MİRZƏ
İBRAHİMOV XX ƏSRİN NADİR HADİSƏLƏRİNDƏN
İDİ...
Mirzə
İbrahimovun - Mirzə müəllimin Güney Azərbaycandakı
Sərab mahalının Evə kəndində gündəlik
ruzüsi daşdan çıxan, kasıbçılıqla
yaşayan, lakin çətinliklərlə ötən hər
gün üçün Uca Tanrıya şükranlıq edən
ağzıdualı Əjdər kişinin ailəsində
dünyaya göz açdığı o bəxtəvər
gündən - 15 oktyabr (1911-ci il) günündən düz
yüz il - bir əsr vaxt keçir. Bəxtəvər gün
kəlmələri gəlişigözəl deyilmiş
sözlər deyil. Axı, həqiqətən Vətənini,
doğulduğu müqəddəs torpağı - Ata yurdunu,
millətini, xalqını, onun dilini, tarixini, mədəniyyətini
sevən, onu qoruyan, uğrunda ölməyə belə
hazır olan, hər bir fəaliyyətində ona xidmət edə
bilən və yalnız bunun üçün yaşayan şəxsiyyətlərin
doğulduqları gün, mənsub olduqları el, binələşdiyi
yurd bəxtəvər olur. Bəxtəvər bir elin, həm də
taleyinə müsibətlər yazılmış bir elin bəxtəvər
oğlu Mirzə İbrahimov XX əsrin nadir hadisəsi idi və
bu ədəbi hadisənin baş verdiyi, Mirzə İbrahimovun
doğulduğu o bəxtəvər gündən yüz il,
ölümündən-mənən dirilməsindən isə
18 il keçir.
O, Vətənimizin Cənub
parçasında, Güney Azərbaycan xalqının
qucağında dünyaya gəldi, lakin taleyinə
böyük Vətənin hər iki tayında yaşamaq qisməti
yazıldı... Və bu böyük ədib, vicdanlı
ictimai xadim məhz böyük Vətənin Quzey
parçasından bütöv xalqına, dünyada hər
şeydən əziz, uca tutduğu varlığa səsləndi...
"Böyük dayaq" kimi aktuallığını bu
gün də qoruyub saxlayan əsərindən ikiyə
bölünmüş, parçalanmış xalqı
ayırmadan, ruhuna ayrılıq mehi əsdirmədən,
üzərinə hicran kölgəsi salmadan müraciət
etdi: "Ey mənim xalqım, ey mənim ümidim və pənahım!
Ürəyimin istiliyi səndədir, fikrim
işığını səndən alır. Həyatımın
nəşə və sevincinə səbəb sənsən! Həyat
yolunun sürüşkən döngələrində qolumdan
tutan, məni yıxılmağa qoymayan, qolumdan tutub
"Yaz!" deyən sən olmusan. Amansız qorxu
başımın üstünü alaraq məni ağır
fikirlərə saldığı zaman, xoş günün
böyük dostları, zəif və qorxaq yoldaşlar məndən
üz döndərdiyi zaman yeganə dayanacağım sən
olmusan. O zaman ki, qaranlıq içərimə kölgə
salmağa, tənhalıq duyğusu ürəyimi qurd kimi yeməyə
başlayıb, onda sənin munis, mehriban, müqəddəs səsini
eşitmişəm. Bu səs məni həyata
bağlamış, yaşamağa, mübarizə etməyə,
çirkabları aradan qaldırmağa
ruhlandırmışdır. Qoluma qüvvət verən, iradəmi
möhkəmlədən bu səs sənin səsindir, ey mənim
hər şeydən əziz, hər şeydən gözəl,
hər şeydən yüksək, hər şeydən nəcib
və mərhəmətli xalqım!.."
Kim bilir, bəlkə Tanrı bu
qismət payını yazdı ki, tarixən istilalara, talanlara,
istismarlara uğradılmış istedadlı bir xalqın,
heç olmasa, ədəbiyyatı, söz sənəti,
möhtəşəm mədəniyyəti ikiyə
bölünməsin... Əziz oxucum, inanın ki, bu,
çılpaq bir həqiqətdir... Əgər Mirzə Əjdər
oğlu İbrahimov keşməkeli hadisələrin
burulğanı olan XX əsrin ilk illərində dünyaya gəlməsəydi,
Güneydə yaranan möhtəşəm bir ədəbiyyatı
bu gün bu dərəcədə yaxından tanımaq, izləmək,
oxumaq imka-nına malik olmayacaqdıq!.. Əgər Mirzə Əjdər
oğlu İbrahimov AMEA-nın Nizami adına Ədəbiyyat
İnstitutunda Cənubi Azərbaycan Ədəbiyyatı tarixi
şöbəsini yaratmasaydı, bu istiqamətdə mütəxəssis
kadrların yetişməsi qayğısına qalmasaydı,
Güney Azərbaycan ədəbiyyatı, klassik və
çağdaş Güney yazarlarının
yaradıcılığı indiki səviyyədə
ardıcıl, hərtərəfli və sistemli şəkildə
tədqiqata cəlb olunmayacaqdı... Ana dilimizin bugünkü
şəffaflığı, saflığı indiki səviyyədə
olmayacaqdı, milli ədəbiyyatımızın,
publisistikamızın, o taylı-bu taylı Azərbaycan
xalqının milli oyanış, intibah mərhələsinin
bugünkü durumuna görə də bizlər ona, Ana
dilimizin dövlət dili olması uğrunda
apardığı ardıcıl mübarizəyə görə
minnətdarıq...
O,
öncə özünü bir sənətkar kimi təsdiqlədi,
sevilən yazar oldu...
Mirzə İbrahimovu həyatın
acı sürprizləri hələ uşaq yaşlarından
haqlamışdı... İlk öncə bütün ölkəni
bürüyən aclıq döyür kasıb
daxmalarının qapısını... Heç 3 yaşı
tamam olmamış anasının qəflətən
ölümü (bəlkə də balalarının
qırılmaması naminə payına düşən
çörəyi, azuqəni də onlara yedirib özü ac
qaldığından) atası ilə üç körpəsini
ağlar qoyur. Az keçmir ki, zalım fələk kiçik
Mirzənin bacısına - körpə qızcığaza da
qıyır. Əjdər kişi təlaşa
düşür, sağ qalmış iki oğlunu "Gələcək
gün" romanında da epizodları təsvir olunan
aclığın cəngindən xilas etmək məqsədilə
özü ilə götürür və Vətənin
şimalına üz tutur, Bakıya pənah gətirir. Əsrin
əvvəllərində neft mədənlərində işləmək
üçün İrandan, Cənubi Azərbaycandan Bakıya
güclü axın var idi. Bu axına qoşulub 1918-ci ildə
Bakıya gələn Əjdər kişi də Zabrat neft mədənlərində
işləməyə başlayır. Lakin tale yenə də
onların üzünə gülmür, məhrumiyyət ailənin
yaxasını buraxmır. Bircə ildən sonra aclıq və
səfalət atası ilə böyük qardaşını
da əlindən alır. Deyilənlərə görə, Əjdər
kişi iş başında, Zabrat neft mədənində
buruqda neft fontanı zamanı həyatını itirir
(A.Şaiqin "Məktub yetişmədi" hekayəsi
yadıma düşdü) və onu Razin dağlarının ətəklərində
dəfn edirlər. Yeddi yaşında ikən tamamilə kimsəsiz,
yetim qalan Mirzə qəzavü-qədərlərin,
ölümün, acımasız həyatın sərt
üzü ilə göz-gözə, nəfəs-nəfəsə
dayanır, amma yıxılmır, ayaqda qalmağı
bacarır, çətinliklərə, ağrılara, təkliyə
meydan oxuyur. Sonralar tərcümeyi-halında
yazdığına görə, onların kasıb əkinçi
ailəsində heç kimin savadı olmadığı halda,
evin taxçasında köhnəldiyindən sarı cildi əyilib-əzilmiş
"Qurani-Kərim"in bir nüsxəsi
saxlanılırmış. Bunu onun babası Fətəli
kişi cavanlıq çağında oxumaq-savadlanmaq arzusu ilə
Təbrizdən əldə etmişdi. Ağır güzəran
Fətəli kişinin ümidini qırıb, arzusunu ürəyində
qoysa da, özü-özünün müəllimi olmuş,
savadlanmışdı. Atası Fətəlidən ərəb
qrafikasında yazıb-oxumağı öyrənən Əjdər
kişi isə uşaqlıq çağında varlı bir
adamın quzularını otararmış. O, Bakıya gələndən
sonra da oxumaq istəyirmiş. Lakin nə Sərabda, nə də
Bakıda bu istəyinə nail ola bilmir... Atasının
yarımçıq qalmış arzusunu
ailənin sağ qalmış yeganə oğlu Mirzə İbrahimov
davam etdirir. Yeddi yaşından Balaxanı və Zabrat kəndlərində muzdurluq
etməyə başlayır. Güclü iradə və dözümü,
qüruru və ləyaqəti, ən əsası,
zəhmətdən çəkinməməyi, əməksevərliyi
sayəsində həyatda üzləşdiyi hər bir sıxıntıdan qurtulmağı
bacarır, heç kimə əl
açmır, gündəlik əməyilə ruzisini qazanır. Əzmkarlığının,
güclü xarakterinin onu gələcək
uğurlara aparan əzablı
yolda yaşıl işığa çevrildiyini ədibin istedadlı bəstəkar
qızı Sevda xanım da
xatirələrində xüsusilə vurğulayıb: "Atamın sənətə gəlməsi onun böyük qüvvə
və iradəyə malik olmasından, özünü sındırmamasından irəli
gəlirdi." Bu güclü
xarakter Azərbaycanda Sovet
hakimiyyəti qurulduqdan sonra
onu fabrik-zavod məktəbində
oxumağa yönləndirir və o, gündüzlər işləyib axşamlar oxumağa
başlayır. 1930-cu ildə Sov.İKP sıralarına daxil olur. 1933-cü ildə
Azərbaycan Dövlət Elmi-Tədqiqat İnstitutunun
iki illik
hazırlıq şöbəsində də təhsil
aldıqdan sonra, Azərbaycan KP-nin göstərişilə Naxçıvan
MTS-in siyasi şöbəsinə
göndərilir və "Sürət" qəzetinin redaktoru təyin edilir. Ədib
məşhur "Həyat" pyesini
məhz bu dövrdə, Naxçıvanda
yazır və kolxozların təşkilatlanmasında, kolxoz təsərrüfatının möhkəmləndirilməsində
mühüm rolu olan MTS-dəki qaynar həyatı
qələmə alır. "Həyat" pyesi
səhnələşdirilərək tamaşaya
qoyulur (1938) və tamaşaçılar tərəfindən
rəğbətlə qarşılanır. MTS-in
siyasi şöbələri ləğv olunduqdan sonra isə o, 1937-ci ildə SSRİ Elmlər
Akademiyasının Leninqraddakı Şərqşünaslıq
İnstitutunun aspiranturasında təhsil almağa göndərilir.
Bədii yaradıcılığa
Zabratdakı neftçi fəhlələrin təşkil etdikləri
ədəbiyyat dərnəyinin üzvü olarkən
başlayır. Maraqlı faktdır ki, dövrünün ən
böyük nasirlərindən biri, istedadlı
yazıçı kimi tanınan və sevilən Mirzə
İbrahimov ədəbiyyatda ilk addımlarını məhz
şeirlə atır. "Qazılan buruq" adlı ilk
şeiri 1930-cu ildə "Aprel alovları" məcmuəsində
dərc olunur. Daha sonralar dövri mətbuatda tez-tez şeirləri
çıxır, "Şərq qadını" məcmuəsində
isə ilk hekayəsi işıq üzü görür.
"Zəhra" və "Mələk" adlı ilk hekayələrində
qadın azadlığı, Azərbaycan qadınlarının
hüquqsuzluğu, "Həyat üçün"
("Üfüqlər qızaranda") hekayəsində isə
Bakı fəhlələrinin inqilabi mübarizəsini,
neftçilərin qəhrəmanlığı məsələlərini
romantik bədii lövhələrlə canlandırmaqla, həm
də ədəbiyyata fəhlə obrazını -
mövzusunu gətirirdi.
Hərtərəfli
yaradıcılıq qabiliyyətinə malik olan Mirzə
İbrahimov ilk ədəbi-tənqidi, publisistik məqalələrini,
hekayə və oçerklərini də məhz 30-cu illərdə
yazır. Həyatı, yeni insanı, müasir cəmiyyətin
əsaslarını erkən yaşlarından öyrənən,
özünü, sosial vəziyyətini, qarşısına
qoyduğu məqsəd və amalları dərindən dərk
edən və bu amallara yetmək uğrunda yorulmaq bilmədən
çalışan Mirzə İbrahimovun parlaq fitri istedadı
tezliklə ədəbi ictimaiyyətin nəzər-diqqətini
cəlb edir. Artıq oxucuların rəğbətini qazanan və
ədəbi aləmdə yazıçı kimi qəbul edilən
gənc Mirzə İbrahimov 1930-cu ildə Azərbaycan Proletar
Yazıçıları Cəmiyyətinin üzvü, iki il
sonra isə Yazıçılar İttifaqı təşkilat
komitəsinin məsul katibi seçilir...
Naxçıvana göndərilməzdən
əvvəl isə Sov.İKP-nin qurultaylarında bir qayda olaraq
qəbul edilən beşillik planlara uyğun aparılan nəhəng
tikintiləri və sosialist sənayesinin inkişaf sürətini
öyrənmək üçün Ukraynaya-Donbas daş
kömür mədənlərinə, Dnepropetrovsk sənaye
müəssisələrinə ezam olunur (1932). "Giqantlar
ölkəsi" oçerklər kitabı bu səfər
zamanı aldığı təəssüratlarının nəticəsində
araya-ərsəyə gəlir...
Mirzə İbrahimov qaynar həyatın
tam mərkəzindəydi və o bu mərkəzdə yorulmaq
bilmədən həyatı və insanları öyrənməkdə
davam edirdi. Qələmə aldığı bir-birindən
maraqlı əsərlərində öyrəndiklərinin, həyatda
və əmək prosesində üzləşdiyi hadisə və
olayların cilalı, cilvəli, təbii xalq dili ilə bədii
mənzərəsini yaradır, oxucularını gerçəkliklərin
bədii inikası, real insanın canlı mühakimələrilə
heyrətləndirir, ədəbiyyatı yeni xarakter və
obrazlarla zənginləşdirmək yolunu tutaraq sənət
zirvələrinə doğru inadla irəliləyirdi. Lakin Mirzə
İbrahimovun yazıçı, ədəbiyyatşünas-alim,
həm də publisist kimi ömrünün sonunadək sadiq
qaldığı bir mövzu vardı: Güney Azərbaycan və
burada cərəyan edən ictimai-siyasi hadisələr,
Güney Azərbaycan ədəbiyyatı, çağdaş ədəbi
prosesin vəziyyəti... Güney Azərbaycandakı
ictimai-siyasi və ədəbi prosesı müntəzəm surətdə
izləyirdi və bu proseslərin əsas simalarından biri
idi. Bu proseslərə vaxtında öz yazıçı,
yaxud ədəbiyyatşünas-alim münasibətini bildirirdi.
İlk dəfə olaraq "İran qızı" adlı
hekayəsi ilə bədii yaradıcılığına Cənub
mövzusu daxil olur (1930). Güney Azərbaycanda zəhmətkeş
təbəqənin, kəndlilərin ağır vəziyyətini,
yoxsulluq üzündən varlı bir ailəyə satılan və
məhz bu səbəbdən sevgilisinə qovuşa bilməyən,
sevmədiyi bir kişi ilə yaşamaqdansa, ölümü
üstün sayan və intihar edən Ulduz adlı Azərbaycan
qızının faciəsini real lövhələrlə
canlandıran bu hekayəsi də güclü əks-səda
doğurur. "Azad", "12 dekabr", "Tonqal
başında", "İztirabın sonu", "Salam sənə,
Rusiya" və "İki həyat" - altı hekayənin
daxil olduğu "Cənub hekayələri" silsiləsi
(1946-1950), İranda dalğalanan milli-azadlıq hərəkatının
yetirdiyi inqilabçıların parlaq obrazlar qalereyası
sayıla biləcək möhtəşəm "Gələcək
gün" romanı (1948-50) "Xosrov və Ruzbah" povesti
və "Azad qız" librettosu yazıçının
ciddi və davamlı müşahidələrinin, Güney Azərbaycan
xalqına odlu məhəbbətinin, uzun-uzadı
yaradıcılıq axtarışlarının, tarixi fakt,
hadisə və materiallara yaradıcı münasibətin-tarixi
yanaşmanın uğurlu nəticələri idi.
Mirzə İbrahimov nəsr və
dramaturgiyasının özəlliyi, bədii təsir
gücü insanın daxili dünyasının,
psixologiyasının görünən və görünməyən
cəhətlərini hərtərəfli, real və təbii,
inandırıcı boyalarla ifadə etməsində, Vətənə,
xalqa, ana dilinə olan böyük sevgisini milyonlarla oxucunun qəlbinə
ötürə bilməsində, yüksək vətənpərvərlik,
ideala sadiqlik, mərdlik, düzlük və əhdə sədaqət,
əməksevərlik, əməlisalehlik və xeyirxahlıq,
humanizm, milli mənəvi-əxlaqi dəyərlərə
sahiblik duyğuları aşılamasındadır. Məhz bu
cəhətlərinə görə, "Gələcək
gün", "Pərvanə", "Böyük
dayaq"romanları neçə-neçə nəslin tərbiyəsində,
mübariz, vətənpərvər və yüksək mənəvi-əxlaqi
keyfiyyətlərə malik insan, əsl vətəndaş kimi
formalaşmasında misilsiz rol oynayıb, insanları müsbət
ideallar uğrunda fəal mübarizəyə səsləyib.
"Gələcək gün" romanı onlarla xarici dilə
tərcümə olunaraq çox böyük arealda
yayılıb. Eləcə də sovet kəndinin, kolxoz həyatının
tipik mənzərəsi, kənddə sosializmin ən
etibarlı dayaqları olan sovet adamlarının tipik
obrazları ilə "Böyük dayaq" romanı, "əsasında
ictimai mübarizələrin şahrah yolunda müsbət qəhrəmanlar,
hadisələrə tarixin həlledici mərhələsinə,
mübarizələrə məna və sima verən, oxucunu,
tamaşaçını müsbət ideallara, çətin
və şərəfli döyüş yollarına
çağıran adamlar duran" "Həyat", "Məhəbbət",
"Kəndçi qızı", "Közərən
ocaqlar", "Madrid", "Yaxçı adam", "Bəşəri
komediya" kimi dram əsərləri ədəbiyyat
tariximizin parlaq səhifələrinə çevrilib. "Onun
fəlsəfi-psixoloji təfəkkürünün məhsulu
olan əsərlərinin əsasında ədəbi dilin milli
orijinal normaları durur. Mirzə İbrahimovun nəsr dili xalq
dili üzərində işləməyin, onu cilalayaraq bədii
ədəbiyyata gətirməyin nümunəsidir, nəsr əsərləri
təbəssüm dolu təhkiyə və dialoqlarla oxucunu
çəkib aparır. Yazıçı bədii dilə elə
məsəllər, elə atalar sözləri gətirmişdir
ki, onlara heç bir folklor qaynağında rast gəlmirik.
Bunlar onun xalq dilini necə böyük məhəbbətlə
öyrəndiyinə canlı sübutdur (Prof.
Q.Kazımov)".
Mirzə İbrahimovun Azərbaycan ədəbiyyatının
dünyada tanınması, dünya dilləri sırasında
Azərbaycan dili kimi bir dilin də varlığını təsbit
etmək istiqamətində xidmətləri misilsizdir.
Ana
dilinin mübariz keşikçisi olan Mirzə İbrahimov
gerçək bir dilçi alim təfəkkürü ilə
düşünürdü...
M.İbrahimov yazıçı və
ədəbiyyatşünas idi, ancaq əsl dilçi alim kimi
düşünür, ana dili haqqında bir sıra elmi səriştəli
məqalələr yazır, Azərbaycan dilinin inkişafı
və tətbiqi uğrunda müəyyən dərəcədə
sələfləri M.F.Axundov, N.Nərimanov və
Ü.Hacıbəyov kimi canını fəda edərək
bütün gücüylə çalışırdı. "Dilimizin
inkişaf yolları haqqında"(1943), "Dil və ədəbiyyat
dərslərini nümunəvi təşkil edək"(1944),
"Azərbaycan dili"(1945), "Azərbaycan dili dövlət
idarələrində" və başqa məqalələr
yazır, dil və ədəbiyyat məsələsini dövlət
məsələsi, xalqın mənəviyyat məsələsi
kimi şərh edirdi: "Dil və ədəbiyyat məsələsi
xırda, yaxud xüsusi bir məsələ deyil; o
böyük və ümumi bir dövlət məsələsidir,
o, xalqın mənəviyyatı, varlığı məsələsidir."
"Sözün yerini, qədir-qiymətini bilməyən
adama heç kəs hörmət etməz". "Ədəbi
əsərdə sözün əhəmiyyəti adi
danışıqda olduğundan qat-qat artıqdır.
Yazıçının silahı dildir. Məzmunu və ifadəsi
gözəl olmayan əsərin müəllifi, deməli, bu
silahdan istifadə edə bilməmişdir" mühüm ədəbi
prinsiplər kimi onun estetik idealına daxil idi "Ana dili o
dildir ki, bütün xalq o dildə danışır".
"Dil tam mənasıyla canlı bir orqanizmdir. O da insan kimi
doğur, törəyir, inkişaf edir" inancında idi Mirzə
müəllim. Ana dilini xalqın dövləti, varı,
qürur mənbəyi, yaşam qaynağı, ölkələr
və xalqlar arasında var olmağın ən mühüm
atributu sayırdı. Milli mübarizənin mayasında milli
dilin durduğu həqiqətini içdən anlayırdı və
özü də ana dilimizin bədxahlarına qarşı
mübarizəsini bu əsasa söykənərək qətiyyətlə
davam etdirir, yüksək vəzifə kürsülərində
əyləşdiyi zamanlarda da dövlət dilinin rus dili
olmasına baxmayaraq, yazışmalarını, işini
yalnız Azərbaycan dilində aparırdı. "Onun ən
parlaq fəaliyyəti 1950-ci illərdən sonraya təsadüf
edir. Mirzə İbrahimov ana dilin qorunması istiqamətində
bir sıra mühüm addımlar atmışdı. Dil
haqqında qanunun qəbul olunmasında onun inkarolunmaz əməyi
var. Nazirliklərin dil haqqında qanunun tələblərinə
nə dərəcədə əməl etməsinə nəzarət
etmək məqsədilə Mirzə İbrahimov komissiya
yaratmışdı. Milli ideyanın inkişafı ilə
bağlı onun əvəzolunmaz xidmətləri var. Məhz
elə millətçiliyə görə onu vəzifədən
uzaqlaşdırdılar. Sovet rejimi onu alman faşizmindən
pis millətçi kimi qiymətləndirirdi (Prof. C.Həsənli)."
Qeyd edək ki, "Gəlin gözəl
danışaq" (1979) məqaləsində nitq mədəniyyəti
məsələlərinə toxunan yazıçı Azərbaycan
dilini fikrin və hissiyyatın ən incə
çalarlarını ifadə etməyə qadir olan bir dil
kimi səciyyələndirir, ədəbi dil təcrübəsindəki
qüsurların aradan qaldırılması yollarını da
göstərirdi: "Mənə elə gəlir ki, bunun
üçün birinci növbədə mətbuatın (qəzetlərin
və jurnalların), elmi və ədəbi əsərlərin,
bir sözlə, yazılı ədəbiyyatın, radio və
televiziya verilişlərinin dilinə diqqəti artırmaq
lazımdır. Onların dili yaxşı olmalıdır, hətta
mən deyərdim ki, gözəl olmalıdır (Prof. E.Əzizov)."
Ədib ədəbi dilin ən çox tərcümə əsərlərində
pozulduğunu qəbul edə bilmir, bu sahədə
gördüyü qüsurları mütəxəssislərin
nəzər-diqqətinə çatdırırdı. Həmin
məqsədlə də V.Şekspirin "Kral Lir", "On
ikinci gecə, yaxud hər nə istəsəniz",
A.N.Ostrovskinin "Quduz pullar", "Müdrik olan hər kəsə
kifayətdir sadəlik", A.P.Çexovun "Üç
bacı", Molyerin "Don Juan" pyeslərini Azərbaycan
dilinə tərcümə edərək nümunələr
göstərirdi...
Mirzə İbrahimov ideal ər, nümunəvi ata,
gözəl insan idi...
Mirzə müəllimin zillətlər
içində keçən uzun illərdən sonra bəxti
üzünə gülür... Tale onun həyat yoluna dəyəri
sözlərlə ifadə olunmayacaq bir bəxşiş
çıxarır. Azərbaycanın ilk qadın
pianoçula-rından biri sayılan, klassik musiqini çox sevən,
həsrətində, intizarında olduğu şəfqətin,
munisliyin, dərdəyananlığın
daşıyıcısı olan böyük insanı - Sara
xanım Primovanı... Bu özəlliklərə, mükəmməl
savada, ən elit ixtisasa malik olduğu halda, hamısından
yetimçilikdə zillət çəkən bir əzabkeşə
çəkdiklərini unutdurmaq naminə vaz keçən,
bütün şüurlu həyatını sevdiyi insana və
onun övladlarına həsr etmək fədakarlığını
göstərən Sara xanımı...
Dünyaya Mirzə müəllim və
Sara Primova kimi xoşbəxt əsasın üzərində
göz açıb övladları Aydın, Sevda və
Solmaz... Bu xoşbəxt əsas üzərində doğulan
Sevda-anasının klassik musiqiyə məhəbbətini hələ
bətnindəykən canına hopduran bəstəkar
qızı dəyərli xatirələrində atalara örnək
atasının var olduğu bəxtəvər günlərə
dönür: "Biz söz və musiqi sədaları
altında böyümüşük. Bu, mənim
üçün böyük xoşbəxtlik idi.
Çünki musiqi və söz, zənnimcə, insanın
yüksək ruhda olması üçün ən gözəl
vasitədir. Evimizdə babam tarzən Qurban Pirimovun tar
çalması, atamın isə tez-tez Füzulinin, Nəsiminin
gözəl poeziya nümunələrini söyləməsi
bizi oxumağa və çalmağa çox həvəsləndirərdi.
Onu da deyim ki,babam Qurban Pirimovla Üzeyir Hacıbəyovun
sıx dostluq münasibətləri vardı. 1908-ci ildə
"Leyli və Məcnun" operasının premyerasında
bütün tarzənlər getsə də, yalnız Qurban
Pirimov qalır və çalır.
(Ardı var)
Esmira Fuad (Şükürova),
Filologiya üzrə fəlsəfə
doktoru,
Mirzə İbrahimov adına Kitab
Fondunun sədri
Ədalət.-2011.-4 noyabr.-S.6.