MÜBARİZLİK
DƏRSİ
Düşmən
qoşunu üstə
təkbaşına
yürüdü,
Qəhrəmanlıq
sözünü qəhr
olmaqdan
qorudu.
Namus,
qeyrət adını dikəltdi
papaq
kimi,
Tapdalanmış
təpəni ucaltdı
bir
dağ kimi.
O, Vətən
kəlməsini şah
kəlməyə
çevirdi,
Qorxunu,
vahiməni öz
taxtından
devirdi
Adının
mənasına qıydı
cavan
adını,
Ləkədən
təmizlədi o,
əsgər
vicdanını.
Şəhidlərin
ruhunu o,
darlıqdan
qurtardı,
Koroğlunu,
Nəbini
şüarlıqdan
qurtardı!
Bu
misralar Azərbaycanın istedadlı bir şairi-Musa Ələkbərlinin
"Mübarizlik dərsi" poemasının "Proloq"
hissəsindəndir.(Poema bütünlükdə "Azərbaycan"
jurnalının 2011-ci il birinci sayında dərc
edilmişdir). Mən bilərəkdən "Proloq"da
poemanın kimə həsr olunduğunu xatırladan
misraları sitat gətirmədim. Bu gün Azərbaycanın
milli qəhrəmanı, torpaqlarımızın
bütövlüyü uğrunda canını fəda
etmiş Mübariz İbrahimovun adı simvola, rəmzə
çevrilmişdir. "Mübariz" adı çəkilən
kimi dərhal Milli Qəhrəmanımızın obrazı
canlanır gözlərimizdə, qəlbimizdə,
qanımızda, ruhumuzda.
"Qəhrəman"
sözü farsdan gəlmədir. Mənası igidlik, müstəsna
qoçaqlıq, rəşadət, cəsurluq göstərən
şəxs deməkdir. Ancaq bu söz bizim dilimizdə o qədər
özüllük qazanıb ki, onu başqa bir sözlə əvəz
etmək qətiyyən mümkün deyil. Bu sözün məna
dairəsi, işlənmə sferası bir qədər də
genişlənib və təkcə döyüşdə,
müharibədə igidlik göstərmək anlamından da
uzağa gedir. Burada mən istiqlal şairimiz Xəlil Rza
Ulutürkün aşağıdakı misralarını da
xatırlayıram:
Fikirlər
içində
çırpınır
könlüm,
Gedən
yer üzünə
bir
daha gəlmir.
Həyatdan
hamını
qoparır
ölüm,
Yalnız
dahilərə
toxuna
bilmir,
Yalnız
igidlərə
toxuna
bilmir.
Dahilik-Qəhrəmanlıq...
Bu sözlər artıq bir-birinə yaxın və doğma
sözlərə çevrilirlər. Hər ikisi müstəsna,
fövqəladə keyfiyyətləri özündə cəm
edir. Ancaq gəlin, mətləbdən uzaqlaşmayaq. Söhbət
qeyri-adi bir şücaətdən, igidlikdən, qəhrəmanlıqdan
gedir. Burada böyük türk şairi Nihal Atsızın məşhur
misralarını da xatırlamaq istəyirəm:
Qəhrəmanlıq-içərək
acı
ölüm tasından
irəliyə
atılmaq və
Sonra
dönməməkdir!
Musa Ələkbərlinin
"Mübarizlik dərsi" poemasını misra-misra oxuyanda
da, biz türk xalqları poeziyasında qəhrəmanlıqla
bağlı bir çox örnəkləri xatırladıq. Və
indi böyük qürur hissilə deyə bilərik ki,
Mübariz İbrahimovun adını türkün müstəsna
qəhrəmanları sırasında görürük.
Mübarizin
qəhrəmanlığı artıq bir çox təfərrüatları
ilə bizə məlumdur. Bu qəhrəmanlıq iyirmi ilən
artıq torpaqları işğal altında olan bir xalqın
içindəki vulkan idi ki, birdən-birə
püskürdü. Bu qəhrəmanlıq Azərbaycana
qarşı ədalətsiz mövqedə dayanan xain
qonşularımıza və onları müdafiə edən
dövlətlərə bir işarə, bir dərs idi.
MÜBARİZLİK DƏRSİ...
Bədii
ədəbiyyat -poeziya bu çağlarda, Mübarizin qəhrəmanlığının
misilsiz bir nümunə kimi ortaya çıxdığı
çağlarda bu qəhrəmanlığı sözün
qüdrətiylə poetik zirvəyə
qaldırmalıdır. Daha standart, şablon "qəhrəmanlıq"
vəsfləri ilə yox... Bu mənada Musa Ələkbərlinin
poeması MÜBARİZLİK DƏRSİnin BƏDİİ
DƏRS səviyyəsində görəcəyi işlərdən
biridir.
Əsər
poetik düşüncələr axarı üzərində
qurulub. Həm müəllifin Mübariz İbrahimov və onun
igidliyi barədə düşüncələrini ifadə
edir, həm də onu bu qəhrəmanlığa sövq edən
mənəvi-ruhi vəziyyətlər, psixoloji hallar
düşüncə obyektinə çevrilir. Düşmən
üstünə tək gedən Mübarizi SƏSLƏR və
RUHLAR müşayiət edir. I səs: "Mən qolu kəsilmiş
anayam, oğul... Gözümün önündə oyun qurdular,
Necə bağışlayaq, oğul, bu şəri, Ağaca
sarıyıb qardaşı, əri. Qızımı
lüt-üryan soyundurdular". II səs: "Əmi, bir
körpəyəm şaxtadan donmuş, Cəsədim
üstünə qarğalar qonmuş". III səs:
"Mübariz, özünü qayadan atan, Paklıq rəmzi
kimi tanrıya çatan Kəlbəcərli qızam,
saçım buluddu". IV səs: "Bütöv ailəyik,
şəhid olmuşuq, Qanlı səhnələrə
şahid olmuşuq". Poemada Mübarizi qəhrəmanlığa
səfərbər edən amillər ayrı-ayrı poetik
detallar vasitəsilə təqdim olunur. Əlbəttə, hər
bir müstəsna qəhrəmanlığın arxasında
müəyyən mənəvi iradə, təkanverici amillər
durur və Musa Ələkbərli Mübarizin qəti qərarına
qədər bütün bu mənəvi-psixoloji durumu
oxucuların nəzərinə çatdırır. Beləliklə:
Ölməz
pəhləvanım
rinqə
gedirdi,
Şəhid
ruhlarıyla
birgə
gedirdi.
Gedirdi
yağıdan
qisas almağa,
Gedirdi tarixdə
tarix olmağa!
Komandir
özüydü,
əsgər
özüydü,
İstehkam
özüydü,
səngər
özüydü!
Poemada
Vətən obrazı ilə Mübariz obrazı tənləşir,
bütövləşir. "Ay Musa, bu saat səninçün
Vətən MÜBARİZ doğulan yerdən
başlayır!" deyir şair və Mübarizi yetirən qədim
Biləsuvarın Əliabad kəndindən tutmuş
böyük Azərbaycana qədər bu müqəddəs kəlməni
sözün ən ali zirvəsinə qaldırır.
Yurdumda
ən müqəddəs
Bucaqdı
Biləsuvar.
Düşmənimin
gözünə
Bıçaqdı
Biləsuvar.
Qoynunda
dağ bitirib,
Mübarizlər
yetirib.
Pirdi,
ziyarətgahdı,
Ocaqdı
Biləsuvar!
Məslək
də Vətəndi,
din də
Vətəndi,
Dözürük,
dözülməz
gün
də Vətəndi.
Arxa
da Vətəndi,
ön
də Vətəndi,
Yolumuz
ha yoxdu dala,
Mübariz!
Musa Ələkbərlinin poeması
təbii ki, vətənpərvərlik hissilə
qələmə alınıb
və biz bunu əsərin nəinki ümumi pafosunda, hətta hər misrasında hiss edirik. Şair düşmən üstünə tək gedən, ölümünü
vecinə almayan, qisas və intiqam
hissiylə alışıb-yanan
Azərbaycan oğlunun
qəhrəmanlığını təsvir edərkən ilk
növbədə, milli-mənəvi
dəyərləri və
ənənələri xatırlayır.
Poeziyamızın XX əsr
mənzərəsində qəhrəmanlıq
mücəssiməsi kimi
Babək, Cavanşir, Koroğlu, Nəbi adları çəkilirdi,
bütün ədəbi
qəhrəmanlar həmin
meyarla qiymətləndirilirdi
və bu da şüarçılığa,
plakatçılığa aparıb çıxarırdı.
Amma Mübariz, şairin qeyd etdiyi kimi, "Koroğlunu, Nəbini şüarçılıqdan çıxarır".
Yəni demək istəyir ki, qəhrəmanlıq sözünü,
anlamını ucuzlaşdırmaq
olmaz! Adı çəkilən qəhrəmanların,
həmçinin Böyük
Vətən müharibəsində
igidlik göstərmiş
həzi aslanovların,
mehdi hüseynzadələrin,
gəray əsədovların
hər biri Azərbaycan xalqı və tarixi üçün müqəddəsdir.
Amma başqa mənəvi dəyərlərimiz
də var. Bu da Allaha, Tanrıya inam və türkün
qəhrəmanlıq tarixinə
ehtiramdır. Seyid nəslindən olan Mübariz İbrahimovun dilində Allah kəlməsi,
varlığında Tanrı
məhəbbəti, qollarında
Həzrəti Əli,
İmam Hüseyn şücaəti olmasaydı,
ölümə atılardımı?
Bu məqamda dahi Məhəmməd Füzulinin
"Hədiqətüs-süəda" əsərini xatırlayıram.
Əsər məlum Kərbəla müsibətindən
söz açır. Şəhidlik bu əsərdə şəhidlik
kimi yox, qəhrəmanlıq kimi vəsf olunur.
Zillət
ilə ləzzəti olmaz
həyatın, dustilər,
Nəğdi-can sərf eyləyib,
dünyadan kam almaq gərək!
İcz ilə dönmək ədudən səhldir,
himmət
tutub,
Ya şəhid olmaq gərək,
ya intiqam almaq gərək!
Bəli,
şəhidlik, özünü
bilə-bilə, dərk
edə-edə ölümlərin
qucağına atmaq, torpağının bölünməzliyini,
mənsub olduğun millətin ucalığını,
əyilməzliyini sübut
etmək üçün
canından, qanından
keçmək həm
də qəhrəmanlıqdır.
Böyük şairimiz
Bəxtiyar Vahabzadə
də "Şəhidlər"
poemasında bu fikri bir daha
təsdiq etdi. Musa Ələkbərli də bu ənənəni
uğurla davam etdirdi, şəhidliyi qəhrəmanlıq kimi vəsf elədi.
Poema təkcə bu nadir və müstəsna qəhrəmanlığın vəsfi
kimi deyil, həm də bu qəhrəmanlığın
özünün milyonlarla
azərbaycanlının qəlbində
sabaha inam oyatmasındadır. İstər-istəməz
Xalq şairi Qabilimizin "Ümid sənədir ancaq, Azərbaycan əsgəri!"
çağırışını eşidirsən. Səbir kasası dolmuş bir xalq üçün
sülh danışıqları
bir fayda verməzsə, silaha sarılacağı günün
uzaqda olmadığına
yaranan İNAM. Bu yolda
Mübariz cəsarətli
bir addım atdı.
Sən ki özün seçdin candan
keçməyi,
Qoymayaq analar
saçını yolsun
Gərək yadırğayaq
biz and içməyi,
Təkcə sənin adın
andımız olsun!
Nə vaxtdır üzürəm
fikir gölündə,
Səndən üzülməyi
bacarmaq olmur.
Şair
can üzsə də
duyğu
selində
Sözlə yağılardan
bac almaq olmur.
İndi
sən Vətənin
qürur
yerisən,
Halaldır bu şöhrət,
halal, Mübariz!
Əbədiyyət qədər canlı,
dirisən,
Yağılardan qisas
aldığın qədər
İndi
ölməzlikdən kam
al,
Mübariz!
Gör nə tükənməzdir
el məhəbbəti,
Dillərdə nidatək
yaşamaqdadır.
İndi
bu millətin sözü,
söhbəti,
Mübariz haqdadır,
Vətən haqdadır!
Vətən-Mübarizdi,
Mübariz-Vətən,
Oxşarsız igidlik Tanrı qüdrəti.
İndi
şeir yazır sənə hər yetən,
Vəsf
etmək istəyir
bu məhəbbəti!
Əlbəttə,
bir kiçik yazıda uğurlu bir poema haqqında təfərrüatı
ilə söz açmaq istəməzdik. Musa Ələkbərli
bu poemanı yazmaqla poeziyada da MÜBARİZLİK DƏRSİNİN
başlandığını əyan elədi. Poeziyanın
silahı sözdür. Bəzən bu söz ovxardan
düşür, gərəksiz olur, paslaşır. Ona görə
də şairlərimiz tez-tez qəhrəmanlıq mövzusuna
müraciət etməlidirlər. Torpaqlarımızın
alınacağı günə qədər bu söz daha kəsərli,
daha ovxarlı olmalıdır. "Mübarizlik dərsi"
poeması göstərdi ki, Söz də bir silahdır!
Vaqif YUSİFLİ
Ədalət.- 2011.- 28 may.- S. 19.