Elmar Qasımov: "Türkiyə
universitetlərinə sənəd qəbulu hələlik
dayandırılıb"
Azərbaycan təhsil nazirinin
müavini Elmar Qasımovun APA-ya müsahibəsi
- Türkiyə və Azərbaycan
arasında imzalanmış dövlətlərarası
müqaviləyə uyğun olaraq, Türkiyə ali məktəblərinə
azərbaycanlı gənclərin qəbulu aparılacaq
ixtisasların adları, plan yerləri Azərbaycanla
razılaşdırılmalıdır. Amma bu il buna əməl
edilmədi. Problem nədən yaranıb?
-
Türkiyə ilə təhsil əlaqələrimiz
böyükdür. Hazırda Türkiyədə həm
dövlət, həm də qeyri-dövlət xətti ilə
2500-ə yaxın azərbaycanlı tələbə təhsil
alır. Tələbələrimiz əsasən, tibb və
mühəndislik ixtisaslarında təhsillərini davam etdirirlər.
Hər il Türkiyə tərəfi Təhsil nazirlikləri
arasında imzalanmış müqavilə əsasında Azərbaycan
Təhsil Nazirliyinə kvotalar ayırır. Bu kvotaların
sayına uyğun olaraq, Azərbaycan Təhsil Nazirliyi
Türkiyə tərəfinə Azərbaycan üçün
vacib və ehtiyacı olan ixtisaslar üzrə tələbatı
göndərir. Biz həmişə Türkiyə tərəfindən
bu ölkənin ən nüfuzlu universitetlərinin tibb,
mühəndislik, kompüter mühəndisliyi, təyyarə
mühəndisliyi, elektronika mühəndisliyi, turizm
otelçiliyi, biotexnologiya, genetika kimi ixtisaslarına qəbul
aparılmasını xahiş edirik. Bunun əsasında da
Türkiyə tərəfi bu yerləri bizə verir. Biz isə
o yerlərə və ixtisaslara uyğun olaraq, Azərbaycan
Respublikası Tələbə Qəbulu üzrə Dövlət
Komissiyasına (TQDK) müraciət edirik. Həmin yerlərə
qəbul üçün də TQDK elan verir və tələbə
qəbulunu həyata keçirir. Uzun illərdir ki, proses belə
gedib. Bu il isə Türkiyədə yeni qurum yaradılıb.
Artıq Türkiyədə bu proseslərə nəzarəti
Türkiyənin Milli Təhsil Nazirliyi deyil, türk
toplumları və xalqları ilə işləmək məqsədilə
yaradılan yeni idarə həyata keçirməyə
başlayıb. Türkiyə tərəfi bu il ixtisasların
seçilməsi, sənədlərin qəbulu və qəbul
prosesinin özləri tərəfindən aparılması barədə
qərar qəbul edib. Təbii ki, bu da Azərbaycanın Təhsil
Nazirliyi ilə Türkiyənin Milli Təhsil Nazirliyi
arasında imzalanmış protokola ziddir.
- Türkiyə tərəfi azərbaycanlı
gənclərin dövlət xətti ilə tibb, mühəndislik
ixtisaslarına qəbulunu dayandırıb. Bəs, bunun
müqabilində Azərbaycana hansı yeni ixtisasları təklif
edib?
-
Onların təqdim etdikləri ixtisaslar Azərbaycan tərəfini
qane etmir. Məsələn, fənn ədəbiyyatı müəllimliyi,
ilahiyyat, pedaqogika ixtisaslarına Azərbaycanda ehtiyac yoxdur. Əvvəla,
bu sahədə ali məktəblərimiz var, müəyyən
ali təhsil ocaqlarında belə kadrlar hazırlanır. Bizim
xaricdə müəllim hazırlamağa ehtiyacımız
yoxdur. İkincisi, Azərbaycanda TQDK var və tələbə
qəbulunu bu qurum həyata keçirir. Bu baxımdan biz
Türkiyə tərəfinə həm ixtisaslar, həm
universitetlər, həm sənədlərin qəbulu, həm də
tələbə qəbulu ilə bağlı fikirlərimizi
bildirdik. Çox yaxşı haldır ki, Türkiyə səfirliyi
təkliflərimizi çox yüksək səviyyədə qəbul
etdi və bizim mövqeyimizlə tamamilə
razılaşdı. Onların dəstəyi ilə sənədlərin
qəbulu hələlik dayandırılıb. Artıq
Türkiyə tərəfi ilə danışıqlar gedir.
Hazırda Türkiyə tərəfi protokoldan kənara
çıxma hallarının olmaması üçün
bizim fikirlərimizi müzakirə edir. Azərbaycan
üçün vacib olan ixtisasları biz bilir və müəyyənləşdiririk.
Türkiyə tərəfi də bizim bu fikirlərimizi qəbul
edib. Yəqin ki, bu günlərdə Azərbaycanın
mövqeyinə uyğun qərar qəbul olunacaq.
- Sənəd qəbulu nə vaxt bərpa
ediləcək?
-
Hazırda müzakirələr gedir. Yəqin ki, bu günlərdə
sənədlərin qəbulu bərpa ediləcək. Biz yeni
ixtisaslar gözləyirik. Bizim qəbul etmədiyimiz ixtisaslar ləğv
edilməli və onlar yeni, tibb və mühəndislik
ixtisasları üzrə yerləri Azərbaycana təqdim etməlidirlər.
- Əgər Türkiyə tərəfi
yenidən Azərbaycanın mövqeyinə uyğun olmayan qərar
qəbul etsə, bu dəfə Azərbaycan hansı
addımlar atacaq?
- Biz
hər hansı bir addımımızı hökumətlərarası
saziş əsasında qururuq. Təbiidir ki, bizim
addımlarımız yalnız və yalnız Azərbaycanla
Türkiyə arasında imzalanmış müqavilə
çərçivəsində həyata keçiriləcək.
Bizim mövqeyimiz də məhz bu sazişlərin yerinə
yetirilməsidir.
- Türkiyə saytlarının
yazdığına görə, Türkiyə tərəfi bu
planı Azərbaycana məcburən imzalatmaq istəyib. Azərbaycan
isə bunu müstəmləkə nöqteyi-nəzərindən
yanaşma kimi qəbul edib...
- Məsələni
siyasiləşdirmək və dərinləşdirmək
lazım deyil. Türkiyə saytlarında yazılan məlumatların
heç bir əsası yoxdur. Təbii ki, hər bir nazirlik,
idarələr arasında belə məsələlər
ortalığa çıxır. Bunlar da danışıqlar
yolu ilə həll olunur. Bir müddət öncə bizim
Türkiyədə tibb təhsil alan tələbələrimizə
diplomlarının verilməsində problem
yaranmışdı. Azərbaycan-Türkiyə Hökumətlərarası
Komissiyasında bu məsələ qaldırıldı və
müsbət həll olundu. Belə problemlər
vaxtaşırı çıxır, həll olunur. Onları
dərinləşdirməyi məqsədəuyğun hesab
etmirəm. Bu, sırf tədris, təhsil prosesidir. Həm də
yəqin ki, yeni yarandığı üçün həmin
qurumun bu istiqamətlər üzrə olan sazişlərdən
xəbəri yoxdur.
- Bu proses qarşılıqlı
şəkildə Azərbaycanda türkiyəli gənclərin
təhsil almasına problem yarada bilərmi?
-
Xeyr, biz Azərbaycan tərəfi olaraq, imzalanmış
sazişləri həmişə yerinə yetirmişik və
bu gün də yerinə yetiririk. Qarşı tərəfdən
də öz üzərinə düşən öhdəliklərin
yerinə yetirilməsini istəyirik.
- Ölkə başçısı
xaricdə təhsil üçün bəzi ixtisaslara
xüsusi önəm verilməsini tapşırıb. Xaricdə
təhsil üçün bundan sonra hansı ixtisaslara daha
çox üstünlük veriləcək?
- Azərbaycanın
iqtisadi inkişafı ilə bağlı prioritet
ixtisaslarımızı getdikcə yeniləşdiririk. Xaricdə
təhsil üzrə Dövlət Proqramın həyata
keçirilməsi ilə bağlı biz əsasən tibb,
mühəndislik, fundamental elmlər, biotexnologiyalar, genetika,
turizm otelçilik, kənd təsərrüfatı və digər
vacib ixtisasları prioritet elan etmişik. Bu il də əsas
üstünlüyü bu ixtisaslara verəcəyik. Artıq bu
gün Almaniyaya tələbə qəbulu yekunlaşıb.
Almaniya Tələbə Mübadilə Xidməti bu ölkədə
təhsil alacaq gənclərimizi seçib.
- Xaricdə təhsil alan azərbaycanlıların
vətənə geri qayıtması üçün
stimullaşdırıcı tədbirlərin keçirilməsi
tutulur?
- Bu
gənclərin Azərbaycana geri qayıtması ilə
bağlı heç bir problem yoxdur. Bizim xaricdə təhsil
alıb vətənə dönmüş gənclərimiz bu
gün heç bir problemlə
qarşılaşmırlar. Onlara ölkənin tibb
müəssisələrində, şirkətlərdə
uğurla çalışırlar. Tələbələrimiz geri qayıdarkən işlə
bağlı iş üçün bir neçə variant təklif
olunur. Həmin gənclərə test imtahanı vermədən
birbaşa dövlət qulluğuna qəbul olunmaq hüququ
verilib. Onlar bu hüquqdan istifadə edə bilərlər. Deyə
bilərəm ki, bizim bu sahədə işimiz çox qənaətbəxşdir,
gənclərimiz də vətənə çox həvəslə
geri dönürlər və dönəcəklər. Hətta
azərbaycanlı olaraq, xaricdə hər hansı bir gəncin
işləməsi də Azərbaycanın qazancıdır.
Çünki dünyada Azərbaycan diasporuna böyük
ehtiyac var. Hansısa bir ölkənin universitetində ictimai-siyasi
fikrin formalaşmasında iştirak etməyin özü də
Azərbaycana xidmət etməkdir.
- Prioritet elan olunan ixtisaslar, məsələn,
tibb ixtisasları üzrə Azərbaycanda kifayət qədər
kadr hazırlanır. Həmin kadrların da çoxu özlərinə
iş tapmaqda çətinlik çəkir. Bu halda həmin
ixtisaslar üzrə xaricdə təhsil zərurəti nədən
yaranır? Eyni ixtisas üzrə Azərbaycanda və xarici
ölkədə təhsil alan gənclərin təhsil səviyyələri
arasında fərqlər çoxdurmu?
-
Dünyanın çox nüfuzlu universitetləri, tibb mərkəzləri
var. Tibb sahəsindəki yenilikləri həmin mərkəzlər
kəşf edir, müasir avadanlıqları həmin mərkəzlər
istehsal edir. Təbii ki, orada yeni müalicə formaları da tətbiq
edilir. Tələbələrimizin öz təhsillərini bu
ölkələrin yüksək səviyyəli tibb mərkəzlərində
davam etdirməsi ümumi işimizə xeyirdir. Xaricə gedən
tələbələrin əksəriyyəti 6 il Azərbaycan
Tibb Universitetində təhsil alan gənclərdir. Onlar 6-7 il təhsillərini
yenidən xarici ölkələrdə davam etdirirlər. Burada
qazandıqları bilik və bacarıqlarını həmin
ölkədə inkişaf etdirirlər. Dünyanın
bütün ölkələri tələbə mübadiləsindən
istifadə edir. Biz də bu mübadilədən istifadə edərək
onun xeyrini görürük. Niyə biz Türkiyə və
Almaniya kimi ölkələrdə qazanılan nailiyyətlərdən
yararlanmayaq? Onların təcrübəsini öyrənməyə
bizdə hər zaman böyük ehtiyac olub və biz də
bundan istifadə edirik.
- Liviya və Misirdə baş verən
inqilablar, Yaponiyadakı təbii fəlakət həmin ölkələrdə
təhsil alan azərbaycanlı tələbələrin təhsilində
problem yaratdımı? Həmin gənclər hazırda təhsillərini
davam etdirə bilirlər?
-
Yaponiyada bizim az sayda da olsa, tələbələrimiz var. Onlar
təhsillərini davam etdirirlər. Həmin tələbələr,
əsasən, Tokio şəhərində təhsil alırlar.
Amma Misirdə təhsil alan tələbələrimizin
hamısı Vətənə dönmüşdü. İndi
isə bu tələbələrimizin çoxu oxuduğu ali məktəblərə
geri qayıdıblar. Amma bəziləri Misirdə oxumaqdan
imtina etdikləri üçün onların Azərbaycanın
ali məktəblərində təhsillərini davam etdirməsinə
imkan yaratmışıq. Liviyada isə dövlət xətti
ilə tələbələrimiz təhsil almır.
- Son zamanlar sosial şəbəkələrdə
gənclər tərəfindən kütləvi mitinqlərə
çağırışlar edilir. Xaricdə təhsil alan tələbələrimiz
bu çağırışlarda iştirak edirlərmi?
-
Ölkə prezidentinin təsdiqlədiyi "2007-2015-ci illərdə
Azərbaycan gənclərinin xaricdə təhsili üzrə
Dövlət Proqramı" çərçivəsində
yüzlərlə gəncimiz xarici ölkələrin
nüfuzlu ali məktəblərində təhsil alır. Orada
bizim tələbələrimiz azərbaycançılıq,
dövlətçilik mövqeyindən çıxış
edirlər. Xaricdə təhsil alan bütün tələbələrimiz
Azərbaycan dövləti və prezidenti ilə birgədir.
Sosial şəbəkələrdə 1-2 fikrə qarşı
yüzlərlə dövlətçilik mövqeyində olan
münasibət də var. Müxalifət bu qədər
hay-küylə martın 11-də və aprelin 2-də mitinq
göstərməyə cəhd göstərdi, amma həmin
mitinqlərdə gənclər, ümumiyyətlə ictimaiyyət
iştirak etmədi. Təsəvvür edin ki, onlar aprelin 2-də
olan mitinqi Bakının ən izdihamlı küçəsi
olan Nizamidə keçiriblər. İzdihamlı küçədə
mitinqin keçirilməsinə ona görə cəhd edilir ki,
bu küçədəki izdihamın şəklini çəkib
sosial şəbəkələrdə yayımlasınlar.
Bununla da göstərsinlər ki, yəni belə bir mitinq
keçirildi. Amma bu, küçənin öz
izdihamıdır. Əli Kərimli deyir ki, gənclər mənim
evimin altında aksiya keçirir. Onda sən niyə Nizami
küçəsində yaşayan insanların
yaşayışını, istirahətini pozursan? Həmin
küçədə insanların mağazalarının
şüşələrini qırıblar. Buna nə ad vermək
olar? Sən öz istirahətini fikirləşdiyin halda, digərlərin
istirahətini niyə pozursan? Ona görə də son iki aksiya
sübut etdi ki, Azərbaycanda müxalifətin heç bir
sosial bazası yoxdur.
Ədalət.- 2011.- 9 aprel.- S. 4.