DÖRD YOL
AYRICINDA
ƏDƏBİ
HƏYAT
Öndə tikanlı məftil,
Arxada
dilsiz vətən.
Sərhədin o üzündə
İnləyən torpaqları
Ögeyi,
doğması mən.
Dörd
yolda dayanmışam,
Arxamda canım Bərdə,
Solumda Ağcabədi.
Sağımda Tərtər tamamg
Önümdə dərd içində
Oğulsuz ata kimi
Xiffət eləyən Ağdam.
Bu misralar son illərdə
istedadlı bir şair
kimi diqqəti cəlb edən, Qarabağ ədəbi mühitinin
yetirməsi olan Rizvan
Nəsiboğlunundur. "Dörd yol" adlı poemasını öncə
"Azərbaycan" jurnalında oxumuşdum.
Həmin poemanı bir daha
Rizvanın "Ömrümü
atmışam göyün altına" yeni kitabında oxudum. İçi dərd və nisgilli
misralardan hörülmüş
bu poema bir qarabağlı kimi
Rizvanın keçirdiyi daxili
sarsıntıların ifadəsidir. Rizvan bu
poemada nə demək istəyir? Əvvəla,
qeyd edim ki, bizim poeziyada
Qarabağ mövzusu
get-gedə patetikadan, ritorik
ab-havadan xilas olmağa başlayır.Həm itirilmiş
torpaqların ağrı-acısı, həm cənnət
Qarabağın həsrəti, həm də qisas
gününün bu qədər
ləngiməsi istər-istəməz nostalgiya
duyğusu yaradır. Ancaq
bununla yanaşı, həsrətin,
keçmişlə bağlı kədər hissinin
də öz məntiqi var:
"keçmişi unutsan,
gələcək səni topa tutar". Ona görə də,
Qarabağ hər bir
azərbaycanlının yaddaşında, qan
damarında dövr etməlidir.
Poemanın əvvəli dörd yol ayrıcında dayanan şairin kədərli, qəmgin təəssüratları
ilə başlayır, amma sonra
bu kədərli notlar
qəzəbə, intiqam duyğusuna
çevrilir:
Ruhumuza
od geydirək,
Qınaqdan
çıxmaq vaxtıdır.
Halaypozan igidlərin,
Od olub, axmaq vaxtıdır.
Ərimədi qübarımız,
Qayıtmadı baharımız,
Girov qalıb nigarımız,
Qəmdən qayıtmaq
vaxtıdır.
Sən Nəbisən, Koroğlusan,
Göy oğlusan, yer oğlusan,
Dəliliyə
doğulmusan
Silahdan tutmaq vaxtıdır.
Rizvan Nəsiboğlunun "Qarabağ de" şeiri də onun bu
mövzuda yazdığı
ən təsirli şeirlərindəndir. Şeirdə
unutqanlığa, biganəliyə
kəskin etiraz var. Bu şeiri oxuyanda çox şeylər yada düşür: bir tərəfdə villalar ucaldan,qayğısız,
qəmsiz azlar, bir tərəfdə də maddi sıxıntı
çəkən, maaşı
çörək puluna
zorla yetən çoxlar, bir tərəfdə haramla qazandığı pullarını
xarici ölkələrin
barlarında xərcləyən
toxlar, o biri tərəfdə isə həsrətlə Vətəndən
Vətənə baxan
qəlbi qubarlı köçkünlər. Ona
görə də:
Yağ içində böyrək
kimi,
Gün keçirən çoxumuzu
Bu şəhərdən
o şəhərə
Yol tapmayan ər kişilər,
Vətən boyda yarasının
Qərtməyini
qoparmayan
Nər kişilər.
Necə yatdın
Yurddan ayrı bir gecəni?
Bələkdəki çağana
da
Yatanda da Qarabağ
de.
Duranda da Qarabağ
de.
Rizvan Nəsiboğlu beləcə
dərdlər üstündə
köklənən şairdir.
Onun şeirlərindən 20 yanvar
faciəsinin, Xocalı
qırğınının günahsız şəhidlərinin
qanı süzülür,
Qarabağ döyüşlərində
həlak olan igidlərimizin nakam arzuları dilə gəlir, onların son anda həsrətlə Vətən göylərinə
boylandıqlarını görürük.
Əlbəttə, Rizvan bu mövzularda qələmini
sınayarkən şablonçuluqdan,
məlum stereotiplərdən-təsvir
vasitələrindən qaçır,
sözünü obrazlı
şəkildə ifadə
etməyə çalışır.
Əsrin ən dəhşətli
Xocalı faciəsinə
həsr etdiyi "O gecə" şeiri fikrimizcə, Xocalıya həsr olunan ən dəyərli şeirlərdəndir.
"O gecə-
süngülərdəydi Xocalı.
Silahların ölüm hayqıran tətiklərindəg
Süngülənmiş
dizləri kəsilmiş
körpələrin
ayaqqabıları, düşüb
qalmışdı
Dağların gədiklərində.
O gecə- Sükut qəbirlərinə
döndü Xocalıda
evlər, Yanırdı-
Şəhərdən çıxan
yollar. Məğlubiyyət bayrağına Dönmüşdü
göy üzü, Allahı tapa bilmirdi- Yandırılmış
yurd yerini Qolları üstündə
qəbiristana Apara bilməyən oğullar".
Rizvan Nəsiboğlu Bərdədən
gəlib şəhərə,
uzun müddət rayon
qəzetində çalışıb,
Bərdədə ədəbi
birliyin sədri olub, indi Bakıdadır
və metro tikintisində
çalışır, həm
də kirayədə yaşayır. Necə deyərlər,
"yer altının"
adamıdır. Amma
bütün bu maddi sıxıntıya baxmayaraq qürurla yaşayır, öz əlinin qabarıyla çörək qazanır
Və o əllər hər gün ağır işdən sonra qələmdən də yapışır, ürəyin dediklərini
ağ vərəqlərə
səpələyir.
Məni yer üstündə görən olmadı,
Üzümə bağlandı "açıq" qapılar.
Qara taleyimin yük qatarıyam,
Mənə üz vermədi
dayanacaqlar.
Onun şeirlərin qəhrəmanı
özü və bu taleyi onun
kimi yaşayanlardır.
Buna görə də şeirlərində
Bakının ritmi, şəhər ab-havası,
bu şəhərə
uyğunlaşmaq istəyən
fəhlə ürəyinin
döyüntüləri eşidilir.
Bakı gecəsi onun şeir fırçasında belə
rəsm olunur:
Bu şəhər
gecələr yatmır,
Növbəsi "axıb" qurtarmır.
Göyündən
adam yağırmış
Ha "yağır",
yağıb qurtarmır.
Açıqdır
dükanı, barı,
Yuxuludur işıqları,
Tində yatan uşaqları
Qoynuna yığıb qurtarmır.
Başının
üstdə göy-cuna,
Ulduz damır yuxusuna.
Gözlərinin
ağrısına
Səhəri sıxıb qurtarmır.
Qəlbi geniş, könlü şaddı,
Yolları bəmbəyaz atdı.
Evləri yatmış saatdı,-
Oyanıb, qalxıb qurtarmır.
Şəhər ritmləri onun
digər şeirlərində
də davam edir.
Daha doğrusu, bu
şeirlər Bakı
haqqında müəyyən
bir pozadan təsəvvür yaradan şeirlərdir.
Bu tipli
şeirlərdə Rizvan
publisistikaya uymur, fikrini poetik dillə şərh edir, çalışır
ki, müəyyən bir obraz yaratsın.
Onun şeirlərində ən
çox diqqəti cəlb edən Saat, Gecə, Külək, Göy obrazlarıdır. Bu obrazlar Şəhər obrazının ayrı-ayrı
atributları sayıla
bilər.
Ümumiyyətlə, şeirdə obraz
yaratmaq, predmeti qabarıqlaşdırmaq Rizvanın
şeirlərinə xas
olan bir məziyyətdir.
Məsələn,
"Anamın sol qolu",
"Çiçəkli don aldım", "Hasardan
o yana", "Səsböyüdən",
"O gecə" və
s. şeirlərdə bunun
bariz ifadəsini görürük.
Yaxşı cəhət budur
ki, Rizvan Nəsiboğlu məlum mövzulara müraciət
edərkən təzə
söz deməyə çalışır. Payız fəsli
barədə demək
olar ki, bütün şairlərimiz
şeir yazıblar.
Deyək ki, payız çox adam
üçün fəsillərin
gözəllidir, çünki
bütün fəsillərlə
görüşür, istisiylə,
küləyiylə, soyuğuyla,
hətta qarıyla.
Barıyla, bəhəriylə. Rizvanın "Payız ritmləri"ndə isə
payız qürub fəslidir, bu fəsildə:
Gün üzülsə, qəm əriməz,
Bulud gedər, gün əylənməz,
İçində
ömür görünməz
Gecə qaralmaqdan ölür.
Sıxar səni bu quru
can
Ay-qara bəxt, il
yarımcan.
Bəxtinə gün doğanacan
Arzun yorulmaqdan ölür.
Kitabda şair "mən"inin
ifadəsi olan onlarla şeirlər var.
Biz gah kasıb süfrəsini seyr edir, onu
payızın son ayı
kimi (soyuq, küləkli) görür,
gah "yaşaya bilmirəm yazılan ömrü" etirafını
eşidir, gah bir yetim cücənin
taleyinə acıyır,
gah kənd uşağının şəhərdəki
sıxıntılarının şahidi olur, gah da sevgi
iztirablarından yaranan
göz yaşlarını
görürük.
Və hər bir şeirində Rizvan Nəsiboğlu poetik sözün əllərini
sıxır. Rizvanın
sevgi şeirlərində
bu, xüsusilə aydın nəzərə çarpır:
Çiçəyə
büründü bal xəyalımız,
Busəyə həsrətdi əllər,
dodaqlar.
Mənim ürəyimdə bir ağlayan qız,
Sənin ürəyində sənsiz ölən var.
Hələ xəyallardı görüş yerimiz,
Arada nə qədər yol
qalır, gülüm
Səni görməyəndə
daş hasarımız,
Bir az da
boy verib ucalar, gülüm.
Təbii ki, Rizvan Nəsiboğlunun
kitabında yaxşı şeirləri ilə müqayisədə
ortabab şeirləri də var, hətta elə şeirləri
var ki, bu kitaba düşməyə də bilərdi.
Ona görə də müəllifə
xatırlatmaq istəyirəm ki, gələn dəfəki
şeirlər kitabını çapa hazırlayanda diqqətli
olsun.
Ona şeiriyyət aləmində
uğurlar arzulayıram!
Vaqif YUSİFLİ
Ədalət.-2011.- 3 dekabr.- S.19.