ÖZ OXUCUSU OLAN
NƏRİMAN HƏSƏNZADƏ
Azərbaycan
Yazıçılar Birliyinin üzvü, görkəmli
şair, istedadlı dramaturq, publisist, mahir pedaqoq Nəriman Həsənzadə
1931-ci il 18 fevralda Akstafa rayonunun Poylu stansiyasında anadan
olmuşdur.
Nəriman
Həsənzadə yazır ki, 1964-cü ildə Mir Cəlal
müəllim mənə səmərəli qayğı
göstərdi, aspiranturaya girməyimə və müdafiə
etməyimə xeyirxah köməyini göstərdi. "Mir Cəlal
müəllim oğlu Arif Paşayevə veriləcək evi mənə
verdirdi. Mən bu günə kimi həmin mənzildə
yaşayıram".
Akademik
Mirzə İbrahimov Nəriman Həsənzadəni
Yazıçılar İttifaqında şeir şöbəsinin
müdiri təyin edir, ona səmimi qayğı göstərir.
Nəriman Həsənzadə onun etimadını yüksək
səviyyədə doğruldur, məsuliyyətli işləyir,
istedadlı sənətkar və gözəl mütəxəssis
kimi tanınır.
1955-ci
ildə aspiranturaya qəbul olmuş, prof. Mir Cəlal
Paşayevin rəhbərliyi ilə "Azərbaycan-Ukrayna ədəbi
əlaqələri" mövzusunda namizədlik
dissertasiyası müdafiə etmiş, filologiya elmləri namizədi
alimlik dərəcəsi almış və dosent elmi rütbəsinə
layiq görülmüşdür.
Lirik
şair Nəriman Həsənzadə insanın lirik
dünyasını gözəl ifadə edir. Ona görə
ki, şairin lirikası safdır, bulaq suyu kimi durudur, məhəbbət
çələngidir, cənnət yuxusudur.
İnsan
bu cənnət yuxusunda Navat xalanın təndirdə
bişirdiyi çörəkdən qüvvət alır.
Fridrix
Engels gözəl demişdir: "Son səkkiz yüz ildir
poeziya məhəbbət ətrafında fırlanır". N.Həsənzadənin
əsərlərinin əsas ideyası Vətənə və
xalqa saf məhəbbətdən ibarətdir. Onun əsərlərində
xalqlar dostluğu, yer üzərində sülhün təsirli
bədii ifadəsi verilir. Əsərlərinin məzmun və
ideyası zəngindir, oxucuya tərbiyəvi təsir
bağışlayan sənət inciləridir. Onun əsərlərində
Məhsətilər, Nigarlar, Həcərlər dərin məhəbbətlə
xatırlanır və tərənnüm edilir. Poeziyasında
gözəllik, zəriflik, incəlik oxucunu düşündürür,
onun qəlbini pərvazlandırır.
N.Həsənzadə
lirikasında prinsipialdır, həyat hadisələrini
canlı təsvir və tərənnüm edən, ümumxalq
məhəbbəti qazanan sənətkardır. Ona görə
ki, poeziyasında estetik fəlsəfi fikrin obrazlı və dərin
ifadəsi, Vətənə və xalqa məhəbbət
sevgisi, həyat eşqi çox qüvvətli verilir, oxucuya
yüksək əxlaqi keyfiyyətlər aşılayır.
Nəriman
Həsənzadə mənalı ömrünü sənətə
qurban verən, gözəlliyi, zərifliyi, səmimiyyəti,
Vətənə və xalqa misilsiz məhəbbəti tərənnüm
edən sənətkardır. Şair iftixarla deyir:
Bir insan ömrünü girov
qoymuşam,
Bir şair ömrünü
yaşatmaq üçün.
Nəriman
Həsənzadə zəngin mənəviyyatı
ömür-gün yoldaşı Sara xanımı qəlbində
yaşadır və yazır:
Yaş ötüb, saça dən
düşüb,
Dağlara duman, çən
düşüb,
Sarasız ev kökdən
düşüb.
Ona görə
ki, Sara xanım müqəddəs məzarda əbədi cənnət
yuxusuna uyumuşdur. Dillərdə əzbər olan
"Apardı sellər Saranı", "Bir ala gözlü
balanı" misraları könüllərin parlaq zirvəsində
qalmışdır.
Qanlı
fələk, həm də kələkdir. Navat xalanın
çörəyində Fərəh adlı qəhrəman
olan Sara xanımı fələyin kələyindən həkim
Həmidə xanım da ala bilmədi: Sara xanım deyir:
Gedin deyin Nərimana,
Sıxır məni xəstəxana,
Xəstəxana batıb qana,
Aparır sellər Saranı,
Eşitsin ellər Saranı.
Nəriman
Həsənzadə "Sənsiz" şeirində deyir ki,
"Mən çıxmışdım kimsəsizlər
içindən, qaldım yenə kimsəsizlər içində".
Bu şeir ömürün göz yaşları və alovlu qəlbin
qanı ilə yazıldığına görə oxucunun
varlığını sarsıdır, Sara xanımın cənnət
bağından, tabutda uzanıb heykəlləşən, mələkləşən,
əbədi ziyarətgahından gələn səsini eşidən
Nəriman Həsənzadə deyir:
Əhdi-peyman
bağladığım,
Ağlayanda
ağladığım,
Gözüm üstə
saxladığım
Ayaq altda torpaq oldu
Nəriman
Həsənzadənin tarixi mövzuda yazdığı
"Atabəylər" və "Pompeyin Qafqaza
yürüşü" tarixi dramları "Nəriman"
və "Zümrüd quşu" adlı sənədli
poemaları nadir sənət inciləridir.
Tarixçilər
tarix yazır, Nəriman bədii təfəkkürünün,
fitri istedadının köməyi ilə hadisələri
canlandırır, sənət inciləri yaradır:
Nəriman Həsənzadə deyir:
Yaş ötüb, saça dən
düşüb,
Dağlara duman-çən
düşüb
Sarasız ev kökdən
düşüb.
Həqiqətdir ki: "Dünya
bir yandan boşalır, bir yandan dolur". Ancaq Sarasız ev səliqə-səhmandan
düşsə də,
şairin kamanı-ilhamı
kökdən düşmür.
Bu
şeirlər şairin tərcümeyi-halını zənginləşdirir.
Həmin şeirlər şairin yamaqlı palto geyindiyini, təzə
ayaqqabı həsrəti çəkdiyini, pulsuzluqdan tramvaya
minə bilməyib vağzala bacısı evinə piyada
getdiyini və şəhərdə nə qədər əziyyət
çəksə də, gəncə və gəncəliləri
unutmadığını göstərir:
Bir də təkrar elə "məhlə"
sözünü,
Doğmalıq eşidim, ay dost səsindən,
Gəncə ləhcəsini, "lələ"
sözünü,
Bəlkə heç Gəncəyə
dəyişmərəm mən.
Burda qərib oldum bu dəfə qərib,
Qəriblər tapşırır,
sən ol həmdəmim!
Gəncədə yas
düşüb bir evdə, qərib,
O, evdə toyumu çalıblar mənim.
Nəriman
Həsənzadənin "Nəriman", "Zümrüd
qüşü", "Atabəylər", "Pampeyin
Qafqaza yürüşü" əsərləri ədəbiyyatımızın
qızıl fondunda layiqli yer tutur. Onun "Navat xalanın
çörəyi" povesti gözəl sənət
incisidir, əziz ananın zəngin bədii çələngidir.
Fitri
istedadlı şair, dramaturq, publisist, mahir pedaqoq Nəriman Həsənzadəni
səksən illiyi münasibəti ilə ürəkdən təbrik
edir, ona uzun ömür, cansağlığı, şərəfli
bədii yaradıcılığında və səmərəli
əmək fəaliyyətində parlaq uğurlar
arzulayırıq.
Abbas Səmədov,
Filologiya və pedaqoji
elmləri doktoru,
professor
Ədalət.- 2011.- 21 aprel.- S. 6.