İŞIQ
SÜRƏTLİ 45 DƏQİQƏ
Bir
vaxtlar oxuyub təhsil aldığın, hər gün sevimli
müəllimlərinlə üz-üzə gəldiyin
doğma məktəbinə yenidən qayıtmağın,
burada çalışmağın şirinliyi hər istəyənə
qismət ola bilərmi? Təbii ki, mümkün deyil. Ancaq nadir
istisnalar olur. Bir gün öz doğma məktəbinə
müəllim kimi qayıda bilərsən. Bu hal mənim də
taleyimdə yaşanıb, amma bir az başqa cür. Mən
bitirdiyim orta məktəbə sonradan komsomol komitəsinin
katibi vəzifəsində gəlmişəm. O vaxtlar 600 nəfərdən
çox komsomolçusu olan 1 saylı orta məktəbə...
Mən bu işin ideya-siyasi istiqamətini bir tərəfə
qoyub, onun qeyri-adi özəlliklərindən, romantikasından
danışası olsam, keçmiş komsomol işçilərini
kövrəldərəm, qəribsədərəm. İndi
hansı yaşda olsalar da belə.
Elə
əslində də məqsədim başqadır.
Birincisi.
Dünyada
mənim üçün ən şərəfli, ən
müqəddəs peşə müəllimlikdir - hər zaman
belə demişəm və belə də deyəcəm. Mən
çox qəribə şagird olmuşam. Bütün müəllimlərimi
sevmişəm və həmişə onlara hörmət və
ehtiramla yanaşmışam. Hətta nədənsə
acıqlanıb qiymətimi kəsən müəllimimi də,
başqasının hərəkətinə görə səhv
salıb məni vuran müəllimimi də, bəzən dərsə
ciddi yanaşmayan müəllimimi də...
Və
mən zaman-zaman yazılarımda sevimli müəllimlərimi
xatırlamışam. Bəziləri haqqında məqalələr
yazmışam, onlara nəsə bir xidmət göstərmək
istəyində olmuşam.
...
20 ildən çoxdur ki, bir müəllimim haqqında yazmaq
istəyirəm, onun qəribə taleyindən müəyyən
örnəklər vermək istəyirəm, bacarmıram. Elə
bilirsiniz jurnalist üçün yazmaq həmişə asan
olur? Həm də mən öz peşəm haqqında
başqa cür düşünürəm. Jurnalistika ən
çətin peşədir. Mən 30 ilin peşəkarıyam.
Ancaq mənim üçün ən çətin, ən
ağır və məsuliyyətli iş yazmaqdır. Səmimi
deyirəm, hər dəfə əlimə qələm
götürəndə yaza bilməyəcəyimdən
qorxuram. Baxmayaraq ki, indiyədək 10 minə yaxın məqalə,
xəbər, korrespondensiya, oçerk, zarisovka, reportaj,
köşə... yazmışam.
X
sinifdə oxuyurduq. Riyaziyyat müəllimimiz nə səbəbdənsə
məktəbə gəlməmişdi. Elə bilirdik ki, dərs
boş keçəcək, bəzilərimiz bufetə, yeməkxanaya,
bəzilərimiz də həyətdəki futbol
meydançasına gedəcəyimizi
düşünürdük. Bu zaman qarşısına
toplaşıb, indi isə dağılışmaq istədiyimiz
2 nömrəli riyaziyyat kabinəsinə məktəbin cavan
müəllimlərindən biri - Əkbərov
yaxınlaşdı. Bəstəboy, yaraşıqlı, təmkinli
riyaziyyat müəllimi elə dəhlizdəcə bizə
sakit tərzdə heç kəsdən eşitmədiyimiz bu qəribə
sözləri söylədi:
-
Uşaqlar, 45 dəqiqə vaxtınızı almaq istəyirəm,
mümkünsə içəri keçin...
Qırx
beş dəqiqə... Heç bilmirəm Dostməmməd
müəllimin o vaxtlar neçə yaşı olardı? 27, 28,
29, lap olsun 31, 32... Bundan artıq ola bilməzdi. Səliqəli
geyimi, səlist nitqi, əla dərs izahı, mədəni rəftarı,
ağayana sərbəstliyi... Məftun olmuşduq. Qırx beş
dəqiqəlik əvəzetmə bir riyaziyyat dərsi.
Qırx beş dəqiqəmi? Bəs bu qədər dərs
izahı, bu qədər mədəniyyət, kişilik, vətənsevərlik,
səmimilik anları... Bütün bunlar 45 dəqiqəyə
necə sığmışdı? Bu necə müəllim
idi, necə insan idi, ilahi? Biz öz müəllimlərimizi
onsuz da sevirdik, o vaxtlar hamı yaxşı dərs deməyə,
hamı yaxşı oxumağa çalışırdı.
Ancaq biz eyni məktəbdə, eyni kabinələrdə belə
bir insanın - müəllimin varlığından xəbərsiz
olmuşuq. Yəqin o, əsasən aşağı siniflərdə
çalışdığından diqqətimizi bu dərəcədə
cəlb edə bilməyib.
Məktəb
zənginin amansız səsi bizləri sanki dadlı, şirin
bir yuxudan ayıltdı. Sanki 45 dəqiqə deyil, 2-3 saat, bəlkə
daha çox, bəlkə bir ömür qədər davam edən
gözəl bir hekayət...
Təbii ki, bu hissləri hamı
eyni cür yaşamırdı. Zəngdən sonra sakitcə
sağollaşıb dəhlizə çıxdı. Elə
sakit addımlarla da müəllimlər otağına getdi. İçəri
keçəndə dönüb arxaya baxdı. Biz
hamımız onun təmkinli, amma bir az nigaran, bir az qüssəli
baxışlarını da hiss edib duyduq. Bundan o yana
gücümüz çatmazdı da.
İllər
ötüb keçdi. Mən bir təsadüf nəticəsində
Komsomol komitəsinə işə qəbul olunub həmin məktəbə
göndərildim. Yenə deyirəm, daha olmayan və heç
vaxt da olmayacaq bir iş haqqında danışmayaq. Yəni
komsomol işini deyirəm. Sadəcə məktəb, sadəcə
həmin o gözəl insan...
Biz
yenidən Dostməmməd Əkbərovla
qarşılaşdıq. Və mən həmin o 45 dəqiqənin
qeyri-adiliyini xatırlatdım. Sakitcə təşəkkür
etdi. Yəni onun üçün adi bir dərs olsa da,
unutmadığıma görə.
Məktəbin bufetinə nadir hallarda gedərdim. Bir neçə dəfə
mənim otağımda
çay içdik, şahmat oynadıq. Sonralar mənimlə söhbətə
vaxt ayırsa da, şahmat oynamağı sonraya saxlayırdı. Bilirdim nəyə
görə. Mən şahmatı
ondan zəif oynayırdım. Hər dəfə
udub "komsomolu" pərt etmək istəmirdi.
Bu
gözəl insanı daim müşahidə edirdim. Rayonda
çoxlarının hörmətini qazanan D.Əkbərovu
gözü götürməyənlər də varmış.
Nəyə görə? Yüksək müəllimlik
bacarığı, gözəl pedaqoq adı, intellektual səviyyəsi,
mədəniyyəti, kübarlığı bəzi naqisləri
qıcıqlandırırmış. Bəzən belə də
olurmuş. Gözəl insani keyfiyyətlər insana hörmət-izzət
gətirdiyi qədər, paxıllıq, qısqanclıq, hətta
başa düşülməyən düşmənçilik
də qazandırırmış. Bu xoşagəlməz
"qazanclar" onun taleyinə yazılıbmış.
Rayonda hörmət qazanan adicə bir müəllim
bütün bunların ağrısını çəkəcəkmiş.
Bədxahlar onun ağayana xarakterindən istifadə edib əsəblərini
zədələyə biləcəklərmiş.
Sonradan
o, bütün pisliklərə qalib gəlsə də,
sağlamlığındakı zədələrə qalib gələ
bilmədi. Allah, mən o vaxtlar Dostməmməd Əkbərovu
yaşlı bir adam bilirdim. Ancaq o, cəmi 44 il yaşadı,
vaxtsız vəfat etdi. O vaxtlar məktəbli olsalar da,
canından artıq sevdiyi Vətən üçün layiqli
övladlar qoyub getdi.
Uzun
illər ötməsinə baxmayaraq, bu gün də Dostməmməd
Əkbərov Göyçay rayonunda dərin hörmət və
ehtiramla xatırlanır. Əsl kişi, əsl müəllim,
əsl vətəndaş xarakterinə görə. Ən
azı 70-80 ilə sığan gözəl əməllərinə
görə, nümunəvi ailə, övlad, vətən məhəbbətinə
görə...
Hansı
ki, cəmi 44 ilin tamamında qırılan qısa, cavan bir
ömür...
Bəli,
həmin o sirli-sehrli 45 dəqiqənin özü də o
gözəl insanın, unudulmaz müəllimin ömrü kimi
işıq sürətli bir vaqiə idi sanki. Həm bir
göz qırpımı kimi qısa, həm də bitməyən
bir xatirə...
Məzahir ƏHMƏDOĞLU
Ədalət.- 2011.- 2 iyun.- S. 5.