"AZƏRBAYCAN"
TƏHSİLİN YENİ MƏKANI
Zaman
və məkan kəsimindən asılı olmayaraq hər bir
dövlətin və millətin inkişafında təhsilin
müstəsna rolu var. Elmi və təhsili olmayan millət
heç vaxt qabaqcıl millətlər sırasında ola bilməz.
Cəmiyyətin inkişafı da təhsilin inkişafından
asılıdır; intellektin formalaşması, maddi sərvətlərin
insan kapitalına çevrilməsi, əmək
bazarının tələblərinə uyğun kadr
hazırlanması, dünyanın qabaqcıl dövlətlərinin
uğurlarına yiyələnməkdə təhsil önəm
daşıyır. Qloballaşan Azərbaycanda cəmiyyət
quruculuğunun siyasi, sosial və mədəni inkişaf
problemlərinin dünyada baş verən dəyişikliklərlə
paralel öyrənilib mənimsənilməsi, dövlətin gələcək
strategiyasının müəyyənləşdirilməsi,
milli dövlətçiliyimizin qorunub saxlanması və
dünya təhsil məkanına inteqrasiya ali təhsilin üzərinə
böyük vəzifələr qoyur.
Postsovet
məkanında Azərbaycanın ali təhsil müəssisələri
kommunist ideologiyasına, sovet qayda-qanunlarına əsasən
idarə olunurdu, təhsilin məzmunu və formaları da bu
ideologiyaya uyğun müəyyənləşdirilirdi. Ali məktəblərimiz
dünyanın tanınmış universitetlərindən təcrid
olunmuş şəkildə fəaliyyət göstərir, tələbə
qəbulu dövlət hesabına aparılırdı.
"Sanballı" ixtisasların daimi sakinləri isə
öz yerlərini kağız üzərində tuturdular.
Ümummilli lider Heydər Əliyevin hakimiyyətə
qayıdışı siyasi sabitlik, iqtisadi dirçəlişlərlə
yanaşı özəl təhsil üçün də
yaddaqalan bir hadisə oldu. Azərbaycan üçün yeni
olan bu təhsil dünya təhsil sektorunda artıq öz yerini
tutmuşdu. Bazar iqtisadiyyatı şəraitində məhz
azad rəqabətə imkan yaratmaqla tərəqqiyə nail
olmaq mümkündür. Müstəqilliyin ilk illərində
özəl ali məktəblər fəaliyyətə
başladı, ixtisas şəbəkəsi genişləndi,
seçim imkanları artdı, eyni zamanda ümumavropa təhsil
təcrübəsinin qabaqcıl üsulları həyata
keçirilməyə başlandı. Bu müddət ərzində
Təhsil Nazirliyinin səyi və rəhbərliyi ilə
onların sayı minimuma endirilmiş, maddi-texniki bazanın,
infrastrukturun, təhsilin məzmununun, idarəolunma və beynəlxalq
əlaqələrin genişləndirilməsi bir tələb
kimi qarşıya qoyulmuşdur. Ali təhsilli mütəxəssis
tənqidi təfəkkürə, mədəni-intellektual səviyyəyə,
İKT-dən istifadə və birgə fəaliyyət
bacarıqlarına malik olmalı, daim öyrənmək,
ixtisas səviyyəsini təkmilləşdirməyə meyil
göstərmək, yaradıcılıq, təşəbbüskarlıq,
əməksevərlik, intizamlılıqla fərqlənməli,
sağlam rəqabətə dözümlü olmaq, müstəqil
qərarlar qəbul etmək, bəşəri və milli dəyərləri
qiymətləndirə bilməyi bacarmalıdır.
Dünyada
artıq qəbul olunmuş bir reallığı dərk edən
Azərbaycan gənci bu gün açıq rəqabət
mühitinə qatılmaq üçün məhz özəl
təhsil müəssisəsində oxumaq gerçəkliyini dərk
edir. Təhsilin yüksək ödənişli əsaslarla
olmasına baxmayaraq, bu gün 600-dən yuxarı bal toplayan
abituriyent nüfuzlu özəl ali məktəbi seçir.
Xüsusi reytinqə malik Qafqaz, Xəzər, Qərb, Odlar Yurdu
universitetlərinin sırasına son illərdə daha bir
universitet - "Azərbaycan" Universiteti də daxil
olmuşdur.
"Azərbaycan" Universiteti 1991-ci ildə respublikada tədris olunan ilk özəl universitetlərdəndir. Uzun illər köhnə tədris korpusunda fəaliyyət göstərən
universitet bu zaman kəsimində təhsil üçün
ideal şərait yaratmaqla
rəqabətə tab gətirmişdir.
2010-cu ildə ölkə rəhbəri İlham Əliyevin təhsilə diqqət və qayğısı, həmçinin Təhsil Nazirliyinin dəstəyi ilə universitet yeni binaya köçürüldü.
Universitetlə ətraflı
tanışlığım da Gənclər gününə həsr olunmuş ümumrespublika konfransının keçirilməsi
ərəfəsində oldu
və əmin oldum ki, Azərbaycanın
həyati əhəmiyyətli
problemlərini həll
edə biləcək,
həm daxildə, həm də xaricdə ləyaqətlə
təmsil edə biləcək yüksək
ixtisaslı mütəxəssis
hazırlığına ehtiyacını
ödəyən bir reytinqli universitet də var.
Yeni
məkan ilk baxışdan insana isti ab-hava, səmimi münasibət,
doğma hisslər aşılayır. Müasir Avropa
standartlarına uyğun inşa edilən bina təhsilin
yüksək səviyyədə tədrisi üçün
maksimum imkanlarla təchiz olunub. Bütün auditoriyalarda
stasionar proyektorlar və kameralar quraşdırılıb.
Müasir tələblərə cavab verən geniş akt
zalı, kiçik konfrans zalı, kitabxana, oxu zalı,
İnternet klub tələbələrin ixtiyarına verilib. 6
auditoriya tam kompüterləşdirilmiş, Vi-Fi sistemi, studiya,
mətbuat mərkəzi müxtəlif təhsil
üsullarına xidmət edir. Boş vaxtlarında esselərini,
tapşırıqlarını yerinə yetirmək
üçün tələbələrə geniş şərait
yaradılıbdır. Universitetin rektoru, AMEA-nın müxbir
üzvü A.Musayev kəmiyyətin keyfiyyətə keçməsini
həmişə diqqət mərkəzində
saxladığını və artıq universitetə yüksək
balla seçmə gənclərin qəbul olunduğunu qeyd
etdi. Həmçinin bildirdi ki, universitetdə
çalışan müəllimlərin əksəriyyəti
xarici ölkələrdə təhsil almış, beynəlxalq
təhsil standartlarına bələd gənc mütəxəssislərdir.
Ölkənin bir çox dövlət təhsil müəssisələrindən
daha əvvəl, 2006-cı ildə AU Boloniya bəyannaməsinin
tələblərinə qoşularaq təhsili kredit -
çoxballı sistem əsasında həyata keçirir.
Universitetdə riyaziyyat və informatika, Azərbaycan dili və
ədəbiyyatı, xarici dil, tarix müəllimliyi,
jurnalistika ixtisasları ilə yanaşı, sivil dünyaya
çıxış üçün bu gün xüsusi əhəmiyyət
kəsb edən dünya iqtisadiyyatı, dövlət və bələdiyyə
idarəetməsi, mühasibat uçot və audit, menecment,
marketinq kimi müasir ixtisaslar üzrə təhsil
aparılır. Universitetdə tədrisin özəlliklərindən
biri də 2008-ci ildə Təhsil Naziri tərəfindən təsdiq
edilmiş Azərbaycanda mövcud ali təhsil
standartlarından fərqlənən birgə BBA
proqramının (Biznes İnzibatçılığı
Proqramı) tətbiqidir. Proqram Corciya Dövlət Universiteti və
Qafqaz Universitetləri ilə əməkdaşlıq əsasında
həyata keçirilir. İlk 2 il ərzində bütün tələbələrə
ingilis dilindən vərdiş və bacarıqlarını
yaxşılaşdırmaq üçün intensiv ingilis dili
dərsləri keçilir, son iki ildə isə əsasən
ingilis dilində aparılır. Reytinqinə görə
ABŞ-da ilk onluğa daxil olan proqram tələbələrə
4 ixtisasdan birini (mühasibat uçotu, maliyyə, menecment,
marketinq) seçmək hüququ verir. Proqramda milli xüsusiyyətlər
nəzərə alınır və onu bitirənlər milli
diplomla yanaşı CDU-nun sertifikatını da əldə
edirlər.
Bu
gün respublikanın bir çox ali təhsil müəssisələrində
dünya universitetləri ilə beynəlxalq proqram və layihələrin
həyata keçirilməsi məqsədilə
qarşılıqlı əməkdaşlıq əlaqələri
yaradılır. "Azərbaycan" Universitetinin bu sahədə
də fəaliyyəti ürəkaçandır. Ali təhsilin
zamanın tələblərinə uyğun qurulması, keyfiyyətinin
yüksəldilməsi, maliyyələşdirilməsi
və təkmilləşdirilməsi sahəsində Azərbaycan
Universiteti beynəlxalq əlaqələrini
günü-gündən genişləndirir. Universitet
Almaniyanın Zigen, İsveçin Lund, Riqanın Turiba,
Koreyanın Sungkyunkvan, Türkiyənin Yaşar Universitetləri,
həmçinin Qafqaz Universiteti ilə müqavilələr əsasında
tələbə mübadiləsi həyata keçirilir. Elmi
işlər üzrə prorektor prof. Xaləddin İbrahimlinin
dediklərinə əsasən, dünyanın çoxsaylı
universitetlərində təhsil alan milyonlarla tələbə
tələbə birliklərində bir araya gələrək
yaşadıqları ölkənin, şəhərin, toplumun,
təhsil aldıqları universitetlərin çeşidli problemləri
ilə məşğul olur, universitetlə toplum arasında əlaqələrin
güclənməsinə öz pozitiv töhfələrini
verirlər. Azərbaycan Universitetində "Sosial iş"
ixtisası üzrə tətbiq edilən proqramda tələbələrin
əsas fəaliyyət vektorlarından biri də məhz
toplumdakı zümrələrlə işə
ünvanlanıb. Professorun fikrincə, bu ixtisasın tələbələri
tələbə təşkilatlarının bir araya gəlməsində
müəyyən uğurlar qazanacaq.
Bu
gün özəl ali təhsil müəssisəsində
müxtəlif mövzuda seminar, elmi-praktik konfrans və digər
tədbirlərin təşkilinə dövlət təhsil
müəssisələrindən az diqqət ayrılmır.
Yüksək ödənişli təhsilin yalnız
ixtisaslı kadr deyil, ümumavropa məkanında Azərbaycanı
təmsil edəcək şəxsiyyət yetişdirdiyini
önəmə alan universitetin bu günlərdə Gənclər
gününə həsr olunmuş "Azərbaycan inkişaf
etmiş cəmiyyətə doğru: reallıqlar, perspektivlər"
mövzusunda keçirdiyi gənc tədqiqatçıların
ümumrespublika elmi-praktik konfransının işini xüsusi
qeyd etmək olar. "Azərbaycanda inkişaf etmiş iqtisadi
bazasının formalaşması: nəzəriyyə və
praktika", "İnkişaf etmiş cəmiyyət
quruculuğunun siyasi, sosial və mədəni inkişaf
problemləri" bölmələrində respublikanın ali
təhsil müəssisələri ilə yanaşı,
Türkiyənin Yalova Universiteti və "Card Pro" Company birliyinin gənc tədqiqatçılarının
100-ə yaxın məruzə və tezisləri dinlənilərək
müzakirə edilmişdir. Konfransın işində
iştirak edən millət vəkili Ə.Əhmədov,
Sahibkarlar təşkilatları Milli Konfederasiyasının sədri,
Təhsil Şurasının sədri prof. Ə.Ağayev,
Qafqaz Universitetinin Elmi işlər üzrə prorektoru
çıxış edərək universitetin rektoru A.Musayevə
qısa müddətdə Azərbaycan Universitetinin öndə
gedən universitetlərdən biri olacağına
inamlarını bildirmişlər.
Bu
gün cəmiyyətdə heç də hamı təhsilin
hansı əsaslar üzərində qurulduğunu və nə
qədər önəmli olduğunu anlamır. Dünyanın
qabaqcıl ölkələrində gənclər universitetlərin
ən yaxşılarına daxil olmağa can atır, təhsil
haqqından asılı olmayaraq dövlət də bu
universitetlərə ayırdığı hüquq və
imtiyazlara görə onlardan yalnız zəkalı, Azərbaycanı
dünyaya tanıda biləcək kadrlar gözləyir. "Azərbaycan"
Universitetində 2 günlük konfransın gedişində
müşahidə etdiyim müasirlik, intellekt, elmi potensial, tələbə-müəllim
əməkdaşlığında qarşılıqlı
anlaşma, tolerantlıq, ən əsası, isti münasibət,
ab-hava məndə belə bir fikir oyatdı ki, potensial
imkanlarına və onlara verilən müstəqil idarəolunma
nəticəsində yaxın gələcəkdə Azərbaycanın
özəl universitetləri dünyanın ən yaxşı
universitetləri ilə rəqabətə girə bilər.
Bu
gün Azərbaycan özünün keçid
dövrünü yaşayır. Keçid bir sistemdən digərinə
keçid deyil, həm də pedaqoji-psixoloji prosesdir. Keçid
dövrü şüurda, təfəkkürdə,
düşüncə tərzində,
dünyagörüşündə dəyişikliyin, yeni
sistemin tələblərinə uyğun şəxsiyyətin
formalaşdırılması deməkdir. İnsan
psixikasında yeniləşmənin baş verməsi isə mürəkkəb,
çoxşaxəli prosesdir ki, burada təhsil sistemi həlledici
təsirə malikdir. Şəxsiyyətyönümlü
yanaşmada "Azərbaycan" Universitetinin gələcək
strategiyasının modern mahiyyəti milli dəyərlərin
nəzərə alınması, öz simamızı qorumaqla,
milli xüsusiyyətlərimizi təlqin etməklə
dünya arenasına daxil olmaq bacarığıdır.
Nazilə ABDULLAZADƏ
Ədalət.- 2011.- 14 aprel.- S. 6.