"NƏ QƏDƏR
HƏYAT VAR, ŞEİR DƏ VARDIR"
Elşad
Ərşadoğlu 1986-ci ildə Füzuli rayonunun
Yağlıvənd kəndində anadan olub. İlk günlərdən
taleyinə Qarabağ dərdi yazılıb. Məcburi
köçkün kimi İsmayıllı rayonunun Quşencə
kəndində məskunlaşıb.
Uşaqlığını bu kənddə keçirib. İlk təhsilini də
bu kənddə alıb. İyirmi ilə yaxındır ki,
Qarabağ dərdi ilə yaşayır. Bu dərdlə də
yaradıcılığa başlayıb. İlk şeiri
2002-ci ildə "İnam yolu" qəzetində çap
olunub. İlk şeirlər kitabı "Yarsan mənim ürəyimi.."
2007-ci ildə işıq üzü görüb. "Kələfin
ucu" adlı ikinci şeirlər kitabı isə 2010-cu ildə
çap edilib. Deyəcəyim ilk söz odur ki, özünəməxsus
obrazlı dili, yaraşıqlı üslubu olan bu gənc
şairin poeziyasında müsbət idealın (lirik "Mən"inin)
özünü təsdiq etmək, önə çıxmaq cəhdlərinin
daha cəsarətli, daha inamlı və fəal görünməsi
əlbəttə ki, xoş təəssürat və rəğbət
doğurur.
Elşadın
əksər şeirlərində lirik qəhrəmanın
oyatdığı əks-sədadan da aydın olur ki, kamil
insana xas olan daxili narahatçılıqlar, həyəcan və
səksəkələr, hətta bəzi məqamlarda üzə
çıxan təklik və tənhalıqdan yaranan
duyğular, eləcə də tədricən azalmaq,
başqalaşmaq qorxusu törədən inam, ümid, vəfa,
sədaqət kimi pak, etibarlı hisslər oxucunu, cəmiyyətin
daxilən həyəcanlı, narahat və təlatümlü
psixologiyası haqda düşünməyə vadar edir:
İnsanlarla dil tapmıram,
Getməyə düz yol
tapmıram,
İtimizə yal tapmıram,
İnsanın yaltaq vaxtında.
Poetik
axtarışlarına ara verməyən, müşahidələrində
və məsuliyyətində davamlı olan bu gənc
şairin mərhələ-mərhələ mövcud həyatın
arzular, istəklər, xəyallar dünyasına, duyğu və
düşüncələr aləminə belə inamlı, cəsarətli
poetik səyahəti, ən azı yeni insan
axtarışları xatirinə rəğbətlə
qarşılanmalıdır. Bəzən təkrar, adi, sadə,
hətta məlum məsələ kimi görünən, əslində
isə son dərəcə çətin, ciddi, məsuliyyətli,
bir qədər də təhlükəli olan belə
yaradıcılıq yolu gənc sənətkar xəyalının
birbaşa irəliyə, daha dərinlərə və uzaqlara,
dibi, sonu görünməyən mənəvi-əxlaqi kamillik
aləminə, ruhlar, arzular, xəyallar və talelər məkanına
inamlı uçuşu ilə bağlıdır. Bədii yaradıcılıq
prosesində bəzən tələsmə və gecikmə məqamları
olsa da, fakt odur ki, belə yeni axtarış, poetik məşq
yollarında, müasir psixologiyanın karlı islahata
ehtiyacı olduğu bir vaxtda mənəvi-əxlaqi kamilliyin
qorunmasına yönələn hər bir təzə şeirə
şübhəsiz ki, zəruri ehtiyac var.
Elşad
özünəməxsus bənzərsiz poetik üsluba
malikdir. Yüksək obrazlılıqla, aydın, səlis
poetik dillə idarə olunan, Azərbaycan şeirinin bir
sıra şəkillərindən bəhrələnən bu
üslub, müasir şeirin təzə nümunələrini
yaratmaqla, onun daima inkişafda, yeniləşmə,
cavanlaşma prosesində olduğunu nümayiş etdirir:
Hər sarıdan
gözüm-könlüm toxuydu,
Ömrüm-günüm sanki
şirin yuxuydu.
Bu dünyaya gəlmək fikrim
yoxuydu,
O dünyanın acığına
gəlmişəm.
Elşadın
şeirlərini oxuduqca hiss edirsən ki, artıq poeziyada sosial
ədalətsizliyin; hiylə, yalan, xüsusilə də
rüşvətin torundan qurtarmaq istəyən yeni insan hisslərinin;
arzu, xəyal, duyğu və düşüncələrinin
şeirləşməsinin, nəzmə çəkilməsinin
dövrü yetişmək üzrədir. Belə ki, tədricən
ümuminin kontekstində formalaşan fərdi poetik ehtiyaclar
artdıqca, lirik qəhrəmanın fədakarlığı
şəxsi tələbat məcrasından çıxaraq
çoxluğun arzusu, istəyi və rəyi kimi təsir
göstərməyə başlayır. Belə
yaradıcılıq prosesində yaranan mövzu
çoxluğu bir sıra rəngarəng şeir formaları
ilə öz bədii həllini tapır.
Müasir
dünya Elşadın poeziyasında ayrıca, çoxsaylı suallarla
dolu, cavabları çətinliklə tapılan mövzudur.
"Səsimə səs verdi", "O dünyaya tələsən
adam", "Bu dünya", "Bu qoca dünyanı
atıb gedəsən", "Vərəmləmiş
dünya", "Başqa dünyanın adamı" və
digər şeirlərdə dünya canlı varlıqdır.
İnsan əməlləri ilə idarə olunan, özü
boyda dərd, kədər, ələm gəzdirən, pisliklərə
dözən, çirkabları öz üzərinə
götürən, dilə-dişə düşən bir
varlıqdır:
Qoca dünya arsızların həmdəmi,
Qayğıkeşə özü
boyda dərd imiş.
Ölməz-itməz bu
dünyanın sifəti,
Ayaqqabı "padoş"u tək
sərt imiş.
Elşad
da daxil olmaqla bütün gənc qələm sahibləri
mövcud olan, rastlaşdıqları ziddiyyətlər, pisliklər,
ədalətsizliklər üçün ilk öncə
dünyanı qınayır, onu günahkar sayır. Bilsələr
də ki, dünyanı belə qorxulu, dəhşətli
günə salan elə insanın özüdür, yenə də
dünyadan əl çəkmirlər ki, çəkmirlər.
Bu baxımdan ta qədimlərdən indiyə qədər hər
dövrün, hər zamanın öz dünyası olub.
Elşadın da bəxtinə bugünkü belə bir dərdli,
kədərli bir dünya düşüb. Bu gənc şair
özünün iti, davamlı müşahidələri ilə
sosial mühitə, yaşadığı dünyaya
boylandıqca cəmiyyətin, həyatın, insanın taleyi
ilə bağlı çoxsaylı suallar qarşısında
qalır. Mənəvi-əxlaqi azadlıq, hissi-idraki sərbəstlik
məsələlərindən yaranan köklü problemlərlə
üzləşməli olur. Belə ciddi, məsuliyyətli
yaradıcılıq yollarında cavab tapdıqları,
tapmadıqları, uğurlu, uğursuz məqamları da
çox olur. Bununla yanaşı bizi qane edən odur ki,
Elşad özünün poetik yaradıcılıq səngərində
möhkəmdir, ayıq-sayıqdır, davamlıdır:
Sabaha gedən yolda unudubdu dünəninin,
Vay halına övladı manqurt olan Vətənin.
Görən bəzi insanlar niyə
satır bədənin,
İnsanlığın bu qədər
ucuz olan vaxtında?
Şəxsi
müşahidə və axtarışların obrazlı ifadəsi
yaddaşın, sənətkar xəyalının poetik səviyyəsindən
çox asılıdır. Özünü dərk,
özünü axtarmaq, hiss və fikirlər aləmini
nizamlamaq, onları konkret mövzu ətrafında səliqəli
bölüşdürmək, paylamaq yenə də şairin
kamil yaddaşı və güclü müşahidə
qabiliyyəti ilə bağlıdır. Fərdi lirik "mən"
deyilən anlayış ilk öncə hisslərdə,
duyğu və düşüncələrdə yetişdikdən,
subyektiv mühitdə hazırlandıqdan sonra, şəxsi məcradan
baş alıb həyatın işıqlı-qaranlıq
guşələrini dolaşa-dolaşa uzaqlara getdikcə, dərinlərə
endikcə həyatı aydın görür, insanı daha
yaxşı tanıyır, sosial cəhətdən
formalaşaraq ictimai məna kəsb edir. Nəticədə
real müasir həyat bədii həqiqətlər şəklində
daha aydın, obrazlı görünməyə başlayır.
Elşadın əksər, məsələn" "Nə qədər
xəyalla yaşamaq olar", "Tənhalığın
acığına", "Gedirəm, özümü
özümdən asım", "Zaman mənim içimdə",
"Mənim üçün yağan yağış",
"Anamın cinayəti" və digər şeirlərində
fərdi dünyadan baş alan, əslində kənarda yox,
müasir zaman və şəraitin içərisində məskən
salan lirik, bir az da romantik hiss və duyğular xəyal deyil, bədii
reallıqdır. Bu reallıqda tək də, cəm də
aydın görünür, hər ikisinin obyekti müasir insan,
məkanı müasir zamandır:
Nə yaxşı ki,
Insane
Tanrı qanad verməyib.
Yoxsa
bu hüdudsuz,
uca göyləri
döndərib
su yolu edərdi insan.
Bir qənim kəsilərdi
xeyirxah mələklərə
İblisdən,
Şeytandan
betərdi insan.
Nə yaxşı ki,
Insane
Tanrı qanad verməyib.
Yoxsa
didib bir-birinin ətini,
Allahın yanına bir-birindən
gündə şikayətə gedərdi
insan...
Ənənələrdən
bəhrələnmə, kimə isə istinad etmə, təcrübədən
də aydın olduğu kimi yaradıcılıqda qəbul
olunan bədii formalardandır. Amma sistemli, ardıcıl,
xüsusi yaradıcılıq prosesi deyil. Elşadın
poeziyasında müasirləri olan ustad sənətkarlardan bəhrələnmə
halları bəzən tələb olunandan artıq olur. Bəxtiyar
Vahabzadə, Ramiz Rövşən, Musa Yaqub, Seyran Səxavət,
Vaqif Bayatlı Odər, Salam Sarvan və digər sənətkarları
istisna etmək, onlardan bəhrələnmək əlbəttə,
müəyyən mənada yaxşı cəhətdir, Amma
yaradıcılıq yolunu belə davam etdirmək təqlidçiliyə,
ən azı nəzirəçiliyə aparıb
çıxara bilər. Bunu xatırlatmaqda məqsədimiz
odur ki, Elşad düzgün yaradıcılıq
yolundadır. Özünəməxsus orijinal üsluba malikdir,
axtarışlar, müşahidələr, obrazlar aləmi
geniş və zəngindir. Orijinal yaradıcılıq yolu
vardır, hal-hazırda bədii
yaradıcılığının elə mərhələsindədir
ki, onun bəhrələnməyə bir o qədər də
ehtiyacı olmasın gərək. Qaldı ki, qabaqcıl
realist ənənələrə arxalanmaq əlbəttə
ki, lazımdır.
Elşadın
hər iki kitabında toplanan şeirlərin hər biri sanki
ayrıca, yeni bir mövzudur. Bununla yanaşı yenə də
qruplaşdırma, təsnifat apararkən bu toplularda ictimai, məhəbbət
və təbiət mövzusu-lirikası daha aydın
görünür. Bu mövzuların hər birində
Elşad gəncdir, təbiidir, səmimidir, orijinaldır.
Elşad, sən də elə qoca
dünyada,
Məhəbbət uğrunda
ömrünü fəda.
Hicranı nə qədər
acı olsa da,
Vüsalı şəkərdi,
baldı məhəbbət.
Elşadın
təbiətə baxışında da ayrıca bir orijinallıq vardır.
"Təbiətin sirləri", "Ətrini dər
çiçəklərin", "Yağış",
"Mənimçün yağan yağış",
"Yayın mənzərəsi", "Təbiətin
zarafatı", "Həyata bənzəyən qar",
"Salxım buz", "Dağlar",
"İsmayıllı" və s. şeirlərdə təbiət
hər şeydən uca tutulur. Ən ləziz, ülvi hisslərin
məbədgahı, vətən rəmzi kimi təbliğ
olunur. Bu gənc şairin təbiətə belə gənc
baxışında xüsusi bir təbiilik-məhəbbət
vardır. "Mənimçün yağan
yağış" şeirinin yaranma tarixçəsindən
bəhs edərkən görün Elşad nə yazır:
"Bu şeiri yenicə doğulmuş bir payız səhərində,
gözəl bir yağışın altında yazdım. Ən
qəribəsi isə o idi ki, mən onu yazıb qurtaran kimi
yağış kəsdi. Gün çıxdı. Sən demə
o yağış ona görə yağırmış ki, mən
bu şeiri yazım..." ("Kələfin ucu", səh.132)
Elşad
təbiəti gözəllik, məğrurluq, əzəmət,
bütövlük nümunəsi kimi vəsf etsə də
çox yerdə onu mənəvi-əxlaqi-kamil insan kimi
danışdırır, onunla dialoqa girir, onu cəmiyyətə,
insanlığa nümunə göstərir.
Arıya can verər, sevənə
həvəs,
Onu doğma bilər ruhuna hər kəs.
Kimsəni incidib kefinə dəyməz,
Nə gözəl qəlbi var,
gör çiçəklərin...
Bu
yazımda Elşadın poeziyasından söhbət
açmağım onun düz yolda, həqiqi poeziya mühitində
olduğunu göstərmək, bu yolda ona uğurlar arzulamaqdır.
Abdulla ABASOV,
Filologiya elmləri
doktoru, professor
Ədalət.- 2011.- 25 may.- S. 7.