QƏDİM - MÜASİR
GÖYÇAY
TURİZMƏ MARAQ HARDAN
BAŞLAYIR?
... Çox maraqlıdır, həm də təəccüblüdür. Adında, tarixində, indisində qədimliyi və müasirliyi yaşadan Göyçay rayonu, Göyçay şəhəri, təbiətin gözəllikləri ilə də diqqət çəkən bu bənzərsiz yurd yeri heç vaxt turizm marşurutlarına birbaşa aid olunmayıb. Doğrudur, burada qədim tarixi abidələr, ardıcıllıqla nümunə göstərilən təbiət heyranlıqları çox deyil. Ancaq belə götürəndə turizm üçün bir çox şəraitin mövcudluğunu da göstərməliyik.
QƏDİMLƏRDƏN GƏLƏN
SƏSLƏR
1700 ildən
çox yaşı təxmin edilən qədim Göyçaydan əsər-əlamət qalmayıb.
İslamdan qabaqkı əsas şəhər qəbiristanlığı da
30-35 il əvvəl tamam dağıdılıb,
məhv edilib.
Müasir Göyçayın
təməli isə
200 il qabaq indiki şəhərin son
nişanələrindən 250-300 metr aralı planlı şəkildə
qoyulmaqla bu günlərə qədər
inkişafda olub.
Əvvəllərdə əsaslandıraraq
yazdıqlarımdan çox
uzağa getməyərək
təkrar qeyd edirəm ki, Azərbaycanda islam dininin qəbul edilib yayılmasından sonra Göyçay ərazisində binə olunan Ərəb, Ərəbşahverdi, Mirzəhüseynli,
Şəhadət, Qarabağlar,
Üngütlü, Şıxlı...
kimi "cavan" kəndlərin ən azı 1200 ildən çox yaşı var. Qaraman, Qarabaqqal, Ləkçıplaq, Çaxırlı,
Alpout və bir çox digər kəndlərin isə tarixi 2000 ilə yaxındır.
Şəhərdən 6-7 km. şimal-qərbə
doğru qalıqları
indiyədək qalan Surxay qalası (Alban dövrü), qala ilə şəhər arasındakı quldarlıq
dövrünü əks
etdirən qəbirstanlıq
və başqa bu kimi faktlar
vaxtında araşdırılmadığından,
sonralarsa düzgün
yanaşılmadığından qeyri-dəqiq mülahizələrin
yaranmasına səbəb
olmuşdur.
Hələlik bunları
buraxaq əsl tarixçilərin, vətənpərvər
elm adamlarının, arxeoloqların
öhdəsinə. Ancaq
ilk şəhərin mövcudluğu
barədə qısa məlumatı diqqətə
çatdırmaq bizim
işimizdir.
GÖYLƏRDƏN GƏLƏN
ÇAY
İnsanlar ən qədim dövrlərdən
üzü bu yana yaşayış məskənlərini ilk olaraq
suya (çaylara, göllərə) yaxın
yerlərdə salmağa
çalışıblar. Burada
heç Antuan de Sent-Ekzüperinin o müdrik kəlamlarına da ehtiyac yoxdur. Göyçay şəhəri
də bu səbəbdən məhz
Göyçay adlanan bu gözəl çayın kənarında,
sağ sahilində inşa olunub. Bu çay sanki qarşı dağlardan, Böyük Qafqazın cənub zirvələrindən
deyil, göylərdən
axıb gəlir. Belədə ürəyindən
bu gözəl çayı oxşamaq, əzizləmək də keçir...
... Bu Göy
çaydır. Ulu dağlarımızın mələk
qızı, şirin nəğməsi Göy çay! Yoxsa göylərdən axıb
gəldiyinə görə
? Yoxsa... Min illərdir
beləcə axıb gedir.
Axar Göy çay, üzər Göy çay - yol gedər. Bu yol onun ömür
yolu, əbədiyyət
yoludur. Axıb, axıb bir şəhərə
yan alar. Bir az rahatlanar,
bir az dincələr.
Adından ad almış
bu şəhərə
"gözəlim, mələyim"
deyib ulu bir nağıl danışar, şirin bir nəğmə oxuyar. Bu nağıla baş qoyub dadlı bir yuxuya gedər bu şəhər, bu nəğməyə üz tutub erkən-erkən
oyanacaq bu şəhər...
... Gecə
olunca yuxusundan qərib-qərib ulduzlar keçər, Ay dolanar bu çayın sahillərinə. Dan üzü
pırıl-pırıl ləpələri
sahillərlə oynaşar.
Sonra günəş boylanar, sonra torpaq oyanar, sonra mavilik görünər.
Və göylər
çayı öz yolunda ...
QAFQAZ ALBANİYASININ PAYTAXTINA APARAN YOL
O vaxtlar,
Qafqaz Albaniyasının
paytaxtı Qəbələ
şəhəri olanda
çayın sahilindəki
kiçik Göyçay
şəhəri xeyli
inkişaf edir, əhalisi artır. Şəhərdə çoxlu
karvansaraylar tikilir, sənətkarlar məhəllələri
salınır. Arandan Qəbələyə qalxan
ən yaxın və əlverişli yol bu şəhərin
üstündən olub.
Qəbələyə gedən
tacirlər, digər məqsədlərlə bu
şəhərə yola
çıxanlar Göyçayda
dayanırmışlar.
Bir neçə
gün istirahət, miniklərə qulluq, müxtəlif alış-veriş,
üzü dağlara doğru son yolçuluq üçün güc, qüvvə toplamaq... Karvanlar, Qəbələdən
qayıdan digər yolçular yenə də bu şəhərdə
dayanar, daha uzaq səfərlərə
zəruri hazırlıqlarını
görərmişlər.
İndi üstü
tamam örtülən
qədim şəhər
qəbiristanlığının məzar daşlarını
"oxuyanlar" 1000-1500 ilin
uzaqlığına gedib
çıxırdılar. Bu şəhər orta əsrlər dövründə
bütün yaşam şərtlərində Qəbələ
ilə bağlı olub. Hətta şəhərin çay
boyunca mərkəzi küçəsi elə
o vaxtlardan Qəbələ
adlanıb. Yəni Qəbələ yolu, Qəbələ meydanı...
mənasında. Sonralar
hətta küçələrin
adları rəsmiləşən
zaman da buraya Qəbələ deyilib. Ta ki Nizami Gəncəvinin yubileyi keçirilən ilə qədər. Həmin vaxt Qəbələ küçəsinin
adı dəyişdirilərək
Nizami adlandırılıb.
MÜASİR GÖYÇAYIN ŞƏHƏR SƏLİQƏSİ
İndi müəyyən
tarixi ekskurslar və digər yanaşmalarla Göyçay
rayonunda ən azından daxili turizmlə bağlı yeni mərhələsinin başlandığını göstərmək,
təsdiqləmək mümkündür.
Üstəlik 2011-ci ilin
Turizm ili elan edilməsinin özü də bu imkanları genişləndirir və reallaşdırır.
Şəhərdəki səliqə-sahman
və gözəllik,
infrastrukturun müasirləşməsi,
eyni zamanda bir sıra qədim
abidələr, tarixi məkanlar, şəhərə
bitişik Əlvan dərəsi, Göyçay
çayı boyunca sıralanan təbiət gözəllikləri bura gələn qonaqları özünəməxsusluğu ilə cəlb edir.
(ardı gələn
sayımızda)
MƏZAHİR ƏHMƏDOĞLU
Ədalət.- 2011.- 17 iyun.- S.3.