HƏR
GÖRÜŞ BİR ÜMİDDİRSƏ...
Əbülfət Mədətoğlunun yeni şeirlər kitabı ilə üz-üzə, göz-gözəyəm. Kitabın adı "Hər görüş bir ümiddi". Tənqidçi həmkarım, professor Nizami Cəfərov yaxşı bir ön söz yazıb. Deyir ki: "Onun yaradıcılığında həm özünəməxsusluq var, həm də bu özünəməxsusluqda bir xarakter var. Əbülfət özünəməxsusluğu tipologiyası olan, xarakteri olan özünəməxsusluqdu... Demək olar ki, onun elə bir şeirini təsəvvür etmək mümkün deyil ki, orada kifayət qədər dərin, zəngin bir ağrı ilə rastlaşmayasan, yəni onun şeirlərinin hamısında bu dərin ağrı bir ana xətt kimi gəlib-keçir. Hətta onun leksikonu da belədir. Yüzlərlə ağrı-acı ifadə edən sözlər, ifadələr, poetizmlər var onun şeirlərində".
Çox doğru, dəqiq
müşahidələrdən sonra mənə qalır Əbülfət
Mədətoğlunun şeirlərinə öz münasibətim
və həmin kitabdakı şeirlərdən
aldığım təəssüratları ifadə eləmək.
Ən əvvəl onu deyim ki, Əbülfətin
lirik qəhrəmanı onun özüdür. Yəni öz
şeirlərinin qəhrəmanıdır o. Amma o şeirlərdə
biz özümüzü də görə bilirik, öz hiss və
duyğularımızla Əbülfətin hiss və
duyğuları arasında doğmalığı duyuruq.
arxada günlər qaldı-
ömrümdən qopan günlər.
arxada günlər qaldı-
ömrümə hopan günlər...
mən zaman qanadında
dağ aşdım, dərə
keçdim.
deyim, qalsın yadında-
yolu bir kərə seçdim.
təpki gördüm,
qan gördüm,
hərdənbir də təbəssüm.
evimi viran gördüm-
bərpasına tələsdim.
əyilmədən, sınmadan
budandım için-için...
Allah heç nə ummadan
Ömür verib mənimçün.
Bu
şeiri Əbülfətin mənəvi tərcümeyi-halı
sanmaq olar. Şeirdə mənim xoşlamadığım
"bərpa" sözü də yerinə düşür.
Əbülfətin şeirlərində onun ŞAİR obrazı birinci plandadır. Bu günün şairinin obrazı. Yaşadığı ölkədə Qarabağ dərdi olan, qaçqın-köçkün-didərgin kimi dərdli sözlərin acı-ağrısına dözən Əbülfətin şeirlərində sıxıntılar, nisgillər olması təbiidir. Amma sızıltı, vay-şivən, ağlaşma yoxdu. Məncə, DƏRDİN şairi olmaq və dərdin poeziyasını yaratmaq hünərdir. Əbülfət deyir ki:
mən min ildi tanıyıram
üzümə
üz tutan dərdi.
əzizləyə-əzizləyə
ömrümdən gün udan dərdi...
gül sanıram, vaxtsız solan
didə yeri şehlə dolan.
gözümdə gah mələk
olan,
gah da aranqutan dərdi!
vaxt şah edib üzsüz şoru
çatlayır səbrimin goru.
ay Əbülfət,
çalış, qoru-
alın yazın-butan dərdi!
Sizi inandırmaq istəmirəm,
buna ehtiyac yox! Mənim fikrimcə, bu,
Əbülfətin o kitabda
ən gözəl şeirldərinin bəlkə də birincisidir. Şeirdə Dərdin obrazı
yaradılıb.
Bir insanın və neçə bu taleli insanların Dərdi tüstülənir bu şeirdə. Həm də şeir öz mükəmməlliyilə diqqəti cəlb edir. "Didə yeri şehlə dolan"-gözəl misradır. Artıq dilimizdə çox az işlənən bir sözün misrada işlənməsi yerinə düşür. "Aranqutan" sözünü şeirdə işlətməzlər, amma burda o söz öz yerini tapıb. "Alın yazısı" ilə "buta" mənaca bir-birinə yaxın sözlərdir, bir yerdə işlənəndə isə iki sözün vəhdəti, doğmalığı yaranır. Əbülfətin dərdli şeirlərini sıralayıb oxuyunca o dərdlər sənə də sirayət edir, amma bunlar pessimizm doğuran, səni kədər burulğanına, qəm seylabına itələyən dərdlər deyil. Bu, sevimli dərddir, səninlə yaşayır, səninlə yol addımlayır, gecə səninlə yatır, gündüz səninlə oyanır.
dərd
adamı darda qoymur
çəkib
çıxarır özündən.
yaxanı tanıt, ünvanı
baxıb, oxusun üzündən.
seçib ayırsın ikiyə
göstərsin ağı,
qaranı.
kim sağaldıb bu günədək
dərdin vurduğu yaranı?
bir üzü
var, bir sifəti,
dərd
olduğun
danmır
ki, dərd.
hərdən
sıxın Əbülfəti
görün,
ondan
dammır
ki, dərd.
Əbülfətin çoxlu sərbəst
şeirləri var. Onların
içində sərbəst
şeirin yaxşı
nümunələrinə rast
gəlmək olar.
Amma mən Əbülfətin
hecalı şeirlərini
daha çox xoşlayıram. Bu şeirlərdə Əbülfət
öz fikir və duyğularını,
hiss və həyəcanları
daha poetik və sanballı şəkildə ifadə
edə bilir. Hətta elə gəraylısına
təsadüf edirik ki, bizə ustadların
gəraylılarını xatırladır.
Bir nümunə:
üz
tutub biz, gedək hara,
üzümüzə
baxan olsun?
əyrimiz
dursun bir yana,
düzümüzə
baxan olsun.
addımbaşı
küy və kələk
görünüşdə
huri-mələk.
mənə
gün verməyən
fələk-
bir
əlin, bir yaxan olsun.
gözüm
gözünə göz
vursun
işığından
tonqal qursun.
duyğum
nə bir yerdə dursun,
nə
səlləmi axan olsun.
göyə
bülənd ünüm-ahım
bax
halıma, gül, sabahım
bu
məhəbbət mənim
şahım-
qoy
sənin də ağan olsun.
Mən də N.Cəfərov
kimi o fikirdəyəm
ki, Əbülfət çox səmimi şairdir və bəzən bu səmimiyyət sadəlövhlüyə
qədər gedib çıxır. O, içindən
nə keçirsə,
hansı duyğularla yaşayırsa, onu oxucusundan gizlətmir.
Əbülfətin bu kitabda çoxlu sevgi şeirləri var. Bu şeirlər
də öz səmimiyyətiynən seçilir.
Sevgidə səmimi olmaq
aşiqliyin ilkin şərtlərindəndir. Poeziyada isə sevgi ikiqat səmimiyyət tələb edir. Çünki sən təkcə
sevdiyini yox, oxucunu da bu
sevgiyə inandırmalısan.Həm
də sevgiyə layiq sözlərlə, yəni uğurlu təşbehlər, metaforalar,
füzuliyanə deyim tərzi ilə. Sevgi haqqında sadəcə söhbət eləmək,
nəyisə aydınlaşdırmaq
olmaz, sevgidən qəlbin bütün titrəyişləri ilə
söz açmalısan.
İndi gəlin, bir sevginin izinə
düşək:
sən
hardasan,
ay bu odun sahibi,
od
qorranır,
üstünüsə
kül alır.
ürək
hər gün
görüşünü
uydurub
xəyalında
çiçək seçir,
gül
alır.
nağılların,
xəyalların
qoynunda
xoş
sonluğa,
çin
yuxuya əsirəm.
qollarını
hiss etdikcə
boynumda
bu
anlarçün
öz
ömrümdən kəsirəm.
ürəyimi
göndərməyə
güc
çatmır
səni
axı inandırım
mən
necə?
ruhum,
canım
nə
dincəlmir, nə yatmır,
kirpiyimdən
asılaram
bu
gecə.
... sən
hardasan,
ay bu odun sahibi,
gəl,
xışmala
ürəyimin
külünü,
barmaqların
arasından
qan
damsın-
düşündükcə,
ürəyimin
gününü.
Çox təbiidir və
bu şeir yaşanılan hisslərin,
duyğuların inikasıdır.
Neçə il öncə
Əbülfətin bəzi
şeirlərində dil
qüsurlarını özünə
demişdim, indi görürəm ki, bunların sayı çox azalıb. O, təmiz, şəffaf dildə yazır, xalqdan gələn idiomatik ifadələri, deyimləri çox incəliklə şeirlərinə
alır. Amma mənə ən çox xoş gələn odur ki, Ə.Mədətoğlu
bədii təsvir vasitələri ilə işləyir, fikrinin bədii sanbalına nail olmaq üçün mübaliğə, təşbeh,
metafora və s. bədii təsvir vasitələrinə üz
tutur. Onun şeirlərində səhərin yuxulu gözlərindən tökülən
xəbər sanki soyuq su idi,
onun yaddaşında bir-birinin qanına bulaşmış xatirələr
çözülür. Görürəm ki, Xocalıdan
qaçqın düşən
yurddaşlarımızın hüznündə olduğu
kimi toyunda da ortada havalı
gəzir Xocalı adlı şəhər.
Belə obrazlı ifadələr onun şeirlərində bir deyil, iki
deyil. Elə şeir var ki,
o şeir özü başdan-ayağa metaforik düşüncənin mücəssəməsinə
çevrilir:
əsəbi
halda
aşağıdan
yuxarı
doğradıqca
budaqları
ağacdan
necə
düşəcəyimi
unutdum.
"Əsəbi
halda yazılan şeir" belə başlayır. Və ardınca
o misralar gəlir ki, lirik qəhrəman
əsəbi halda yuxarıdan aşağı
sinəsinə çəkilən
dağları o qızın
dediyi sözlərin odunda, kirpiyinin ucunda parıldayan damlaları qurudur. Bəs sonra? Sonra əsəbi halda
dostların yaddaşında
yağa bilməyən
bir parça bulud kimi dağa,
daşa çırpılır
ki, sıxıb özünü qurutsun.
Mən Əbülfətin yeni şeirlər kitabını onun yaradıcılığında irəliyə doğru bir dönüş hesab edirəm. Belə düşünürəm
ki, Ə.Mədətoğlu
ömrünün əllisindən
altmışına doğru
gedən yolda
ŞAİR adını həmişə
uca tutacaq..
Vaqif YUSİFLİ
Ədalət.-
2011.- 6 avqust.- S. 10.