Yalçın
Rzazadə: "Özümü dənizdə
boğulan insana bənzədirəm"
İncəsənət
xadimi, xalq artisti Yalçın Rzazadənin Milli.Az xəbər
portalına müsahibəsi.
-
Yalçın Rzazadə keçmişə tez-tezmi səyahət
edir? Keçmişə boylandıqda hansı xatirələri
daha cox yada salır?
- Mən elə bir insan
tanımıram ki, o müəyyən bir yaşda, müəyyən
bir saatda keçmişə dönməsin, uşaqlıq
vaxtını, valideynləri ilə keçirdiyi günləri,
qardaş-bacısı ilə keçirdiyi məqamları
yadına salmasın. Məktəb vaxtı yoldaşlarım
vardı, bəziəri indi həyatda yoxdurlar. Ona görə
belə nəticə çıxarıram ki, insanın
ömrü epizodlardan ibarətdir. Elə günlər var ki,
onların əksəriyyəti bir-birinə çox bənzəyir.
Rəngsiz günlər... Əfsuslar olsun, şəxsən mən
özümü desəm, baxmayaraq ki, iki gündən-bir
çəkilişlər, görüşlər və s. olur,
amma mən yenə hesab eləmirəm ki, mənim həyatımda
böyük bir rəng olsun.
Ən əziz xatirələrim
uşaqlıq illərimlə bağlıdır. O vaxtlar elə
də xoş olmayan məqamlar çox olub. Məsələn,
qışda, sərt soyuqlarda paltom olmayıb. Paltosuz məktəbə
getmişəm, amma yaxşı oxumuşam, gözəl rəsm
çəkmişəm. 3-cü sinifdən artıq mən
mahnılar ifa edirdim. Yəni məktəbin konsert
proqramlarında, bayramlarda həmişə nömrə bir
olmuşam, yəni bunlar hamısı silinməz xatirələrdir...
-
Yalçın müəllim, bəzilərinin efirdən
"mən sənətkaram" deyə səslənməsinə
münasibətiniz necədir? Hər kəsin özünə
sənətkar deməsi sizə necə təsir edir?
- Bir az ağrılı
mövzudur. Yaralı yerimizdir, musiqidə, incəsənətdə.
Deyək ki, məni təqdim edirlər "təkrarsız,
böyük sənətkar" kimi. Mən bu gün ürəklə
deyə bilərəm ki, zəhmətim böyükdür
musiqi sahəsində. Çünki çox əziyyət
çəkmişəm, bunu deməyə ən azından mənim
haqqım çatır, ixtiyarım var. Amma indi mən
hansısa gənc ifaçı haqqında fikrimi bildirsəm,
nə sənətimə, nə mövqeyimə, nə də
yaşıma yaraşmaz.
Ümumi deyə bilərəm ki, səs Allah vergisidir. Əgər ifaçı
gənclər oxuyarkən
evdə çörək
yediyin zaman, əlində nəsə iş görən zaman öz-özlüyündə
"dayan, dayan, dayan!" deyəndə, deməli, o səs sənə toxunur və qulaq asmaq
istəyirsən. Əgər müğənni
oxuyanda sən çörək yeməyinə
davam edirsənsə, kanalı dəyişirsənsə,
deməli, o oxumasa, daha yaxşıdır.
Məni təəccübləndirən səs, deyim ki, indi yoxdur.
Parlaq gənc ifaçı yoxdur. Mənim üçün yoxdur.
- İndi yüngül
mahnılar var ki, daha cox
dinlənilir və qəbul edilir. Bu mahnıları Yalçın Rzazadə necə qəbul edir? Niyə bu qədər tələbat yaranıb belə mahnılara, sizcə?
- Bilirsinz, klassika əbədidir! Klassik geyimlər həmişə
dəbdə olduğu
kimi, klassik musiqinin ömrünün sonu yoxdur. Yəni Üzeyir Hacıbəyovdan
başlayaraq, Cahangir Cahangirov, Tofiq Quliyev - hərəsi ayrı-ayrı janrlarda musiqi bəstələyib.
Sonrakı nəsil - Emin
Sabitoğlu, Oktay Kazımi və digərləri də həmçinin. Bugünkü musiqi, inanın, mənim qulağımın
bir tərəfindən
girir, o biri tərəfindən çıxır.
Yəni mənə çatmır.
- Yalçın
müəllim, adama toxunan məqam odur ki, toylarda
fonoqramla ifa edirlər, sonra çıxıb efirdə
deyirlər ki, "mən uzun illərdir
xalqıma xidmət edirəm"...
- Bu günlərdə
elə mən də əsəbləşdim.
Elə
2-3 kanalı dəyişdim,
o deyir, "Mən xalqımı salamlayıram",
bu biri deyir,
"Mən millətimi
salamlayıram". Axı
xalqını salamlayan
adam xalqının
başının tacı
olmalıdır. Xalq onu qəbul eləməlidir.
Mən azərbaycanlıyam, milləti
bölmürəm. Bu millətin pisi də mənimdir, yaxşısı da.
Mənim
durub "Mənim xalqım" deməyə
haradasa ərkim çatar, çünki bütün dünyada səhnələr görmüşəm.
O zamanlar bəzən yer olmayanda tövlələrdə
oxumuşam, pambıq çöllərində oxumuşam,
günün altında
qan açılıb
burnumuzdan və
"La Skala" teatrına
qədər gəlib çıxmışam. "La Skala"dan böyük teatr yoxdur ki...
Oraya hər adamın da getməyə ixtiyarı yoxdur. Kim oraya gedə
bilər? Müsəlman üçün Məkkə,
dünya musiqişünasları
üçün "La Skala"
teatrı. Yəni "mənim
xalqım, mənim xalqım" deyəndə
elə xalq da deməlidir ki, "mənim sənətkarım".
- Yalçın müəllim,
artıq oğlunuz da bu sənətlə
məşğul olmağa
başlayıb. Siz ona öz xeyir-duanızı vermisiniz?
- Mən xoşlamıram onu reklam etməyi, pis ifaçı deyil oğlum Mətin. Amma ona deyərdim
ki, getsin, özü üçün
başqa sənət tapsın. Əgər ürəyi istəyir,
oxusun, hobbi kimi.
- Yəni bu sənət
onluq deyil demək istəyirsiniz?
- Yox, istəsə, yaxşı
oxuya bilər. Yəni mən bu gün
musiqidə problemləri
görürəm, qorxuram.
İndi mənim də bəzi tələbələrim
gəlirlər, deyirəm,
necə olacaq bu uşaqların taleyi?!
- Yalçın
müəllim, geyim stilinizi hər zaman özünüz seçmisiniz?
- Mənim zövq ustadım, zövqdə müəllimim
mənim anam olub. Mənim anam çox
zövqlü xanım
idi. Çox geniş fantaziyası
var idi. Bilirsiniz, mən uşaqlıqdan zövqlə geyinməyi xoşlamışam. Məsələn,
məktəbdə may ayında
brici geyərdim. O zaman brici dizdən
aşağı dəb
idi. Ağ köynək, qırmızı
pioner qalstuku, corab, ayaqqabı, hamısı təzə olardı və mən çox sevinərdim. Hərdən evdə mənə deyərdilər, "Ay Yalçın,
10 manat pulun vardı, aparıb onun hamısını geyimə verdin, bəs sabah sən necə yaşayacaqsan?"
Bilirsiniz, mən heç
zaman istəmirəm ki, mən yoldan
keçəndə desinlər
ki, "Onu tanıdın, kim idi? Yalçındı
da, Rzazadə, o da qayıdıb, vay-vay, gör nə günə qalıb bu Yalçın!", yəni ondansa, ölüm yaxşıdır. Mən bu
gün də hər hansı bir paltarı alanda uşaq kimi sevinirəm.
- Yalçın müəllim,
gənclik dönəmində
qadın pərəstişkarlarınız
çox olub?
- Mən heç vaxt qadın deyəndə onun mənəviyyatını,
hansı mövqedə
olur-olsun, əskiltmək
fikrində olmamışam.
Mən tamamən romantikəm həyatda. Bir dəfə qarlı
qışda, gecə canlı konsertdir, otaqdan çıxarkən
görürəm ki, polislər 20-dən çox
qadın pərəstişkarı
saxlayıb, hamısı
da o soyuqda gözləyirlər. Belə hallar
çox olub. Yəni bu gün də
mən görüşlərə
gedirəm, əlbəttə,
kağız yazırlar,
telefon nömrəmi istəyirlər, şəkil
istəyirlər. Sənətkar üçün vacib olan şeylərdir bunlar.
- Yalçın müəllim,
Müslüm Maqomayev haqda xatirələrinizdən,
mümkünsə, danışardınız,
eyni dövrlərdə
müxtəlif səhnələr
paylaşmısınız, hər halda o xatirələr maraqlı olar.
- Bəli, mən Müslüm Maqomayevlə dost olmuşam.
Sonra Moskvaya köçdü.
Əvvəllər konservatoriyada görüşərdik.
Mən konservatoriyaya qəbul olmazdan qabaq musiqi məktəbi var idi, orada
boş siniflərdə
Müslüm oxuyardı,
musiqi alətlərində
ifa edərdi. İnanın,
o qədər sadə
insan idi ki, bəzən mən mahnı oxuyarkən mənim üçün müşayiət
edərdi Müslüm.
Müslüm çox kasıb
həyat görüb,
doğrudan da bu belədir. Mən hətta onunla yeni tanış olanda, təzə dostluq münasibəti quranda onun bir şalvarı
vardı, çox qisa idi. Yəni çox
imkansız olub. Amma bununla bərabər, o dayanmırdı, bütün
günü oxuyurdu, öz üzərində durmadan çalışırdı.
Gəlirdim konservatoriyaya, bir
də görürdüm,
sinifdən səsi gəlir. Haçan gəlirdim, görürdüm
özü tək oturub oxuyur, həm də özünü müşayiət
edir. Sonra Moskvaya gedəndə
onun dahi istedadı nəzərə
alındı və qəbul edildi.
- Yalçın müəllim
həyatından razıdırmı?
- Açıq,
səmimi cavab verim? Yox! Məndə bu
saat, əfsuslar olsun, yaşamağa həvəs ölüb.
Heç
bir arzum yoxdur. Bilirsiniz, arzularım, təbii
ki, tamamlanmayıb.
Tamamlanmayacaq da... Özümə qarşı, açığını
deyim, bir sənətkar kimi biganəlik çox görmüşəm, məni
saxlayan ancaq mənim qürurumdur.
Mən indi özümü dənizdə boğulan insana bənzədirəm,
əl atıram, çırpınıram, çabalayıram
dənizin içində.
Səhər açılarkən arzulayıram axşam olsun.
Məndə həyat eşqi,
hər şey sönüb. Həyatımdan
o qədər bezmişəm
ki... Mənim həyatım böyük
təzadlardan ibarətdir.
Bax, bir də görürsən, məni yolda saxlayırlar: "Yalçın
müəllim, bağışlayın,
saxladıq sizi, o kişi əlinizi verin, sıxaq!" Bax, mənim üçün ən böyük söz budur!
Ədalət.-2011.-18
oktyabr.- S.8.