Səkinə
İsmayılova: "...ağızlarını açmaqdan çox, bədənlərini
açmağa üstünlük
verirlər"
Tanınmış
muğam ifaçısı, xalq artisti Səkinə
İsmayılovanın Milli.Az xəbər portalına
müsahibəsi.
Müsahibim artıq 30 ildən
çoxdur ki, sənətdədir. Bu müddətdə
haqsızlıqla da üzləşib, çətinliklə də.
Amma özünün dediyi kimi, sənətə olan sevgisi ona
bu yoldan dönməyə imkan verməyib. Məqsədi
uğrunda mübarizə aparıb, həm özünü, həm
də Azərbaycan muğamını bir çox ölkələrdə
tanıdıb. Qadın xanəndələrin ifa zamanı qavaldan
istifadə etmələrini də o dəb salıb. Bəli,
bütün bu sadaladıqlarımızın hamısı
tanınmış muğam ifaçısı, xalq artisti Səkinə
İsmayılova edib. Əlbəttə, Səkinə
xanımın elədikləri daha çox və daha qiymətlidir.
Ancaq onları sadalamağa ehtiyac yoxdu. Çünki onu hamı
yaxşı tanıyır, Azərbaycan musiqisinə xidmətlərini
hamı görür. Yaxşısı budur, xanəndə
özü danışsın, biz qulaq asaq.
-
Hazırda Milli Musiqi Akademiyasında muğamdan dərs
keçirsiniz. Necə düşünürsünüz, illər
sonra Azərbaycanda sizin kimi, Alim Qasımov kimi muğam
ustalarımız olacaqmı?
- Bilirsiniz, hər dövrün
öz ifaçıları olur. Sizdən öncə bu otaqda
20 tələbə var idi. Onların hamısı muğam
ustası olmayacaq ki! Bəlkə aralarından bir xanəndə
çıxa. Ancaq elə hər tədris ocağından bir
muğam ustası çıxsa bəsdir. Hamı zamanın xəlbirindən
keçəcək.
Korifeylərimizdən sonra muğam
ölmədi. Barmaqla sayılsaq da, peşəkar
ifaçılar - biz varıq. Gələcəkdə də
belə olacaq. Muğamın inkişaf etməsi
üçün çox işlər görmək
lazımdır. Muğam bizim dünənimiz, bu
günümüz, sabahımızdır. Muğama məhəbbət,
sevgi ailədən gəlməlidir. Demirəm ki,
uşağı muğama qulaq asmağa məcbur etmək
lazımdır. Xeyr, sadəcə olaraq, kiçik
yaşlarından Opera və Balet Teatrına, muğam konsertlərinə
aparmaq lazımdır.
Bizim kişi xanəndələrimizlə
yanaşı, qadın xanəndələrimiz də olub: Həqiqət
Rzayeva, Cahan Talışinski, Yavər Kələntərli,
sonra yeni nəsil - Rübabə Muradova, Sara Qədimova gəldi.
Yəni muğam sənəti davam etdi. Ancaq heç kəs,
heç kəsi əvəz eləmir. Hərənin öz dəst-xətti
var. İndi sənətə gələnlərdə isə
özünü korifeylərə bənzətmək istəyi
yaranıb. Hərə özünə görə məsuliyyət
daşımalıdır. Əgər bu gün sən Səkinə
xanım kimi oxuya bilmirsənsə, oxuma. Çünki büdrəyəcəksən.
-
Deyəsən, dərslər sizi yorur?
- İşim çoxdur. Hər dəfə
tələbələrlə bu qədər məşğul
olmaq, təbii ki, enerji istəyir. Mənim işim təkcə
tələbə yetişdirmək deyil ki. Qastrol səfərlərim
də çox olur. Digər tərəfdən, müəllimliklə
ifaçılıq bir araya sığmır. Elə
ifaçı var ki, həyatını sırf pedaqoji fəaliyyətə
həsr edir. Məsələn, mənim ustadım Nəriman Əliyev.
O, gözəl müəllim idi. Bu gün muğam sənətində
öz sözünü demiş sənətkarların
böyük əksəriyyəti onun tələbəsi olub.
Onun tələbələrinin tələbələri indi xalq
artistidir. Məsələn, Ağaxan Abdullayev onun tələbəsi
olub, o, da Alim Qasımovun müəllimi olub. O, bütün
ömrünü pedaqoji fəaliyyətə sərf etdi. Mən
özüm müəllimliyə tələbələrimin
arzusu ilə gəldim. Bu gün Mədəniyyət və
İncəsənət Universiteti ilə yanaşı, Asəf
Zeynallı adına Musiqi Kollecində, Milli Musiqi Konservatoriyasında
da dərs deyirəm.
- Tələbələrinizin
səviyyəsi sizi qane edirmi?
- Qane edəni də var, etməyəni
də. Elə bizim dövrümüzdə də belə olub.
Məktəbi qurtaran 30 tələbənin 30-u da xanəndə
olsaydı, o zaman seçim aparmaq olmazdı ki. Əgər 30 tələbənin
arasından 5-6 xanəndə çıxırsa, bu da
böyük göstəricidir. Amma indi gözəl səsi
olanların məktəbə daxil olmalarında da böyük
problem yaranıb. Bu da imtahanların test üsulu ilə
olmasıdır. Görürsən ki, gözəl səsi olan
uşaq test imtahanından kəsilir. Amma bir balaca səsi olan
imtahandan keçir. Belələrinə də dərs keçəndə
biz yoruluruq. Xanəndə üçün səs daha önəmlidir.
İstedadı olan gənclərə tarix və ya coğrafiya
fənnini bilməməsi o qədər də böyük qəbahət
deyil. Axı, həmin adama Allah-Təala istedad verib.
- Səkinə
xanım, siz sənətə gələndə
qadınların səhnəyə çıxmasında
böyük problemlər vardı. Nə yaxşı
Bülbülə kimi bir kənddə sizə oxumağa imkan
verdilər?
- O dövrdə qızların
müğənnilik sənətinə üz tutmasını
ailədə sevinclə qarşılamırdılar.
Çünki valideynlər uşaqlarının daha ciddi
peşə seçməsini istəyirdilər. Mənim arzum
isə hüquqşünas olmaq idi, buna görə dərslərimi
də yaxşı oxuyurdum. Amma mənim bir musiqi müəllimim vardı - Vidadi Xəlilov, indi professordur. Özü də qarabağlı
idi. O, dedi ki, "sənin gözəl səsin olduğuna görə mümkün deyil ki, gedib
hansısa başqa peşəni seçəsən".
Onun sözü məni hüquqşünas olmaq arzusundan çəkindirdi.
Onu da deyim ki, valideynlərimi güc-bəla ilə yola gətirib razılıqlarını aldı.
Yadımdadır, təzə-təzə tanınırdım, böyük-böyük
sənətkarların diqqətini
cəlb etmişdim.
Rəşid Behbudov kimi bir korifey sənətkar,
Rafiq Babayev kimi məşhur caz ustasını Bülbüləyə, bizim
evə göndərmişdi
ki, "Rəşid müəllim sabah saat 2-də öz teatrında səni gözləyir". Yəni istedadlı
uşaqlara dahilər qayğı göstərirdilər,
özləri çağırırdılar.
Amma indi tərsinədir.
Gənclər özləri gedib
yalvarırlar ki, "mən səhnəyə gəlim".
- İndi əsas
iradlardan biri də sənətçilərimizin
açıq-saçıq geyinməsinədir.
- Mən bunu belə başa düşürəm:
əgər sənətin
varsa, ehtiyac yoxdu bədənini açmağa, ağzını
aç. Bədənini açmaqla nə
sübut edəcəksən?
Mənə elə gəlir
ki, sənəti olmayanlar ağızlarını
açmaqdan çox bədənlərini açmağa
üstünlük verirlər.
Bədənlərini açmaqla özlərini
reklam edənlər sənətdə qalmayacaqlar.
Qadın
bağlı olmaq üçün yaranıb.
Əgər bu gün qadın açıq geynirsə, o
heç kəs üçün maraqlı
ola bilməz.
Nə sənətkar kimi, nə də insan kimi. Elələrinə baxanda, xəcalət
çəkirəm. Çünki həmin səhnəyə
mən də çıxıram. Səhnə adamları
göz qabağında
olduqları üçün
tərbiyəli olmalıdırlar.
Açıq geyinənlər uşaqların
tərbiyəsini pozurlar.
Demokratiya deyəndə, onlar
açıq geyinməyi
nəzərdə tuturlar.
Bəziləri deyir ki,
"mən sənətə
görə ailəmi dağıtdım". Baxırsan, heç
sənəti də yoxdu. Beləsinin iki uşaq böyütməsi daha faydalıdır.
- Sizin sənətə gəldiyiniz dövrlə,
indiki dövr arasında sənət baxımından hansı fərqlər var?
- Çox böyük fərq var. Mən Opera və Balet Teatrına gələndə, çox
cavan idim. Özüm də Bülbülədə
yaşayırdım. Bir gecə
saat 12-də Rafiq Babayev bizə gəldi və Rəşid Behbudovun məni axtardığını
söylədi. Onda mən
xeyli fikirləşdim
ki, gedim Rəşid Behbudovun yanına, yoxsa yox. Məni qastrol səfərlərinə
aparmaq istəyəndə
isə, yoldaşımdan
icazə almalı olduğumu söylədim.
Onlar da yoldaşımı dilə tutub razılaşdırdılar. İndi isə sənətçilər
özləri gedib qapılar döyürlər.
-
Solo-konsert vermək fikriniz varmı?
- Var, hazırlaşıram. İlk rəsmi
dəvət mənə
filarmoniyadan edilib.
Planlaşdırıram. İstəyirəm həmin gün
əsl muğam gecəsi olsun.
Ədalət.-2011.-15
oktyabr.- S.24.