Gənc
şairdən olay yaradacaq müsahibə
Onunla
hələ neçə il əvvəl telekanalların birində
tanış olduq. O vaxt nə o bu qədər
tanınmırdı, nə də mənim beynimdən ondan
müsahibə götürmək keçmirdi. İndi isə
tam zamanıdır ki, şair, qəzəlxan, Space TV-də
yayımlanan "Sözümüz sözdür" meyxana
yarışmasının baş münsifi Əvəz
Qurbanlını daha yaxşı tanıyaq.
"Qulp" proqramının hazırlanmasında..."
-
Hamı səni ANS televiziyasında gedən "Qulp"
proqramından tanıyıb. Amma indi orda yoxsan. Ordakılarla
münasibətlərin necədir?
- Məni hamıya
tanıtdırdığına görə yox,
sözümü xalqa çatdırmaqda istənilən formada
mənə tribuna olduğu üçün "Qulp"
proqramına minnətdaram təbii ki. Amma mən əvvəl-axır
orada özümü tapa bilməmişəm. Mənim məqsədim
başqadır, mən xalqa ironiya etməkdən çox
uzağam. Əksinə, ona layiq olduğu dəyəri verməkdir
ziyalı işi.
-
Belə çıxır ki, indi əvvəlki əlaqələr
qalmayıb?
- Yox, niyə ki. İndinin
özündə də məni dəvət edirlər ora,
qarşılıqlı hörmətimiz və münasibətimiz
mövcuddur. Sadəcə, iş-güc, vaxt imkan vermir ki, gedib
köhnə dostlara bacardığım köməyi edim.
Bilirsiniz, "Qulp" proqramının hazırlanmasında mənim
də yaxından iştirakım olurdu. İstər orada oxunan
satirik mahnıların mətnləri, istərsə də digər
səhnəciklərin hazırlanmasında bəzi ideyalar və
s. Sadəcə, indi problemlər çoxdur, ona görə də
təmənnasız iş görmək çox çətindir.
- Bir
ara "Facebook"dakı profil şəklində rəhmətlik
Mirzə Ələkbər Sabirin şəkliydi. Bunu necə
başa düşək. Sabirə oxşamaq. Yoxsa?
- Sabir mənim poetik
idealımdır, ona bənzəmək yox, onu yada salmaq
üçün o şəkli profil şəkli etmişdim.
-
Yeri gəlmişkən. Bəs indi gördüyün iş təmənnalıdır?
-
İndi gördüyüm iş deyəndə nəyi nəzərdə
tutursan?
- Yəni SPACE-dəki meyxana
yarışmasında münsifliyini.
- Orada aylıq maaş verirlər,
ona görə də itirilən vaxtı kompensasiya etmək
olur (gülür)
- Nə
qədər?
-
Bunu açıqlamaq çoxmu vacibdir?
- Əlbəttə.
Şairin xalqdan nə gizlini ola bilər?
- Həftədə 1 saat veriliş
üçün ayda 300 manat maaşdır.
- Bəs ANS-də?
- ANS-də qonorar vermirdilər,
oranın iş sistemi başqa cür idi.
-
Daha meyxanaçılar yazdıqlarını
oğurlamırlar ki?
- Yox, indi artıq ortada
"gözü çıxan qardaş" məsələsi
var. Yəni hamı gördü ki, o mahnının əsl
müəllifi mənəm. Bunu sübut edə bildim. Amma məhkəməyə
getmədim. Bu, mənlik deyildi.
"Ümid Partiyasının rəsmi himninin sözləri
mənə məxsusdur"
-
Deyəsən ondan sonra müğənnilərlə
işbirliyin olmadı. Yoxsa oldu, bizim xəbərimiz olmadı?
- Yox, müğənnilərlə
heç vaxt işbirliyində olmamışam. "Sənsizləmişəm"-i
də Xatirə İslama hədiyyə etmişdim. Amma sözlərimə
mahnılar bəstələnib. Hətta başqa musiqi
yaradıcılığı növləri üçün də
sözlər yazmışam. Məsələn, Ümid
Partiyasının rəsmi himninin sözləri mənə məxsusdur.
-
Bildiyimə görə, əslən Saatlı rayonundansan.
Saatlı, şeiriyyat, qəzəl... Bir qədər qəribə
görünmür? Yoxa Bakı mühiti də öz sözünü
deyir?
- Mən belə
düşünmürəm, söz sənəti məkana
sığmaz. Allah-Təala istədiyi şəxsə hikmət
bəxş edər. Yeniyetmə vaxtı yazdığım
şeirlərdən biri, təxminən sizin bu sualınıza
cavab idi: "Təkcə qarpız yetişmir ki,
Muğanda" adlı şeir idi. Yəni əvvəl
insanın istedadı olmalıdır, sonra ailə tərbiyəsi,
savadı, dünyagörüşü, düşdüyü
mühit və s. amillər onu yetişdirir.
Başqa bir səbəb kimi, irsi
amil də rol oynamamış deyil. Mənim babam, təxminən
100 il bundan öncə Güney Azərbaycanın Ərdəbil
vilayətinin Xiyəv mahalındandır. (İndiki
Meşkinşəhr) Ərdəbil də, bilirsiniz, şairlər,
ariflər məskəni kimi tanınıb.
Digər tərəfdən, əlbəttə,
Bakı mühitinin də böyük təsiri var.
Şeiriyyatın incəliyini Bakıdakı ədəbi məclislərdə
və bu məclislərdə tanış olduğum ustadlardan
öyrənməyə başlamışam.
"Kamran Həsənli məqam düşən kimi,
qalmaqal yaradır ki, veriliş maraqlı olsun"
- Heç bunları bilmirdim
doğrusu. Mənimçün də maraqlı cavab oldu.
Bir
neçə veriliş öncə şairlərdən biri
yarışmanın münsiflər heyəti ilə
bağlı iradını dolayısıyla olsa da bildirdi. Səncə
doğrudanmı münsiflər heyəti doğru seçilib?
Yoxsa bu telekanal rəhbərliyinin öz qərarıdır?
- Mən o məsələ barədə
televiziyada açıqlama verdim. O şairin iradında söhbət
bizdən getmirdi. Sadəcə, şoumen Kamran Həsənli
öz işinin ustasıdır, məqam düşən kimi,
qalmaqal yaradır ki, veriliş maraqlı olsun. Sonradan həmin
şairlə təkbətək söhbətimiz oldu və o, qəti
şəkildə bildirdi ki, iradım sizə aid deyil və ola
da bilməz. Bunu sübut etmək üçün konkret ad tələb
etdim, o da iradının hədəfinin adını məndən
gizlətmədi.
Qaldı münsif seçiminə,
bunu televiziya etmir, ustad meyxanaçıların yekdilliklə məsləhət
gördüyü şair münsiflər heyətinin rəhbəri
seçilir.
-
Meyxanadan söz düşmüşkən, meyxana yoxsa bədiyyə?
"Nə şeir kimi şeirdir, nə sənət kimi
sənətdir"
- Mənim üçün
YAXŞI SÖZ önəmlidir. istəyirsən adına
"meyxana" de, istəyirsən "bədiyyə".
-
Konkret olaraq sən, bu folklor janrını necə
adlandırırsan?
- "Meyxana nədir sualı"
geniş cavab tələb edir. Çünki bu sualın konkret
cavabı yoxdur. Nə şeir kimi şeirdir, nə sənət
kimi sənətdir. əlbəyaxa döyüş növləri
içində qaydasız döyüş nədirsə,
meyxana da söz sənəti içində elə budur.
Meyxananı folklor janrı hesab etmirəm.
-
Bir az da yeni nəsil yazarlardan danışaq. Yəni onları
yaradıcılığını necə dəyərləndirirsən?
-Yeni nəslin içində istedadlılar da var,
istedadsızlar da. Bu mühitə təsadüfi
gələnlər də var, düz istiqamət seçib gələnlər
də. Təsadüfi gəldiyini bilənlər
də var, bilməyənlər də.
-
Özünü şair hesab edirsən, yoxsa qəzəlxan?
- Şair daha
geniş anlamda olduğu üçün, şair deyərdim.
Çünki yaradıcılığım qəzəldən
ibarət deyil. Əsasın satirik şair
kimi tanınıram, lirik şeirlərim, nəsr əsərlərim
də var. Qəzəl də yazıram, qoşma da. Əruzda da yazıram, hecada da.
- Mən
bu sualı vermək üçün bir az
gözlədim. Amma sən həmin şairin kim
olduğunu demədin. Kim idi o?
- O, özü açıqlamaq istəmədi
ki, məsələ intriqaya və şəxsi münasibətlərin
pozulması ilə nəticələnməsin. Qaldı o
"sirli adam"a, şou-biznes aləmində
çox məşhur şairdir. Bundan o yana
getməyəcəyəm.
- Məncə şair
üçün bunu demək çətin olmaz...
- Mənim üçün çətin
deyil. Amma bu, mənim problemim deyil. Əgər mən televiziyadan belə bir söz desəydim,
yerində deyərdim və tənqid etdiyim adamın da
adını açıqlayardım.
- İstənilən halda cavab verməkdən
yayındın...
- Cavab vermək haqqım olan yerdə
qətiyyən yayınmaram.
- Səni yaradıcılıq
üslübuna görə bir az da Baba
Pünhana bənzədirlər...
Söhrab Tahir şair deyil?
- Açığı, bilmirəm,
nəyə görə bənzədirlər. Ola
bilər, tənqidi mövzuda yazdığım
üçün belədir. Amma mənim
yaradıcılığıma dərindən bələd olan
şəxs görər ki, burada Füzuli-Sabir-Əvəz
marşrutu ilə gələn bir şair var. Rəhmətlik
Baba Pünhandan sonra mən də "Qulp" proqramında
çıxış edirdim, səbəb bu da ola
bilər.
- Xalq
şairi Söhrab Tahir müsahibələrinin birində
demişdi ki, istənilən adamı 10 ilə şair edə
bilərəm. Yəni burda çətin bir
şey yoxdur. Bəs sən necə
düşünürsən?
- Söhrab müəllim bilmirəm
nəyi nəzərdə tutub. Amma belə asan
işdirsə, bu 80 ildə özünü niyə şair edə
bilməyib? Məncə bu, Allahlıq
iddiasıdır.
- Səncə Söhrab Tahir şair deyil?
- "İstənilən
adamı 10 ilə şair edə bilərəm" deyən
istənilən şəxs şair deyil.
-
Axı bu adamın 60 illik təcrübəsi var. Bəlkə
nəyisə nəzərdə tutub deyib?
- Şairlik təcrübə
ilə deyil, ilahi vergidir. 70 illik təcrübəsi
olan filoloq alimlər var ki, şeir yazmaq üçün əllərindən
gələni edirlər, amma alınmır. Bilirsiz, Nəsirəddin Tusi "İqtibasın Əsasları"
adlı əsərində deyir ki, "Şeir irfanın
müqəddiməsidir". İrfan isə sufi nəzərinə görə, Allahı
tanımaq haqda elmdir ki, onu Allahdan başqa heç kəs
öyrədə bilməz. O, vergidir. Şairlər
isə (söhbət əsl şairlərdən gedir) anadangəlmə
irfan əhli olurlar, sadəcə, sonradan sevdikləri və
tutduqları yol, onların əksəriyyətini
azdırır.
- Sən
neçə ildir ki, yazırsan?
- İndi-indi
başlayıram yazmağa. Əvvəllər
də içində şeir hissəcikləri olan
misralarım olub. Şeir başqa
şeydir, hər adamın yaza biləcəyi bir şey deyil.
- Özünü həm də
jurnalistikada sınayırsan. Bəs qorxmursan ki,
iki tərəfə baxan kəc olar?
- Düzünü deyim, heç
vaxt özümü jurnalistikada görməmişəm. Jurnalistika,
mənim üçün dolanışıq yeridir, halal zəhmətlə
maaş alıb dolandığım sahədir.
Baxmayaraq ki, bu 14 ildə jurnalistikanın incəliklərinə
varmışam.
- Səncə
jurnalistika kimi maraqlı və önəmli sahəyə
dolanışıq yeri kimi baxmaq nə dərəcədə
doğrudur?
- Mən məcburən jurnalistikaya
gəlmişəm, bu sənətin mənə çox
köməyi olub. Amma heç vaxt
özümü jurnalistikaya qurban vermək fikrim olmayıb.
Sadəcə, bu sahədən başım
çıxdığı üçün işləyirəm.
Şeiriyyatdan kənarda özümü təsəvvür
edə bilmərəm.
- Əvvəla, onu deyim ki, jurnalistika sənət yox,
peşədir. Yeri gəlmişkən, jurnalistika
şairliyə mane olur?
- Əlbəttə.
Özü də çox. Jurnalistika həm
də sənətdir. Bir şey ki, onu
öyrənirsən və sirləri var, onu sənət
adlandırmaq olar.
- Deyirlər ki, şair ya dərddən
yazır, ya da aclıqdan. Bəs milyonçu şairlərimiz
var axı....
- Düzdür, şair dərddən
yazır.Ancaq hansı dərd? İnanın, bunu
şairlərin heç biri dəqiq bilmir.
- Nə qədər yayınsan da
bu sualı yenə sənə verəcəyəm. Amma mən bildiyimə görə, verilişdə
söhbət Baba Vəziroğludan gedirdi.
- Baba Vəziroğlu ilə şəxsi
münasibətim yoxdur, bir-birimizi yaxından
tanımırıq. Ona görə də onun necə
bir insan olması haqda heç nə deyə bilmərəm.
Lakin bir dəfə müsahibisini oxudum, çox
heyrətləndim, sonra isə təəssüfləndim.
Müsahibəsində deyirdi ki, "hər zaman
qızlara baxmışam". Şəxsən
mən bunu heç vaxt dilimə gətirə bilmərəm.
Yaradıcılığıa
gələndə, Baba Vəziroğlunu həvəskar nəğməkar
şair hesab edirəm.
-
Qızlara baxmaq pisdirmi səncə?
- Mən elə demədim. Hər bir şəxsin dediyi sözün, onun öz
timsalında çəkisi, kəsb etdiyi məzmun var. O
sözü gənc bir oğlan, ziyalılıq barədə qəti
düşünməyən bir şəxs desə, normal qəbul
olunar. Soruşursuz ki, qızlara baxmaq
pisdir? Bu, Milli namus məsələsidir.
- Deməli, Baba müəllim də
qızlara baxırsa...
- Mən bilmirəm, o hansı
baxımdan o sözu deyib, amma şəxsən mən, yol ilə
gedən, tanımadığım hər bir qadını
doğma bilirəm, onun namusunu öz namusum sayıram. Mənim ailəm - mənim millətimdir, millətim
- ailəmdir.
- Belə
anladım ki, sən bu adamı şair hesab etmirsən. düz anladım?
- Mən hesab etməsəm də,
çoxluq onu şair hesab edir. Amma mənim nəzərimdə,
şair müəyyən ölçülərə cavab verməlidir,
şair, birinci ziyalı olmalıdır:
Mənə görə,
ziyalı olmağın bir neçə vacib şərti
vardı. Ziyalı - neçə dil bilməsindən
asılı olmayaraq, öz dilində
danışmalıdır. Ziyalı - yalan
danışmamalıdır. Ziyalı - içki içməməlidir;
Ziyalı - nəfsi
istəklərini ictimai güzgü nümayiş etdirməməlidir
və s.
Bundan sonra isə şairliyin
başqa şərtləri gəlir...
- Bəs elə əvvəldə
adını çəkdiyimiz Söhrab Tahir də, həmiçinin
bir çox şair və yazıçılarımız
içki də içiblər, başqa dildə də
danışıblar. Onlar şair, ziyalı deyillər?
- Onlar, onların
baxışlarını bölüşən insanların nəzərində
şair və ziyalıdırlar. Mən,
onların ziyalılıq haqda düşüncələrini
bölüşmürəm. Öz beyinlərini
qəsdən dumanlandıran şəxslər, cəmiyyəti
dumanlıqdan aydınlığa necə çıxara bilərlər?
İntiqam
VALEHOĞLU
Ədalət.-2011.-1
oktyabr.-S.10.