz ocağından od alan bu publisistika
İradə xanımın qələmində özünəməxsus
üslubu, dəst-xətti, mübarizliyi ilə diqqət
çəkir. O, Azərbaycan jurnalistikasında, mediyasında,
eləcə də təqdimat mərasimində çox
haqlı olaraq vurğulandığı kimi bədii ədəbiyyatımızda
yenilikdir, bənzərsizdir.
Jurnalistin
sözü fakta söykənməlidir. Stendal vaxtilə çox
obrazlı deyib: "Hamı cənab fakt qarşısında
şlyapasını çıxarır". Çox
təəssüf ki, indi məlum faktları da inkar edənlər
olur. Ancaq elə fakt da var ki, onu etiraf etməmək
mümkün deyil. Bu, oxucu
qıtlığı, qəzet-jurnalların, kitabların
tirajının azalmasıdır. Belə bir vaxtda problemlərimizi
ürək ağrısı ilə özünəməxsus
üslubda qələmə alan İradə
Tuncayın publisistik yazıları maraqla oxunub əks-səda
doğurur, onun baş redaktoru olduğu qəzetin tirajı və
oxucuları getdikcə artır.
Bəs bunun
"sirri" nədədir?! Axı, indi hər
müəllifi, hər yazını oxumurlar.
"Ədalət",
"525-ci qəzet", "Ayna", "Zerkalo" və
"AiF - Arqumentı i faktı" kimi nəfis tərtibatlı,
dolğun məzmunlu, günün "nəbzi döyünən"
qəzetlər maraqla oxunur. "Ədalət"
getdikcə daha çox diqqəti cəlb edir, oxunaqlı
yazıları artır. Bu da qəzetin
yaradıcı kollektivinə rəhbərlik edən baş
redaktorun danılmaz xidməti sayəsindədir. O,
heç kimin yazı üslubuna, dəst-xəttinə xələl
gətirmədən redaktə etməklə, hələ
püxtələşməmiş cavan yazarlara yerindəcə
dəyərli məsləhətlərini verməklə kifayətlənmir,
eyni zamanda əyani yaradıcılıq nümunəsi kimi qəzetin
şənbə nömrələrində publisistik məqalələri
ilə çıxış edir.
"Sarı
Odalar" kitabında toplanan həmin yazıları "Ədalət"in
və "525-ci qəzet"in son illərdə çıxan
nömrələrində oxumuşdum. Odur ki, nəfis şəkildə
nəşr edilən bu kitabı sadəcə vərəqləyib
nəzərdən keçirmək istəsəm də,
bacarmadım. Vaxtilə oxuduqlarım mənə yeni gəldi,
beləliklə İradə Tuncay qələminin,
sözünün sehrinə düşdüm, bənzərsiz
publisistikasının dərin qatlarına endim: müəllifin
cəsarəti, sözünün tutumu, gerçəkliyin
bütün çalarları, ağrısı,
yanğısı və bu uzun yolun, tunelin axırında
közərən, getdikcə şölələnən
Ümidin doğurduğu İnam - Tuncay publisistikasının
məğzi, mahiyyəti budur. Coğrafiyası,
məkanı və zamanı olduqca əhatəli,
mövzuları rəngarəngdir. Ünvanı isə
birdir: oxucu!
Nədən
yazır yazsın oxucunu düşünməyə,
ayıq-sayıq olmağa, olmuşlardan ibrət götürməyə,
olacaqları duymağa, önləməyə, "imzalar
içində imzamızı" (M.Hadi) qorumağa, millətlər,
müstəqillər nizamında "dəstədən geri
qalmamağa" (S.Vurğun) səsləyir.
***
Fikrimcə
İ.Tuncay publisistikasının ən önəmli məziyyəti
səmimiyyətdir. O, elə bil oxucusu ilə üz-üzə, ürək-ürəyə
söhbət edir, fikirlərini bölüşür. Problemlərimizi
ürək yanğısı ilə qələmə alan müəllifin hər bir
yazısının maraqla oxunub əks-səda
doğurmasının səbəbini bunda görürəm. Əgər
kimliyindən və nəçiliyindən asılı
olmayaraq insanlar müəllifə öz
sayğılarını, eləcə də
ağrı-acılarını bildirirlərsə, bu, qələm
sahibi üçün əvəzsiz mükafatdır.
"Sarı Odalar"
kitabına "Ön söz"ün müəllifi
tanınmış jurnalist Məzahir Əhmədoğlu
yazır: "Sevinci bölüşmək asandır, əzabların
birgə yaşanması da buna bərabər təsəllidir. Bir dəfə polkovnik rütbəli ziyalı bir hərbçi
mənə zəng edərək "Yoldaş Çe"
yazısına görə İradə Tuncaya təşəkkürünü
çatdırmağı xahiş etmişdi. Və bildirmişdi ki, Çe Gevara haqqında
bütöv bir kitab oxumaqdansa, həmin məqaləni oxumaq
daha faydalıdır".
"Ağlımdan ürəyimə
keçən yolları açmaq istəyirəm", - deyən
İradə xanımın insanı duyğulandırıb silkələyən
həmin yazısını əvvəl "Ədalət"də,
sonra kitabında oxuyandan sonra onun gəldiyi nəticə ilə
mənim də fikrim üst-üstə düşüb: "Əsl
insanların həyatı ölümündən sonra
başlayır". Və istər-istəməz Milli Qəhrəmanımız
Mübariz İbrahimovun döyüş ərəfəsi
ata-anasına yazdığı məktubdakı sözlər
ürəyimi göynədir: "Mənim üçün
ağlamayın". Çe Gevaranın ailəsinə
yazdığı məktub: "Əgər siz bu məktubu
oxuyursunuzsa, deməli, mən sizin aranızda yoxam".
Qəhrəmanlıq
sərhəd tanımır. Okeanın o tayında doğulan
Çenin ölümündən 40 il
keçsə də şöhrəti dünyanı gəzir. Bizim uşaqlar, yeniyetmələr də üzərində
onun şəkli olan köynəyi fəxrlə geyirlər.
Bu, yaxşı haldır. Daha yaxşı
olar ki, Milli qəhrəmanımızdan nümunə
götürməyi övladlarımıza, cavanlara öyrədək!
Bu çox vacib məsələ dövlət səviyyəsində,
ölkə miqyasında sistemli, davamlı şəkildə
öz həllini tapmalıdır. Həmin
fikir "Sarı Odalar" kitabındakı yazıların
çoxunda müəllif tərəfindən ustalıqla
çözülür, İ.Tuncay publisistikasının qayəsini
təşkil edir.
Belə bir tarixi fakta diqqət
edək: "Əsir düşən Çeni güllələyir,
meyiti görk üçün bir neçə gün
açıqda saxlayırlar. Sonra Valye-Qrande qəsəbəsinin
kənarında basdırıb üstünə asfalt
tökürlər... Lap sonra Fidel Kastro
Kubanın ən populyar inqilabçısının cənazəsinin
qalıqlarını Boliviyadan Havanaya gətirir, qəhrəmana
möhtəşəm abidə ucaldılır".
Azərbaycanın
igid oğlu Mübariz İbrahimovun şücaətindən dəhşətə
gələn düşmən neçə vaxtdır onun
meyitini vermir.
İlk vaxtlar bunu inkar etmişdilər, sonra
internetdə göstərdilər. Və bunu görən
qərb jurnalistinin sözləri dünyaya yayıldı:
"Ermənilər ondan elə qorxublar ki, meyitinin də əl-qolunu
bağlayıblar".
Şərhə
ehtiyac yoxdur.
Hər şey dünyanın gözü qarşısında
baş verir: düşmənin qorxaqlığı, alçaq
xisləti, riyakarlığı və bunlara rəğmən
Azərbaycan oğullarının rəşadəti, cəsarəti,
qətiyyəti! Bu yenilmiəzlik, əzmkarlıq,
hünər sayəsində Xalq öz istəyinə mütləq
nail olacaq. Oxucu bu istəyi müəllifin dilindən
eşidir: "Mən istəyirəm al-əlvan Vətən
bağında Xarı bülbülü dərim. Mən istəyirəm Dəlidağda qartalların səmada
süzməsini görüm. Mən istəyirəm
Vətənin hər guşəsini bağrıma basım.
Mən istəyirəm övladlarımıza
göstərə bilmədiyimiz böyük Vətəni
heç olmasa nəvələrimizə göstərim. Mən torpağı bölünməyə öyrəncəli
olmaq istəmirəm!"
***
Beş bölmədən
(Tarix, Ovqat, Səyahət, Gündəm, Portret), 91 yazıdan
ibarət olan "Sarı Odalar"ın baş qəhrəmanı
müəllifin özüdür. Ayrıca xatirə, tərcümeyi-hal
yazmasa da, onun obrazı az qala bütün
çalarları ilə kitabında görünür. Özünü "adamayovuşmaz, dinməz-söyləməz,
acıdil, qapalı" kimi xarakterizə etsə də, bu,
oxucunu inandırmır. İstər-istəməz sual
verir: kim, harada, nə üçün? Cavab da özünü gözlətmir. "Dost əlinin istisi" yazısını
oxuyanda hər şey aydın olur. Müəllif
yazır: "Deyirlər, insan yeməksiz qırx gün, susuz
dörd gün, havasız dörd dəqiqə, ümidsiz
dörd saniyə yaşaya bilər. Var olsun
ümidli günlərin işığı olan insanlar".
İradə
xanım özünün yazdığı kimi
"işığı olan insanları" sevir. Belə bir insan, ondan
yaşca böyük tələbə rəfiqəsi, jurnalist
Suğra Rəhimova haqqında olduqca səmimi, ürək açıqlığı
ilə yazır: " Öz dərin
savadını, biliyini, bacarığını sevdiklərinə
xərcləyib. Suğra bizim qadınlarda az-az rast gəlinən
bir keyfiyyətə malikdir - eruditdi, böyük mütaliəsi
var, milli köklərə də, bəşəri dəyərlərə
də çox bağlıdır... Telefonla söhbətimizə
qulaq asan varsa, bizim danışdıqlarımız çox qəribə
görünəcək: fəlsəfədən, tarixdən, ədəbiyyatdan".
Rəfiqəsi
haqqında yazdıqları tamamilə onun özünə də
xas olan keyfiyyətlərdir. "Sarı
Odalar"ı oxuduqca gözümüzün
qarşısında zəngin mütaliəli, məlumatlı,
bilikli, dünyagörüşlü Söz sahibinin obrazı
canlanır. O, nədən yazır yazsın qibtəediləcək
yaddaşı sayəsində vaxtilə oxuyub mənimsədiklərindən
yararlanır, yerli-yerində nümunələr, misallar gətirir,
bugünümüz üçün ibrətamizini ortaya qoyur,
uyğun nəticə çıxarmağı oxucusunun öz
öhdəsinə buraxır. Kitabın "Tarix" bölməsindəki
yazılar buna misal ola bilər. Elə başqa bölmələrdəki bir çox
yazılarında da müəllif necə deyərlər, məqamı
gələndə tarixi paralellər aparır, ibrətamiz nəticə
çıxarmağı oxucuya həvalə edir. Kitabın "Ovqat" bölməsindəki
"Dorian Qreyin portreti" yazısında olduğu kimi.
... Cəmi 46 il
ömür sürən ingilis yazıçısı Oskar
Uayldın əsərləri yüz ildən çoxdur ki,
yaşamaqdadır. Və həm də sənətkarın
şəxsiyyəti, bioqrafiyası indi də birmənalı
qiymətləndirilmir. Hətta ailəsi
onun familyasından imtina edib. Və bu
gün yaşamaqda olan nəvə-nəticəsi də onun
adından uzaq durmaqdadı. Qəribə
taleyi var bu yazıçının. Yeganə
romanının qəhrəmanına bənzəyir.
...Romanın süjeti öz
dövrü üçün ənənəvidir: İblislə
sazişə girən, ruhunu satan və
bununla da öz istəklərinə
çatdığını zənn edən qəhrəmanın
həyat hekayəsidir. Roman çap ediləndən
sonra qalmaqala səbəb olmuşdu. Tənqid
bu əsəri əxlaqsız əsər kimi qiymətləndirmiş,
bəziləri yazıçını cəzalandırmağı,
kitablarını yandırmağı da tələb
etmişdi. Yazıçı ictimai əxlaqı
təhqir etməkdə ittiham olunurdu. Amma əslində
Dorian Qreyin portreti öz zəmanəsinin - Viktorian cəmiyyətinin
portreti idi. Məsum, saf gənc -
hamını sevməyə hazır olan gənc elə həmin
cəmiyyətin yalançı dəyərləri ilə qorxunc,
mənfur varlığa çevrilir.
"Dorian
Qreyin portreti" unikal ədəbi nümunə, fəlsəfi
romandır. Əsərdə bəşəriyyətin
özünə verdiyi əbədi suallar var - həyatın mənası,
əməllərə görə məsuliyyət, gözəlliyin
cazibəsi, sevgi və həm də günahların
dağıdıcı hakimiyyəti. Şöhrətinin
zirvəsində məhbəsə düşən
yazıçının çox illər sonra, lap bizim
günlərdə Londondakı evinin divarına şəkli
olan barelyef vurdular, adını yazmadılar. Ancaq bu
söz yazıldı: ZƏKA".
Oxucunu dərindən-dərinə
düşündürən, təsirləndirən məqaləsinin
axırında İradə Tuncay yazır: "Sənət və
gerçəklik. Sənət və əxlaq - əbədiyaşar
mövzu. Həyat adlı material... Və biz - bu
qalereyanın portretləri: kimi gənc, gözəl, kimi eybəcər.
Bizə elə gəlir ki, keçmiş arxada
qalır. Qalmır, vallah. Hər zaman bizimlə yanaşı addımlayır
keçmişimiz. Vaxtilə elədiyimiz
günahların cavabını verməli oluruq. Lap övladlarımızın taleyində. Hamımız "Dorian Qrey" sindromundan əziyyət
çəkirik".
* * *
Portretlər
qalereyası.
"Sarı Odalar"da müəllif bir-birindən
fərqli insanların, şəxsiyyətlərin bitkin
obrazlarını sərgiləyir, mübaliğəsiz deyə
bilərəm ki, bir növ portretlər qalereyası
yaradır. Mən burada "rəssam
kimi" ifadəsi yerinə düşsə də, bilərəkdən
işlətmirəm. Səbəbi aydındır: Qələm
sahibinin yeganə silahı sözdür, ustad Vurğunun təbirincə
desək, "rəngsiz, boyaqsız, əmmasız olan
söz". İradə xanım isə sözə
özü demişkən elə bil "zərrəbinlə"
baxır, pafoslu, "qanadlı" ifadələr onun qələminə
yaddır. Hər bir sözü yerli-yerində,
sərrast işlətməyi bacarır. Bu,
onun yaradıcılığında, dəst-xəttində, üslubunda
özəl məqamdır. Kimin "şəklini
çəkir", portretini yaradır, fərqi yoxdur, sözə
rəng qatmır. "Açıq
sözü, doğru sözü qorumaq əsl qələmin
hünər işidir. Qələm sahibinin
vicdan işidir" - deyir. Və həmişə
buna əməl edir.
"Sarı Odalar"da XX əsrin
böyük şəxsiyyətlərinin (Atatürk, Heydər
Əliyev, İndira Qandi, Con Kennedi, Üzeyir Hacıbəyov,
Nazim Hikmət, Elçibəy...) portretlər qalereyası
yaradılıb.
Hər bir
portreti səciyyələndirən, xarakterizə edən
ştrixlər, cizgilər diqqəti cəlb edir.
"Sadə,
orta hallı bir ailənin övladı olub əyalət şəhərciyindən
böyük Kremlə, siyasi olimpə yüksələn bir yol
keçmişdi. Əslində, O, bir az da sovet hakimiyyətinin
övladı idi. Çünki o dövrdə fəhlə
oğlunun vəzifə pilləlri ilə qalxması
mümkün sayılırdı. Sadəcə, Zəka,
bacarıq və qabiliyyət olmaq şərti ilə. Əsas
məsələ də bu idi: ZƏKA. Onu hamıdan fərqləndirən...
Zamanın gedişini dəyişməyi, hadisələri idarə
etməyi, yönəltməyi yalnız və yalnız O
bacarırdı... Birinci olmaq hər oğulun
hünəri deyil. Biz bunu yaxın tariximizdə
yaşadıq. Balaca bir ailəni
doğru-düzgün idarə etmək çətin olur.
O ki ola Azərbaycan kimi qarışıq,
mürəkkəb və təzadlı məmləkəti idarə
eləmək".
"Seçilmiş"
portret oçerkini oxusanız XX əsrin parlaq simalarından
olan böyük şəxsiyyəti səciyyələndirən
sadə, sanki zərrəbinlə arınıb, tapılan
sözləri, ifadələri və ... müəllifin gəldiyi
nəticəni heç bir kitabda, məqalədə tapa bilməzsiniz. Sübut üçün
sözü yenə müəllifə verək:
"Hökmdarların ən böyük ehtiyacı Səmimiyyət
və Sevgidir, çünki yaltaqlar xorunun içində həqiqi
sözü seçib ayırmaq da müşkül məsələdir.
Mən bilmirəm O, gündəlik yazırdımı... Əgər yazıbsa, oxumaq istərdim. Bizdən
qat-qat ağıllı olan, neçə baş yuxarıda
duran, uzun və keşməkeşli yol keçmiş bu
ağsaqqalın adi insan qayğılarını,
ağrılarını öyrənmək istərdim... Və hər zaman düşündüyüm bir sual
da var - niyə bir xalqın, bir millətin, hətta bir ailənin
içində də bir fərd digərlərindən tamamilə
fərqlənir, seçilir? Və
seçilmiş olmaq asandırmı? Və
bu fərqləndirmənin bədəli nədir?"
"Ata olmaq
haqqı" portret oçerkini İradə xanım
Atatürkə sonsuz sayğı ilə qələmə
alıb. Hər zaman bütün döyüşlərdə əsgərlərin
önündə vuruşan komandan həlledici Çanaqqala
savaşında tarixi zəfər qaxanmış, ordusu tərxis,
paytaxtı işğal olmuş bir ölkəni ayağa
qaldıraraq Türkiyə Respublikasını
yaratmışdır.
"Mən
liderləri bütləşdirməyin, ilahiləşdirməyin
əleyhinəyəm. Onlar da bizim kimi insandırlar... Onların
da sevdikləri, sevmədikləri olur. Zəifliyi,
qüdrəti olur", - deyən müəllif Mustafa Kamal
Atatürkün yalnız lider deyil, eyni zamanda Vətənə
Oğul, Millətə Ata olmaq haqqını xüsusi
vurğulayır. Bu haqqı öz qəhrəman
övladına qədirbilən xalqı verib, Türk
dünyası dəstəkləyib.
* * *
İnsanın daxili aləminə
nüfuz etmək, iç
dünyasını üzə çıxarmaq, hansı
istedadın, biliyin, hünərin, əməlin sahibi olur olsun
- qələmə aldığı obrazın insan keyfiyyətlərinə,
şəxsiyyətin bütövlüyünə önəm
vermək İradə Tuncay publisistikasının məhək
daşıdır. Doğru sözü,
olanı, həqiqəti sərrast demək, hədəfə
tuşlamaq onun kəsərli qələminə xas olan keyfiyyətdir.
Bu baxımdan Ramiz Rövşənə xitabən
"Canavar vaxtı" yazısı çox səciyyəvidir.
"Bir-birimizin
ağzından tikə qapırıq. Qarnımız doysa da,
gözümüz doymur. Biz hansı vaxt
ölçüsü ilə yaşayırıq? Canavar
vaxtıyla, yoxsa adam vaxtıyla? Bizim
içimizdə canavarlar kimdi, adamlar kim? Bu cavabsız suallar məmləkətində
şairlər niyə doğulur?"
Özünün etiraf etdiyi
kimi "ən çətin sualları"nı
şairə verən müəllif deyir ki, Ramiz Rövşənlə
şəxsi tanışlığı yoxdur. Və yazır:
"Bilirəm ki, Ramiz qadınlara yuxarıdan baxır,
onları ciddiyə almır. Əgər ona rahatlıq gətirəcəksə,
elə fikirləşsin ki, bu yazını da kişi
yazıb. Ancaq kişilər də bir olmur, atam
balası -qorxağı var, igidi var. Siz o qara paltarlı
gözəl qadınlardan ümidinizi üzməyin. Bu millətin sabaha gedən yoluna tökülən
daşları həmin qadınların inadı, səbri, cəsarəti
və göz yaşları təmizləyəcək".
Sözünüz
doğru-düz, kəsərlidir, İradə Tuncay! Lap adamın yeddi qatından keçir. Haqq sözə nə demək olar? Həqiqət
ikiüzlü olmur, bir üzü olur həqiqətin: sərt,
açıq!
Siz həmişə belə
yazırsınız: rəngsiz, boyaqsız, haqq olan
Sözü! 48 yaşında Hindistan kimi böyük bir
ölkədə mütləq hakimiyyəti əlində cəmləşdirən
zərif xanım İndira Qandi onu əhatə edən
güclü cinsin nümayəndələrinə öz iradəsini
göstərə bildiyini yazanda ("Ay ölkəsi", səh.
307-311) bir haşiyə çıxıb qeyd edirsiniz: "Mən
kişilərin güclü adlandırılmasının əleyhinəyəm.
Olsa-olsa fiziki göstəriciləri üstün
sayıla bilər. Ruh və iradə
baxımından isə qadınlar daha güclüdür".
Və Siz həmin çox maraqlı və təsirli portret
oçekinizin axırında yazırsınız: " Söz hər şeyin başlanğıcıdır.
Qadın kimi..."
Ancaq atanız
da oğul istəyirmiş. O vaxt Moskvada təhsil alan
Məmməd Araz evinə göndərdiyi məktublarda
oğlu olacağını yazırmış, ad da fikirləşibmiş.
Və... Siz dünyaya göz
açmısız. Sonralar bu məsələni
biləndə bir müddət, yeniyetmə yaşlarında
özünüzü narahat hiss etmiş, sıxıntı
keçirmisiniz. Bütün bunları
özünüz yazmısınız. Və nəhayət,
həyatın keşməkeşlərindən,
sınaqlarından çıxıb özünüzə əmin
olandan sonra: "Hər atanın İradə kimi oğlu ola bilməz", - demisiz. Nə
bilmək olar, bəlkə də sizdən uzaq düşəndə
gözlərinə yuxu getməyən ataya da nəsə əyan
imiş. Axı, o da bunu etiraf edib, İradəsi
ilə həmişə qürur duyub.
Və nəhayət, qız
nəvənizə xitabən "Mən və Sən (Xoş
gəldin, balaca!)" yazınızda etirafınız:
"Qız uşaqları atalarına qəribə, izaholunmaz
bir cazibə ilə bağlı olurlar. Bir kitabda
oxumuşdum - qızlar dünyaya gələndə hərəsinin
öz missiyası olur. Biri ömrü boyu
Ana olur, bir ancaq Qadın, biri də Övlad. Mən
böyük anlamda ancaq Övlad ola bildim".
Həmkarı
Aqil Abbasın həyat yoldaşı, iki oğul anası, cavan
nənə, böyük oğlu Tuncayın adını təxəllüs
götürən İradə xanım özünün dediyi
kimi böyük anlamda Övladdır. Məmməd Araz qələmini
və sözünü yaşadan övlad. Azərbaycan poeziyasında Məmməd Araz
sözünü jurnalistikamızda, mətbuatımızda və
ədəbiyyatımızda bənzərsiz publisist kimi deyən
Övlad.
"Açıq
sözü, doğru sözü qorumaq əsl hünər
işidir. Qələm sahibinin vicdan işidir", - deyən,
düz sözə, doğru sözə, haqq sözə qələm
çalan Övlad!
Əlövsət Bəşirli
Ədalət.- 2010.- 30 oktyabr.- S. 20-21.