SABİRƏ
AŞİQLİKLƏ...
Əbədiyaşar
"Hop-Hopnamə"nin 1962-1965-ci illər nəşrlərinə
(I,II,III cildlər) yazmış olduğu akademik şərhlər
və lüğətləri ilə, "Mirzə Ələkbər
Sabir şeirinin qafiyə lüğəti" ("Qanun"
2006- ön sözün müəllifi və redaktoru Sokrat Cəfər)
kimi linqlivistik monoqrafiyası ilə, "Sabir əsərlərinin
nəşri haqqında" (1962), "Sabirin yuxuma girməsi"
(1956), "Sabir yaradıcılığında təhzil, bənzətmə
və nəzirə" (1962), "Sabir şeirində iri
şəkillər" (1964), "Sabir şeirində
kiçik şəkillər" (1962), "Sabir şeirinin vəzni"
(1962) kimi fundamental elmi-nəzəri əsərləri ilə,
70-80-ci illərdə Azərbaycan Radiosu və Televiziyasında
etdiyi Sabir haqqındakı misilsiz ədəbi söhbətləri
ilə, Sabir Poeziya günlərində, şairin 100 illik
respublika yubiley tədbirlərində iştirak və
çıxışları ilə, Elmlər Akademiyası tərəfindən
çağırılan sabirşünaslıq
konfranslarındakı proqram xarakterli tarixi məruzələri
ilə, habelə, Azərbaycanda yüksək ixtisaslı
sabirşünas mütəxəssislərin
formalaşmasındakı müstəsna xidmətləri ilə
əbədiyyat tariximizə cahanşümul, parlaq səhifələr
yazmış olan görkəmli alim, professor Əkrəm Cəfər
hələ sağlığında ikən, dahi Mirzə Ələkbər
Sabirin ölməz sənəti və uca şəxsiyyəti
önündə sənələrcə yaşayacaq milli-mənəvi,
ədəbi-fəlsəfi qəhrəmanlıq dərsləri
sərgiləmişdir.
Yaxın günlərdə biz,
ustadın arxivi ilə məşğul olarkən, rus dilində
qələmə aldığı çox kiçik bir həcmli
makina yazısına rast gəldik. Həmin tarixi-ədəbi sənəd,
özündə, 80-ci illərdə Azərbaycan Dövlət
Televiziyasında yayımlanan professor Rafael Hüseynovun müəllifi
olduğu (aylıq) "Mənəvi İrsimizdən"
adlı ədəbi-bədii verilişlərdən birinin
("Sabirə ithafən" 12 aprel, 1988) müəyyən
fraqmentlərini əks etdirir. Qarşıdan gəlməkdə
olan Sabir ili ərəfəsində ustadın unudulmaz ürək
sözlərini oxucuların nəzər-diqqətinə təqdim
edirik.
Sokrat CƏFƏR
TELEVİZİYA SÖHBƏTİMDƏN MƏQAMLAR
(ixtisarla)
Mənim ilk uşaqlıq illərimdən
bəri, poeziya və şairlərin
yaradıcılığı ilə
tanışlığım Mirzə Ələkbər Sabirin
adı ilə bağlı olmuşdur. Böyük şair və
onun sənəti haqqında mənə, dəyirmançı
övladı olan savadsız əmimoğlu Əhəd bəhs
açmışdır. Daha sonra isə mən, Sabirin
ustadı- şair və alim Seyid Əzimin, habelə, Məhəmməd
Füzulinin zəngin yaradıcılığı ilə
tanış olmuşam.
Sabirin yaratdığı poeziya Azərbaycan ədəbiyyatında bir inqilab idi. Məzmun etibarı ilə bu möhtəşəm poeziya özünün bənzərsiz dərin xəlqliyi ilə seçilir, formaca isə inqilabi satira xarakteri daşıyırdı. Dahi şairin yaradıcılığında biz, xalq həyatının bütün çalarlarının bədii əksini görürük. Sabir yaşadığı cəmiyyətdə ikrahdoğurucu və mənfi nə var idisə, hamısının qəddar düşməni olmuş, bu yanaşma tərzi ilə də xalq həyatının ən üstün, tərəqqiedici və uca keyfiyyətlərini sənətinin dili ilə vəsf etməyə çalışmışdır. Şairin yaradıcılığında Azərbaycan poeziyasının bütün janr və növləri öz əksini tapmışdır.
Sabirin ədəbi dilində çoxsaylı ərəb və fars tərkiblərinin olmasına rəğmən, onun sənətini nəinki oxucular, hətta savadsız xalq kütlələri də asanlıqla anlaya bilirdilər.
Böyük demokrat şair mövhumat və cəhalətə qarşı təkcə Azərbaycanda deyil, İranda, Türkiyədə və Çar Rusiyasında da amansızcasına vuruşmuşdur. Sabir özünün nəhəng poeziyasını nadanlığa, geriliyə, cəhalətə qarşı olan bir qüdrətli mübarizə süngüsünə çevirmiş, həmin kəsərli, azman silahla da xalqın gözəl, mədəni və xoşbəxt gələcəyi uğrunda çarpışmışdır.
Mirzə Ələkbər Sabir bütün Orta Şərqdə ən sevilən dahi söz ustadı olmuşdur.
ƏKRƏM CƏFƏR
Ədalət.- 2011.- 1 oktyabr.- S.21.