Oralarda kimlər var: MƏZAHİR ƏHMƏDOĞLU
İDDİALI PUBLİSİST
Gözəl qələm sahibi, publisist (hər halında İradə Tuncay xanıməfəndi telefon
söhbətimizdə, ki bir
azdan xatırladacam "jurnalist"
deyərək keçdi
üstündən) Məzahir Əhmədoğlunun mənə
çox böyük bir hörmətlə və simpatiya
ilə yanaşmasının
bu yazının yazılmasında
heç bir dirənci yoxdur, amma tamam başqa
bir nədən var ki, bu
yazını yazıram. O da olsun o ki,
Məzahir mənim özümü məndən
yaxşı tanıyır və söhbətlərində
elə şeylər danışır ki, mən vallah onları heç xatırlamıram. Mənim imzam qəzet səhifələrində (bu
bir az müşkül
işdi, çünki
mən qəzetlərdə heç çalışmadım) görünəndə
(belə qəbul edək) Məzahir gəncəcik bir oğlan olub. Bakının küçələrində
o dövrün çox populyar və tanınmış qələm
sahibləri olan gənclərlə
Vaqif Cəbrayılzadə ilə Ramiz Rövşənlə
və daha başqalarıyla oturub- durub və nəinki
oturub-durub, hətta çox yaxın olublar. Mən zarafatla deyəndə
ki, Məzahir bəy bir halda
ki, sən məni bu qədər izləmisən
və nədən heç bir dəfə də olsun yaxınlaşıb bir söz deməmisən.
Məzahir çox ciddi:
paho, o zaman
Sizə yaxın durmaq
olurdu ki... SİZƏ
ha... Məncə belə dedi.
Məzahir
bir qələm sahibi, gözəl bir publisist və bir
çox qəzetlərdə əməkdaşlıq eləmiş
və nəhayət mənim yaddaşımın bir ləngərli
vaxtında gəlib düşmüş "ƏDALƏT"
qəzetinə və bu qəzetdə daha da püxtələşərək
orada özünə yaxşı qələm dostları
tapmış və daha dəqiq desək, İradə Tuncay o qəzetə
redaktor gələndən sonra daha da ürəklənən və
daha da açıq, daha da şirin, səmimi (SƏMİMİ
bu söz İradə Tuncaya məxsusdur sonra açıqlamalı
olacayıq. Hər halda can qurtaran söz olsa da qəbul edək,
baş redaktorumuzdur nə yapmaq olar) yazılarıyla önə
çıxmağı bacarmış və bu
bacarığı ilə hələ bir az xəstəliyi
olmasa daha da canlı, daha da çox yazılar yazacağına
inanıram. Amma yenə də bütün ağırlıqlara
baxmayaraq, indiki vəziyyətdə Məzahir Əhmədoğlu
qəzetin ən çarpıcı və ən aparıcı
yazarlarından biri olaraq diqqəti çəkməkdədi. Məzahir
Əhmədoğlu bəzən özünün istəmədiyi
şeyləri də yazır: bu qaçınılmazdır.
Yazı prosesində o oxucularını həmişə düşünür
və oxuculardan qırağa, mən bilən bir zamanlar birlikdə
olduqları, indi də hərdən görüşdükləri
şair və yazarlar gəlir onun gözlərinin
qabağına və düşünür ki, bilmək olmaz,
bu qəzet təsadüfən keçər Vaqif
Bayatlının əlinə və ya Ramiz Rövşənin əlinə,
onlar oxuyarlar yazını təəssüflənərlər
və ya başqa şeylər düşünərlər. Bu
yüzdə yüz olmasa da, bəzən ola bilir.
Amma
Məzahir əslində son illərdə modda olan və bir
çoxlarının elə-belə baxdıqları tər-təmiz
"Köşə yazarı" kimi püxtələşmiş
bir yazar olduğundan o, qəzetin başqa işlərində
çalışırkən, o günləri və ya
yazıları siz deyən heç də məhsuldar və
maraqlı günlər hesab eləmir. Onu qınamaq da olmaz.
Köşə yazarı kimi özünü təsdiqlədiyindən
və burdan o yana bədii əsərlər yazmaq silqətini
özündə saxlayan bir qələm sahibinin bu
narahatlığını mən yaxşı başa
düşürəm və bizim indiki media ortamında
artıq Köşə yazarlığı o qədər diqqəti
çəkir ki, Məzahirin də həqiqətən
başqa səpgidə yazılar yazması ona bir az da
çöçün gəlir, çətin yox, məhz
çöçün gəlir. Bu da şəxsən bizim
media cəmiyyətimizdə özünə yer tapan əskikliklərdən
biridir ki, köşə yazarı xəbər yazmaz, məlumat
yazmaz. Halbuki, əsl jurnalistikada bunları bacarmaq özü də
çox maraqlı bir gedişatdır. Belə ki, Məzahir Əhmədoğlu
indiki məqamda çox az Bakıda olur və əslində mən
onu rayon bölmələrindən birinin sahibi kimi bilirdim. Amma
məlum oldu ki, o da redaktor müavinlərindən biridir.
Söhbətlərin birində söz arası bunu dedi və mən
də doğrusu utandığımdan üstünü
vurmadım. Bunu bəziləri əhəmiyyətsiz şey
kimi düşünə bilərlər. İndi
Göyçayda oturub hər gün qəzetə yazı yaza
da bilərsən. Çağdaş texnikanın bütün
özəlliklərini bilən bir qələm sahibi kimi Məzahir
də orda yazıb burda çap olunmaq hüququnu
qazandığından bu çətin iş deyil. O bunu necə
çatdırır. 30 günün 25-də onun imzasını
qəzetdə görmək mümkündü və hər
zaman da onun yazılarında mütləq bir işıqlı
fikir, düşüncə və informasiya olur. Təbii ki, bir
yazar haqqında danışanda və onun
yaradıcılığını tərifləyəndə
mütləq misallar gətirmək tələb olunur. Bunu da mən
heç zaman qənaətbəxş hesab etmirəm və bir
də məncə bu az-çox tənqidçilərin və
tənqidbazların işidir. Ancaq bir halda ki, biz özəl qələmi
olan bir publisist haqqında danışırıq, o zaman ən
azından ondan kiçik bir misal də gətirmək məqamını
ələ keçirməlisən. Bu həm sənin yazının
işarələrin artıracaq, həm də lazımdısa
deməli lazımdı. Amma kiçik bir haşiyə vermək
istəyirəm, örnəkdən əvvəl. Bu da olsun ondan
ibarət ki, mən Məzahiri bir vaqiədə
qısqanmışam və heç də boşuna
qısqanmamışam. Qayıdıram, yazımın əvvəlinə.
Yazımının
əvvəlində mən belə bir not işlətmişdim:
"Gözəl qələm sahibi publisist (hər halında
İradə Tuncay xanıməfəndi telefon söhbətimizdə
ki, bir azdan xatırladacam, o jurnalist deyərək keçdi
üstündən) Məzahir Əhmədoğlunun mənə
çox böyük bir hörmətlə və simpatiya ilə
yanaşmasının bu yazının yazılmasında
heç bir dirənci yoxdur, amma tamam başqa bir nədən
var ki, bu yazını yazıram. İradə xanımla telefon
söhbətimizdə nə olmuşdu? Mən həmişə
bir imkan axtarırdım ki, İradə xanımdan soruşum.
Soruşum ki, Xanıməfəndi necə oldu ki, Siz ilk
kitabınız olan "SARI ODALAR" üçün ön
söz müəllifi məhz Məzahir Əhmədoğlunu
seçdiniz? İradə xanım gərək ki, mənim də
könlümü almaq üçün, dedi: Bilirsən, abi mən
üç adam haqqında düşünmüşdüm
ön söz yazmağa - səni, Məzahir Əhmədoğlunu
və bir də Göyçaydan bir müəllim var onu. Amma sənlə
hər zaman mətbuatda bu və ya başqa səpgidə
atışmalarımız və bir-birimizə lətif
sözlərimiz olub. Düşündüm ki, Məzahirin
yazısını "Ön söz" olaraq alım kitaba. Və
bir də bax, əsas odu ki, MƏZAHİR ÇOX SƏMİMİ
QƏLƏM sahibidi, çox səmimi jurnalistdi. Əllərimi
qaldırıram və təslim oluram. Bir öncə
demişdim: mənim səmimiyyət sözündən bir o qədər
də xoşum gəlməz, amma düşünün ki, bunu
İradə Tuncay xanım əfəndi deyir.Və üstəlik
də öz əməkdaşı haqqında deyir. Yəni, əməkdaş
bundan sonra hop eləyib düşmə
ortalığa!!!!!!!!!!!! Bu bir danılmaz həqiqət idi. Məzahir
İradə xanım haqqında yazır: "Onun haqqında
bir qədər geniş danışacağam. ( bəlkə
yazacam? T.A.). Bunun da əsas səbəbi çoxlarının
onu yaxından tanıya bilməməsi, ya da indi-indi
tanıyaraq yaradıcılığı ətrafında
qeyri-müəyyənlik göstərməsidir.Onun liderliyi,həmişə
ön sırada olması bütün yazılarından
boylanır. Bu xanım yazar haqqında yazmaq, danışmaq zərurəti
çoxdan yaranıb. Mənimlə həmfikir olanlara təşəkkür
edərək söhbətimə davam edirəm (bəlkə
yazıma? T.A.) Qaldı ki, mənim təşəkkür etmək
imtiyazımla maraqlanan varsa, bildirirəm: səbəb İradə
Tuncayın həmkarım, dostum, başlıcası müasir
mətbuatımızın orijinal bir publisisti olmasıdır.
Bütün ənənələri ən yüksək səviyyədə
qoruyub inkişaf etdirən, publisistikanın ən cazibədar
və modern sistemini (bəli, məhz sistemini, parantez içi
qeyd də Məzahir bəyindir, elə bilir ki,biz eşitmədik
onu) yaradan və quran İradə Tuncay
yaradıcılığı haqqında danışmaq
çox çətin söhbətdir. Hətta ağır
söhbətdir... Ağıl, zəka və gerçəklərin
söhbətidir." Daha sonra yazır Məzahir bəy:
"İradə Tuncay çevik jurnalistdir... İradə
Tuncayın bir çox yazılarında mən onun öz
obrazını da görürəm. "Canavar vaxtı..."
İradə xanımın yazısıdır. Fantastik
üslub, fantastik təhlil! Məzahir Əhmədoğlunun
yanaşmasıdır. "...İradə Tuncayın
köşələrində və köşə kimi təqdim
olunub da, bu çərçivələrə sığmayan
yazılarında ( "Yüz cavan oğlan", "Vis
sextus", "Sevrdən Sürixədək gələn
yol", "Türk məsələsi" ) inadkarlıqdan və
mənəmlikdən uzaq mərhəm bir eristika mədəniyyəti
duyulur". Bu da Məzahir Əhmədoğlunun gəldiyi nəticədir.
Yazarlığda mənim də baş
açmadığım qərib bir üslubmu yoxsa, yazı
manerası var ki, bəlkə də mənim
haqsızlığımdı ki, bunu mən bir türlü
başa çıxa bilmədim. Bu da odur ki, sətiraltı və
gizlinlər deyə bir yazı yönü. Yəni
"qızım sənə deyirəm gəlinim sən
eşit" kimi forma var ki, sevimli Məzahirin də
yaradıcılığında bunu seçmək
mümkündü və hətta publisistikada bunu eləmək
çox çətin olsa da. Bir gün eşitdim ki, məni və
ya imanımı itirməyim bəlkə də
başqasını nəzərdə tutub bir yazı yazıb
Məzahir bəy və mənə dedi ki, oxudunmu o
yazını. Yazının adı beləydi: "SEZARIN
QAYITMASI..." Yazı həqiqətən çox maraqlı və
çox incə bir üslubda yazılmış bir çox məqamlarında
həqiqətən də mənə aid yerləri olan yazı
idi. Mən də sakitcə heç bir təmənnasız o
yazını özüm haqqında yazı kimi qəbul etdim və
indi də o yazını arada bir sevə-sevə oxuyuram.
Görəsən məndən başqa daha kim bildi o
yazının mənim haqqımda olmasını? Olur belə
şeylər. Amansızlıq odur ki, bizim ədəbi camiəmizdə
bədii publisistika hələ də öz haqqını
almamış bir yazı yönüdür, yazıçı
taleyidir ki, mən bunu da başa düşmürəm. Dərd
odur ki, biz hər zaman xəbər yazanla bədii publisistika
yazarını qarışdırırıq və nə qədər
desək, yazsaq da bunu anlamaq və anlatmaq heç də asan
deyil. Məzahir Əhmədoğlu bütün
yaradıcılığı ilə ciddi bir publisistikanın vətəndaşı
olmaqla hər zaman fəxr ediləsi yazardır. Qəribə
bir təsadüf. Biz çox zaman dəstixət və
üslub deyə bir şeyi həmişə xatırlamalı
oluruq və buna ümumi olaraq "onun öz üslubu, öz dəstixətti"
var deyirik. İnanın ki, mən bu sözləri Məzahir
haqqında işarətlərin artımı olaraq demirəm.
Bir örnək verim: mən Məzahirin bəzi keçmiş
yazılarını oxumaq üçün "Ədalət"
qəzetinin arxivinə baxdım. Arxiv, nə arxiv!!!!!!!!!!!!!! Bu
barədə danışmayaq. İradə xanım bizi topa
tutar. Amma Anar müəllim demişkən, yanlış da bir
naxışdır. Mən bu arxivdə onun keçmiş
yazılarının hələ adlarına baxanda hiss etdim ki,
burada bir yanlışlıq var. Yazıların, xüsusilə
də Köşə yazılarının adına baxanda,
duydum ki, bax bu yazı başqa bir müəllifindi, bax bu
yazı da başqa müəllifin. Həmin yazılara
baxdıqda məlum oldu ki, onun adının altında olan
"Yazarın arxivi" sözünün
açılışında sevimli Oqtay Salamovun və eynən
sevimli Faiq Qismətoğlunun da yazıları yerləşdirilib
və mən bu yazıları adlarındanca o saat
tanımışdım. Bax, üslub və dəstxətt
üçün ən parlaq misal və hələ
yazının başlığından özünü
göstərən bir yazarın üslub və dəstixətti.
Daha nə istəyirsiz. Yazı işində bu çox vacib
bir şeydi. Unudulmaz gözəl şairimiz İsa
İsmayılzadə həmişə mənə deyərdi:
"Mən sənin yazılarını oxuyanda sənin səsini
eşidirəm". Vallah özümü tərif
üçün demirəm və hələ bilmirəm ki, bu
tərifdi yoxsa tənqiddi, amma belə deyərdi.
Məzahirin
bir neçə köşə yazısının adı:
"Sadəcə..." (154 dəfə oxunub, qəzetin
saytında), "Daha bir nostalji" (211 dəfə oxunub),
"İntihar edənlər xahiş olunur ki..." (173 dəfə
oxunub, burada bir parantez: yazını oxuyub onun özünə
telefon açıram və "Üst mərtəbələr"
şeirimi ona oxuyuram və deyirəm: məni diqqətlə
oxu sayın yazar və oxucu), "Milyarderlər yuxu
görmür" ( 500 dəfə oxunub). "Aldırma
gönül...) və sairə və sairə. ...Bu
yazını işləyə-işləyə "Ədalət"
qəzetinin yeni nömrəsini gətirirlər və əlimi
klavyedən götürüb səhifələri çevirirəm.
Qəzetin böyük bir səhifəsi rəsm və yazı
ilə dolu. İmzaya baxıram: Məzahir Əhmədoğlu.
"525-ci" qəzet
23 aprel
Tofiq Abdin
Ədalət.- 2011.- 29 aprel.- S. 6.