"BİR ÖMÜRLÜK MƏHƏBBƏT"
İsmayıl Öməroğlunun
dost ismarıcı
Öncə
bugünkü kitablardan, daha doğrusu, nəşriyyat
işindən başlamaq istəyirəm. Məmləkətimiz
müstəqillik əldə edəndən sonra bütün
sahələrdə olduğu kimi, nəşriyyat-poliqrafiya sahəsində
də bir özəl azadlıq yarandı. Ona görə
"özəl" deyirəm ki, bu azadlıq əslində
bir çox qüsurları da ortaya gətirdi. Yəni, bazar
iqtisadiyyatı deyilən meydan buraya hər cür
yararlı-yararsız məhsulların ayaq açmasına
şərait yaratdı. Necə deyərlər, sözü
olan da, olmayanda, yazmağı bacaran da, bacarmayan da
özünü atdı bu meydana. Çünki hər şeyi
bazar və pul həll edir. İkinci isə birinciyə hökm
etmək gücündədir. Bax, bu da həqiqi sözün dəyərli
kitabın nüfuzuna xələl gətirməklə
yanaşı, onun oxucuya çatmaq yollarında da maneəyə
çevrildi.
Digər tərəfdən
Azərbaycanın nəşriyyat-poliqrafiya sahəsi qəbul
etdiyi sifarişlərin yalnız maliyyəsini önə
çəkdiyindən ona təqdim edilən yazılara, ədəbi
nümunələrə, bütövlükdə kitab olma
iddialı hər nə varsa, onların heç birinə
sözün böyük mənasında sahib kimi
yanaşmadı. Əksinə, onlar daha çox tacir, kitab
çap edib satanlar kimi çıxış etdilər. Bu da
pulu, imkanı olanların təqdim etdiyi hər cür kitab
adına uyğun gəlməyən mətinlərindən
tutmuş, şeirlərdən tutmuş roman, povest də daxil
olmaqla hər şeyi qısa müddətdə çap
maşınlarının ixtiyarına verdi. Nəticədə
gərəksiz, yararsız, ürək bulandıran, adamı
böyük sözdən qaçaq salan bomboz "kitablar"
ayaq tutub yeriməyə başladı. Biz də bu kitabların
bəzən zorən oxucusuna çevrilməli olduq. Ən
azı onu təqdim edən müəllifin yanında vərəqləməyə
məcbur qaldıq.
Şükürlər
olsun ki, bu bulanıq suların müəyyən bir dərəcədə
durulması da paralel olaraq davam edirdi. Həmin o durulan sularda
işıq üzü görən, araya-ərsəyə gələn
kitablar isə bizləri, onu oxumaq istəyənləri öz əhatə
dairəsinə çəkir və əsl sözün, həqiqi
qələmin nə olduğunu unutmağımıza imkan
vermirdi...
Elə bu günlərdə
çox dəyərli ziyalımız, Azərbaycanın
ictimai-siyasi həyatında öz yeri, öz dəsti-xətti
olan, ədəbi-elmi mühitdə öz
cığırını açmış qələm dostum
İsmayıl Öməroğlu Vəliyevin ötən ilin
sonlarında işıq üzü
görən "Bir ömürlük məhəbbət"
kitabı ilə baş-başa qaldım. Kitabın ön
sözünün müəllifi tanınmış
yazıçı-publisist Elçin Mehrəliyev oxuculara xitabən
konkret bir şəkildə deyir ki, onun silahı sözdür!
Bəli, mən hələ
tələbəlik illərində İsmayıl müəllimin
yurd, ocaq yerləri ilə bağlı, vətən sevgisi ilə
dolu ilk kitablarından birini sevə-sevə oxuyub onun barəsində
dövlət universitetinin qəzetində
çıxış etmişdim. Və
vurğulamışdım ki, yalnız imzasını
tanıdığım İsmayıl müəllim bu
kitabı ilə, bir az da konkret desəm, bu kitabda
toplanmış ürək pıçıltıları ilə
mənim ruhumu özünün həmsöhbətinə
çevirdi...
İllər ötdü
və günlərin birində mən İsmayıl Vəliyevlə
üz-üzə gəldim. Söhbət əsnasında hər
ikimiz həmin o universitet qəzetində işıq
üzü görmüş yazını xatırladıq və
gördük ki, səmimi şeirlərə səmimi
yazılmış oxucu fikirləri bizim aramızda bir
körpü yaradıbmış. Və biz də o
körpüyə doğru zaman-zaman yol gəlirmişik.
Beləcə
başladı bizim tanışlığımız,
dostluğumuz. Onun kitablarını mütaliə etməyə
açılan bu imkan tələbəlik illərində dilə
gətirdiyim fikirlərimdə yanılmadığıma məni
bir daha inandırdı. Elə o inamla da mən İsmayıl
müəllimin sonuncu şeirlər kitabını demək
olar ki, əvvəldən axıra kimi maraqla mütaliə
etdim.
Səmimi deyəcəm.
Bu şeirlərin ruhu həm sevinc, həm kədər
notları üzərində gəzişmə edir. Bir
şeirdə özünü yeniyetmə gənc hesab edirsən,
başqa birində saçlarına dən
düşmüş ağsaqqal, ondan sonrakında isə yurd,
vətən həsrəti ilə yaşayan, dərddən beli
bükülsə də yumruqları düyünlənmiş,
ürəyi döyüşmək istəyi ilə dolu olan bir
döyüşçü görürsən. Bax, bu müxtəliflik
insanı haldan-hala salır, illərdən illər aparır.
Zamanların dəyişməsi isə həm də ən
kövrək hissləri belə başlı-başına
buraxmır. Əksinə, onlar oxucunun qanına, canına
hopurlar. Təsəvvür edin ki, İsmayıl müəllimin
şeirlərində qarşılaşdığım fikir
yüklü misralarda həm də bir poeziya ilə fəlsəfənin
həmahəngliyini, qol-boyun olduğunu görürəm. Məsələn:
Göylərdən nə qədər ulduz
köçsə də,
Sevənin heç zaman ümidi
sönməz.
Yüz illər ötsə də, zaman
keçsə də,
Məhəbbət nağıldı - bitib
tükənməz.
Və yaxud:
De, harda axtarım
səni,
de, harda?
Köçmüsən ömrümdən
qaranquş kimi.
Qaranquş nəğməylə
dönər baharda,
Gəlmədin nəğməsiz
qoydun eşqimi.
...Demə soyumuşam,
şaxtayam, qaram,
Qayıt ürəyimi
ovundurmağa.
Uç qaranquş kimi
mən ki, baharam,
Qayıt ürəyimdə
yuva qurmağa!
Bu misralar
özü-özlüyündə yəqin ki, oxucuya hər
şeyi deyir. Çünki burada söhbət saf, səmimi, təmənnasız
duyğulardan və o duyğuların ümumi fonunda məhəbbətdən
gedir. O məhəbbətdən ki, şair onun
üçün qardan, şaxtadan, əzablardan keçməyə,
həsrətin döyüş meydanında sona kimi
vuruşmağa hazırdı. Təki sevgisinə, istəyinə
qovuşsun. Bu istəyi İsmayıl müəllim başqa
bir şeirində belə ifadə edir:
O könül sevgiyə
layiq deyilsə,
At onu daş kimi
pəncərələrdən.
Bir dəfə tapdansa,
yerə əyilsə,
Qürurunu qırıb
götürmə yerdən.
Bəzən iddia edirlər
ki, (hətta bir mahnımızda, nəğməmizdə də
o fikir təkrarlanır ki, vüqar, qürur sevgiyə o qədər
də uyğun gəlmir -Ə.M) vüqar, qürur sevginin
qayçısıdır. Sevgi ilə düz yola getmir. Amma
vüsala yetmək istəyən hər kəs vüqarı
da, qüruru da sevginin baş tacına, təbii ki, sevgini də
onların yaraşığına çevirməyi
bacarmalıdır. Çünki sevgi dilənilmir, nə də
nəzir verilmir. Onu qazanmaq və ona qovuşmaq
üçün bütün çətinliklərdən
keçməyə qadir olmalısan. Bax, elə böyük
sözün, həqiqi poeziyanın bir missiyası da saf
duyğuları tərənnüm etmək, təlqin etməkdir.
İsmayıl Vəliyev bir şeirində yazır:
Hərdən duyğuları
bölüşdürürsən,
Kədəri bölməyə
adam tapılmır.
Qohumla,
qardaşla ömür sürürsən,
Qədəri bölməyə
adam tapılmır.
...Sim yanır, alışır ürəkdən
keçən
Bu odu çox zaman
pərdə də bilmir.
Daşları tərpədən sözümüz
bəzən,
Daşa dönmüşləri
tərpədə bilmir.
Məncə indi özünü
yeni zamanın adamı sayıb, Avropa təfəkkürü
ilə düşünüb yaşadığını iddia
edən bir para daş ürəklilərə şairin
misraları sərrast atılmış güllədir. Təbii
ki, başa düşənlər üçün. Əgər
bu anlayışı özləri üçün yad bilənlər
olarsa, onlar yəqin ki, yurd həsrətinin ifadəsi olan
misraları, Aşıq Ələsgərə
ünvanlanmış misraları da heç cür həzm edə
bilməyəcəklər. Çünki şair
doğulduğu kəndə, yurda qayıtmağı ən
böyük arzu, ən böyük məqsəd sayır.
Bunun üçün hər şey hazırdı. Elə o
coşqu və həsrətlə də yazır:
O dağları gördüm mələdi
dərdim,
Nəfəsim təngidi göyün
üzündə.
Qurumaz dərdimi göylərə
sərdim,
Gördüm ki, ağlayır göyün
özü də.
Və yaxud:
Dumanda itən dağlarım,
Əlimdən gedən dağlarım,
Yuxumda bitən dağlarım,
Ümidinə qar yağmasın.
...Ömrümüzdən
zaman keçər,
Güman gələr inam keçər,
Göy üzündən
duman keçər,
Durnam vətənsiz qalmasın.
Bu gün hər birimiz
Qarabağ itkisinin, Qərbi Azərbaycan həsrətini
yaşayırıq və bu həsrətin bizlərə təkcə
mənəvi sarsıntılarını hesablamaq
üçün sözün, qələmin, ömrün yetəcəyinə
mənim heç inamım yoxdu. Çünki bu elə bir zərbədir
ki, onun bir anının içərisində milyon anlar yerləşir.
Bax, acımızın da, mənəvi
istirablarımızın da anlara və onun içərisindəki
milyonlara vurulması heç bir ömrə, heç bir
ömrün sona qədər daşıya biləcəyi
mümkün olmayan bir qəm yüküdü, kədər
yüküdü. Bu yükü ancaq biz yazmaqla,
danışmaqla bir az yüngülləşdirməyə
çalışırıq. Əslində bununla biz
özümüz özümüzə təsəlli verməklə
sabaha ümidimizin sağ-salamat çıxmasına, eləcə
də bizi özü ilə sabaha aparmasına cəhd edirik.
Bir kənd
vardı qərib oldu,
Bir dağ vardı gülü soldu.
Cığırlar adam istəyir,
Qapılar qonaq gözləyir.
Uçub perikib quşları,
Xəbər çatmaz kimsəsinə.
Əyilib qəbir daşları,
Həsrətdi Quran səsinə.
Təkcə doğma kəndə
həsr edilmiş şeirləri oxuyanda mənə elə gəldi
ki, İsmayıl müəllim həm də rəsm çəkməyə,
rəssamlıq etməyə həvəs göstərib. Daha
doğrusu, şairliklə rəssamlığı bir-birinə
yoldaş edib və onlardan da biri misraları yazıb, o biri də
misraların içərisindəki şəkili çəkibdi.
Bəli, mən
İsmayıl Öməroğlunun "Bir ömürlük məhəbbət"
kitabının sonuncu şeirində belə bir misra ilə
qarşılaşdım:
Ruhum məni axtarır,
Bu dumanda, bu çəndə...
Xəyal dünyam əriyir,
Buludların içində.
Həmin son şeirin bir
parçası olan bu misralar kitabın mənə etdiyi təsiri
əritmədi. Əksinə, xəyalın duman kimi Bakıdan
üzü Qarabağa, üzü Qərbi Azərbaycana,
üzü bütöv Azərbaycana doğru axıb getməyə
başladı. O xəyalın içində mənim ruhum da
gedirdi. Və gedə-gedə də hiss edirdim ki, yol
yoldaşlarımdan biri də İsmayıl Öməroğludu.
O da öz şeirlərinin qanadında üzü həsrətini
çəkdiyi yurda tərəf istiqamət
almışdı. Bizim yollarımız təkcə paralel
deyil, həm də kəsişəndi. Çünki
ünvanımız, istiqamətimiz eynidi. Ona görə də
mən İsmayıl Öməroğluna
ünvanladığım bu balaca məktubda onun şeir
çələngindən bəhrələndiyimi və bu
şeir çələnginin içərisində
özümü çox rahat hiss etdiyimi deməyə
çalışdım. Bir də demək istədim ki,
İsmayıl müəllim, mən sizin daimi və
yaxşı oxucularınızdanam. Bu kitabınızı da
bir oxucu kimi sevə-sevə mütaliə etdim. Ola bilsin ki, siz
məndən hardasa tənqid, irad da gözləyirdiniz. Amma səmimi
deyim ki, mən yaxşı bir oxucu kimi
yaşadıqlarımı kağıza
köçürdüm. Sizə cansağlığı və
uğurlar arzu edirəm.
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.- 2011.- 5 fevral.- S. 8.