Firudin
Allahverdi: "Bizim konsertlər - toylardır"
"Bəstəkarlar
İttifaqı müğənnilərin ittifaqı
olsaydı..."
1980-ci ildə Bakı
şəhərində anadan olub. 2003-cü
ildə Bakı Musiqi Akademiyasını bəstəkarlıq
ixtisası üzrə (prof. Xəyyam Mirzəzadənin sinfi) bitirib.
2006-cı ildə Almaniyada keçirilən
Stockhausen-Courseslarda iştirak edib. İdman və Gənclər
Nazirliyinin keçirdiyi müsabiqədə gənclər
arasında 2001-ci ilin ən yaxşı mahnı və romans bəstəkarı
adını alıb, 2002-ci ildə Dövlət Sərhəd
Xidmətinin keçirdiyi marş müsabiqəsində I yeri
tutub.
Əsərləri
yerli və xarici ansambllar tərəfindən ifa olunub.
2008-ci ilin avqustunda
İsveçrədə gənc bəstəkarlar arasında
keçirlən 4-cü Beynəlxalq müsabiqədə
(pre-Art) Firudin Allahverdi "Paradoxes" əsəri ilə
müsabiqədə birinci yeri tutaraq müsabiqənin əsas
mükafatına layiq görülüb.
2010-cu ildə Amsterdam
Konservatoriyasına qəbul olunsa da, maddi çətinliklər
səbəbindən hələ də təhsilinə
başlaya bilməyib
- Mənim yazdığım
üslubun adı belədir: Avropa Sənət Musiqisi.
Ümumiyyətlə, musiqiyə iki növ münasibət var.
Biri art (sənət), digəri də pop (kütləvi)
münasibətdir. Hər bir cəmiyyətin
artı da var, popu da. Məsələn,
Türkiyədə türk xalq Musiqisi və türk sənət
musiqisi anlayışları ayrılır. Bizdə belə bölgü olsaydı, muğam da Azərbaycan
sənət musiqisi sayılmalı idi.
- Muğam folklor deyil ki?
- Qətiyyən. Sənət
musiqisi bu işi yaxşı bilən, yenilik etməyə
çalışan adamlar tərəfindən
yaradılmış musiqidir. Muğam da o
dövrlərdə ancaq saraylarda, kitabxanalarda dinlənilirdi - o
dövrün elitasının dinlədiyi musiqi idi. Sonra baş verən siyasi-ictimai proseslər musiqidə
də əks olundu, Nadir şahın imperiyası
dağılıb xanlıqlara bölünərkən əyalətdəki
hakimlərin ambisiyaları da böyüdü. Proses təxminən
belə getdi: məsələn, Quba xanı aşbazına
deyir ki, mənə Nadir şahın yediyi plovdan bişir. Musiqiçisinə də deyirdi ki, mənə Nadir
şahın dinlədiyi muğamdan çal. Ancaq Qubadakı musiqiçi İsfahandakı
muğamı çala bilməzdi. Uzağı
imitasiya edə bilərdi ki, onu da etdi. Sonra
xanlıqlar ləğv oldu. Bu zaman bəylər
eyni şeyi istədi. Beləliklə, muğam bir az da aşağı düşdü. Sənət musiqi kütləviləşdi. Eyni hal Avropada da gedib. Bu gün
Vivaldi, Mozart, Şopen kimi bəstəkarlar artıq aktual art
musiqi sayılmır. Onlar artıq popdur.
- "Bəstəkar"
kimə deyilir?
- "Bəstəkar"
- Şərq musiqisi, "Kompozitor" - Qərb musiqisi bəstələyən
adama deyilir. Amma bugünkü meyarlarla
mahnı yazanları bəstəkar adlandırmaq olar. Çünki onlar əsasən Azərbaycan musiqi
ladları üzərində yazırlar. XX
əsrdə bizdə Ələkbər Tağıyev, Səid
Rüstəmov bəstəkar idi. Məsələn, Qara
Qarayev, Xəyyam Mirzəzadə isə kompozitor
sayılmalıdırlar. Ötən əsrin
40-50-ci illərinin filmlərində titrlərə baxın - bəstəkar
yox, kompozitor yazılır. Ümumiyyətlə,
pop yazana - bəstəkar, art musiqi yazana - kompozitor demək daha
doğru olardı. Üzeyir Hacıbəyov
da özünə kompozitor deyirdi.
- Siz hansındansınız?
- Mən kompozitoram. Düzdür,
arada pop musiqilər də yazıram. Çünki
mahnı kütləvi janrdır - hamı yaza bilər. Baxın, "sürmək" felini həm təyyarə,
həm gəmi, həm maşın üçün işlədirlər.
Ancaq təyyarə sürənə pilot deyirlər,
gəmi sürənə kapitan. Maşın
isə kütləvi bir şeydir. Hamı
sürə bilər. Təyyarə sürən
- pilot yerə enəndən sonra avtomobil sürə bilər.
Qeyri-normal o vaxt olur ki, sürücü olub
pilotluğa iddia edirsən.
- Deməli, not bilməyən adam mahnı yaza bilər?
- Bilər. Çox qəşəng
də yazırlar. Mahnı çox ciddi sənət
əsəri deyil. Kütləvi janrdır.
Kütlə özü də yazmalıdır.
Mənim bununla qəti problemim yoxdur. Təki o adamlar gəlib simfoniya yazmağa iddia etməsin.
- Notu bilməyən adam necə simfoniya yaza bilər?
- Bizimkilərə nə var!? İqtisadiyyatı güclü olan adamdan nə desən
çıxar.
- Üzeyir Hacıbəyov yazır
ki, "Leyli və Məcnun" operasını yazanda ali musiqi təhsili olmayıb. Bəs
necə yazıb bu əsəri?
- Əvvəla, o vaxtkı
"Leyli və Məcnun"un indikiylə
arasında çox fərq var. Üzeyir bəy o operanı hər
dəfə səhnəyə çıxarılanda dəyişikliklər
edirdi. Birinci tamaşada bir neçə
violonçel, bir neçə tar və violinlər var idi.
Amma dəyişə-dəyişə bu
operanı elə bir səviyyəyə gətirmişdi ki,
muğam demək olar yoxa çıxmışdı. Sonra yenidən əl gəzdirdi və yarışərq-yarıqərb
bir səhnə əsəri meydana çıxdı. Amma sözün əsl mənasında opera -
"Koroğlu" olub.
- Bəs bizdə niyə inkişaf
etmir Qərb musiqi sənəti?
- Bizdə nə inkişaf edir ki?! Liberal iqtisadiyyat olmadığına görə rəqabət
yoxdur. Rəqabət yoxdur deyə, heç kim öz üzərində işləmir. Adicə reklamlarımızı götürək.
Bir qram kreativlik yoxdur. Əgər
rəqabət, alternativlik olsaydı, kreativlik də olardı.
Bir ara korrupsiya ilə mübarizə məsələsi
ortaya atılanda hiss olunurdu ki, cəmiyyətdə kreativlik bir
az artıb. Sonra yenidən yatdı.
-
Yazıçılar Birliyi daim münaqişələrlə
gündəmə gəlir. Bəstəkarlar
İttifaqında belə qalmaqallar yoxdur, deyəsən?
- Yazıçılıq daha
kütləvi olduğuna görə belə problemlər olur. Bəstəkarlar İttifaqında da sədr dəyişikliyi
olanda müəyyən söz-söhbətlər olmuşdu.
Bu müğənnilərin ittifaqı
olsaydı qarşıdurmanın biri bir qəpik olacaqdı.
Amma indi qarşıdurma üçün bir səbəb
yoxdur.
- Azərbaycanda bir çox adamlar
var ki, bayağı adlandırdığımız musiqiyə,
müğənnilərə qarşı çox aqressivdirlər.
Məsələn, Üzeyir Mehdizadəyə və
digərlərinə qarşı.
- İndi
görürsən kimsə Motsartı dinlədiyinə görə
özünü elitar göstərmək istəyir. Halbuki Motsart üç əsr əvvəlin elitar
musiqisidir. Öz dövrüylə deyil,
keçmiş dövrlə yaşayan adamlar həmişə
olub. Elə Motsartın vaxtında da elə
adamlar vardı və onlar da öz növbələrində
öz dövrlərindən üç əsr əvvələ,
məsələn, Claudio Monteverdiyə qulaq asmaları ilə
fəxr edirdilər.
- İnsanlar niyə
arta qulaq asmaqla qürurlansınlar ki? Bəyəm
popa qulaq asmaq pis şeydir?
- Xeyr, pis şey deyil. Sadəcə, bəzi insanlar özlərindən bir
obraz düzəltmək istəyirlər. Bahalı
görünmək istəyirlər... Nə
bilim, ya da nə istədiklərini özləri də bilmirlər.
- Sən özün Üzeyirə
(Mehdizadə) və o tipli başqa müğənnilərə
qulaq asırsanmı?
- Rast düşəndə dinləyirəm.
Amma daha çox meyxanaya qulaq asıram -
reallıq hissini itirməmək üçün. Meyxanaçılar daha səmimi olurlar -
popçulardan da səmimi.
- YouTube statistikasından da
görünür ki, meyxana pop musiqisindən daha çox dinlənilir.
- Çünki meyxanadan
informasiya almaq daha rahatdır. Meyxana geniş
kütlələrə daha tez çatır. Bildiyimiz kimi, builki tələbə qəbulunda
humanitar fənlərdən 70 faiz kəsilib. Demək, bu adamların dünyagörüşü
azdır. Dünyagörüşü az
olan adam mürəkkəb informasiyaya hazır deyil, meyxana onun
mənəvi qida ehtiyacını doldurur. Çox
normaldır.
- Bəs bu səni narahat etmirmi? Sənin
simfoniyanı kim dinləyəcək?
- Qəti narahat etmir məni. Bəlkə
10 il qabaq məni narahat edərdi bu məsələ.
Amma sonra reallığı dərk etdim. Bildim ki, mən nəylə məşğulam,
başqaları nə ilə.
- İnternet canlı
musiqiyə necə təsir edir?
- Mən canlı musiqininin nə
vaxtsa öləcəyinə inanmıram. Bu
performansdır. Gələcəkdə bəlkə
də canlılıq özü elə elitar bir şeyə
çevrildi.
- Bizdə konsertlərə də az adam gedir.
- Bizim konsertlər - toylardır. İndi toyda bizim insanlar bütün sosial
ehtiyaclarını ödəyir. Toy həm
konsert, həm əyləncə, həm diskoteka, həm qız
bəyənmək, həm biznes əlaqələri qurmaq, həm
dalaşmaq, həm barışmaq üçün uyğun
zaman və məkandır.
- Sovet vaxtı musiqidə də
senzura var idi. Kimin efirə çıxıb-çıxmamağını
özləri müəyyən edirdilər. Bütün günü Flora Kərimova, Şövkət
Ələkbərova, Zeynəb Xanlarova oxuyurdu. Hansı yaxşıdır. O dövr, yoxsa
indiki?
- Nə o yaxşıdır, nə
də bu. Nə onda azadlıq var idi, nə də indi. Azadlığın daha çox olduğu məmləkətlərdə
hər şey daha çox öz yolundadır. Məsələn, Türkiyədə kanallar
ixtisaslaşıb. Bəlgəsəl,
musiqi, kino, xəbər kanalları ayrıdır. Bizdə isə kanallar sifətsizdilər.
Sosial
şəbəkələrdən gələn suallar
- Yaşamaq üçün pulu
necə qazanırsan?
- Tamaşalar, kinolar
üçün sifarişlər alıram. Not çap edirəm.
- Yenidən doğulsaydın, musiqi
sənətini seçərdinizmi?
- Yenidən doğulsam, bu suala cavab
verərəm.
- Niyə hamıyla münasibətiniz
yaxşıdır? Bunu necə
bacarırsınız?
- Çalışıram ki,
özümlə eyni ranqda olmayan adamla konfliktə girməyim.
- Sifariş olsa, yazaram.
- Erməni gəncləri ilə
içmək ləzzət edir?
- Mən pivə içəndə
adamları millətinə, siyasi görüşünə, ya
da cinsinə görə seçmirəm. YAP-çıyla
da, cəbhəçiylə də, erməniylə də,
rusla da, almanla da pivə içə bilərəm. Əsas pivənin dadı və ətrafında
müzakirə olunan məsələlərin nə qədər
məni maraqlandırmasıdır.
- Niyə musiqiçilərin əksəriyyəti
içkiyə, siqareyə meyilli olur?
- Bu artıq psixoloqlara, sosioloqlara
ünvanlanmalı sualıdır. Şəxsən
mən siqaret çəkmirəm. İçkini isə az içirəm.
-Niyə Leyla adlı
qızlara çox mahnı yazılır?
-Yəqin ki, klassik ədəbiyyatdakı
Leyli-Məcnundan gəlir. Mənim də Leyla
adlı mahnım olub.
- Hansı Azərbaycan
bəstəkarlarından ilham alır, kimləri ideal hesab edir,
kimlərə qulaq asır?
- Heç bir bəstəkarı
ideal hesab etmirəm. Amma Fərəc Qarayev, Xəyyam
Mirzəzadə, Elmir Mirzəyev və Cavanşir Quliyevi daha
tez-tez dinləyirəm.
- Azərbaycanın
inkişafını nədə görürsünüz?
- Dünya standartları ilə
ayaqlaşmaqda.
Kulis.az
Ədalət.- 2011.- 19 iyul.- S.4.