Uzaqdan gələn şair
Həmişə xüsusi bir sayğı ilə
yanaşdığım Ələkbər müəllim
Öncə bir
şeyi etiraf edim. Əslində bu hamıya bəlli olan bir
həqiqətdir, amma mən onu yenidən dilə gətirib
etiraf etmək istəyirəm. Çünki etiraf həm
də adamı bir-birinə bir az da yaxınlaşdırır,
bir az da anlayış artır, münasibətlər öz
müstəvisində görünür. Bax, bu mənada mənim
etirafımın çox sadə bir söykənəcəyi
var...
Sovet dönəmini
yaşayan insanlar mənimlə razılaşar. O illərin ən sıravi
adamları belə, hətta ən ucqar kəndlərdə
yaşayanlar belə söz adamlarını
tanıyırdılar. Baxmayaraq ki, bu qədər qəzet-jurnal
yox idi, bu qədər informasiya bolluğu deyildi, amma o
beş-üç qəzetdə, jurnalda, o tək televiziya və
radioda adamlar az qala şairlərin, yazıçıların
sözü ilə yanaşı, onların hansı bölgədən,
hansı kənddən olduqlarını da bilirdilər. Zənnimcə, bunun bir səbəbi həmin vaxtlar
sözün daha urvatlı olması idi. Qəzetdə,
jurnalda imzası görünən adama o urvatlı söz bir
hörmət qazandırırdı, bir diqqət
ayırırdı. Adamlar inanırdı ki, əgər
bu söz qəzetlərdə çap olunubsa, "Azərbaycan",
"Ulduz", "Qobustan" jurnallarında işıq
üzü görübsə, demək, bu mütləq
oxunmalıdır, bu imzaya hörmətlə
yanaşılmalıdır... Və belə də edirdilər...
Mən həmin
illərdə söz adamlarını dediyim vasitələrin
köməyi ilə tanıyırdım, oxuyurdum, sevirdim, hətta
məktublaşırdım da. Onlarla qurduğum təmas məni
ruhlandırırdı, həvəsləndirirdi, hətta bir az da özümün şair hesab etməyimə
yardımçı olurdu. Bax, bütün
bunları ona görə etiraf edirəm ki, indi qalaq-qalaq
kitabları çıxanları televiziyalarda görməsələr,
nə adını bilmirlər, nə də ümumiyyətlə
tanımırlar. Amma biz ilk kitabı çıxan
şairlərdən, yazıçılardan tutmuş
bütün söz adamlarına qədər hər kəslə
az qala qiyabi olsa da
Bəli, bu
gün həyatımda qarşılaşıb və həyatımda
yer ayırdığım bir dəyərli insan barəsində
düşüncələrimi kağıza
köçürürəm. Mən onu sözləri
ilə, kitabları ilə tanımışdım və
oxuduqca da mənə elə gəlirdi ki, bu insan
yazdıqlarının hamısını bir növü
yığıb yazı masasının siyirməsinə və
ordan da götürüb kitablara çevirir, oxuculara hədiyyə
edir. Çünki misralar da
inandırıcı idi, fikirlər də sadə və
düşündürücü idi. Hər an qarşılaşıb hər yerdə
gördüyüm onun qələmində misralara
çevrilirdi. Bu da məni bəzən heyrətləndirir,
bəzən də içimdən bir həsəd hissi də
keçirirdi. Ona görə də can atırdım ki,
onunla yaxından
Bakıya gəldim. Tələbəlik
illərimin qazancı olan söz adamları ilə
tanışlığımda bu sadə, sakit, səmimi, həmişə
öz aləmində olan Ələkbər müəllimlə
də "Ulduz" jurnalının redaksiyasında
görüşdüm. Səhv etmirəmsə, onda
jurnalın redaktoru deyildi... Jurnala şeirlərini
təqdim etməyə gəlmişdi. Mən onunla
jurnalın əməkdaşının söhbətindən
hiss etdim ki, görüşmək arzusunda olduğum Ələkbər
müəllimlə tale məni qarşılaşdırıb.
Mən də ona salam verdim, halını
soruşdum. Çox sakit, özü də sadə və bir az da qırıq-qırıq cümlələrlə
atüstü söhbət etdik. Elə bil ki, bu dünyanın
adamı deyildi, elə bil ki, mənim oxuduğum,
başqalarının mütaliə etdiyi şeirlərin,
kitabların müəllifi deyildi bu kişi.
Daxilən təəccübləndim, insanda bu
cürə sadəlik, bu qədər təvazökarlıq
olarmış demək (bu gün o sadəliyin, o təvazökarlığın
şahidi olmaq çox müşkül bir işə
çevrilib - Ə.M). Söhbət əsnasında
ona şeirləri barəsində oxucu fikirlərimi söyləmək
istədim. Sakit şəkildə
başını tərpədib razılığını
bildirdi və beləcə bizim ilk
tanışlığımız yaddaşıma
köçdü.
Sonra Ələkbər
müəllimlə "Ulduz" jurnalında daha tez-tez
görüşdüm. Artıq o, jurnala rəhbərlik edirdi.
Onun həyat hekayələrindən də xəbər
tutdum. Özünü də şeirlərini sevdiyim,
duyduğum kimi duyub anladım...
Haqqında
söhbət açdığım bu
Gözündə bir xəfif qəm olur-olsun
Yazın gəlməyinə sevinir adam.
Harda olur-olsun,
Kim olur-olsun,
Yazın gəlməyinə sevinir adam.
Doğrudan da,
inanmırsınız özünüzə və ətrafınıza
baxın. Son çərşənbənin addım səslərini
duyduqca istər-istəməz yazın gəlişini də
qarşılamağa, havanın
şıltaqlığını da bağışlamağa
özümüzdə güc tapırıq. Çünki təbiətin bu mövsüm dəyişikliyi
bizi də dəyişdirir, bizi də sevindirir. Deməli, bu ilahi bir hökmdür. Həmin
hökmü şair misralarla oxucusuna xatırladır və
bunun ardınca pıçıldayır ki:
Uzadırsan
çox uzaqdan
çox-çox uzaqdan gəlirsən
Qazaxıstan ellərindən,
Yoxsa Qazaxdan gəlirsən?
... Belə yaxın ola-ola
Hansı uzaqdan gəlirsən?
...Bunu de də!-
Ev almısan,
bu səhər
Zığdan gəlirsən!..
Son dərəcə
təbii və lokonik bir şəkildə ifadə olunan fikirlər
və eyni sözün müxtəlif çalarları. Şeirin bu
cür dünyaya gəlməsinin ipucu, yəni onun sehirli
çubuğu Ələkbər Salahzadənin əlindədi.
Ona görə də hətta bizi Azıxa da
aparıb çıxarır. Və deyir ki:
Neçə-neçə min il gendən,
Azı, Azıxdan gəlirsən!...
Burda həm
tariximiz var, həm gəldiyimiz yolun uzunluğu, qədimliyi, həm
də poeziyanın rəngarəngliyi. Bir oxucu kimi mən bu
şeiri oxuyanda həm Ələkbər Salahzadayə son dərəcə
yaxından, həm də indi həsrətini çəkdiyim
Azıx mağarasının yerləşdiyi Dağlıq
Qarabağdan gəlirdim. Gəlirdim ki, onun şeirləri
ilə bir az da artıq baş-başa
qalım.
Bütün
şairlər özlərini yazır və şeirləri də
onların özlərinə oxşayır. Bu fikri elə-belə
söz xatirinə yazmıram. Çünki
mənim inancımdı. Mən Məmməd Arazın
şeirlərini oxuyanda onun özünü görürəm,
Bəxtiyar Vahabzadəni, Əli Kərimi, Ramiz Rövşəni,
Vaqif Səmədoğlunu və eləcə də digərlərini
mütaliə edərkən misraların sahibi ilə
üz-üzə qalıram. Şəxsiyyətlə
misralar arasında paralellik axtarıram. Bax,
elə Ələkbər Salahzadənin də şeirləri məni
o paraleli axtarmağa həmişə yönlədir.
Ümumiyyətlə, yaradıcılıq baxımından mən
bir az İsa İsmayılzadəyə, Abbas Abdullaya yaxın
bildiyim (bu mənim özəl qənaətimdi - Ə.M) Ələkbər
Salahzadənin şeirlərində son dərəcə
böyük bir təmkin var, səbir var. Məsələn, o,
"Rekviyem" şeirində yazır:
Üzü yola bitib qalıb
Mənim kimi neçələri
Yorub durur gündüzləri
Yarıb çıxır gecələri
Baxır yerə, çıxır göyə
Hərbə lənət deyə-deyə...
... Gözü yolda qalan mənəm
Bənzərim var yanıq neyə
Bir ömürdü gəl, deyirəm
Gələmmirsən, söylə, niyə?!.
Bu şeirdə həyatını
azadlıq üçün, torpaq üçün, insanlıq
üçün qurban vermiş, insanların,
doğmalarının yolunu gözləyən hər kəsin
bir daxili təlatümü, daxili söhbəti misralanıb və
həmin o hayqıran misralar əslində o qədər
pıçıltılı, o qədər həlim təqdim
olunub ki, o çağırış yox, bir az ümid
işığı olan dua kimi, alqış kimi, hətta
yalvarış kimi səslənir. Bunun
ardınca da müharibəyə, onu törədənlərə
nifrət şölələnir, nifrət boy göstərir.
Əslində şairin şairliyi də,
uğuru da budur.
Başqa bir şeirində Ələkbər müəllim
yazır:
Bu şərdi, nə iblisdi
Mələk donunda gizlənib
Bu xəbislər nə ilbizdi
Adam qınında gizlənib.
...Yoxsa tül-tül dumanlıqlar
Yaxşı sifət yamanlıqlar
Su üstündən samanlıqlar
Əsrin sonunda gizlənib?
Bəli,
bildiyimiz kimi, ötən əsrin sonu doğrudan da çox
dumanlıqları dağıtdı, çox pərdələri
cırıb atdı, çox yamanlıqları üzə
çıxartdı. Və Ələkbər Salahzadə də
onu öncədən gördü, duydu və şeirə
çevirdi.
Adətən
bir söhbət düşəndə bir-birimizə kiminsə
yaşını da soruşub dəqiqləşdirmək istəyirik,
kiminsə təvəllüdünü arayırıq və
buna da normal hal kimi yanaşırıq,
düşünürük ki, yaşını bilmək,
böyüdüyündən xəbər tutmaq hər halda
onun varlığına sevinmək kimi bir şeydi. Təbii ki, bu
təvəllüdləri, bu yaşamı, bu böyüməyi
hər kəs istədiyi səmtə yoza bilər. Bax, Ələkbər Salahzadənin həmin o
böyüməyə, yaşa dolmağa da münasibəti
özəldi. Çünki o, həmin məsələni
poetikləşdirərək oxucudan soruşur:
Böyüdük,
böyüdük nə boyda qaldıq?!
Ta bu, böyümək olmadı,
yaşa dolmaq oldu.
Yaş boya kömək olmadı,
ta bu, boy atmaq yox,
yaşla yaşadılmaq oldu!
Özünüz
bu bir parçaya fikir verin. Cəmi beş-altı
misrada böyüməklə yaşa dolmağın
bütün anlamlarını görmək mümkündü.
Özü də böyümək sən demə
yaşa dolmaqdan daha maraqlı imiş. Çünki
yaşa dolmaq Allahın verdiyi ömrü yaşamaqla,
böyümək isə öz gücünlə, öz
bacarığınla mümkündü. Əgər
Ələkbər Salahzadəni diqqətlə oxuyub misralar
arasındakı yaşa dolmaqla böyüməyin fərqini
tuta bilsək, onda şeirin gileyini də, onun bu
günümüzə hələ 70-ci illərdən
atılan daşına da əlini ürəyinin üstünə
qoyub inana bilərsən. Çünki bu günün
"şeir bolluğunu" 70-ci illərdən görən Ələkbər
Salahzadə yazırdı:
Şeirin dərdi çoxdu, deyirlər,
gileyi çoxdu.
yan-yörəsində hərlənən
dəllal, dəlləyi çoxdu.
Bu
günümüzün gerçəkliyidi, bunu hamımız
etiraf etməliyik. Hətta etiraf etməliyik ki, bu köhnə
dünyanı biz hələ yaxşı tanımırıq.
Əgər tanısaydıq bilərdik ki, bizdən o
yandakı dünyadı!
Uzaqdımı? Çox uzaqdı,
Özündən o yan dünyadı.
Səndən azca aralıda,
İzindən o yan dünyadı.
...Bu yolları tozun tutub,
Bu düzləri izin tutub,
Bu yerləri sözün tutub,
Sözündən o yan
dünyadı.
Bəli, mən
Ələkbər müəllimin 70 illiyi ilə bağlı
içimdən keçənləri onun misraları ilə
ifadə etməyə çalışdım. İstədim
ki, məhz onun öz sözləri ilə 70 yaşının
bizim üçün nə qədər doğma olduğunu,
ona nə qədər sayğı bəslədiyimizi ifadə
edim. Bilmirəm alındı, yoxsa yox, amma
susmaq da mənim üçün rahatlıq gətirə bilməzdi.
Çünki Ələkbər müəllim
özü deyir ki, sükutun da qəbri var. Onu mütləq
oyatmaq, ayağa qaldırmaq lazımdı. Dindirib
dilindən söz almaq gərəkdi. Mən
də bu yolu seçdim. Özü də
yenə Ələkbər müəllimin misraları ilə.
Bu sükutun bəlkə də
Yaşından çox səbri var.
Qıy çək - tükü tərpənməz-
Bəlkə ölüb - qəbri var?
Sonda gözəl
şair, dəyərli insan, kifayət qədər müqtədir
naşir olan söz adamı Ələkbər müəllimi
70 yaşı münasibəti ilə ürəkdən təbrik
edir, ona uzun ömür, can sağlığı arzulamaqla demək
istəyirəm ki, Ələkbər müəllim, mən sizi
hər gün şeirlərinizdə, kitablarınızda
görürəm, tez-tez o şeirlərlə, misralarla
keçmişə qayıdıram. Düşünürəm
ki, sizin kimi söz adamları ilə bir zamanda yaşamaq, təmasda
olmaq şəxsən mənim üçün şərəfdi.
Sizin şərəfli ömrünüzün şahidlərindən
biri kimi sizə daha neçə-neçə, bir-birindən uğurlu
illər arzu edirəm.
Əbülfət MƏDƏTOĞLU
Ədalət.- 2011.- 12 mart.- S. 8.